• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-01 15:13
Hallo,

Voor een metaal bedrijf ben ik nu bezig met een header voor de mail, ik heb nu 2 simpele opzets gemaakt, graag jullie reacties en eventueel advies:

opzet 1:
www.betterlook.net/opzet1.png

opzet 2:
www.betterlook.net/opzet2.png

De bedrijfskleuren:
www.tft-bv.nl

Alvast vriendelijk bedankt,

Mvg,

Erik

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 21:50
Bedrijfskleurtjes maken in een mail volgens mij minder uit, omdat het los staat van de site.

Bij de eerste gaat mn aandacht direct naar het onduidelijke ding in het midden. 'Simcity' was het eerste wat bij me opkwam :p . De tweede is een stuk netter en doelgerichter, maar heeft iets kitcherigs over zich. Ik denk dat die voor zo'n bedrijf wel het meest geschrikt is.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
De eerste is inderdaad onduidelijk. Wat is het voor ding?
De tweede is inderdaad beter :)

Maar kun je niet beter aan de klant feedback vragen en zijn eisen en wensen erin verwerken? :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is dit voor alle correspondentie of voor bepaalde malings of zo? Ik vind het ook best kitscherig overkomen, een mail zonder franjes vind ik zakelijker overkomen.

• Storm90
Bedankt voor jullie reacties,

ja bij de eerste opzet heb ik gebruik gemaakt van een 3d tekening van een van de nieuwere robots die het bedrijf heeft gebouwd. De tweede vind ik persoonlijk een beetje leeg, één van de redenen waarom ik om advies vraag, want ik weet niet precies hoe ik het kan opvullen.

Mijn zus vond de 2e ook mooier ;)
En inderdaad als ik de bedrijfskleuren gebruik, vind ik persoonlijk de header lelijker worden.

Ik ben nu bezig met een 3e opzet, die sterk op de 2e lijkt, maar dan een autocad tekening als achtergrond, ik zal deze asap plaatsen.

De header is voor mijn vaders bedrijf en aangezien ik zelf niet bepaald een designer ben hoop ik dat er mensen zijn die goede kritiek op mijn ontwerpen kunnen geven :)

@Flappie: Het enigste wat ons pap wil is dat het opvalt, het moet wat professioneel zijn en mensen moeten meteen kunnen zien dat het van hem af komt, dus opvallen.

@Noork: Het is een header voor alle mailings die via het bedrijf worden verstuurd, dit zijn mails naar klanten (geen automatische mails of nieuwsbrief). En ook niet voor de site.

[ Voor 18% gewijzigd door Storm90 op 05-01-2009 14:44 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 21:44

Zerora

Ik Henk 'm!

Qua kleur past de eerste het beste bij de website, maar die vind ik wel erg simpel in elkaar gezet. Ook doet die tekening teveel afleiden naar iets als Lego ofzo.
De tweede is daarbij veel beter om te gebruiken, maar die kleuren passen weer totaal niet bij de site.
Dus ik zou de basiskleur van de eerste, dat lichtbruine, nog verwerken in de tweede en je hebt een goeie header voor je mail.

Verder nog even de nieuwsgierige vraag: Heb jij ook de website gemaakt?
Zo ja, laat de site eens normaal centreren in plaats van dat ie rechts over het midden staat. Ziet er niet zo netjes uit namelijk (getest in FF3.0.5). Mocht dat niet lukken, raad ik je aan om eens wat naslagwerk over html/css te gaan lezen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Storm90
Nee ik heb de site niet gebouwd, maar door een bedrijf die o.a. doet aan webdesign.
Ik was bezig met een nieuwe site, hier vroeg mijn vader om. Maar omdat ik het op een gegeven moment te druk kreeg met mijn studie en werk is het project stopgezet en heeft ons pap hetzelfde bedrijf om hulp gevraagd, deze zijn er nu mee bezig (als het goed is).

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik zou niet zo'n dikke balk boven je mailings gooien, dat leidt alleen maar af van de inhoud. Verder... tja.

Als ik de site bekijk heeft het bedrijf niet echt een strak uitgewerkte huisstijl, dus je hebt voor de header weinig houvast om het te kunnen koppelen aan herkenbare elementen van het bedrijf.

Waarom wil je overigens een header boven elke mail?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Storm90
Oke, ik zal nog even melden dat het niet per se bij de site hoeft te passen (de header). Dit vermelde mijn vader onlangs, bovendien is een bedrijf nu bezig met een nieuwe site en het kan dus zijn dat de huisstijl verandert. Ook op de enveloppen is alleen het logo te zien, dus eigenlijk moet alleen deze hetzelfde blijven, voor de verder rest moet het gewoon opvallen.

