Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PRVImDUXA8oLHEBtKpNLAraN/full.jpg
Inleiding

Prince of Persia (2008) is een nieuw spel in de Prince of Persia-serie dat ontwikkeld is door Ubisoft Montreal. Het spel is in december 2008 uitgekomen voor Windows (9 dec.), PlayStation 3 en Xbox 360 (2 dec.). Het spel speelt zich af in een nieuw universum evenals een nieuwe schilderachtige grafische stijl in vergelijking met de voorgaande Sands of Time trilogie.

Verhaal

In dit deel van een nieuwe reeks spellen keert de 'Prince' (die op dat moment nog geen prins is) terug van een avontuur. Wanneer hij door een zandstorm in de woestijn probeert te komen, loopt hij een mysterieuze vrouw tegen het lijf, Elika. Samen lukt het hun om uit de zandstorm te komen, en ze bevinden zich in een oase. In het midden van deze vreemde plek bevindt zich een boom, de 'Tree of Life' (levensboom). Hieruit zien ze Ahriman, de god van de corruptie, ontsnappen.

Het centrale conflict in het spel draait rond de strijd tussen Ormazd, de god van het goede en Ahriman, god van het kwaad. Ormazd had Ahriman kunnen opsluiten in de levensboom, maar Ahriman kon ontsnappen en dreigt de wereld te overspoelen met het kwade. Deze verspreidt duisternis over het land, en het is de taak van de Prins en Elika om de corruptie terug te drijven. Deze corruptie heeft de vorm van een olieachtige substantie die het moreel van de inwoners naar beneden haalt,

Characters

Zoals je in het verhaal hebt kunnen lezen, zijn aardig wat personages aanwezig in deze Prince of Persia. Hieronder staan de belangrijkste op een rijtje.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uKL80fzJUj8yCotkKvnSBzUT/full.gif

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bde1sVCSMSAcMSbJZsM7jiFf/full.gif

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YoSb4B54QSCbUCCKASMNmUx7/full.gif

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jzIiDHkqPxyeXTuqokRtOgDi/full.gif

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RPScoBKBctAbCOJTTIFazJFo/full.gif

Verkrijgen van Prince of Persia

In tegenstelling tot waarmee verwend waren met de Sands of Time trilogie wordt Prince of Persia (2008) uitgebracht op maar 5 platforms. Dit zijn Playstation 3, Xbox360, PC, Nintendo DS. Het laatste platform is een mobiele versie voor op je telefoon. De prijzen zijn als volgt (dit zijn de 'normale' retailprijzen zoals je hem in de winkel kunt vinden):

Playstation 3: € 64,99
Xbox360: € 64,99
PC: € 49.99 (€ 34.99 op steam)
Nintendo DS: € 39.99
Mobiele versie: € 5,00 (sms betaling)

Van de boven genoemde versie zijn enkel de Nintendo DS en de mobiele telefoon versie afwijkend door de grafische beperkingen van deze handheld consoles. Op de Nintendo DS wordt de Prince met een besturing met de stylus voortgebracht door de levels. De DS versie heeft als titel Prince of Persia - The Fallen King en heeft als speciaal personage Zal, the Magus als maatje van de Prince.

Links

Officiele sites:
Officiele website van Prince of Persia
Prince of Persia verhalenboek
Prince of Persia - the Graphic Novel (filmpje)

Fansites:
Wikia van Prince of Persia

Hier de voorlopige startpost. Startpost moet nog verder aangevuld worden. Suggesties kunnen per DM gestuurd worden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tgZnRujqRiOf7GDlXKN3vLPR/full.jpg

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Yeah! Nice TS man. _O_

1 kleine maar zeer belangerijke toevoeging:
PC: € 49.99 --> € 34,99 (steam wat ook IMHO "normale retail" is tegenwoordig)

Interresant om te weten is dat dit een van de eerste Ubisoft games is die geen geld heeft geinvesteerd in DRM, om een beetje te kijken of de mensen van 2D boy gelijk hadden. Ik ben benieuwd.

De game zelf is even wennen als je de vorige (matige) PoPs heb gespeeld. Als je eenmaal gewend bent speelt het tot zover (ben niet heel ver nog) lekker weg. Die Elika heeft wel wat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-04 21:22

Apache

amateur software devver

K'heb deze ook besteld bij de monster sale van play voor xbox 360 voor 25€, vond de vorige pop's wel entertainend.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

Eindelijk een topic voor PoP (ik had zelf geen tijd en zin om er één te maken).

