Toon posts:

problemen met radeon x1600 pro agp 256mb ddr2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Heb recentelijk een radeon x1600 pro overgenomen om mijn de radeon 9200se te vervangen uit mijn oude rammelbak. Ik krijg echter meteen artifacts, zelfs al bij de zwarte "bootschermen". In het begin was dit niet en had ik enkel problemen bij 3d beelden: 2d ging alles perfect totdat ik een spelletje opstarten eerst artifacts toen meteen freeze van het beeld. Na opstarten alles in 2d oké, in 3d meteen weer hetzelfde euvel! Echter nu is het ook meteen als ik de pc opstart dat ik kleine streepjes in mijn beeld zie, kaart nog even in ander systeem gepropt, maar mocht niet baten (wel met dezelfde hdd en dus dezelfde drivers).

iemand een oplossing?

Verwijderd

zelfde persoon die ook op vraag en aanbod ?

Maar goed wat je kunt doen is terug klokken met atitool.
En kijken wat er dan gebeurt.

Tips
strepen betekent dat de cpu te warm of kapot is
stippen door het beeld betekent geheugen te warm of kapot.

Heel soms kan het zijn dat de drivers met directx niet goed werk en dan heb je ook strepen door het beeld tijden het game. (alleen in windows omgevening niet bij boot)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je geeft te weinig informatie om echt iets te kunnen zeggen. Kan je voeding het wel aan? Drivers netjes opgeruimd en herinstallatie gedaan? Videokaart al in een andere PC getest? En zo zijn er nog wel een aantal dingen die je zelf moet testen voor je iets meer weet :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al vanalles geprobeerd aan de temp ligt het denk ik niet want die blijft onder load zelfs onderd e 65 graden. Ik verdenk er nu de psu steeds meer van. Het zijn in iedergeval strepen en zeker geen stippen. Ben nu dan ook al opzoek naar een grotere voeding en een nieuwe kaart.
Ik heb de kaart uit het systeem gehaald en in ander systeem met een sempron 3000+ (skt 754) met 1GB ddr-400 en enkel 80 gb schijfje en dan die 1600 pro. Zelfs daar krijg ik die vage streepjes. Zal morgenavond het terugclocken eens proberen, dat heb ik nog niet geprobeerd dat van die drivers herinstaleren ed wel..

Verwijderd

mee gemaakt hoor
Dat ik mijn ouwe ati x800se goed werkte zonder problemen.
Haal de boel er uit om alles in een anderen kast te zetten.
Vga kaart vol strepen bij boot.
Kaart dood kan gebeuren.
Dus als je pech heb koop ke een kaart van een mede tweaker die netje een goed werkende kaart verkoopt.
En komt bij jouw aan en de kaart is dood.
Tja shit happens

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-05 09:39

ötzi

eclecticus

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 23:30:
ik heb al vanalles geprobeerd aan de temp ligt het denk ik niet want die blijft onder load zelfs onderd e 65 graden. Ik verdenk er nu de psu steeds meer van. Het zijn in iedergeval strepen en zeker geen stippen. Ben nu dan ook al opzoek naar een grotere voeding en een nieuwe kaart.
Ik heb de kaart uit het systeem gehaald en in ander systeem met een sempron 3000+ (skt 754) met 1GB ddr-400 en enkel 80 gb schijfje en dan die 1600 pro. Zelfs daar krijg ik die vage streepjes. Zal morgenavond het terugclocken eens proberen, dat heb ik nog niet geprobeerd dat van die drivers herinstaleren ed wel..
Als je de kaart in een ander systeem hebt gehangen en je krijgt dan ook "vage streepjes" kun je er wel van uit gaan dat het aan de videokaart ligt...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ötzi schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 00:23:
Als je de kaart in een ander systeem hebt gehangen en je krijgt dan ook "vage streepjes" kun je er wel van uit gaan dat het aan de videokaart ligt...
Als die voeding ook niet voldoende sap levert is dat maar de vraag, maar het is inderdaad wel waarschijnlijk :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ötzi

ötzi

eclecticus

gambieter schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 00:25:
[...]

