Toon posts:

Mac Mini

Pagina: 1
Acties:
  • 1.519 views

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik best wel geïnteresseerd ben geraakt in mac, vooral in de Mac mini. Was ik van plan om meer info te zoeken en hem misschien ook wel te kopen.

En nee, ik koop niet de mac mini die nu op de mark staat, ik wacht even deze maand af op de nieuwe (als mijn bronnen kloppen).

Ik heb sowieso geen geld voor een iMac of Mac pro, of Mac book (arme stakker :') ). Maar mac mini is nog wel te doen. Het lijkt me een mooi ding waar ik genoeg aan heb.

Maar ik heb wel een PC die lekker draait op windows vista, maar ik wil weten of ik vooruit ga als ik een mini zou kopen (vergelijk het dan met de oude & nieuwe)

http://www.apple.com/nl/macmini/specs.html

Daar staan de specs van de mac mini nu, en dan ging ik gewoon die van 499,- kopen. En de nieuwe moet je maar even googlen :P

Mijn specs van m'n PCtje zijn:

AMD 64x2 Dual Core processor 4000+ (2 CPU's), ~2.1GHz
1 GB RAM
320GB HDD
Windows Vista Premium
Direct X 10
Geforce 6150SE nForce 430

(beetje van dxdiag eruit gehaald :P )
En ja ik weet dat ik sowieso met HDD geheugen achteruit ga, maar echt. Ik heb niks aan 320gb :')

Ik heb geen idee wat voor videokaart er in de mini zit, maar ik heb gehoord dat er wel een betere in de nieuwe versie komt te zitten. Ook vind is OS X lovely :9

Bij de mini nu is dat GHz wel iets slomer, maar mijne is van AMD en die van de mini van Intel. Misschien heeft dat verschil? (de nieuwe mini 499,- ofzo krijgt gewoon 2,0 GHz)

Oja, ik heb het geld nu nog niet, maar ben goed op weg. Hopelijk kan ik hier wat wijze raad krijgen. En niet van: Mac rulez (zal vast wel zo zijn, maar daarmee is m'n keuze niet makkelijker).

Vraagjes kunnen gesteld worden, ik ben niet heel goed met alle technische dingen van m'n PC. Maar hopelijk is dit ong. genoeg :)
Volgens een anonieme bron op de website wired.com zouden we volgende maand tijdens de Macworld Expo wel eens verrast kunnen worden met de komst van een nieuwe Mac mini.&

Dit verhaal klinkt niet geheel onwaarschijnlijk omdat de huidige Mac mini sinds 2007 niet meer vernieuwd is. Volgens de anonieme bron zou de nieuwe Mac mini een nieuwe uiterlijk krijgen en net als nu in twee versies op de markt komen. Namelijk met een 2.0-GHz Core 2 Duo processor en een versie met een 2.3-GHz Core 2 Duo processor.

De eerste versie zal waarschijnlijk worden uitgevoerd met een GMA X3100 videokaart en de andere versie zal waarschijnlijk beschikken over een Nvidia videokaart die ook geschikt is voor het gamen. Standaard zou de nieuwe Mac Mini met een 160 GB Harddisk worden geleverd, 2 GB geheugen dat uitgebreid kan worden tot 4 GB, een Super Drive en de nieuwe Mini DisplayPort bevatten die op de laatste MacBook zijn intrede deed.
De 2.0 GHz versie zou 500 dollar gaan kosten en de 2.3 GHz 700 dollar. Dit is minder dan de huidige Mac mini.
Verhaalte van nieuwe mac mini's, misschien handig om mee te pakken :P

Oja, heel misschien wou ik dualboot erbij doen, en dan windows xp erop voor als ik soms een heel klein licht spelletje wil doen (maplestory, flyff, rakion). Maar als dat niet goed kan, is het ook geen enkel probleem hoor, want ik weet ook dat je geen mac moet kopen om games te spelen :P

Feedback! :D

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het beste wat je kunt doen is rustig de Macworld afwachten. Vooralsnog zijn dit geruchten en weten we überhaupt niet zeker of de Mac Mini vernieuwd wordt (het zou wel tijd worden). Tegen de tijd dat de specificaties van de nieuwe Mac Mini officieel bekend is kun je 'ns kijken of het interessant genoeg is voor jou.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

-Er is al een mac mini topic in dit subforum waar de recente rumors besproken worden op credibiliteit. Sowieso is een mogelijke aankondiging maar drie dagen verwijderd.

