Toon posts:

9800 GT + BSOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Iemand heeft zojuist een 9800 GT gekocht tesamen met een M2N-SLI moederbord.

Nou heeft hij de oude drivers in safemode met driver sweeper verwijderd, en de nieuwe 180.48 WHQL drivers geinstalleerd.
Inclusief de laatste nForce drivers.

Het probleem is het volgende:

In het spel Diablo 2 behaald hij 50 FPS, en dat is zeer weinig.
Wanneer hij een GPU Stress Test uitvoert, of Far Cry 2 wilt spelen, krijgt hij een BSOD en herstart het komplete systeem.

Alles zit goed aangesloten, zo ook de 6 Pin Molex PCI-E kabel.

Ik zit zelf momenteel te denken aan de voeding.
Hier de stats van zijn voeding (Per MSN door gegeven)

+3.3V& +5 V Combined Load: 240 W
+3,3 V + 5 V & +12 V Combined Load: 380 W
Peak Load: 400 W MAX
output:+3.3V +5V +12V -5V -12V +5VSB
input: 28 A 32 A 16A 0.3A 0.8A 2.0A

Het merk weet ik niet, ik zie wel 1 maal 12V en 28A en 32A staan, maar hoe dat precies zit weet ik echter ook niet, vandaar de vraag.

Mocht er iemand ideeen hebben, dan hoor ik dat graag!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-05 20:19
Iets meer specs zou geen kwaad kunnen, wat voor CPU heeft ie, welk mobo etc.

Welk merk is de voeding? Peak 400Watt zegt vrij weinig zonder merknaam ;)

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:31
omgwtfbbq schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:07:
Iets meer specs zou geen kwaad kunnen, wat voor CPU heeft ie, welk mobo etc.

Welk merk is de voeding? Peak 400Watt zegt vrij weinig zonder merknaam ;)
Dan nog lijkt me 400w wel wat karig

Verwijderd

Topicstarter
Oke, wat beter lezen had ook wel gemogen, gezien het moederbord typen in de eerste post vermeld stond.

Wat de voeding betreft. Het merk is onbekend, hij kan het blijkbaar niet vinden, en ik ga uit van een B-Merk voeding.

Het gaat om een AMD Athlon X2 3800+ (2.0 GHz) processor.

• omgwtfbbq
Ik noemde wat voorbeelden op, en ik probeer te helpen, hoef ik niet zo'n antwoord... :)

Maar iig, 400 watt is erg weinig, maar ik denk dat de processor de boel ook flink bottlenecked, vandaar de lage FPS.

Zou hij een andere voeding kunnen proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de reactie, maar ik vond: Iets meer specs zou geen kwaad kunnen - ook niet echt leuk klinken, maar goed.

Een extra voeding heeft hij helaas niet, ik heb trouwens ook een tijdje met een B-Merk 400 Watt voeding een 9800 GTX gedraait, het LEDje op de kaart was onder full load ook gewoon groen. ;)

Samen met een Q6600 op 3.0 GHz, toch 14324 punten in 3DMark06. ;)

Ok, of het gezond is voor de voeding is een tweede, maar het moet zeker wel werken. (Mits de voeding dus ook de juiste hoeveelheid AMP kan leveren, en ik weet niet of zijn voeding dat wel kan.)

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Het kan idd. geen probleem zijn om in je systeem een B-Merk voeding te hebben maar vaak geven deze voedingen wel problemen omdat ze van mindere kwaliteit zijn.

Een fatsoenlijk werkende 400W voeding zou geen probleem zijn maar er word terecht aan de voeding getwijfeld.

• Bakkertjuhh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2024
Naast het feit dat de voeding een B-merk is, ben ik wel benieuwd naar de leeftijd. Oudere voedingen verliezen vaak iets aan vermogen in de loop der tijd.

Heb laatst een HDD uit mn PC geschroefd toen ik BSOD's kreeg. Tot nu toe werkt t fijn. Voeding heb ik nog niet vervangen.

• omgwtfbbq
Tekino, misschien heb jij ook wel gelijk :) Vriendjes? ;)

Als ik die specs van die voeding lees is 400Watt ook nog altijd peak. Hier kan hij niet zo lang op draaien, en dan klapt hij eruit. Bij Diablo 2 is het misschien net genoeg, omdat dat niet zo zwaar is, maar FC2 of een GPU stress test belasten dat ding gewoon tot 100%, en dan klapt de voeding er misschien meteen uit.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
http://extreme.outervision.com/PSUEngine
Als ik alleen de GPU, cpu, 2 reepjes ram en 1 dvd rw selecteer kom ik op 254watt... aangezien je de specs niet helemaal gegeven hebt heb ik maar even wat gegokt. 254watt is met een 9800GTX omdat de GT versie er niet in staat. Maar ik denk dus dat de voeding wel voldoende is, zelfs al is het een B-merk.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Op de 12V lijn kan de voeding max. 12Vx16A leveren aan de specs te zien. Dat is 192 Watt in optimale omstandigheden. Hier moeten alle 12V componenten van gevoed worden. Kans bestaat dus erg goed dat dit te weinig is. Ga eens op zoek naar een voeding van min. 450 Watt met 2 12V-lijnen van minimaal 16-18A, dan heb je zo al 350-380 Watt beschikbaar voor je 12V-componenten en dat zou genoeg moeten zijn...

