Logitech Z-4 of Logitech Z-2300?

Pagina: 1
Acties:

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hallo,

Ik heb m'n Cambridge Soundworks DTT2200 (5.1 set) sinds vandaag op tweakers, maar ook op marktplaats staan omdat ik maar 2 van de 5 speakers in gebruik heb en ik 2 speakers op m'n bureau wel zat vind. M'n volgende set wordt dan ook een 2.1 of 2.0 set. Nou, iets van Creative of Logitech lijkt me wel wat.

Van Logitech spreken de volgende speakers me wel aan:
  • Logitech Z-4 (2.1 set) 'Ongeveer 60 euro in Pricewatch'
  • Logitech Z-2300 (2.1 set) 'Ongeveer 110 euro in Pricewatch'
Van Creative spreken deze speakers me wel aan:
  • Creative Gigaworks T20 (2.0 set) 'Ongeveer 50 euro in Pricewatch'
  • Creative Gigaworks T40 (2.0 set) 'Ongeveer 90 euro in Pricewatch'
Aan de laatste 2 genoemde sets twijfel ik nog een beetje, omdat zowel de Logitech Z-4 als de Logitech Z-2300 waarschijnlijk beter geluid kunnen produceren dan de genoemde 2.0 sets.

Van de 4 genoemde sets denk ik dat ik het beste voor de Logitech Z-4 (2.1 set) kan gaan, omdat de Logitech Z-2300 (2.1 set) waarschijnlijk niet veel beter is. Hij heeft wel 2,5 keer meer vermogen (200W in vergelijking tot de Logitech Z-4 die 80W aan vermogen heeft.)

Wat denken jullie hierover? Heeft iemand het verschil gehoord tussen een Logitech Z-4 en een Logitech Z-2300 of tussen een Creative Gigaworks T20 en een Creative Gigaworks T40? En wat adviseren jullie mij?

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:26
Je moet je niet blind staren op vermogen. De kans dat die logitech dat echt haalt is bijzonder klein. Veder ga je de speakers vaak verplaatsen? Heb je een hekel aan kabelzooi? Want de logitech heeft een bedrade controle module en daarom extra kabels. Ik heb de Z-2300 zelf gehoord. En er komt heel erg vele geluid uit. Maar de bass kan al snel too much worden.

Als je een grotere kamer lees woonkamer ermee zou willen vullen. Dan zou ik voor de Logitech Z-2300 gaan. Als je gewoon een leuk speakersetje wil voor je pc en af en toe muziek met niet al te vele bass luistert. Is de creative naar mijn mening de betere optie omdat deze minder kabels heeft en goedkoper is. Ook vind ik de sub van de Z-2300 heeel groot dus je moet er ook de ruimte voor hebben.

HD4Life @ Full-HD

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-01 11:56
Logitech Z-2300 is volgens de reviews op internet nog steeds een van de beste 2.1 sets. Ik heb uiteindelijk voor de iets minder presterende Z4 gekozen vanwege de werkelijk ENORME subwoofer van de Logitech Z-2300. Bekijk die echt in de winkel voor je koopt!

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• syltheboy
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:41:Veder ga je de speakers vaak verplaatsen? Heb je een hekel aan kabelzooi?
Tja, de speakers laat ik gewoon op één plek staan en ga ze dan ook niet vaak verplaatsen. Ik heb opzich niet zo'n hekel aan kabelzooi omdat ik er nu met m'n Cambridge Soundworks DTT2200 niet zoveel last van heb. Als ik alle 5 de speakers erop aansluit wordt de kabelzooi wel iets te veel van het goede.
Davidshadow13 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:41:Als je een grotere kamer lees woonkamer ermee zou willen vullen. Dan zou ik voor de Logitech Z-2300 gaan. Als je gewoon een leuk speakersetje wil voor je pc en af en toe muziek met niet al te vele bass luistert. Is de creative naar mijn mening de betere optie omdat deze minder kabels heeft en goedkoper is. Ook vind ik de sub van de Z-2300 heeel groot dus je moet er ook de ruimte voor hebben.
Tja, het is voor m'n slaapkamer en vaak luister ik gewoon muziek achter m'n bureau tijdens het computeren. Die Creative Gigaworks T20 en T40 kan ik waarschijnlijk beter niet nemen, omdat ik toch wel een beetje van bassen houd en dat zonder subwoofer een stuk minder is.

