Toon posts:

Xbox360 over 5.1 surround set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een beamer aan te schaffen met een geluidsset. De Acer H5350 wordt mijn beamer maar over de geluidsset ben ik nog aan het na denken. Het budget is niet meer dan 200 euro voor het geluid. Ik wil ook mijn xbox 360 op mijn beamer aansluiten door middel van de component aansluiting op mijn beamer. Ook wil ik graag het geluid van de xbox dan via de surround set.

Aansluitingen beamer: Component Video (RGB), D-Sub (VGA), HDMI, S-Video.
Surround set: Waarschijnlijk Sony DAV-DZ260 of Sony DAV-F200

Hoe moet ik dit aansluiten? Of gaat het uberhaupt wel? ;)
Gr. Lex

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Kijk wat voor aansluitingen qua geluid je xbox heeft, als die gewoon HDMI met geluid ondersteund hangt het dus af van de aansluitingen op je beamer met wat voor kabels je je boxenset aan moet sluiten, het liefst een s/pdif om maar 1 kabel aan te hoeven sluiten.

Welke boxenset zal je zelf uit moeten kiezen aan de hand van geluid en uiterlijk ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 13:48
Die Sony heeft maar 1 extra ingang, digitaal. Je kunt de xbox er dus op aansluiten (al moet je even navragen of je ook dolby digital kunt gebruiken via deze ingang), maar iets anders erbij, bijv je TV of de computer, kan er dan niet meer bij (ook geen analoge ingangen). Ik zou zeggen: goedkoop is duurkoop. Al kom je met 200 euro natuurlijk sowieso niet zo ver, kijk toch vooral ook naar het aantal aansluit mogelijkheden.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 12:13
De sony dz260
(http://www.pixmania.nl/nl/nl/975138/art/sony/home-cinema-systeem-dav-d.html?srcid=228&mctag=nl_15425)
Ingangen
RVB scart, 2 analoge audio ingangen, 1 optische audio ingang, 1 coaxiale audio ingang, 1 mini jack (voorzijde), 1 hoofdtelefoon uitgang, 1 USB

Uitgangen
1 HDMI video uitgang

Xbox360 beschikt over optische uitgang, dus dat zou moeten kunnen!
1 optische kabel, en je bent er (voor het geluid dan).
Deze kabel bestaat uit glasvezel, en geeft dus ook geen ruis t.o.v. de ouderwetse analoge kabels.

[ Voor 21% gewijzigd door Janusch op 05-01-2009 18:03 ]

• ShittyOldMan
Die pixmania site geeft een wat vertekend plaatje. De scart uitgang is tevens een ingang voor het geluid, maar wordt overruled zodra je een optische of coax digitale verbinding gebruikt. Je kunt het zover ik zie in de handleiding in ieder geval niet als 3 losse ingangen gebruiken. En voorop zit er nog een minijack aansluiting voor de ipod. Hoe dan ook zou die optische ingang voldoende moeten zijn voor een xbox.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog even rond gekeken en heb nog een andere geluidsset gezien, de Samsung HT-Z310, ook met optische ingang en hdmi aansluiting. 810 watt en voor 169 euro. Klinkt niet gek. Iemand ervaring hiermee? Ik ben van plan eerst de beamer te gaan kopen en dan nog te sparen voor de geluidsset. Er zit op mijn beamer een mini-jack 3.5, kan ik hier stereo mijn 2.1 pc boxjes gewoon op aansluiten?

• ShittyOldMan
Gebruik dan gewoon de rood/witte tulpjes van de xbox uitgang, dat is veel makkelijker. Die 810W moet je verder niet op letten. Een flitser van een camera geeft ook veel licht, maar die hang je niet aan het plafond in de huiskamer omdat het licht maar voor hele kort duur is. Dat is met die 810W evengoed, het apparaat zou het kunnen leveren voor 0,5 seconden. Als je onder de 200 euro een surround set met dvd speler wilt kopen haal je gewoon degene welke er het mooiste uitziet. Als je geluk hebt kun je in de winkel nog even vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit en ga voor de Acer P1150 en de Samsung HT-Z310, als ik op de DVI aansluiting een adapter DVI naar HDMI opzet, en die dan verbind met de surround set. En de xbox 360 gewoon via de gele tulp video aansluiting verbind, en dan met een optische kabel de xbox met de surround set verbind, krijg ik dan al het geluid via de surround set? Mijn laatste vraag en dan ben ik eruit :P als het kan tenminste.

beamer
|-----hdmi------------dvi--------|-------------------gele tulp---|
surround set.....................................................xbox 360
|-----------------------------optische kabel--------------------|

Gaat het zo lukken?:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 14:55 ]

• ShittyOldMan
Die gele tulp moet je niet gebruiken. Check dit topic voor de alternatieven: [Kabels] Welke kabel moet ik hebben

Het gaat van boven naar beneden van best tot slechtst (en de gele tulp staat dus onderaan). Ik weet niet of de xbox ook een hdmi uitgang heeft of sowieso een digitale video uitgang, anders moet je component gebruiken (mits de projector dat ondersteunt)

Verwijderd

Topicstarter
Van die gele tulp maakt mij niet zo veel uit, ik heb vandaag thuis een paar beamers uitgeprobeert, en ik vond het beeld er goed genoeg voor. Het gaat mij meer om het geluid, kan dit wel zo? Hoe ik het in mijn opstelling heb gemaakt? :)
Pagina: 1