-Er staat nog niets vast over de prijs. Het heeft geen zin jezelf lekker te maken en te speculeren als je nog niet weet wat de nieuwe prijzen zullen worden. Ik ben zelf ook geïnteresseerd in de mini om m'n pc te vervangen, maar ik ga daar pas over nadenken als ik alles weet (en dus ook de prijs!)
Wie weet wordt de goedkoopste wel 699 en de duurdere 899. De eerste mini die ik kocht, was 899-studentenkorting (later terug verkocht). Dus ze zijn bij apple niet vies van hun eigen prijs te vragen, zonder zich ook maar iets aan te trekken van concurrentie, want het verkoopt toch wel.

-De pc die ik wil vervangen door de mac mini is krachtiger dan die van jou (2 Gb ram, C2D, meer opslag en 7600GT, het is dus allemaal relatief)

Hoe dan ook, als het ding idd een geforce chipset krijgt ga je er idd op vooruit, zonder twijfel (behalve waarschijnlijk in opslag gezien de beperking van de 2.5" schijfjes)

De snelheid van osx voelt ook helemaal anders aan. Je merkt weinig wat voor specs onder de kap liggen, aangezien de snelheid bepaald wordt door de 'workflow' waarmee je doorheen het OS werkt, en niet zozeer door de 'harde specs', die minder belangrijk zijn. Als je geen zware 3D wil doen is de huidige mini bvb ook gewoon meer dan snel genoeg.

Als je trouwens een pc wil vervangen door een mac mini moet je je niet zomaar blindstaren op specs => specs. Ik zou er bvb niet echt op vooruit gaan als ik de cijfertjes naast elkaar leg. Echter moet je je afvragen wat het doet met de volledige pc ervaring. Ik ben tweaker, in ben geïnteresseerd in techniek, ik wil graag hardware met die extra x-factor, waar een zorgvuldig ontwerp aanhangt. Daarom ben ik geïnteresseerd in een mac mini. Is jouw pc lawaaierig, stoffig, groot, ziet het eruit als een pc uit 1995? Wil je graag iets zuinig, stil, goede workflow, iets waar je geen omkijken meer naar hebt, wat niet zo prominent aanwezig is aan het bureau, ...

Daar gaat het om, niet zozeer om wat er in zit.

Dit gezegd zijnde zou ik enkel een vernieuwde mac mini kopen omdat ik trackmania niet wil opgeven. Daar is die GMA 950 gewoon NIET geschikt voor, zelfs niet een beetje. Met een 9400 zou ik prima trackmania en ETQW kunnen spelen, en dat is voor mij wel genoeg.

Verwijderd

Refreshen, :O. Hierboven wordt al veel gezegd.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het gaat me niet alleen om de nieuwe mac mini. Ik zou misschien ook wel de oude kopen. En de nieuwe mac mini zou 500$ dollar kosten.

Maar zouden jullie het ook kunnen vergelijken met de mac mini die nu op de markt staat ? Alvast bedankt voor de goede reacties nu :)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Met de huidige Mini speel je volgens mij vrij quite op grafische performance, of je gaat er op achteruit, maar zolang je geen games speelt zul je het niet merken.

Ik neem aan dat Apple de Mini vernieuwt, en met de 9400M ga je er zeker op vooruit, sowieso zit er daan een Core 2 in dat is heel wat anders dan die Athlon ;) Zeker doen!

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie misschien hoeveel mijn PC waard is? (stats staan in beginpost). Misschien als ik die verkoop kan ik wel gelijk de mini kopen ofzew ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

wacht nou even een paar dagen - als de nieuwe er komt kan je de huidige voor minder kopen. Als ie niet komt kan je alsnog ...
Verder, de mini is leuk (ik heb er twee) aar vergeet niet dat je eigenlijk niets kan vervangen of je moet wat ervaring hebben (en dat is andere tweakers ervaring, vergelijk met het modden van notebooks).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was ik ook van plan, ik heb ook nog geen 500 euro ofzo :')

Maar weet je dan hoeduur hij ong. zal worden dan? Als de nieuwe er is. Word het een flinke daling of valt het wel mee. En gaat het dan richting 400 ofzo?

