[OSX] Start niet meer door na wijzigen rechten

Pagina: 1
Acties:

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Help :)

Mijn macbook start niet meer door na de grijze appel scherm krijg ik een lichtblauwe scherm met een draaiende logo en er gebeurt verder niks..

Enige raars wat ik had gedaan was, toen hij het nog deed, met mn rechter muisknop op mijn hd en dan eigenschappen. Daar helemaal onder koos ik by other users geen acces naar hd.

(ik weet niet exact meer welke termen het waren)

Iemand een oplossing?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb je bericht afgesplitst van [Macbook] Ervaringen & Discussie - deel 14. Problemen horen in aparte topics en daarnaast heeft dit niet veel met de MacBook zelf te maken :)

Wat bedoel je precies met 'draaiend logo'? Is het een wereldbol? Of bedoel je ronddraaiend wiel?

Misschien heb je hier wat aan: Intel-based Mac: Startup sequence and error codes, symbols en Your Mac won't start up in Mac OS X (Mac OS X 10.3.9 or earlier)

[ Voor 30% gewijzigd door Daedalus op 04-01-2009 00:31 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Daedalus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 00:29:
Ik heb je bericht afgesplitst van [Macbook] Ervaringen & Discussie - deel 14. Problemen horen in aparte topics en daarnaast heeft dit niet veel met de MacBook zelf te maken :)

Wat bedoel je precies met 'draaiend logo'? Is het een wereldbol? Of bedoel je ronddraaiend wiel?

Misschien heb je hier wat aan: Intel-based Mac: Startup sequence and error codes, symbols en Your Mac won't start up in Mac OS X (Mac OS X 10.3.9 or earlier)
Het is meer een wiel (niet die strandbal) En bedankt voor het verplaatsen, ik wist zo gauw niet waar ik het topic moest openen. Ik zal naar die link kijken.

Heeft niet geholpen, weet iemand mischien hoe je de read/write acces van other user kan herstellen?

Of hoe ik op een bepaalde manier naar de schijfeigenschappen kan komen, dmv boot vanaf cd ofzo?

Ik heb nu geboot vanaf de dvd, en bij Schijfhulpprogramma heb ik op controleer schijf bevoegheden gedrukt ik krijg dan een fout met: De onderliggende taak rapporteerde een fout bij het afsluiten..

[ Voor 17% gewijzigd door B0MBACI op 04-01-2009 01:01 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Start eens op in verbose mode (cmd+v tijdens het booten), dan krijg je iets meer uitvoer te zien en kan je misschien ook achterhalen waar het mis gaat. Wanneer je weet waar een eventueel rechten issue zit, kan je proberen in single-user mode op te starten (cmd+s tijdens het booten) of via de install DVD te booten en vervolgens in een terminal (Utilities-Terminal) de fout te repareren.

Info over verbose mode en single-user mode

Launching containers into space

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Whieee schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:41:
Start eens op in verbose mode (cmd+v tijdens het booten), dan krijg je iets meer uitvoer te zien en kan je misschien ook achterhalen waar het mis gaat. Wanneer je weet waar een eventueel rechten issue zit, kan je proberen in single-user mode op te starten (cmd+s tijdens het booten) of via de install DVD te booten en vervolgens in een terminal (Utilities-Terminal) de fout te repareren.

Info over verbose mode en single-user mode
Op de installatie-DVD zit ook Disk Utility die je via het menu kan openen met daarin de functie "Repair Permissions" waarmee je als het een beetje meezit niet aan de slag hoeft met de Terminal.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Johnny schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:24:
[...]

Op de installatie-DVD zit ook Disk Utility die je via het menu kan openen met daarin de functie "Repair Permissions" waarmee je als het een beetje meezit niet aan de slag hoeft met de Terminal.
Iets gemist? :P
B0MBACI schreef op zondag 04 januari 2009 @ 00:33:
[...]
Ik heb nu geboot vanaf de dvd, en bij Schijfhulpprogramma heb ik op controleer schijf bevoegheden gedrukt ik krijg dan een fout met: De onderliggende taak rapporteerde een fout bij het afsluiten..

Launching containers into space

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Niet controleren doen, direct herstellen.
Overigens niet slim om in OS X je rechten handmatig te gaan veranderen.

Laat het een les wezen >:)
Pagina: 1