Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Start loopt traag met BSOD*

Pagina: 1
Acties:

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
spec's pc :
-c2d Q6600
-2x Corsair XMS2 2GB DDR2-800 CL5
- msi p43 neo-f
-hd4870
- maxtor 120Gb sata
-maxtor 80GB ata

Het volgende :

Laatst heb ik men pc overclocked naar 3016mhz ( 335x9).
En men 80Gb maxtor ide er bij gestoken.

Sinds dien gebeurde het volgende bij het opstarten
Voor het boodscreen komt een lange balk met "i" die gevuld wordt ( laadbalk).
Dan gaat hij naar boodscreen. En daar bood hij zeker 2minuten.
Dan geeft hij een no signal ... Herstart hij en krijg ik de melding van een fout met windows.Of ik in velige modus wil of niet.... Ik neem gewoon opstarten. Weer die laadbalk met "i" . En dan weer het boodscreen van 2 minuten of meer. Dan even zwart beeld en dan komt men muis in beeld en start hij vrij traag op.
eens in windows geen problemen meer . Buiten de melding dat windows hersteld is van een zware fout.
( raport verzenden of niet ... ken je wel) De details van het fout raport zijn :

- c:\DOCUME~1\yannick\LOCALS~1\Temp\WER3183.dir00\Mini011209-01.dmp
- c:\DOCUME~1\yannick\LOCALS~1\Temp\WER3183.dir00\sysdata.xml

Laatst is het zo , dat hij als volgt opstart:
Laadbalk met "i" , bootscreen van 2minuten zwart beeld , de muis die in beeld komt.
En geen fout meer van windows.

Eens in windows werkt het systeem perfect normaal.

Wat heb ik al gedaan:

-Overclock afgezet.
-Zonder de 80Gb booten
-Hd tune laten draaien ( geeft redelijk goeie waarden aan en de hdd status is OK.)
-orthos laten draain . En systeem is perfect stabiel.

Natuurlijk is dit een irritant probleem. Ik zet met pc altijd af met spijt in het hart :9 .

Iemand een idee wat het is of een oplossing.

Eventuele excusens als dit in het verkeerde forum staat.

En iedereen een gelukkig jaar ( beter laad dan nooit. O-) )

EDIT: wat ùme ook opvalt is dat soms bij het herstarten de tijd en datum voledig ontregeld is.
Pc blijft in de stroom zitten als hij afstaat....

[ Voor 4% gewijzigd door yannickmerckx op 04-01-2009 18:13 . Reden: Ik bedacht me net nog iets. ]

• yannickmerckx
-O- Niemand?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 08:18
Zou dit eens doorlezen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
tevens is het boot dus niet met een d.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

yannickmerckx schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:08:
Dan geeft hij een no signal ... Herstart hij en krijg ik de melding van een fout met windows.Of ik in velige modus wil of niet.... Ik neem gewoon opstarten. Weer die laadbalk met "i" . En dan weer het boodscreen van 2 minuten of meer. Dan even zwart beeld en dan komt men muis in beeld en start hij vrij traag op.
eens in windows geen problemen meer . Buiten de melding dat windows hersteld is van een zware fout.
In dat geval heb je ook een Save Dump melding in je eventlogs staan, en daar staat ook een STOP ERROR code in.
Sowieso dus de Windows Crash/Memory dumps FAQ en Windows XP en 2000 BSOD guide doorlopen zoals ook in de Windows Clients - FAQ wordt gesuggereerd :)

En als je in het vervolg ook even wil letten op Windows Clients - Beleid aangaande topictitels, graag :)

Ik pas deze keer de titel voor je aan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Holograph
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-11-2015
Bij mij ging XP ook erg traag. Nadat ik schijfdefragmentatie had gedaan ging hij echt een stuk sneller (het opstarten duurde serrieus 20 minuten, na defragmentatie 30 seconde)!

• yannickmerckx
Scrtz schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:19:
Zou dit eens doorlezen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
tevens is het boot dus niet met een d.
Excuses voor men gebrekkig nederlands . :$
Pagina: 1