Ik dacht overigens dat de subwoofers allebei even groot waren en eigenlijk hoef ik niet zo'n grote. Dus dan is de Logitech Z-4 inderdaad de beste keuze. Ik denk dat ik ze voor 80 euro bij Mycom ga halen.
dirkjesdirk schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:46:
Logitech Z-2300 is volgens de reviews op internet nog steeds een van de beste 2.1 sets. Ik heb uiteindelijk voor de iets minder presterende Z4 gekozen vanwege de werkelijk ENORME subwoofer van de Logitech Z-2300. Bekijk die echt in de winkel voor je koopt!
Tja, ik hoef eigenlijk niet zo'n grote subwoofer omdat het wel onder m'n bureau komt te staan en het misschien in de weg staat.

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 18:09

CdD

Als je de prijs geen nadeel vind, zou ik zeker voor de Z-2300 gaan. Ik heb zelf een Z-4 staan nu, maar ik heb een hoop Logitech setjes gehad (o.a. Z-640, Z-560, Z-5300).

Dikke bass komt absoluut uit de sub van die Z-2300, de Z-4 is leuk, maar totaal niet te vergelijken. Misschien kan je in een MediaMarkt in de buurt luisteren naar het verschil.

T20 en T40 zijn ook goeie speakers, maar bass heb je toch nauwelijks met die setjes. Zéker vergeleken met die Z-2300.

[ Voor 14% gewijzigd door CdD op 06-01-2009 18:48 ]

99pixels.nl

• syltheboy
  • Niet online
CdD schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:47:
Als je de prijs geen nadeel vind, zou ik zeker voor de Z-2300 gaan. Ik heb zelf een Z-4 staan nu, maar ik heb een hoop Logitech setjes gehad (o.a. Z-640, Z-560, Z-5300).

Dikke bass komt absoluut uit de sub van die Z-2300, de Z-4 is leuk, maar totaal niet te vergelijken. Misschien kan je in een MediaMarkt in de buurt luisteren naar het verschil.

T20 en T40 zijn ook goeie speakers, maar bass heb je toch nauwelijks met die setjes. Zéker vergeleken met die Z-2300.
Tja, de prijs vind ik opzich niet zo'n nadeel, maar omdat de sub van de Z-2300 een stuk groter is ga ik waarschijnlijk toch voor de Z-4 en die zijn overigens ook prima. MediaMarkt zit hier niet echt in de buurt, maar bij andere winkels in de buurt zal ik eens luisteren naar het verschil.

Ik heb m'n Cambridge Soundworks DTT2200 (5.1 set) gisteren trouwens voor 35 euro verkocht, dus nu wordt het eens tijd om een 2.1 set aan te schaffen. Ik zal zaterdag even naar de stad gaan om verschillende sets met elkaar te vergelijken en er vervolgens eentje aan te schaffen.

Verwijderd

Ik had de Z2300 op mijn kamer van 10 m² en omdat deze site zo'n gigantisch zware overheersende woofer heeft, heb ik hem heel snel geruild voor een Z4 setje. En nu ben ik 'bijna tevreden'

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 18:09

CdD

^ Dat is indd jammer bij Logitech, vooral bij die grote woofers: ze zijn zo overheersend.

@ syltheboy: Z-4 is zeker een goed setje, zul je geen spijt van krijgen.

99pixels.nl

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:48:
Ik had de Z2300 op mijn kamer van 10 m² en omdat deze site zo'n gigantisch zware overheersende woofer heeft, heb ik hem heel snel geruild voor een Z4 setje. En nu ben ik 'bijna tevreden'
Mijn kamer is niet veel groter (15 m2), dus dan is de Logitech Z-4 toch de beste keuze. ;)

Edit: Ik heb hem net voor 80 euro besteld bij Mycom en kan hem over enkele dagen op komen halen. Op internet is hij wel goedkoper te krijgen, maar dan moet je verzendkosten betalen en aangezien ik iets alleen onder rembours wil bestellen is het verschil in prijs echt minimaal. Als er iets mis is met de speakerset kan ik namelijk ook makkelijker terug gaan en hoef ik hem niet op te sturen. Nou, ik kan niet wachten totdat ik hem heb, maar zaterdag ga ik hem waarschijnlijk ophalen.