Ik heb deze game begin december gekocht voor de PS3 (net bij de release). Ondertussen heb ik het spel al uit en ik heb enorm genoten van deze game.

Ik vind de grafische stijl fantastisch en voor mij is dit dan ook het mooiste spel van 2008. De interactie tussen de prins en de prinses is heel leuk en zorgt ervoor dat je je niet alleen voelt in het spel. Elika is trouwens geen NPC die je op sleeptouw neemt die je constant moet babysitten. Integendeel! Je hebt haar echt nodig in het spel en ze loopt zich bvb niet vast in het decor.

Het enigste nadeel dat ik op verschillende websites zie terugkomen is dat het spel nogal makkelijk is, omdat je niet kan sterven (als je zou 'sterven', steekt Elika daar een stokje voor). Het spel biedt daardoor maar weinig uitdaging. Het is maar de vraag als je dat als een nadeel ervaart. Ik vond het geweldig om lekker relax te kunnen gamen en gewoon lekker door te gaan in de game zonder om de 5m hoeven stil te staan en mezelf af te vragen of ik die of die sprong wel kan maken. Gewoon lopen en springen, slingeren, klauteren op alles wat los en vast hangt. Gaat het fout? Geen probleem! Elika redt me wel zonder dat ik een gans level opnieuw moet spelen. Ik vind het juist een verbetering!

Als een leuke actie-adventure game zoekt die gewoon lekker weg speelt en niet moeilijk is, dan is dit een fantastische game. Ik ga hem zeker nog eens opnieuw spelen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 13:37

delorean7

Let's take the Aston toni

Goede game, cell shading techniek is echt eens wat anders en ik vind het een geslaagde keuze.

De verhaal lijn en samenwerking met Elika is origineel en houdt het boeiend, dat gezegd hebbende vond ik het wel een korte game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:15

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
DarthDavy schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:35:
Het enigste nadeel dat ik op verschillende websites zie terugkomen is dat het spel nogal makkelijk is, omdat je niet kan sterven (als je zou 'sterven', steekt Elika daar een stokje voor). Het spel biedt daardoor maar weinig uitdaging. Het is maar de vraag als je dat als een nadeel ervaart. Ik vond het geweldig om lekker relax te kunnen gamen en gewoon lekker door te gaan in de game zonder om de 5m hoeven stil te staan en mezelf af te vragen of ik die of die sprong wel kan maken. Gewoon lopen en springen, slingeren, klauteren op alles wat los en vast hangt. Gaat het fout? Geen probleem! Elika redt me wel zonder dat ik een gans level opnieuw moet spelen. Ik vind het juist een verbetering!
Ja, dat vond ik ook. Niet zozeer een nadeel, maar ik denk dat er meer uitdaging was geweest als Elika, maar een beperkte hoeveelheid magic kon gebruiken in de corrupted zones. En dat je dan terug moet keren naar plek buiten de corruptie om haar weer op te laden.
Maargoed. Het spel speelt erg fijn weg en de controls voelt na de eerste seconde al vertrouwt aan, vond ik, waardoor ik geen weerstand had om eerst die controls te gaan leren. Weinig games krijgen dit voor elkaar en dat vind ik al een prestatie op zich. Om daarbij ook nog eens een game te maken die erg leuk in zijn gameplay, al was die misschien wat simpel opgezet, maar dat maakt niet uit. Het past bij de game, bij de franchise.
En bovenal heeft de game echt waanzinnige graphics. Door de cell-shaded stijl maakt dat de speelwereld een schilderij waar je doorheen kunt klauteren.

Ik ben nog geen nadelen tegengekomen dan behalve dat het klauteren soms wat veel van hetzelfde is, maar dat is niet zozeer saai te noemen, want er is wel uitdaging in het klauteren.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ben gisteren aan de game begonnen. Grafisch ziet het er allemaal erg goed uit, maar ik vind de gameplay tot nu toe wel wat eentonig. Maar ik ga er vanuit dat hier nog wel wat variatie in zal komen.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238744

SToRM666 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:24:
Ik ben gisteren aan de game begonnen. Grafisch ziet het er allemaal erg goed uit, maar ik vind de gameplay tot nu toe wel wat eentonig. Maar ik ga er vanuit dat hier nog wel wat variatie in zal komen.
Hetzelfde hier, gisteren begonnen heel kort (PS3), net een 1/2 - 1 uur, oid.
Mooie graphics, cell-shading ziet er goed uit en is zeker weer eens wat anders, maar gameplay nog wat eentonig inderdaad.

