Toon posts:

Black dragon 800 Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben lekker op dreef met het overclocken van mijn e8500, maar nu zit ik met een vraagje.
Ik heb de maximale FSB van mijn moederboad overschreden ( 1600 ) wat op zich geen kwaad kan.
Maar mijn geheugen zit natuurlijk ook in zeker mate er aan vast gekoppeld, en aangezien ik nu de 400 fsb heb overschreden en ik dus boven de 800 mhz zit met mijn ddr2 geheugen vraag ik mij af of het overclocken van dit geheugen veel kwaad kan? Tot hoever kan ik gaan met het overclocken van dit geheugen?

Ik heb het voltage van mijn geheugen nu op 2 v gezet, en mijn vcore staat op 1.228 V.
Zijn maximale temperatuur is nu 45 graden full stressed met een clock van 3.9 ghz.
Gister heb ik orthos laten draaien maar toen ik vanochtend keek zag ik dat hij een bsod had gehad, ik heb de warden van het voltage veranderd naar wat hier boven vermeld staat, en ik zal kijken of het nu beter gaat ( vanavond weer laten draaien). Er zit voor de rest geen koeling op mijn ram.

Het betreft DIT geheugen

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-01 16:38
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:08:
Hallo,

Ik ben lekker op dreef met het overclocken van mijn e8500, maar nu zit ik met een vraagje.
Ik heb de maximale FSB van mijn moederboad overschreden ( 1600 ) wat op zich geen kwaad kan.
Maar mijn geheugen zit natuurlijk ook in zeker mate er aan vast gekoppeld, en aangezien ik nu de 400 fsb heb overschreden en ik dus boven de 800 mhz zit met mijn ddr2 geheugen vraag ik mij af of het overclocken van dit geheugen veel kwaad kan? Tot hoever kan ik gaan met het overclocken van dit geheugen?

Ik heb het voltage van mijn geheugen nu op 2 v gezet, en mijn vcore staat op 1.228 V.
Zijn maximale temperatuur is nu 45 graden full stressed met een clock van 3.9 ghz.
Gister heb ik orthos laten draaien maar toen ik vanochtend keek zag ik dat hij een bsod had gehad, ik heb de warden van het voltage veranderd naar wat hier boven vermeld staat, en ik zal kijken of het nu beter gaat ( vanavond weer laten draaien). Er zit voor de rest geen koeling op mijn ram.

Het betreft DIT geheugen
Denk dat je met een beetje goed DDR2-800 geheugen richting de 1066 kan.
1066, is ook maar factory overclockt 800 geheugen. Correct me i'f i'am wrong.

Zucht...

Verwijderd

Topicstarter
Mwah, GEiL staat er om bekent goed geheugen te leveren, dus dat moet dan wel lukken ( toch ! ? )

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:08:

Tot hoever kan ik gaan met het overclocken van dit geheugen?
Dat is natuurlijk niet van tevoren te zeggen. Daar komen te veel verschillende factoren bij kijken. Uitproberen is de enige manier om daar een antwoord op te krijgen en dat kunnen wij niet voor je doen.

Afgezien daarvan kan ik je vertellen dat betreffende geheugenmodules Elpida-chips bevatten en om die reden niet bijster goed zullen overklokken. Desondanks denk ik dat je eerder aan je FSB-limiet zit.

Zie voor meer informatie bijvoorbeeld:
Overclocking & Tweaking FAQ
\[DDR/DDR2/DDR3] Informatie- en Overklokresultaten - deel 2
Hardware.info - Core 2 Duo Overklok Tutorial

Verder is het ook wijs om tussentijds het geheugen op fouten te controleren met Memtest.

[ Voor 6% gewijzigd door Rone op 05-01-2009 20:41 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Hardware info en de faq heb ik al grondig doorgelezen, maar die geheugen link is handig dank je wel!

Een clock van 4 ghz moet toch wel haalbaar zijn, dat ik zeg maar waar ik naar toe streef ?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:48:

Een clock van 4 ghz moet toch wel haalbaar zijn, dat ik zeg maar waar ik naar toe streef ?
Daarvoor zul je, gezien de multiplier van 9,5x van de E8500, een FSB van minimaal 421MHz moeten behalen. Of dat gaat lukken is eveneens een kwestie van uitproberen. Probeer je echter niet te veel te verkijken op de 'magische' grens van 4GHz, want het gaat uiteindelijk natuurlijk om de prestatiewinst die ermee bereikt wordt en die is goed in kaart te brengen met behulp van allerlei benchmarksoftware. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Haha, dat is waar, Ik heb al flink vooruit gang geboekt, mijn videokaart is de remmende factor maar ik heb met 3dmark vantage al ruim 3000 punten winst geboekt.

En over die 4 ghz grens, tja ik vind het wel vet klinken, mijn processor staat op 4 ghz, maar er veel van merken doe ik denk ik toch niet als het gaat om gamen.
Messchien ga ik hem wel gewoon op de 400 fsb houden, waarna ik mijn geheugen ga tweaken ( de timings ) dit moet denk ik wel lukken aangzien er een variant is van mijn geheugen met cas 4 ipv cas 5

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Orthos weer laten draaien vannacht en kreeg vanochtend weer de melding dat er een bsod was opgetreden.
Volgens mij staan de voltages van het geheugen meer dan voldoende,dus zou het dan kunnen liggen aan de northbridge ? En moet hoeveel per keer verhoog je het northbridge voltage, ik wil hem namelijk niet in een keer opblazen.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem van de bsod is opgelost door de NB te verhogen met 0.100 v, 11 uur stabiel orthos op 3.9 ghz.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 09:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Misschien handig om je hier even te melden?
[OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/ info Topic

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik voortaan doen dank!
Pagina: 1