Toon posts:

Iemand ervaring met Samsung 305T Plus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring - bij voorkeur als eigenaar - met deze laatste nieuwe 30"
van Samsung?

Je vindt er geen tests van, en ik wil toch graag wat feedback er over voor ik 'm koop. Vooral ook of ie op z'n DVI poort nu wel of niet HDCP ondersteunt - je hoort daar nogal wat tegenstrijdige berichten over.

Alvast bedankt!

ShiroNeko

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voor de 305T is er gelukkig wel vanalles te vinden: 1, 2, 3
Dan heb je een leidraad. Reviews van de 305T+ zijn inderdaad schaars, maar ze bestaan wel: 1, 2. Verder kun je de specs tegen elkaar uit zetten: 305T vs 305T+.
Als verschil is te zien dat de brightness van 400cd/qm naar 300cd/qm is gegaan en het schijnt dat ze naast de DVI poort ook een D-Sub ingang hebben toegevoegd, maar dat laatste wordt tegengesproken in de reviews.

Als je echt een oordeel wilt vellen over een monitor zul je hem moeten gaan bekijken. Jij moet er immers een paar jaar tegenaan gaan kijken, dus ben jij de aangewezen persoon daarvoor.

Verder heb ik alles wat ik hier heb staan met een paar simpele zoektermen op internet gevonden: "Samsung 305T", "Samsung 305T+" met her en der toevoegingen als "test", "review", "HDCP". Heb je uberhaupt wel gezocht of gewoon vergeten je resultaten te vermelden?
We zien op GoT graag inzet vanuit jouw kant, het is hier immers geen helpdesk.

Bij het vragen naar ervaringen zonder dat je zelf wat gevonden info op de tafel legt, doet mij denken dat je **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? mogelijk niet bekeken hebt. Ook al gaat die voornamelijk over videokaarten, veel is toepasbaar op monitoren.
Ga ook zelf even goed op zoek, bel de winkel, email Samsung met vragen, etc.
Ook doen wij tweakers elkaar met elke post automagisch de groeten, die apart vermelden is dus niet nodig. Zo houd je er meer over voor bijvoorbeeld je emails.

[ Voor 30% gewijzigd door Ultraman op 06-01-2009 13:58 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
De 305T is nu eenmaal niet dezelfde monitor als de 305T Plus. Je kan net zo goed de Dell 2405 en de nieuwe 2408 als "ongeveer" hetzelfde beschouwen, en de tests voor de 2405 dan maar als leidraad nemen. Niet nuttig dus.

Ik heb wel degelijk heel wat afgegoogled naar de 305T Plus met HDCP als hoofdinteresse, maar het leek me eerder ongewenst hier een volledige opsomming te geven van nutteloze commentaren op diverse fora, want dat bleek 99% van de resultaten te zijn. Zoals ik al in mijn post aanduidde, I'd like to get it from the horse's mouth, een eigenaar dus. Ik zal in mijn toekomstige posts proberen een samenvatting er van te geven, met misschien een paar links als voorbeeld.

De Cnet test had ik gevonden maar bleek uit weinig meer dan de specs overlopen te bestaan. De bewering dat HDCP zou werken leek eerst erg positief maar werd dan weer door anderen op verschillende fora tegengesproken. Vandaar dat ik ook hier graag rechtstreeks van een eigenaar de bevestiging zou horen.

De HardOCP "test" had ik ook al doorlopen, is weinig meer dan een serie fotootjes, en wat ben ik met "I am pretty sure this is HDCP compatible I dont have a blu ray player so I have no way to test this out,". Zo kan ik het ook, zelfs zonder de monitor in bezit te hebben :)

Mijn excuses dus voor het te weinig listen van links, maar zoals je nu zelf wel hebt gemerkt, is er niets nuttigs tussen. Ik kan dus enkel hopen dat er hier iemand deze monitor in bezit heeft.

Overigens ben ik het helemaal met je eens dat de beste oplossing het zelf bekijken is. Alleen: ben jij al een handelaar tegengekomen die een 30" in stock heeft en wil uitpakken om eventuele klanten te laten testen? Hier in Belgie ben ik er in ieder geval nog geen enkele tegen het lijf gelopen, in tegendeel, je kan er bij de meeste winkels zelfs geen op bestelling krijgen... "24 inch is toch meer dan genoeg meneer!" :O

Ik moet dus wel "blind" kopen via internet, maar hoop dus het risico wat te beperken door hier even te informeren.

ShiroNeko

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Wellicht heb je iets aan de reviews zoals ze in de Pricewatch staan?

pricewatch: Samsung Syncmaster 305T+

Verder maak ik hier en daar op dat het panel bij zowel een 305T als een 305T+ gelijk is, dat is verreweg het belangrijkste onderdeel.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:42:
Zoals ik al in mijn post aanduidde, I'd like to get it from the horse's mouth, een eigenaar dus. Ik zal in mijn toekomstige posts proberen een samenvatting er van te geven, met misschien een paar links als voorbeeld.