[ Voor 38% gewijzigd door syltheboy op 07-01-2009 21:45 ]

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-01 14:00

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ikzelf heb de Logitech Z2300 en heb de Z4 bij een vriend van mij gehoord, zelf zweer ik bij de Z2300 omdat deze alles net iets zuiverder overbrengt vind ik.

Inderdaad is de bas redelijk overheersend, dit is mijns inziens echt perfect op te lossen door in de equalizer die je gebruikt het reepje wat de bas representateert ongeveer te halveren. Zo kan je de bas heerlijk bijstellen op hardware matig vlak en wordt het mijns inziens zeker niet meer als overheersend ervaren.

Edit: Ik zie dat je de Z4 al hebt besteld, ach een miskoop doe je er niet aan vind ik :).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• syltheboy
  • Niet online
JunkieXP schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 02:28:
Ikzelf heb de Logitech Z2300 en heb de Z4 bij een vriend van mij gehoord, zelf zweer ik bij de Z2300 omdat deze alles net iets zuiverder overbrengt vind ik.

Inderdaad is de bas redelijk overheersend, dit is mijns inziens echt perfect op te lossen door in de equalizer die je gebruikt het reepje wat de bas representateert ongeveer te halveren. Zo kan je de bas heerlijk bijstellen op hardware matig vlak en wordt het mijns inziens zeker niet meer als overheersend ervaren.

Edit: Ik zie dat je de Z4 al hebt besteld, ach een miskoop doe je er niet aan vind ik :).
Maar ja, die Z-4 is wel de helft goedkoper als de Z-2300 dus het is eigenlijk wel logisch dat de Z-2300 alles net wat zuiverder overbrengt. Voor de prijs is de Z-4 dus gewoon een goede koop en ik ga er altijd op vooruit t.o.v. m'n vorige 5.1 set (Cambridge Soundworks DTT2200)

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik vind zelf de Z4 niet dicht bij de 2300 komen. Hij is aardig in het middenbereik maar lackt echt fijne hoge tonen. Tevens is dat "passieve" speakertje erbij puur voor de looks, want mooier klinkt het er niet door.

Op de subwoofer zal ik me niet zo blindstaren, zijn allebij van ong. zelfde kwaliteit het ligt er gewoon aan hoever je hem open zet. Ik zo absoluut voor een 2300 gaan als je die keuze kan maken, de enige reden dat ik er niet voor zou gaan is als ik er geen geld voor had.

Maar dat is maar logitech. Ik heb zelf alle speakers gelukkig kunnen testen behalve de T40 uit dat lijstje. En een hele andere classe speaker is de Creative T20.

Ik ben hier zo onder de indruk van, dat ik toen ik hem hoorde meteen wou hebben. Als je van goede muziek houd kan je hier echt van genieten. Het hoog klinkt echt enorm aangenaam! Heeerlijk tweetertje zit er in en dat kleine woofertje brengt een heel zuiver geluid. Het laag valt voor sommige wat tegen het is geen boom-boom box. Maar als je echt van het luisteren van muziek houd dan is de creative T20 echt een aanrader.

Als je toch echt meer van hardcore of andere boom-boom muziek houd raad ik een logitech aan, in any other case de T20's.

p.s. wat voor een soort muziek hou je? Ik ben zelf iemand van 70-80's en ook "top40" muziek. Ik heb de creative speakers nu ong. een anderhalf jaar in mijn bezit en ben er nog altijd razend enthousiast over.

[ Voor 8% gewijzigd door semicon op 08-01-2009 08:51 ]

• syltheboy
  • Niet online
semicon schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:49:p.s. wat voor een soort muziek hou je? Ik ben zelf iemand van 70-80's en ook "top40" muziek.
Zelf luister ik muziek van 80-90's, maar ook nieuwe cd's van bepaalde artiesten die ik erg goed vind. Dan moet je denken aan: 'Coldplay, Keane, Maroon 5, Radiohead, Robbie Williams en U2.'

