ik werk met windows vista ultimate 64bit en had slechts 2gb ram geheugen. Ik merkte dat de helft van mijn geheugen constant in gebruik was en heb nu uitgebreid tot 3.5gb. Nu is mijn ramverbruik nog altijd 50%. gewoon bij startup, geen speciale dingen geopend. In taskmanager kan ik niets speciaals vinden. virusscan met bullguard wijst niets uit. Spyware scan met spybot S&D ook niks gevonden. Systeem onderhoud gedaan ( schijfopruiming, defrag, registry cleaning, registry defrag,....) met tuneup utillities maar ook hier weer geen speciale problemen gemeld. Ik heb ook een upgrade van gfx kaart gedaan van een ati1900 naar een nvidia 9600 GT XXX maar de prestaties van cod4 blijven hetzelfde en zijn soms nog slechter dan tevoren.
het is me ook opgevallen dat de hdd let vaak brandt zonder dat er iets loopt. Ik heb me dan laten vertellen dat dit met vista systeembestanden te maken heeft die in het virtueel geheugen uitgevoerd worden ipv in het ram geheugen. dat heb ik aangepast door de volgende DWord setting te veranderen in het register: "HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControl-Set/Control/Session Manager/Memory Management/DisablePagingExecutive = 1"
dit heeft niet echt veel veranderd.
dit is mijn hardware:
AMD 4800+ X2 cpu socket 939
3.5 GB DDR RAM 333Mhz
XFX Gforce 9600 GT XXX 512mb
primair IDE HDD van 80 gb
secundair IDE HDD van 120 gb
Creative Labs Sound Blaster XFi Fatallity
het is me ook opgevallen dat de hdd let vaak brandt zonder dat er iets loopt. Ik heb me dan laten vertellen dat dit met vista systeembestanden te maken heeft die in het virtueel geheugen uitgevoerd worden ipv in het ram geheugen. dat heb ik aangepast door de volgende DWord setting te veranderen in het register: "HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControl-Set/Control/Session Manager/Memory Management/DisablePagingExecutive = 1"
dit heeft niet echt veel veranderd.
dit is mijn hardware:
AMD 4800+ X2 cpu socket 939
3.5 GB DDR RAM 333Mhz
XFX Gforce 9600 GT XXX 512mb
primair IDE HDD van 80 gb
secundair IDE HDD van 120 gb
Creative Labs Sound Blaster XFi Fatallity