Ben voor mijn vriendin een pc'tje aan het samenstellen. Het gaat om een pc'tje wat vooral gebruikt gaat worden voor tekstverwerking, browsen (filmpjes kijken op internet enz), dvd's kijken en af een toe een spelletje op het niveau van De Sims 2. Alledaagse dingen dus.
Hoeft niet veel te presteren dus, alleen moet echter wel weer een aantal jaartjes meegaan. En een beetje snel zijn natuurlijk. Ook moet het geen probleem zijn om eens een willekeurig spel te installeren en te spelen op redelijke specs.
Besturingssysteem zal Windows vista worden en het budget betreft 400 euro.
Zelf zit ik aan de volgende onderdelen te denken:
Processor - Intel Core 2 Duo E7300 - € 103,53
mobo - Gigabyte GA-EP35-DS3L - € 76,53
vga - XFX GeForce 9500 GT - € 60,59
geheugen - OCZ Value Dual Channel 2x 2gb ddr2 - € 43,98
hdd - Seagate Barracuda 320gb sata - € 39,38
psu - Antec EarthWatts EA380 - € 47,65
totaal: €371,66
Processor heb ik gekozen om zijn goede prestaties en het mobo omdat ik goede ervaring heb met gigabyte en omdat dit een relatief goed moederboard is zonder al teveel poespas (voor een redelijke prijs).
Wel twijfel ik tussen een GeForce videokaart en een Ati kaartje. Omdat ze regelmatig een spelletje speelt is het toch belangrijk dat deze redelijke prestaties levert, maar het budget is 400 euro en kan dus niet voor een erg dure kiezen. Als ik deze kaart vergelijk met een ATI kaart in dezelfde prijsklasse, wat zit hier dan voor verschil in qua prestaties? Iemand ervaring?
Van geheugen heb ik weinig verstand, maar denk dat het bij deze opstelling niet nodig is om echt high-end geheugen te kiezen. Maar aangezien je voor Vista wel 4gb kan gebruiken heb ik gekozen voor dit 2x 2gb dual channel ddr2 pc5400 geheugen. Kan iemand mij advies geven op het gebied van geheugen? Geheugen wat goed bij een opstelling als deze past.
Andere tips zijn uiteraard ook welkom
Hoeft niet veel te presteren dus, alleen moet echter wel weer een aantal jaartjes meegaan. En een beetje snel zijn natuurlijk. Ook moet het geen probleem zijn om eens een willekeurig spel te installeren en te spelen op redelijke specs.
Besturingssysteem zal Windows vista worden en het budget betreft 400 euro.
Zelf zit ik aan de volgende onderdelen te denken:
Processor - Intel Core 2 Duo E7300 - € 103,53
mobo - Gigabyte GA-EP35-DS3L - € 76,53
vga - XFX GeForce 9500 GT - € 60,59
geheugen - OCZ Value Dual Channel 2x 2gb ddr2 - € 43,98
hdd - Seagate Barracuda 320gb sata - € 39,38
psu - Antec EarthWatts EA380 - € 47,65
totaal: €371,66
Processor heb ik gekozen om zijn goede prestaties en het mobo omdat ik goede ervaring heb met gigabyte en omdat dit een relatief goed moederboard is zonder al teveel poespas (voor een redelijke prijs).
Wel twijfel ik tussen een GeForce videokaart en een Ati kaartje. Omdat ze regelmatig een spelletje speelt is het toch belangrijk dat deze redelijke prestaties levert, maar het budget is 400 euro en kan dus niet voor een erg dure kiezen. Als ik deze kaart vergelijk met een ATI kaart in dezelfde prijsklasse, wat zit hier dan voor verschil in qua prestaties? Iemand ervaring?
Van geheugen heb ik weinig verstand, maar denk dat het bij deze opstelling niet nodig is om echt high-end geheugen te kiezen. Maar aangezien je voor Vista wel 4gb kan gebruiken heb ik gekozen voor dit 2x 2gb dual channel ddr2 pc5400 geheugen. Kan iemand mij advies geven op het gebied van geheugen? Geheugen wat goed bij een opstelling als deze past.
Andere tips zijn uiteraard ook welkom
there's no tweak without the tweaker