@DarkX: Bijna elk bedrijf heeft een header in zijn of haar mail staan, of een complete layout, tenminste de bedrijven waarvan mijn vader mail krijgt. Bovendien is dit toch alweer een beetje reclame, want men ziet meteen van welk bedrijf de mail afkomstig is e.d. En het ziet er gewoon beter uit als een kale mail.
Op dit moment heeft de mail een complete layout, die sterk op de site lijkt, maar mijn vader wou een wat nieuwere layout die wat beter opvalt en niet te druk is. Een simpele header die sterk opvalt

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 21:44

Zerora

Ik Henk 'm!

DarkX schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:53:
Ik zou niet zo'n dikke balk boven je mailings gooien, dat leidt alleen maar af van de inhoud. Verder... tja.
Ja, is ook zo.
Wellicht is het beter om gewoon lekker simpel zoiets te doen:
code:
1
2
3
    T    
---  F    -----------------------------------------------------------
       T                                       Adres, plaats etc...

En dan de lijn gewoon bruin net als de achtergrond. En dat past overigens wel bij de site.
Zie maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.tft-bv.nl/images/home.gif

Gewoon simpel maar doeltreffend.

[ Voor 10% gewijzigd door Zerora op 05-01-2009 15:14 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• DarkX

DarkX

Ik?

Storm90 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:57:

@DarkX: Bijna elk bedrijf heeft een header in zijn of haar mail staan, of een complete layout, tenminste de bedrijven waarvan mijn vader mail krijgt. Bovendien is dit toch alweer een beetje reclame, want men ziet meteen van welk bedrijf de mail afkomstig is e.d. En het ziet er gewoon beter uit als een kale mail.
Op dit moment heeft de mail een complete layout, die sterk op de site lijkt, maar mijn vader wou een wat nieuwere layout die wat beter opvalt en niet te druk is. Een simpele header die sterk opvalt
Okay, het zal wel brancheafhankelijk zijn dan. Zelf zie ik vooral tekstuele onderschriften met heel af en toe een grafisch onderschrift. Headers zie ik eigenlijk nooit in mail, en dat terwijl ik werkzaam ben in de grafische sector. Het leek me dus niet echt 'hip' om te doen, vandaar ;)

Maar als er een nieuwe huisstijl aankomt, kun je daar dan niet beter op wachten?

• Storm90
Ja okee, zoals ik zal zeg ben ik geen designer, ik werk als webprogrammeur dus ik ben niet echt thuis in het design :) Ik kan er inderdaad op wachten, ze vroegen alleen of ik een nieuwe header voor de mail wou maken en ja, ik dacht als het nodig is dan doe ik dat maar, want ze zijn er helaas al erg lang mee bezig (met de website), dus ja... Ik weet hoeveel tijd er in zit, maar al langer dan een jaar?

Dit is in ieder geval mijn 3e opzet:
http://www.betterlook.net/opzet3.png

Nog steeds wat leeg, maar het is dus toch beter als ik gewoon een soort boog maak met wat tekst of zo?

Ik zal in ieder geval al achter het bedrijf aan bellen hoe het met de site zit en of die een complete nieuwe stijl krijgt, ook eens aan ons pap vragen of hij er al wat van af weet, wanneer de site klaar is ongeveer.

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

De Rabobank heeft in zijn mailings ook ee headertje erboven volgens mij... maar weet niet wat voor mailing het hier over gaat.

Houd het in ieder geval simpel en niet te zwaar om te laden, ook niet te groot, dat leidt af.
Vind je laatste opzet nog niet eens belachelijk slecht.

Maar het logo vind ik trouwens afzichtelijk :+

[ Voor 32% gewijzigd door Tjeemp op 05-01-2009 16:54 ]

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tjeemp schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:53:
De Rabobank heeft in zijn mailings ook ee headertje erboven volgens mij... maar weet niet wat voor mailing het hier over gaat.

Vind het logo trouwens afzichtelijk :+
Verschil is dat dit een mailing betreft en geen 1-op-1 communicatie met een medewerker van de Rabobank.

• DarkX

DarkX

Ik?

Ja ik merkte ook al dat hier met het woord mailing gegooid werd terwijl volgens mij gewoon mailtje bedoelt wordt. Of zie ik dat fout?

Aangezien de TS aangeeft dat het niet om geautomatiseerde mail gaat lijkt het me bijna per definitie geen mailing.

[ Voor 31% gewijzigd door DarkX op 05-01-2009 17:10 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind dit een beetje too much voor een heel topic hoor. Het is dat ik deze een beetje laat zie, maar komop, dit kan gewoon in het 2D-topic. Deze gaat dicht, repost ze maar hier: \[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.