Ook luister ik hun voorgaande cd's. Ik download ook elke week de Nederlandse Top 40 en die luister ik best vaak en dan vind ik het wel lekker als de bassen duidelijk naar voren komen, maar ze moeten niet te overheersend zijn.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 09:02
Bij een Z2300 wappert het te hard bij dat soort muziek. Ik heb hem zelf ook en bass op 0 + iets terug in EQ van de geluidskaart. Hoge tonen heb ik weer iets geboost omdat de Z2300 geen tweeter heeft en daar iets tekort schiet. Voor films kijken is het wel een aardig setje, maar muziek wordt beetje vaagjes.

Het schijnt zo te zien (op basis van reviews) dat de Z4 iets betere hoge tonen heeft en dat de bass ook wel aardig oke is. Beste is natuurlijk ergens luisteren, maar dat ken ik van mezelf, vaak geen zin in :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-02 10:19

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik heb de z-4 zelf en ik vind ze eigenlijk niet zo heel slecht. vast ook omdat ik nooit betere boxen heb gehoord. ook heb ik het gevoel dat het setje nogal afhankelijk is van een een redelijke geluidskaart (ik heb zelf de auzentech x-plosion). op onboard geluidskaart klinkt het idd stukken minder

• syltheboy
  • Niet online
Nou, gisteren heb ik de Logitech Z-4 (2.1 set) dan eindelijk opgehaald en ben er super tevreden over. Ik had wel even de bestelling geannuleerd, omdat ik ze bij de zaak ernaast 10 euro goedkoper waren en da's toch aardig wat.

Ik heb er uiteindelijk 70 euro voor betaald en da's een mooie prijs voor zo'n goede set. Hij klinkt veel beter als m'n vorige set en dat terwijl hij de helft goedkoper is. Ik vind wel dat hij aardig dreund maar dat kun je veranderen. Ik heb de bas op de helft staan en dan dreund hij alsnog aardig, maar da's niet storend. Het is maar goed dat ik de Logitech Z-2300 (2.1 set) niet heb genomen.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:27
Al eens gehoord van de Philips SPA9300, Creative I-Trigue 3220 of Creative Inspire T3100? Hebben tenminste een tweeter. Heeft Logitech nog nooit van gehoord.
Speel je games: Logitech (Veel vermogen, dikke bas)
Luister je veel muziek: Eén van bovenstaande sets of Altec Lansing als je meer geld te besteden hebt, zolang ze maar een tweeter hebben.

Edit: Spuit 11, aankoop al gedaan 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Joep op 11-01-2009 15:54 ]

• syltheboy
  • Niet online
Oké, we zijn nu ruim anderhalf jaar verder en de subwoofer van m'n Logitech Z-4 (2.1 speakers) valt sinds kort af en toe gewoon uit. Er zit nog wel garantie op de speakers, maar als je niet kan laten horen dat de subwoofer het af en toe niet doet heeft het natuurlijk weinig zin.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 09:02
Even contact opnemen met Logitech, die zijn vaak vrij coulant met hun garantie, kan zo zijn dat je je oude set moet vernietigen en dat ze een nieuwe opsturen oid.

De wijzen komen uit het Oosten!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:06
Ik weet niet wat de mensen met een Z-2300 hierboven denken, maar hun set heeft wel degelijk een tweeter! In de twee satellites, in het midden van de mid-range speakers zit een metalen punt. Dat is de tweeter, een spannende innovatie van Logitech.

Verwijderd

viktorvm schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:03:
Ik weet niet wat de mensen met een Z-2300 hierboven denken, maar hun set heeft wel degelijk een tweeter! In de twee satellites, in het midden van de mid-range speakers zit een metalen punt. Dat is de tweeter, een spannende innovatie van Logitech.
Dat heet een phaseplug en die zorgt voor een goede spreiding van het geluid (door fase verdraaiing te voorkomen, althans dat is het idee). Hij heeft geen aparte aansturing of enige aparte functie als tweeter.. En innovatief is het al helemaal niet, want phaseplugs bestaan al >20 jaar. Gewoon 1-weg dus (een breedbander).
Geen dank :p
Pagina: 1