->Voeding:
Merk: Geen idee, is meegekomen met de behuizing (Master-case)
Vermogen: 350 Zou voeldoende moeten zijn, PC draait al 3 jaar.
Voeding werkt naar behoren, ventrilators draaien mooi constant.
->Moederbord: MSI K8T NEO
Moeilijk te zeggen, op het eerste zicht zie ik niks verdacht.
Maar is is geen beeld, dus kan ook niks van de bios zien.
->Processor: AMD sempron 3100+
Geen opmerkingen, nooit overgeklokt
->Geheugen: Kingston DDR400 512 mb
Computer heeft jaren naar behoren gewerkt, en er is ook niks op te zien.
->VGA: Geforce 5700VE 256mb
Valt ook niks op te zien, maar de monitor blijft standby staan. Dus deze geeft wijnig signaal neem ik aan.
IDE/SCSI: Maxtor SATA 200 gb
Bekabeling is allemaal in orde, maar normaal als je pc opstart hoor je de HDD lawaai maken door het laden van alle programma's enz. Dit is niet het geval.
Kort samengevat:
Wanneer ik op power druk, beginnen de ventilatoren te draaien, het scherm blijft standby staan, er komt dus niks op het scherm. Voor derest geeft de computer geen kik. Geen gerust van de HDD, niks.
Als extra gooi ik de vorige topic er ook nog bij:
Merk: Geen idee, is meegekomen met de behuizing (Master-case)
Vermogen: 350 Zou voeldoende moeten zijn, PC draait al 3 jaar.
Voeding werkt naar behoren, ventrilators draaien mooi constant.
->Moederbord: MSI K8T NEO
Moeilijk te zeggen, op het eerste zicht zie ik niks verdacht.
Maar is is geen beeld, dus kan ook niks van de bios zien.
->Processor: AMD sempron 3100+
Geen opmerkingen, nooit overgeklokt
->Geheugen: Kingston DDR400 512 mb
Computer heeft jaren naar behoren gewerkt, en er is ook niks op te zien.
->VGA: Geforce 5700VE 256mb
Valt ook niks op te zien, maar de monitor blijft standby staan. Dus deze geeft wijnig signaal neem ik aan.
IDE/SCSI: Maxtor SATA 200 gb
Bekabeling is allemaal in orde, maar normaal als je pc opstart hoor je de HDD lawaai maken door het laden van alle programma's enz. Dit is niet het geval.
Kort samengevat:
Wanneer ik op power druk, beginnen de ventilatoren te draaien, het scherm blijft standby staan, er komt dus niks op het scherm. Voor derest geeft de computer geen kik. Geen gerust van de HDD, niks.
Als extra gooi ik de vorige topic er ook nog bij:
[quote]Hi all,
Vandaag wou mijn broer zijn pc opstarten en constateerde hij dat er niks op het scherm kwam. Hij riep mij erbij, en ik heb even op reset geduwd om alles van in het begin even te kunnen checken. Maar veel valt er niet te checken. Het beeldscherm blijft in standby staan, dus die krijgt niks van signaal.
Verder hoor ik niet veel gereutel van de hardschijf enz.
Dus mijn conclusie is dat de bios van de desktop niet meer doet wat hij hoort te doen. Toch twijfel ik, want het scherm blijft in standby staan, maar als je PC opstart dan krijgen al je PCI en AGP slots toch direct spanning, dus de VGA kaart moet dan toch starten, waardoor het scherm toch uit standby word gehaald...
Weet iemand wat het juist kan zijn? Het zou zonde zijn van een nieuw moederbord te komen tewijl het aan de VGA kaart ligt.
mvg
Mathieu