Als die voeding ook niet voldoende sap levert is dat maar de vraag, maar het is inderdaad wel waarschijnlijk :) .
Een 1600Pro vraagt idle rond de 125 W (van je hele systeem) dus dan zou je wel een hele magere voeding moeten hebben.

Je hebt wel de power connector op de kaart ingeprikt ?
AGP 3.0 kan maar rond de 42W doorgeven en deze kaart vraagt in load een stukje meer...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de kaart gebruikt in combi met een sempron 3000+, 1 gb ddr 400(2*512) en 1 hdd..volgens mij zou een 250 watter dat toch moeten kunnen trekken? zelfs dan krijg ik die streepjes (ook in idle dus!)

EDIT:
JA, de kaart werd van voeding voorzien dmv floppydiskstekkertje

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 20:23 ]

• ötzi

ötzi

eclecticus

250W voeding is wel wat aan de magere kant ; de 1600Pro verbruikt in "load" rond de 240W a 250W en als de voeding wat ouder is verliest deze zijn (stabiele) peak vermogen dus dat kan ook meetellen .
Ik zou de kaart (indien mogelijk) even testen in een ander systeem (zonder eigen componenten) met A-merk voeding van minstens 450W , als je dan nog steeds artifacts hebt dan weet je zeker waar het aan ligt .

[ Voor 4% gewijzigd door ötzi op 03-01-2009 03:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen ander systeem, dat is het probleem! ben al op zoek naar een andere voeding...

Verwijderd

Topicstarter
ik moet een voeding voor dit systeem:

amd athlon xp 3000+ barton core 2167 MHZ
standaard moederbord van msi
2 reepjes ddr-400 cas 3
een his radeon x1650 pro met standard core overclock naar 600 mhz ipv 500mhz
2 hdd's 7200 rpm 80 gb
2 dvd-rw drives
wlan kaartje van e-tech
geluidskaart van trust
cardreader
2 usb aparaten
muis en toetsenbord

kan een 350 watter dan volstaan?

Verwijderd

a-classen voeding kunnen veel hebben

Ik heb zelf met een enermaxx 270watt voeding dit aangstuurt

amd 9500 cpu @ 2640mhz
amd 780g bordje
amd hd 3470 gpu
2x harddisk
1xdvd fikker
2x2gb ddr2

Maar goed zoek je een leuke voeding
Aan deze heb je meer dan zat en kost maar 40euro
http://www.alternate.nl/h...Voedingen&l3=tot+400+Watt

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nou, het kan prima dat een 250W voeding het kan trekken, mits het maar van een goed merk is.

Ik draai op een 250W OEM Dell voeding deze spullen:
Pentium 4 2.4 GHz
1 GB RAM (2x512MB)
Sapphire ATI Radeon X1650 PRO AGP 256MB DDR3
80 GB IBM Deskstar
80 GB Western Digital
LG GSA H55L Dvd-brander
Nec NR9100A Cd-brander
Creative SoundBlaster Live!
Intel Pro 100 netwerkkaartje

@ dopetuliebaasje: Om te weten of je voeding het trekt, kan je het hier proberen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 21 :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx sChief! dan heb ik aan een 350 watt wel voldoende

Verwijderd

persoonlijk zal ik voor een iets zwaarder voeding uitgeven
Als je misschien de boel gaat update zit je misschien weer met een voeding probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Er komt van de zomer pas een upgrade en dat wordt volledig nieuw systeem dus ik wil nu zo min mogelijk geld uitgeven. Daarbij valt er met het huidige mobo weinig meer te upgraden :P

Verwijderd

Topicstarter
Hier mag een slotje op!

Het systeem heeft een nieuwe grafische kaart en voeding gekregen...

Heb nog wel wat vooruitgang geboekt met de kaart, na het opnieuw monteren van de koeler werd het aantal artifacts wat minder...
Verder kom ik er niet aan uit, gebruik hem enkel nog als testkaart...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 19:00 ]

Pagina: 1