De Cnet test had ik gevonden maar bleek uit weinig meer dan de specs overlopen te bestaan. De bewering dat HDCP zou werken leek eerst erg positief maar werd dan weer door anderen op verschillende fora tegengesproken. Vandaar dat ik ook hier graag rechtstreeks van een eigenaar de bevestiging zou horen.

De HardOCP "test" had ik ook al doorlopen, is weinig meer dan een serie fotootjes, en wat ben ik met "I am pretty sure this is HDCP compatible I dont have a blu ray player so I have no way to test this out,". Zo kan ik het ook, zelfs zonder de monitor in bezit te hebben :)

Mijn excuses dus voor het te weinig listen van links, maar zoals je nu zelf wel hebt gemerkt, is er niets nuttigs tussen. Ik kan dus enkel hopen dat er hier iemand deze monitor in bezit heeft.
Geen excuses nodig. Ik kon alleen uit je startpost niet halen dat je dergelijke reviews al gelezen had, je vermeldde het immers niet. En omdat je topicstart om die reden wat summier was krijg je al snel de indruk dat een topicstarter dan maar weinig vooronderzoek heeft gedaan. Die indruk kreeg ik en antwoordde er naar.
Overigens ben ik het helemaal met je eens dat de beste oplossing het zelf bekijken is. Alleen: ben jij al een handelaar tegengekomen die een 30" in stock heeft en wil uitpakken om eventuele klanten te laten testen?
Jawel, ze bestaan. Alleen moet je wel bij zo'n zaak in de buurt wonen. Vaak hebben de wat grotere jongens wel ergens iets in het hoofdfiliaal, maar daar moet je dan dus maar net zijn of in de buurt zitten.
Maar als ik een monitor ga kopen, wil ik graag zien wat ik ga kopen. Als een zaak dan een bepaald model op voorraad heeft en ik ben als klant in de winkel, maar er staat geen showmodel, zal ik om een demonstratie vragen alvorens ik de bankpas erbij pak. Een kennis van mij wilde een 27" monitor aanschaffen, maar die wilden wij allebei dus wel eens zien. En dat is destijds wel gelukt.
Maar je dient er idd wel voor bij de betere computerzaak binnen te lopen. Bij grotere elektronicaketens heb je helemaal gelijk dat je dan een stuk minder kans maakt.
Ik moet dus wel "blind" kopen via internet, maar hoop dus het risico wat te beperken door hier even te informeren.
Begrijp ik helemaal. Blind kopen moet je ook niet doen. Mijn huidige monitor heb ik ook ooit aan de hand van vele reviews en een babbeltje met een eigenaar besteld.
kalizec schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:23:

Dat zijn precies de "reviews" die ik bedoelde, maar nog maar even niet noemde.
Verder maak ik hier en daar op dat het panel bij zowel een 305T als een 305T+ gelijk is, dat is verreweg het belangrijkste onderdeel.
Volgens de specificaties is er echter een verschil in de brightness.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 06-01-2009 21:59 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:23:

Bedankt voor de link, ik had nog niet op de Pricewatch reviews gelet!

Overigens is het 305T Plus panel toch net ietsje meer verschillend, het is een panel met breed kleurengamut (102% NTSC) terwijl de 305T blijkbaar nog een oud panel van zo'n 92% NTSC heeft

ShiroNeko

Verwijderd

Topicstarter
OK, reviewtjes bevestigen de positieve indruk die ik tot nog toe van de monitor had. Centjes liggen klaar, handjes jeuken om ze uit te geven. :)

Alleen nu nog zeker weten dat HDCP ondersteunt wordt... Vandaar even een laatste oproep: is er niemand hier die deze monitor in bezit heeft?

ShiroNeko

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Heb nog even voor je op de Samsung website gekeken (zowel NL als US), ze hebben hun brochures daar niet op orde. De 305T+ levert bij downloaden van specs de specs van een 305T zonder de +. De 245T+ en 275T+ ondersteunen DHCP. De 305T (zonder +) ondersteunt geen DHCP. En voor de 305T+ valt het niet uit de specs uit te maken omdat ze die consequent niet vermelden in de brochures. Ik zou er Samsung NL voor op bellen en ze het vragen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het klopt dat de brochures op de sites van Samsung niet erg goed zijn. Op de Duitse site Prad heeft er iemand eens naar Samsung gebeld met deze vraag, en de vertegenwoordiger wist het zelf niet :)

Of Samsung vertegenwoordigers in de omgeving dus zo'n betrouwbare bron zijn... :)

edit: maar toch bedankt voor alle hulp! Dat de andere "+" monitors HDCP ondersteunen is hoopgevend!

ShiroNeko

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 22:33 ]

Pagina: 1