Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] helft van ramgeheugen in gebruik*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik werk met windows vista ultimate 64bit en had slechts 2gb ram geheugen. Ik merkte dat de helft van mijn geheugen constant in gebruik was en heb nu uitgebreid tot 3.5gb. Nu is mijn ramverbruik nog altijd 50%. gewoon bij startup, geen speciale dingen geopend. In taskmanager kan ik niets speciaals vinden. virusscan met bullguard wijst niets uit. Spyware scan met spybot S&D ook niks gevonden. Systeem onderhoud gedaan ( schijfopruiming, defrag, registry cleaning, registry defrag,....) met tuneup utillities maar ook hier weer geen speciale problemen gemeld. Ik heb ook een upgrade van gfx kaart gedaan van een ati1900 naar een nvidia 9600 GT XXX maar de prestaties van cod4 blijven hetzelfde en zijn soms nog slechter dan tevoren.
het is me ook opgevallen dat de hdd let vaak brandt zonder dat er iets loopt. Ik heb me dan laten vertellen dat dit met vista systeembestanden te maken heeft die in het virtueel geheugen uitgevoerd worden ipv in het ram geheugen. dat heb ik aangepast door de volgende DWord setting te veranderen in het register: "HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControl-Set/Control/Session Manager/Memory Management/DisablePagingExecutive = 1"
dit heeft niet echt veel veranderd.

dit is mijn hardware:
AMD 4800+ X2 cpu socket 939
3.5 GB DDR RAM 333Mhz
XFX Gforce 9600 GT XXX 512mb
primair IDE HDD van 80 gb
secundair IDE HDD van 120 gb
Creative Labs Sound Blaster XFi Fatallity

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:03
Niets van aantrekken. Dat geheugengebruik komt door SuperFetch, die delen van programma's in het geheugen houdt zodat ze snel kunnen opstarten (hoeft niet meer van de harde schijf gelezen te worden) als je er om vraagt.

En als er een programma is wat meer dan 2 GB geheugen nodig heeft, dan geeft Windows Vista wat meer aan dat programma en gaat er minder geheugen naar SuperFetch.

Tevens komt daar ook het hardeschijfgebruik vandaan. Als de computer niet wordt gebruikt, worden er achtergrondtaken uitgevoerd, zodat dat niet hoeft als je ermee aan het werk bent.

Maar deze vraag is werkelijk al tientallen keren voorbij gekomen hier, dus met een beetje zoeken had je dat ook zelf kunnen vinden. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-01-2009 18:21 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
Doet eens even searchen :w

Jaap-Jan was me voor, maar dat komt inderdaad door Superfetch.

En sinds wanneer is een hoog geheugengebruik slecht? ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 18:12:
ik werk met windows vista ultimate 64bit en had slechts 2gb ram geheugen. Ik merkte dat de helft van mijn geheugen constant in gebruik was en heb nu uitgebreid tot 3.5gb. Nu is mijn ramverbruik nog altijd 50%.
Maar wat is nu je probleem?
Mis je het? Kun je nu niks doen met je PC? :)

Krijg je foutmeldingen die je doen denken dat er wat aan de hand is?
Windows Clients - Vista FAQ - Vista gebruikt heel veel geheugen? ook gelezen?

PS:
Hou voortaan rekening met Windows Clients - Beleid bij het openen van een topic.
Daar wordt onder andere van je gevraagd je topictitel te voorzien van de OS-tag, en nog belangrijker: je eigen research ook te vermelden.

Ik pas de titel dit keer voor je aan.

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 02-01-2009 18:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik had reeds wat rondgezocht hier op het forum maar vond niet echt iets. Maar hoe verklaar je dan dat de pc niet echt beter presteert met 75% meer ram en een betere grafische kaart?

ik heb de drivers voor de kaart van de site gedownload.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 19:40 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

'betere' is imho erg relatief. Prestaties in games is niet enkel geheugen, maar ook je schijf, je drivers, timing van je geheugen etc. Mischien heb je wel een 10-15% verbetering, maar op een framerate van 30 is dat ook niet echt te merken (zou dan een 33-35 worden).

Als een game 'slecht' presteerd, moet je op zoek gaan wat er dan langzaam is, staat je HD nonstop te draaien, blijft je CPU nonstop 100% etc.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
ik speel op low settings. (dont need eyecandy but fps lol) ik had met mijn oude kaart met 256mb +- 115 fps. nu haal ik dat maar zelden. zit vaker tussen 50 en 80. fps schommelt heel fel. dat was vroeger nooit zo.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Heb je een drivercleaner over de installatie heengehaald toen je de andere kaart en andere drivers hebt geinstalleerd? Je bent van een Ati naar een Nvidia gegaan, dat is niet de beste combinatie als het gaat om drivers ;)

Heb je SP1 geinstalleerd? SP1 bracht o.a. een betere indexer mee zodat er minder harde schijf activiteit is.

Heb je wijzigingen in je software gehad recent? Bijvoorbeeld een andere virusscanner welke zwaarder is?

Hier trouwens een Vista 64 bit Ultimate SP1 welke standaard al 1.5 GB geheugen in gebruik heeft. Het is voor Vista redelijk normaal.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het tooltje gekocht en de ati drivers laten opruimen. Dit heeft voor cod4 geholpen. Ik heb hem nu op normal settings staan en haal in het slechtste geval 85 a 90fps.

GTA IV blijft laggy, eender welke settings ik gebruik.Maar volgens canirunit.com is mijn cpu net iets te zwak

alvast bedankt voor de hulp.
Pagina: 1