Toon posts:

Moederbord laat het afweten?

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Vandaag wou mijn broer zijn pc opstarten en constateerde hij dat er niks op het scherm kwam. Hij riep mij erbij, en ik heb even op reset geduwd om alles van in het begin even te kunnen checken. Maar veel valt er niet te checken. Het beeldscherm blijft in standby staan, dus die krijgt niks van signaal.
Verder hoor ik niet veel gereutel van de hardschijf enz.
Dus mijn conclusie is dat de bios van de desktop niet meer doet wat hij hoort te doen. Toch twijfel ik, want het scherm blijft in standby staan, maar als je PC opstart dan krijgen al je PCI en AGP slots toch direct spanning, dus de VGA kaart moet dan toch starten, waardoor het scherm toch uit standby word gehaald...
Weet iemand wat het juist kan zijn? Het zou zonde zijn van een nieuw moederbord te komen tewijl het aan de VGA kaart ligt.

mvg
Mathieu

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor gemaakt: je zult aan de hand van die troubleshooter moeten gaan testen.
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:02:
Dus mijn conclusie is dat de bios van de desktop niet meer doet wat hij hoort te doen.
Waaropp baseer je die conclusie? Er zijn zat andere mogelijkheden, en omdat je extrapoleert ga je verkeerde conclusies trekken. Meten is weten, gissen is missen. Aan de slag dus :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Begin eens met het doornemen van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter . Loop hierbij alle punten af en sluit daarmee dingen uit. Als je meent zaken uit te kunnen sluiten, meldt dat in je TS en vermeldt er aub ook volledige specs van het systeem bij. Als er dingen zijn die in die FAQ staan die je niet uit wil proberen, meldt er dan bij waarom niet.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem eerst Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te testen waar het aan ligt. Als je vermoedt dat het de VGA kaart is is het verstandig die eerst eens te testen.
Dit topic gaat op slot vanwege te weinig inzet. Je bent natuurlijk vrij om een nieuw topic te openen :), maar geeft hierin dan wel precies aan wat je hebt gedaan en wat de resultaten waren, uiteraard met vermelding van volledige specs.

Dit topic is gesloten.