Gezocht : Benchmark grafiek voor diverse grafische kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.265 views

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Goedendag en tevens de beste wensen :)

Ik wil mijn neefje een 2e hands grafisch kaartje (agp) geven maar ik heb geen idee hoeveel sneller de 1e kaart is ten opzichte van de ander.
Nu heeft hij een 5600 dus het moet niet moeilijk zijn om iets beters te vinden.
Mijn vraag is of iemand een linkje heeft met een tabel waar de grafische kaarten gerangschikt staan op hun performance.
En dan met name de wat oudere kaartjes.
Met Google kwam ik heel veel benchmarken terecht maar niet wat ik zocht.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tom's Hardware kun je nog overzichten (zgn. vga charts) van 2004/2005 vinden.

Bijv. deze waar de 5600 AGP in voorkomt:
http://www.tomshardware.c.../vga_charts_iv/index.html

[spam]Ik heb trouwens nog een Asus V9950 5900XT-128MB liggen :P [/spam] Moet erbij zeggen dat een 6- of 7-serie betere keuze zou zijn, vnl. omdat je dan betere DX9 support in games hebt, en die ook vaak met meer geheugen uitgerust zijn. Deze draaide Battlefield 2 net, maar een 6600/6800 deed dat stuk beter.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De charts van Tom's Hardware zijn inderdaad vrij legendarisch en een zeer goede plek om te beginnen, ook voor wat oudere kaarten.

Dat had je zonder een topic ook prima zelf kunnen vinden, we linken er namelijk heen in **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? (kijk maar onder het kopje "Prestaties").

Omdat het wiel niet opnieuw uitgevonden hoeft te worden (dit staat immers al in een sticky :) ) gaat dit topic op slot.

Overigens (en dit hebben we je vaker verteld) verwachten we dat je meer moeite in je topicstart steekt. Het is erg makkelijk om te zeggen dat je met Google gezocht hebt. Heb je het echt gedaan? Geef dan toch gewoon de zoektermen die je gebruikte en links naar de benchmarks die je dan wel vond :o

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 01-01-2009 18:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.