Moederbord vervangen bij pc upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-05 10:18
Hallo!

Ik heb nu een pc met de volgende onderdelen:

M2N-E Mobo van asus
AMD Athlon 4800+ Dual core
7950GT nvidia videokaart
Theatron Agrippa soundcard
2gig DDR2 GeIL intern geheugen
550watt voeding (merk weet ik niet)

Is het mogelijk om alleen de processor te vervangen met de ook AM2+ socket Phenom II 940 en de videokaart met een club3D ati 4870X2, en 4gig DDR2 geheugen? Of kunnen deze zware/snelle onderdelen niet (goed) werken op mijn relatief oude Moederbord? En is het vervangen van de voeding ook aan te raden wegens de grote videokaart en quadcore?

Het is vooral bedoeld om supreme commander en in de toekomst battlefield 3 te kunnen spelen.

Alvast bedankt,
oscar

Mijn PC

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:59
Als je moederbord de cpu ondersteund (dus als asus er een nieuwe bios voor heeft uitgebracht) EN je hebt een pci-e x16 slot.. Waarom niet? Moet prima lukken. Echter moet je jezelf afvragen of het niet slimmer is om een Intel Qxxx systeempje op te bouwen met een leuk moederbordje, aangezien de Phenom II 940 evensnel zou zijn als een Q9550.. Persoonlijk zou ik, als je een 4870X2 kiest, ook een i7 mobo + cpu pakken. Anders loopt de cpu je graka te bottlenecken..

Als je er toch voor gaat om er een Phenom 2 940 in te proppen dan moet je dus even kijken op de cpu supported list van jouw mobo op de Asus site ;)

Als je voeding van een of ander onbekend c-merk is, is het wellicht slim om hem te vervangen voor een zwaarder type A merk (650watt Antec/Coolermaster/etc). Ook zou ik als ik jouw was je kast controleren op ruimte, aangezien de 4870X2 niet bepaald een kleine kaart is :)

[ Voor 18% gewijzigd door Wackoz op 04-01-2009 23:26 ]

één is geen, twee is één

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:11
http://nl.asus.com/produc...=0&model=1181&modelmenu=2 Zo te zien geen nieuw BIOS for 45nm CPU support.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke hardware je moet kopen en wat je moet upgraden is iets dat je prima zelf uit kunt zoeken. Kijk naar het moederbord dat je hebt en kijk wat deze ondersteund.
Voor de voeding kun je kijken in: Welke voeding heb ik nodig? Deel 21 voor de rest kun je kijken in: PMG Beleid

Dit topic gaat in elk geval dicht omdat het niet voldoet aan het beleid.

Dit topic is gesloten.