Verwijderd

Topicstarter
Hola!

Voor deze vraag heb ik al driftig rondgezocht op internet (inclusief dit forum), maar het precieze antwoord kan ik nog niet vinden.

Sinds twee weken heb ik een Samsung LE 26A457 televisie. Via een VGA-kabel wil ik mijn pc daarop aansluiten; de resolutie (om zoveel mogelijk gebruik te kunnen maken van de HD ready-kwaliteit) van de tv is 1366 x 768. Maar no way dat ik die resolutie kan instellen op mijn computer! Het is 1360 x 768 of lager..

Heeft iemand hier een oplossing voor, of moet ik gewoon genoegen nemen met een mindere kwaliteit op 1360 x 768?

Groet'n & thanks!
D.

// Adminattentie: titel vergeten aan te passen na het schrijven van het bericht!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 19:33 . Reden: Kud! Topictitel niet veranderd na het tikken van het bericht! ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:48
Er wordt dan 6x één pixel over twee schermpixels verdeeld, het lijkt me sterk dat dat gaat storen. Maar anders kun je het met powerstrip proberen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
volgens mij is dat bij elke hdready tv. je hebt dan aan beide zijkanten 3 kolommen ongebruikte pixels.
Kwaliteit is dus niet minder, alleen gebruik je een fractie van je oppervlak minder.
Volgens mij krijg je dit niet opgelost, heeft ook niet zoveel zin.

Verwijderd

Topicstarter
Wat het ook is: ik krijg het beeld er niet 100% op. Het beeldscherm zet het pc-beeld te ver naar links.. Bijstellen via het menu kan niet helemaal; er blijven een hoop pixels links van het scherm donderen. Ik hoopte dat de Samsung met 1366 x 768 direct de goede uitlijning zou kiezen..

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij heb je aan dit volgende topic iets over de weergave van het beeld op je scherm:
HDMI resolutie probleem op LCD

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar. Een vriend van me heeft ook een Samsung, een 33" full HD, en bij hem gaat het perfect; klik-klak met de VGA-kabel en het is gefixt.

Mij lukt het helaas niet. Het beeld is niet scherp en valt nog steeds aan alle kanten van het scherm af -- heb het al wel weten te corrigeren met Powerstrip! De scherpte helaas niet, mijn ACER computermonitor is scherper..

Thanks voor de hulp! Wie weet lukt het ooit eens in de toekomst. Let ya know!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 21:45 ]

Pagina: 1