En mooie openingspost ook trouwens! _/-\o_
Stond al te kijken dat er niet eerder hier over PoP gesproken werd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:15
Aangezien de Engelse Pond zo laag staat is Prince of Persia lekker goedkoop te krijgen bij Amazon.co.uk. Voor de Xbox 360 betaal je zo'n €20, voor de PS3 €25 en voor de PC €18 :Y)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107802

Wie o wie speelt de game op dit moment nog, en wat vinden jullie ervan?

Vind het zelf een top game, alleen bij eindbazen kan je weinig. Slaan of die gauntlet of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb het spel vandaag ontvangen (via play.com) Ik heb het net een half uur gespeeld. Het is inderdaad wel even wennen als je de voorgaande delen gewend bent, maar het speelt tot nu toe wel lekker weg.
Ik vrees alleen dat het voorlopig toch nog even blijft liggen voordat ik het verderspeel. Ik moet tomb raider nog uitspelen (nog 1 level) en ik ben behoorlijk hooked aan fallout 3 op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Eindelijk een topic inderdaad. Inmiddels heb ik The Concubine en The Alchemist volledig afgesloten. (Ook alle lightseeds binnen.) Van de overige 2 moet ik nog 1 ground healen en dan de main battle. Maar eerst ga ik alle lightseeds pakken. Stiekem hoop ik op een speciaal einde. :P

Iemand al met die skins gespeeld?

Ik ben het grotendeels met DarthDavy eens.
Maar Elika of niet, vergeleken met Warrior Within is deze game easy as hell. Waarbij ik in WW nog wel eens goed de omgeving moest inspecteren of nadenken ram je hier gewoon op E en volg je die sliert magic.
Een jaar terug zou ik ook nooit geloven dat ik de WW style eigenlijk wel een beetje mis. Niet dat ik dit niets vindt, maar beide stylen spreken mij erg aan.

Die afsluiter bij The Concubine ook... :P
spoiler:
Ik mijzelf maar wijsmaken dat pure wanhoop echt niet helpt. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Speel de game ook, maar hij valt me erg tegen. Komt misschien omdat ik de andere delen ook allemaal heb gespeeld. Eentonig, kinderlijk eenvoudig, en vooral weinig uitdaging. Als je een gevecht aan gaat en je voert combo's uit dan krijg je op de meest vreemde momenten een block. Je kunt niet dood gaan, en dat neemt een heel stuk voorzichtigheid weg.

Nee, voor mij zeker geen topper. Het kan mijn aandacht niet vasthouden zoals de vorige delen dit wel deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Die combo's zijn wel een punt ja. Sowieso snap ik die nog steeds niet* terwijl het er denk ik 5-10x zo weinig zijn als in WW.
Als de enemy een kans krijg en hij raakt kom je soms in een situatie waarin je heel snel een toets in moet drukken. Mijn reactievermogen is echt niet slecht ofzo, maar wat bagger weinig tijd heb je daarvoor en in de PC versie zijn dat ook nog vage icoontjes in plaats van de naam (E, R, Spatie ...) van de toetsen.

*Afhankelijk van de vorm maar wanneer standaard altijd 2x Elika + Zwaard of hand en springen + hand/zwaard.

[ Voor 11% gewijzigd door Saturnus op 31-12-2008 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 22:36

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik vind het een vermakelijke game die een aantal vernieuwingen met zich meebrengt maar een topper zoals (in mijn ogen) PoP:TSoT dat was is het niet.

Pluspunten:

- Cellshading, 10 minuten wennen maar daarna erg goed geslaagd (of semi-cellshading eigenlijk).
- Sfeer, wow, het slaat nergens op wat je ziet maar het is wel mooi. Ook de veranderingen van Corrupted naar Healed is heel mooi.
- Soepel, alles in het spel gaat soepel, je wordt nergens door tegengehouden.
- Geen DRM, de reden dat ik het spel eigenlijk full priced moet kopen (nu geleend). Een goed initiatief en een reden om te kopen.