Verwijderd

De macbook is 200 euro duurder geworden na de redesign met alu. Ik verwacht niet dat het zoveel wordt met de mac mini (een desktop is immers aan minder slijtage onderhevig en hoeft dus niet zo robuust uitgerust te worden). Die dure unibody productiemethode zal ook wel niet van toepassing zijn op de mac mini.

Maar goedkoper wordt hij volgens mij in elk geval niet. Gewoon even wachten.

Jouw pc zou ik nog 150 euro voor geven, en dat is naar 'vrekkige tweaker' standaarden waarschijnlijk nog ruim.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

de eerste die van mij heb ik nieuw gekocht na de introductie van een nieuwere (ook G4) en die was toen eur 377 bij de mediamarkt, is al een paar jaar terug. De laatste wel dit jaar voor gewoon ik dacht 499 gekocht (intel). Ik koop altijd het instap model want die paar mhz doen me niets, het geheugen pas ik zelf wel aan en er hangt toch een externe harde schijf aan met media die ook op de tweehonderd euro duurdere niet past, beide HDs zijn vele malen te groot voor een OS alleen. Ook andere winkels 'dumpen' de overtollige voorraad - rond die tijd even de sites in de gaten houden, officiële mac winkels doen natuurlijk niet mee.

dus ja, een euro of honderd zou er wel vanaf moeten kunnen bij de introductie van een nieuwe, zeker als de verschillen groot zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 02-01-2009 20:34 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
150 euro ontvang ik graag hiero, dan heb ik het geld wel rond voor een mac mini :P

Franssie, laten we dat dan maar hopen! :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 20:33 ]

Verwijderd

franssie schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:32:

dus ja, een euro of honderd zou er wel vanaf moeten kunnen bij de introductie van een nieuwe, zeker als de verschillen groot zijn.
Ah, je bedoelt op de bestaande. Ja dat kan zeker wel. Is het niet officieel via apple (zoals de macbook 'plastic' tegenwoordig) dan wel omdat de stock moet geliquideerd worden voor het nieuwe model, met onofficiële kortingen.

De nieuwe, vanaf 5 januari, wordt waarschijnlijk wel gewoon duurder, of minstens even duur.

Als grafische power niet belangrijk is (en nee, photoshop, iTunes, widgets, exposé, weet ik veel, hebben niets aan 3D versnelling. Dat is gewoon allemaal 2D beeldopbouw. Je moet alleen genoeg ram hebben) dan is de huidige mac mini meer dan goed genoeg. Wat zal de nieuwe brengen? Maar Mhz'jes meer cpu (de huidige is ook al een c2d, dus dat is echt geen probleem) en eventueel wat meer ram standaard en die 9400 chipset. Maar daar zal je ook voor betalen.

Als je ook maar een beetje wil gamen, zelfs al is het simpel en bijna nooit, dan mag je het vergeten. Een miniem beetje gamen is ook gamen, en dat kan gewoon niet. Die GMA is echt brol op dat gebied. Trackmania: noppes, ET nog net, maar dat is ook een bejaarde game.

Maar nogmaals: als werkpaard met gewone applicaties is gpu wel het minste van je zorgen. Elke gpu van de laatste tien jaar voldoet dan wel bij manier van spreken. Veel ram, dat is alles wat ik je kan aanraden.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:40:
[...]
Maar nogmaals: als werkpaard met gewone applicaties is gpu wel het minste van je zorgen. Elke gpu van de laatste tien jaar voldoet dan wel bij manier van spreken. Veel ram, dat is alles wat ik je kan aanraden.
^^ Met alvi ^^ is ook precies waar ik 'm voor gebruik, en dan met name als download server, media server (iTunes, uPnp), en media centre (frontrow). Beetje garage band. OMdat ie aan de tv in de woonkamer hangt gebruik ik 'm te weinig maar in 2D is ie echt prima !