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 10:00
ik had een 4 jaar oude X-Gear B merk voeding 400 watt en ik heb hier nog een halfjaar mijn 9800 GT mee kunnen draaien met 3 HDD's een E8400 en een p35 chipset. BTW 9800GT is rebranded 8800GT

Kom je van ATI af??
dan zou je beter even een fresh install van vista kunnen doen.

Succes ;)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Zoals eerder gezegd, de lage fps in games komt doordat hij een trage dualcore cpu heeft. Als de voeding niet het probleem is zou je op z'n minst even kunnen noteren wat er in de BSOD staat? Is het telkens dezelfde?
Is er iets overgeclocked? Test het werkgeheugen is met memtest86. Stap voor stap dingen uit sluiten werkt het beste.

(om ervoor te zorgen dat je systeem niet herstart wanneer je een BSOD krijgt:
XP: Start>>Configuratiescherm>>Systeem>>Geavanceerd en dan bij instellingen voor opstarten en herstel even uitvinken : 'de computer automatisch opnieuw opstarten')

één is geen, twee is één

Verwijderd

Wat betreft de voeding dat hoort in Welke voeding heb ik nodig? Deel 21. ;)

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:47
Sorry als dit misschien een dwaas antwoord is maar gezien je zegt
"zo ook de 6 Pin Molex PCI-E kabel"
... Voor zover ik weet heeft de 9800GT 2(!!) extra voedingskabels nodig. Misschien vergis ik me maar je kan het misschien toch best eens nakijken :-)

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 10:00
aleen die van Evga moet er 2 mijn XFX hoeft er ook maar 1 ;)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wackoz schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:01:
Zoals eerder gezegd, de lage fps in games komt doordat hij een trage dualcore cpu heeft. Als de voeding niet het probleem is zou je op z'n minst even kunnen noteren wat er in de BSOD staat? Is het telkens dezelfde?
Is er iets overgeclocked? Test het werkgeheugen is met memtest86. Stap voor stap dingen uit sluiten werkt het beste.

(om ervoor te zorgen dat je systeem niet herstart wanneer je een BSOD krijgt:
XP: Start>>Configuratiescherm>>Systeem>>Geavanceerd en dan bij instellingen voor opstarten en herstel even uitvinken : 'de computer automatisch opnieuw opstarten')
Hij heeft een Q6600, da's 1. géén dualcore maar een quadcore en 2. géén trage processor.
Lijkt me niet dat dit op korte termijn een dusdanige bottleneck gaat vormen dat je geen nut meer hebt van een snellere videokaart...

@hieronder: je hebt gelijk, my bad... sarcastische opmerking hieronder blijft gewoon van kracht overigens >:) .

[sarcasme] Knap overigens dat jij op afstand kan zien waardoor hij trage fps heeft! Wil je me dan ook vertellen waarom ik niet zulke hoge fps haal want ik heb geen idee... :? [/sarcasme]
MrDucky schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:52:
ik had een 4 jaar oude X-Gear B merk voeding 400 watt en ik heb hier nog een halfjaar mijn 9800 GT mee kunnen draaien met 3 HDD's een E8400 en een p35 chipset. BTW 9800GT is rebranded 8800GT

Kom je van ATI af??
dan zou je beter even een fresh install van vista kunnen doen.

Succes ;)
Dan heb je geluk gehad dat 'ie het zo lang heeft uitgehouden zonder iets kapot te maken. Voedingen zijn belangrijker dan de meeste mensen denken. Maar kan TS uitsluitsel geven over het aantal 12V-lijnen op zijn huidige voeding? Eén lijn van max. 16A is écht te weinig voor de nieuwere videokaarten, vooral bij een B-merk voeding van een (paar?) jaar oud...
MrDucky schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:15:
aleen die van Evga moet er 2 mijn XFX hoeft er ook maar 1 ;)
Als er 2 'stopcontacten' op de kaart zitten moeten er ook 2 stekkers in... ga alsjeblieft niet roepen dat het niet hoeft omdat het bij jou toevallig wél werkt met 1 stekker; er moeten er 2 in punt. Idem voor je opmerking over de voeding.

[ Voor 37% gewijzigd door Icephase op 06-01-2009 22:40 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
woelders schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:32:
Hij heeft een Q6600, da's 1. géén dualcore maar een quadcore en 2. géén trage processor.
Het gaat niet om het systeem in de sig van de TS.
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:42:
Het gaat om een AMD Athlon X2 3800+ (2.0 GHz) processor.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het gaat niet om mijn systeem.

Ik heb vandaag niks meer gehoord van hem, dus misschien dat ik morgen wat nieuws heb.

Bedankt voor de berichten in iedergeval, en ja, hij heeft 1 PCI-E 6 Pin op zijn kaart, die aangesloten zijn op 2 Voeding stekkers.
Pagina: 1