Toon posts:

NEC 3500 weigert dienst bij Dual Layer DVDs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb net geprobeerd om een iso van 7 GB naar een DVD te branden. Het gaat hier om een NEC 3500 AG brander met de nieuwste firmware (en ook een mod van de nieuwste firmware). De DVDs zijn Imation DVD+R DL en qua brandprogramma heb ik zo ongeveer alles geprobeerd. Niks lukt.

Heeft iemand suggesties hoe dit kan werken? Of kan ik beter gelijk een andere brander kopen? Ik heb al vaker gedonder gehad met deze brander...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je OM FAQ en OM FAQ al eens doorgenomen?

Verwijderd

Topicstarter
Jup. Wat er dan overblijft is:

- een volledige reinstallatie van Windows en dat vind ik een beetje drastische oplossing voor die probleem
- No seek complete: Dat zou betekenen dat ik of een nieuwe brander of een andere DVD DL moet hebben, daarom vraag ik me af of iemand ervaring heeft met de NEC 3500 en Imation-schijfjes, staat niet in die tabel
- Could not perform end of disc at once: Daemon staat uit, dan blijver weer bovenstaande opties over

Van alle aanwijzingen die ik heb, zouden of de kabels stuk moeten zijn, media niet compatibel zijn of de brander stuk moeten zijn.

Brander is niet stuk, ik kan wel CDs en DVDs branden.
Kabels zijn niet stuk, zie bovenstaande

Ik neem dus maar aan dat de media niet compatibel is (volgens mij zijn 't Ritek-schijfjes), maar ik zou dat graag horen van iemand anders voor ik andere schijfjes koop en die 't ook niet doen. Nu heb ik deze schijfjes ook niet zelf gekocht (ik zou Verbatim of TDK gehaald hebben), maar toch...

Als iemand me kan garanderen dat Verbatim of TDK zeker werkt, haal ik die. Maar als de 3500 sowieso klote is, koop ik liever een nieuwe brander...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu TDK-schijfjes te pakken, maar die doen het ook al niet...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Ga eens lezen op www.cdfreaks.com , ga naar het forum.

Dual layer is gewoon crap/rotzooi, dus niet gebruiken.
Brand gewoon op 2 dvd's, is beter leesbaar, werkt bijna altijd, data blijft langer op de dvd staan, goedkoper.
Dus waarom zou ik die gebruiken?
Dvdfab snijd de dvd gewoon doormidden, automatisch.

Op cdfreaks staat hoe je een dvd kunt testen na het branden, als je dat leert dan gebruik je dual layer niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik al gelezen, maar ik kon ook geen oplossing voor mijn probleem vinden. Dat dvdfab klinkt wel goed, bedankt!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

gebruik met deze brander verbatim DL schijfjes en je probleem is voorbij. Heb hem zelf ook en hij is inderdaad nogal kieskeurig voor DL schijven. op 2 dvd5 branden kan natuurlijk ook

oja en zo klote is hij zeker niet. heb er al honderden schijven probleemloos mee gebrand (als je maar fatsoenlijke media erin stopt)

[ Voor 27% gewijzigd door Ray op 31-12-2008 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ok. Ik dacht dat TDK en Verbatim praktisch hetzelfde schijfje waren, maar niet dus?
Pagina: 1