Verwijderd

Topicstarter
dus Afbeeldingslocatie: http://nxcache.nexon.net/maplestory/guide/download_pcspec_table.gif

Zou hij al niet aan kunnen (Ik zet dan met parralel , zoiets spelde je het (kun je windows in je OS X scherm openen in een venster) aan).

Maar hij is wel geschikt voor mij? Dit is wat ik graag zou willen: Liedjes downloaden en goed beluisteren. Photoshoppen (het liefst safari open + itunes en miss messenger erbij). En zoals hierboven zo'n spelletje spelen, maar als het niet kan is het is het geen ramp.

Oja, zeker weten dat ik er op vooruit ga :P

En het word dat de 1,83GHz mac mini van 500, die hopelijk naar 400 gaat als de nieuwe uit zijn.

Bedankt sowieso voor alle snelle en hulp volle reacties :) Hopelijk kan iemand me ook nog verder helpen met deze vragen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:42:
dus [afbeelding]

Zou hij al niet aan kunnen (Ik zet dan met parralel , zoiets spelde je het (kun je windows in je OS X scherm openen in een venster) aan).
Gamen met parallels? Vergeet het maar. Er is geen of heel gebrekkige 3D support in een gevirtualiseerde omgeving.
Maar hij is wel geschikt voor mij? Dit is wat ik graag zou willen: Liedjes downloaden en goed beluisteren. Photoshoppen (het liefst safari open + itunes en miss messenger erbij). En zoals hierboven zo'n spelletje spelen, maar als het niet kan is het is het geen ramp.
:/ Waar zie jij zware 3D berekeningen en shaders en weet ik weet uitgerekend worden bij het openen van mutorrent? Photoshop is ook volledig 2D en is gebaat bij véél geheugen.

Multitasken met iTunes en messenger is enkel een kwestie van voldoende systeemgeheugen (en dan nog kan er altijd geswapped worden). Als je nu overleeft met 1 Gb moet het best wel lukken denk ik dan...

Enige wat een soort intesieve grafische toepassing is in wat je opnoemt is coverflow in iTunes. Dat zal op een oude windows pc ook maar zeer matig en hakkelend draaien. Maar aangezien iTunes en de mac mini van apple is zullen ze er wel voor zorgen dat alle functionaliteit vlekkeloos draait, dus ik zou me er geen zorgen om maken. Toen ik zelf een mini had was dat met tiger en 512 Mb ram (gedeeld met de gpu :X ) Exposé ging vlekkeloos. Multitasken was een beetje op het randje, daarom heb ik 'm ook verkocht.

De eisen van bovenstaand spelletje zullen in bootcamp vast nog wel lukken. (pentium III en bijhorende gpu uit die tijd kan niet veel geweest zijn). En ja, de oude garde zoals ET, AoE2, RA2, C&Q (de oude) AoM, dat zal allemaal nog werken. Simpelste voorbeeld: trackmania nations bvb niet. (haal maar eens af voor je huidige pc, trackmania nations forever is gratis) dat zal dus NIET goed draaien. Van zodra er 3D of directX gebruikt wordt, is het over. (schaduwen, snelle framerate, zelfs voor een eenvoudige game als TM...)

Het draaide heel stroperig op 800*600 en zodanig lelijk dat het gewoon niet fijn meer was (draw distance, scherpte, geen schaduw, enz...)

Dus ja, als bovenstaande de eisen zijn, dan zal de huidige mac mini prima voldoen. Het is maar de vraag of je daar 499 wil aan uitgeven (laat het nu nog 399 zijn) als je huidige pc dat ook allemaal kan. Dan moet je wel erg zeker zijn dat je OSX wil en zal gebruiken. Een sexy, stil, zuinig pc'tje is altijd erg aantrekkelijk, maar denk er toch nog maar eens goed over na.

Ik heb met m'n huidige pc (windows) ook wel eens op de integrated GMA gewerkt toen m'n gpu kapot was. Is geen enkel probleem voor 95% van de dingen die ik doe. De overige 5% (games na 2002 zeg maar) gaat dus niet. Verder heeft die GMA niets te maken met: multitasken, photoshop, 2D software....

