Ik wil voor het bedrijf waar ik voor werk een maatwerk CRM maken. M'n eerste plan is om het in Access te maken(front end) i.c.m SQL server. Wie heeft tips en trucs voor mij? Voordat ik begin wil ik graag weten of ik goed begin of dat ik misschien beter een ander pakket kan gebruiken om te gaan programmeren.
Oke, wat wil ik gaan maken, een database met een heleboel gegevens:
- Klanten informatie (NAW e.d.)
- Informatie hoe we bij die klant kunnen inloggen t.b.v. remote support (bijv. een rdp bestand toevoegen).
- Netwerkconfiguratie van de klant, deze moet via een soort wizard kunnen worden ingevuld en kunnen worden geprint (rapport)
- In de toekomst een ticketsysteem met in- en uitgaande e-mail (volgens mij moet je hier SQL 2008 voor hebben)
Mijn 'eisen':
- Moet makkelijk te maken zijn, dus liefst in iets als Access
- Combinatie met SQL (hier draait facturatie pakket ook mee, mogelijk in de toekomst tickets omzetten naar factuur)
- Meerdere gebruikers moeten kunnen inloggen (het gaat in eerste instantie om ong. 5 gebruikers)
- Liefst pakket wat zo op de pc kan draaien, evt. alleen Access runtime
Oke, wat wil ik gaan maken, een database met een heleboel gegevens:
- Klanten informatie (NAW e.d.)
- Informatie hoe we bij die klant kunnen inloggen t.b.v. remote support (bijv. een rdp bestand toevoegen).
- Netwerkconfiguratie van de klant, deze moet via een soort wizard kunnen worden ingevuld en kunnen worden geprint (rapport)
- In de toekomst een ticketsysteem met in- en uitgaande e-mail (volgens mij moet je hier SQL 2008 voor hebben)
Mijn 'eisen':
- Moet makkelijk te maken zijn, dus liefst in iets als Access
- Combinatie met SQL (hier draait facturatie pakket ook mee, mogelijk in de toekomst tickets omzetten naar factuur)
- Meerdere gebruikers moeten kunnen inloggen (het gaat in eerste instantie om ong. 5 gebruikers)
- Liefst pakket wat zo op de pc kan draaien, evt. alleen Access runtime