Anoniem: 285821 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:33:
Dat ding naar zijn grootje. Ik ga 'm wegbrengen en een nieuwe vragen.
Dat geloof je toch niet? Dat ding is dus nog geen 3 (!!!!) weken oud!! Natuurlijk kan alles kapot gaan, ook een HD, maar na 3 weken?!? 600gig aan foto's n filmpjes kwijt, 2,5 jaar fotograferen naar de klote... Seagate, my arse
waiwai, ik geloof dat je nu reeds meerderemalen is verteld dat dergelijke dingen nu eenmaal kunnen gebeuren. De hardeschijf had bij het verwijderen van de verpakking al reeds defect kunnen zijn dat noemt men een DOA - Death On Arrival.
De grootste fout die gemaakt is, is het fijt dat je geen backup hebt gemaakt van klaarblijkelijk belangrijke data, daar kun je een hardeschijf of diens fabrikant niet de schuld van geven.
Maar als de data zo belangrijk is, waarom dan niet een datarecovery bedrijf raadplegen. Er zin bedrijven die namelijk werken op een "No Cure, No Pay" basis en net zoals Ontrack die je la een redelijke rekening stuurt voor een lijst met bestand en folder namen.
Neem bijvoorbeeld eens contact op met
www.harddisk-recovery.nl dit is een Nederlands bedrijf gevestigd in Delft, misschien maakt dat de drempel wat lager. Op hun website staan ook wel enige prijsindincaties, maar het beste is gewoon eens telefonisch contact op te nemen.
Mochten zij het niet lukken dan werken ze nog samen met
www.palmerdata.com, dit is een Engels bedrijf gevestigd in Londen. Beide bedrijven werken op een "No Cure, No Pay" basis.
Ik raad het je overigens af zelf ingewikkelde datarecovery acties uit te voeren, aan de vragen en reacties van jouw in de topic maak ik namelijk op dat je hier geen ervaring mee hebt, dan is het af te raden zelf recover acties uit te voeren. De kans dat je namelijk meer schade toebrengt dan dat je daadwereklijk data terug haalt is vrij groot. Wanneer je dan alsnog een datarecovery bedrijf wilt inschakelen dan zullen de kosten alleen maarhoger worden.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/