Vreemd dat dit misverstand zo hardnekkig leeft. "ik ga photoshoppen dus ik heb minstens een nvidia GTX 295 nodig"... Niet dus, maar de gpu fabrikanten zijn je dankbaar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al weer een stukje wijzer. Dus als dat spelletje nog met bootcamp werkt zijn al mijn eisen goed :) (zonder ook wel).

En werkt OS X niet veel fijner dan Windows Vista? Iedereen die een mac heeft en die ik ken wilt nooit meer anders :P

Oja, de 1.83GHz heeft 2x 512mb. Is dat nog upgradable? Dat zag ik namelijk wel ergens staan ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:52:
Ik ben al weer een stukje wijzer. Dus als dat spelletje nog met bootcamp werkt zijn al mijn eisen goed :) (zonder ook wel).

En werkt OS X niet veel fijner dan Windows Vista? Iedereen die een mac heeft en die ik ken wilt nooit meer anders :P

Oja, de 1.83GHz heeft 2x 512mb. Is dat nog upgradable? Dat zag ik namelijk wel ergens staan ;)
OSX is fijn ja, maar op dat moment miste ik nog iets te vaak een paar specifieke windows dingetjes die zelfs in bootcamp niet mogelijk waren (zoals die trackmania). En op dat moment had de mac mini die ik kocht ook veel te weinig geheugen (512 Mb) waardoor het niet aangenaam computeren was. Met genoeg geheugen, kon ik eventueel die simpele games nog wel negeren.

Het probleem met de huidige mac mini's (en waar ik toen ook tegenaan liep, twee jaar geleden) is dat de ram nogal lastig geplaatst is. Ik had zelf geen zin om m'n nieuwe mac eventueel te beschadigen of iets fout te doen. Toen ik dus een koper vond die met niet al te veel verlies m'n mac kon overnemen, heb ik dat maar gedaan en terug een pc gekocht (was toen voor mij het gemakkelijkste en snelste, voor wat ik tweedehands terugkreeg van de mac mini, kocht ik een nieuwe pc met de hoeveelheid ram die ik in de mini wou hebben en algemeen betere specs. )

Nu de nieuwe blijkbaar uitgerust worden met een nvidia 9400 en ik een ps3 heb, ben ik er terug klaar voor. Ik vrees echter voor de prijs :|

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik ook. Maar het word sowieso de mac mini 1.83GHz die nu op de markt staat, omdat dat toch wel mijn budget is.

Ik heb nu ook 1 GB in m'n windows PC zitten, maar OS X heeft dus minder resources en loopt veel sneller.
En dat trackmania heb ik 1x gespeeld en vond ik niks xD.

En jij zei dat je niet met 512mb kon leven, maar in die gene die ik wil zit 1 GB. Dus dat kan wel allemaal lekker lopen? Oja, volgens mij kunnen ze bij een apple premium reseller vast wel 2x 1 GB erin zetten (is niet nodig, maar kan nog een optie zijn voor de toekomst).

Maar jij wilt dus een mac mini met nvidea 9400 kopen (de dure versie van de nieuwe). Met als doel om er ook games op te kunnen spelen lijkt me? Anders heb je niet een goede videokaart nodig. Dan zou ik je PC houden :P

Maar ik ben al aardig overtuigd, nu nog even afwachten op dinsdag of de nieuwe uitkomt en kijken of de oude snel van prijs zakt.

Verhalen + Reviews zijn zeer welkom btw, helpt me misschien met mijn keuze :P

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

en voor oude spelletjes kan je ook nog proberen je onder de wine implementatie van OSX te draaien - kost wel iets (gek genoeg niet vrij - wel zelf te compileren) dan draai je de apps 'native' in je mac. Echt wel lachen om notebook.exe als venster te hebben draaien ipv een hele windows omgeving op te moeten starten onder een virtualisatie. En ja zwaardere apps doen het ook.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:26:

Maar jij wilt dus een mac mini met nvidea 9400 kopen (de dure versie van de nieuwe). Met als doel om er ook games op te kunnen spelen lijkt me? Anders heb je niet een goede videokaart nodig. Dan zou ik je PC houden :P
Ik wacht eerst de prijs af...

