2 videokaarten op P35 Neo2-FR

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views

• 3E3A37
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-08-2025
Beste Tweakers,

Mijn moederbord is een P35 Neo2-FR, met daarop 2 PCI Express sloten, waarvan één 16X en één 4X.

Op de 16X, heb ik nu een MSI 8500GT 512MB met daarop 2 beeldschermen. Ik wil nu een 32" HD-Ready LCD TV halen, deze wil ik ook op mijn pc aansluiten, zodat ik HD video kan bekijken op mijn TV.

De oplossing hiervoor is dus een 2e videokaart erbij plaatsen. Maar ik zou niet weten welke. Mijn budget is max. €65,-. Ik heb zelf al zitten denken aan de GeForce 9400GT 1GB, die een directe HDMI-uitgang heeft (dus niet via DVI). Maar is dit een fatsoenlijke kaart om deze HD beelden te verwerken?

En hebben jullie zelf ervaring met een dergelijke opstelling zoals ik hierboven heb.

En dan nog een extra vraag, mijn voeding is maar 380 watt, zou deze 2 videokaarten trekken?

[ Voor 6% gewijzigd door 3E3A37 op 30-12-2008 18:10 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Persoonlijk zou ik er een ATi kaart inzetten. Dan heb je gelijk een geluids-signaal over de HDMI kabel (met de bijbehorende DVI->HDMI dongle). Tenzij je die los doorlust naar een aparte audio-installatie.

Bijvoorbeeld de ATi HD3450 of de ATi HD4350.

Overigens zijn beide sloten fysiek x16-sloten. Alleen qua bandbreedte is het tweede slot maar een x4-slot.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• 3E3A37
Dit zal denk ik niet gaan werken, 2 videokaart drivers door elkaar?

En zoals ik al zei, zit op de GeForce 9400GT een directe HDMI-uitgang (dus dit brengt al meteen het geluids-signaal over).

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 15:24

Iska

In case of fire, use stairs!

2 verschillende GFX's van 2 veschillende merken is vragen om problemen ;), cker in XP.. Dus ik zou ff kijken voor een goedkope NVidia

-- All science is either physics or stamp collecting

• 3E3A37
Ik draai Vista, en wilde inderdaad ook al voor nVidia gaan.

ps. Hoe stel je die handtekening onder je bericht in (onder profiel heb ik al gekeken).

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ah, ik had even niet nagedacht bij de eerste videokaart. Maar ATi en nVidia mixen is inderdaad niet handig nee. My bad! :P
3E3A37 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:27:
Ik draai Vista, en wilde inderdaad ook al voor nVidia gaan.
Ja, dan zul je wel moeten ja. Misschien één waar je intern het geluid van het moederbord door kan lussen naar de videokaart. Dan heb je alsnog geluid over HDMI.
ps. Hoe stel je die handtekening onder je bericht in (onder profiel heb ik al gekeken).
offtopic:
Gewoon onder 'Profiel wijzigen' en dan 'Signature'. :)

[ Voor 65% gewijzigd door _the_crow_ op 30-12-2008 19:36 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 16:05

Bene

list incomprehension

Tussendoor: ATi + nVidia onder XP = probleemloos, zeker als je voor de ATi alleen de drivers en niet de CCC installeert. ATi + nVidia onder Vista = niet mogelijk dankzij het driver model.

• dion_b
  • Laatst online: 13:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

"Welke ... moet ik kopen?"-topics zijn niet echt de bedoeling. Hier kun je met een beetje eigen inzet ook wel uit komen; dan nog laat je na relevante info (welk OS) te geven, dus met beste wil in de wereld kunnen we je geen eenduidig antwoord geven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.