Laptop Battery Refresh

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247929

Topicstarter
Hallo,

ik heb en druk google en got afgezocht maar heb niet echt antwoord op mijn vraag kunnen krijgen.

Probleem is, dat mijn accu van mijn laptop niet goed werkt. ik kan de laptop alleen gebruiken met de netstroom er bij aan anders schakelt hij de laptop met ongeveer 2 a 3minute weer uit. 't gekke is dat windows wel aangeeft dat mijn accu 100% vol is maar zodra ik de netstroom er af haal dan daalt de % zeer snel na 10% en daarna sluit windows zich af.

nu ben ik dus al druk aan het zoeken geweest en heb ik al wat research gedaan en zo kwam ik bij Battery Refresh op de support site van packard bell. Met een boot-cd start ik de pc op en dan gaat hij mijn accu volledig opladen en daarna weer leeg trekken en dit schijnt wel eens wonderen te doen. 't gekke is dat hij onder het opladen meld "Warning: Don't plug out adapter or battery!". maar daar boven staat.

Current status: Charging.
Capacity: 100%.

en dit geeft hij al een uur lang aan! dus ik neem aan dat mijn batterij al vol is? moet ik nu de netstroom er af halen, of wat? er staat als waarschuwing van niet, maar zo te zien komt hij nu ook niet veel verder? en zo kan hij de batterij toch ook niet leegtrekke als de netstroom kabel der aan zit? of regelt hij dat allemaal zelf?

iemand ervaring hier mee of tips oid?

mvg,
wout

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 247929 op 30-12-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:10
DE accu is gewoon versleten en is toe aan vervanging. Heb ik destijds ook met mijn acer acspire 135x laptop gehad. Kon nog op een bepaald moment 10 minuten werken op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Broodje aap of niet, accu in de vriezer zou je ook nog kunnen proberen

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:19
Niet dus

Lithium-ion gaat dan sowieso kapot. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

naftebakje schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:00:
AFAIK werkt die truuk enkel bij NiCD en bij NiMH batterijen, omdat bij deze na verloop van tijd waterstofbellen (gas) ontstaan bij de elektroden, hierdoor is er een slechter contact met het electroliet en stijgt de interne weerstand van de batterij ==> gaat minder lang mee.
Door de batterij in de vriezer te stoppen, krimpt alles wat en zou daardoor de waterstof (voor een stukje) weer opgenomen worden in het elektroliet, en wordt de veroudering een klein beetje teniet gedaan.

Li-Ion batterijen zijn totaal anders, hierin wordt Lithium gebruikt in een relatief onstabiele vorm, waardoor deze uit zichzelf na een jaar of 3 "op" zijn, dit verouderen wordt versneld door hoge temperaturen en door het opladen van de batterij (hoe dieper de batterij ontladen is, hoe meer die verslijt van opladen, ik ben niet zeker of dit komt door de hogere stromen en dus indirect weer hogere temperaturen, of dat dit er los van staat). Lithiumbatterijen hou je best zo vol mogelijk opgeladen (voor langdurige opslag 70% opladen en koel bewaren, maar slijten doet ie toch).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Helaas vertel je niks over de leeftijd van je accu... na twee jaar is zo`n ding meestal wel afgeschreven..

Een Ni-Cd/NiMH accu kun je eventueel ff in de vriezer leggen, Lithium dus niet.

Goedkope oplossing; cellen zelf vervangen en de chip op je accupack resetten.
Alternatief is een nieuwe accu of een goede imitatie. Welk merk en type laptop heb je?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb een Ni-MH accu!
het gaat om een Packard Bell Easy One Silver 2102DVD van +- 6jaar oud, en de accu is ook zo oud.

Maar inmiddels is er al vooruitgang. ik heb de laptop gewoon aan laten staan, dus nu in totaal 3uur lang en net toen ik keek: prompt hij is verder gekomen! hij is nu helemaal leeg getrokke en inmiddels is hij zich weer opnieuw aan het opladen, en na 35min opladen is hij pas op 11%, terwijl het opladen de afgelope dage normaal van 0% na 100% in circa 10minute ging! ik hoop dat het nu opgelost(iig beter!) is, ff afwachten dus. Anders moet ik het vriezer verhaal maar eens proberen aangezien ik dan toch niks te verliezen heb. :)

en anders maar een nieuwe accu!

bedankt voor jullie hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou, mijn accu gaat nu 40mins mee! :D haha heeft dus wel degelijk geholpen! super :D

maar over het vriezer verhaal, ik probeer der nog ff wat meer uit te persen. Moet ik mijn accu leeg getrokken, opgeladen of half vol in de vriezer leggen? dan ga ik dat vannacht ff proberen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou even voor de mensen die het msschien interesseerd.

ik heb mijn accu 36uur in de vriezer laten liggen en daarna direct vanuit de vriezer in mijn klapper gedaan en battery refresh er overheen gedaan en hij gaat nu bijna 2uur lang mee!
succesvolle actie geweest dus! (Y)

bedankt voor jullie hulp tot zekere hoogte ^_^

mvg,
wout

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 247929 op 06-01-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Haha relaxt :P
Die 2 uur is dat werkelijk, of geeft het Windows metertje dat aan?

En het zou tof zijn als je hier over een paar maand nog een keer zou posten met statusupdates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
klinkt onrealistisch maar aan de andere kant ook vet dat dat werkt :|

toch eens in de gaten houden met me accus.. en ook eens gaan testen O-)

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Oja nog een disclaimertje,

het werkt dus alleen met NiMh / NiCad!!

Lithium-ion / Li-ion gaat naar de klote als je hem in de vriezer gooit.

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 06-01-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben bijna 2uur lang aan het surfen geweest en remote desktoppe met mijn http server aangezien die nog wat configuratie nodig had en ondertusse heb ik ook continue winamp aan gehad met muziekjes.

het is idd afwachte voor hoelang aangezien ik al meerdere male heb geleze dat het succes maar tijdelijk is. maargoed, hier komen we gauw genoeg achter. ik zal nog eens een updatetje geven over maandje oid :)
Pagina: 1