Het OS is voor mij sowieso minder belangrijk. Ik kan ook met osx redelijk overweg, dus het maakt me weinig uit. Misschien zet ik er wel permanent windows met bootcamp op? Dan is die 9400 wel handig.

Ik speel nog weinig games, maar ALS ik ooit eens een simpel spelletje wil doen, dan wil ik dat ook gewoon KUNNEN. (in bootcamp desnoods). (beetje lan play met vrienden, wat dan ook) Ik zeg niet dat het dagelijks, of zelfs wekelijks of maandelijks zal gebeuren, maar het is fijn om te weten dat het kan. (natuurlijk beperk ik me dan tot games <2006, dat weet ik ook, maar dat is geen probleem)

Het doel is niet meteen games kunnen spelen, maar toch de mogelijkheid hebben.

Wat voor mij veel belangrijker is, is de hardware/formfactor kant van het verhaal. Het concept 'mac mini' (grootte, volwaardige hardware) trekt me enorm. En daar is het me om te doen. Het staat ook allemaal veel beter, en verbruikt veel minder. Verder een beetje een psychologische factor. Doordat de hardware allemaal minder 'aanwezig' is (klein stil doosje), ga ik vanzelf minder fanatiek computeren, en dat kan ik soms ook wel gebruiken.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:04

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:56:
[...]

Gamen met parallels? Vergeet het maar. Er is geen of heel gebrekkige 3D support in een gevirtualiseerde omgeving.
De laatste versies van Parallels (3.0 en 4.0) ondersteunen DirectX 9. Veel games doen het hier gewoon in. Al zie ik niet in waarom je dat zou willen. Want Bootcamp natuurlijk veel beter...en stabieler.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:30:
[...]

De laatste versies van Parallels (3.0 en 4.0) ondersteunen DirectX 9. Veel games doen het hier gewoon in. Al zie ik niet in waarom je dat zou willen. Want Bootcamp natuurlijk veel beter...en stabieler.
Ja dat las ik, direct X 9. Shaders enzo dus daarom dacht ik Parallels.

Maar ik zit nog sterk te twijfelen of ik nog maar een poos moet doorsparen voor de nieuwe mac mini die gaat uit komen (2.0 GHz versie, dus goedkope). Of nu de goedkope versie (1.83GHz).

De nieuwe brengt natuurlijk wel weer wat handige dingen mee, alhoewel ik het geld er niet echt voor heb.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:22:
[...]

Ja dat las ik, direct X 9. Shaders enzo dus daarom dacht ik Parallels.

Maar ik zit nog sterk te twijfelen of ik nog maar een poos moet doorsparen voor de nieuwe mac mini die gaat uit komen (2.0 GHz versie, dus goedkope). Of nu de goedkope versie (1.83GHz).

De nieuwe brengt natuurlijk wel weer wat handige dingen mee, alhoewel ik het geld er niet echt voor heb.
Doet je PC het nog? Heb je NU directe noodzaak voor een Mac? Zo ja, kopen. Zo nee, geen 500 euro uitgeven aan een Mini die qua specs al bijna het museum in kan; en even doorsparen voor een nieuwe Mini

Launching containers into space

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, ik denk dat je inmiddels wel voldoende op weg geholpen bent :) Zou je misschien de volgende keer iets meer moeite willen doen? Veel van de antwoorden op je vragen zijn met een beetje Googlen en kijken in [Mac mini Intel] Discussies en ervaringen - deel 2 goed zelf te beantwoorden. We willen je graag helpen, maar dat betekent wel dat je zelf ook wat inzet toont. Simpelweg je vragen hier dumpen en met je handen over elkaar wachten op het antwoord werkt niet :)

In ieder geval, mocht je nog vragen hebben en er zelf niet uitkomen, dan mag je een nieuw topic openen. Vertel dan wel duidelijk wat je vraag is, waar je zelf naar gezocht hebt (zoektermen), wat je gevonden hebt en waarom het niet voldeed.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.