Minpunten:

- Makkelijk, je kunt niet doodgaan en alleen de eindgevechten leveren soms iets van 'problemen' op. Toegegeven, sommige gevechten kosten tijd maar het is nooit moeilijk en je hoeft ook nooit terug te vallen op lastige combo's.
- Eentonig, in essentie is het hetzelfde liedje. Klauter wat, vecht wat, versla semi-baas, klauter wat, verzamelen lightseeds en klaar.
- Verhaal, ik werd er niet ingezogen iig (het begin is me gewoon TE wazig).

Begrijp me niet verkeerd, het is geen slechte game maar niet de topper die het had kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Saturnus schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:58:
Eindelijk een topic inderdaad. Inmiddels heb ik The Concubine en The Alchemist volledig afgesloten. (Ook alle lightseeds binnen.) Van de overige 2 moet ik nog 1 ground healen en dan de main battle. Maar eerst ga ik alle lightseeds pakken. Stiekem hoop ik op een speciaal einde. :P

Iemand al met die skins gespeeld?
Ja, ik heb al met de andere skins gespeeld. Ze zijn niet zo goed gelukt als de standaard skins. Het lijkt dan alsof je meer met een op de wereld geplakte prins en Elika speelt.

Spoiler voor wat je krijgt als je 1001 lightseeds verzamelt:
spoiler:
nu ja... spoiler... Niets speciaals eigenlijk. Als je 1001 lightseeds verzamelt en je beëindigt het spel, dan krijg je proto-type skins voor de prins en Elika. Twee extra skins dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DarthDavy schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:12:
Ja, ik heb al met de andere skins gespeeld. Ze zijn niet zo goed gelukt als de standaard skins. Het lijkt dan alsof je meer met een op de wereld geplakte prins en Elika speelt.
Toen ik van skins wisselde, toen werd bij mij de game zelfs traag. Als ik terug ging naar 'The New Prince' bleef dat er in hangen.
Na een herstart (van de game) was dat verholpen overigens.
Spoiler voor wat je krijgt als je 1001 lightseeds verzamelt:
spoiler:
nu ja... spoiler... Niets speciaals eigenlijk. Als je 1001 lightseeds verzamelt en je beëindigt het spel, dan krijg je proto-type skins voor de prins en Elika. Twee extra skins dus :p
spoiler:
Ik heb op het web (ik ga express geen link geven) 'cheats' gevonden die Altaïr van Assassin's Creed en de Prins uit PoP:TSoT unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-04 14:11
Verbaasde me al dat er geen topic over PoP was toen ik het aan het spelen was. Inmiddels uitgespeeld en vind het een heerlijk spel. :)

Het is een totaal andere game dan de eerste PoP games 8)7 maar vooral enorm anders dan de vorige trilogie. Terugkijkend kan ik ze niet vergelijken... Hiervoor was het een dark spel (no offence tegen corruption in dit spel, maar het werd toch wel flower power) met veel (moeilijke) zwaardgevechten en anders wel stukken waar je gewoon goed moest oppassen om te overleven tijdens je acrobatische toertjes.

Nu is het gewoon relaxed rondhuppelen, niet doodgaan, lightseeds halen en dan vallen, je hebt ze toch gehaald. De combo's heb ik nooit bekeken en ik ergerde me dood aan de slowmo momenten waar je op een toets mag rammen omdat ik er nooit goed op reageerde (kleur en toetsaanslag werkt blijkbaar niet goed in mn hoofd. :z Pas tegen het einde kon ik goed reageren. Halverwege kwam ik er ook achter dat die enemy's konden rechargen (blauwig), rage ofzoiets (vonkerig, mocht je met je claw afmaken) en corruption waar je gewoon magic attack uit op moest voeren. Zo zijn er ook kleine corruption pools die je alleen maar met elika kan aanvallen.
Uiteindelijk raakte ik geoefend in het zomaar uitproberen, als ik foutsprong maakte ik gewoon dubbelsprong, meestal raakte ik dan een muur, klom wat verder omhoog en weer dubbeljump terug en je beland de helft van die keren op het goede platform. Dat geeft een goed gevoel.

Dat is gelijk ook wat ik mis in de game voor de rest. Het is nu net wat te gemakkelijk. Ik ga nu weer vergelijken met de vorige trilogie maar toch.
Vroeger mocht je zelf de weg uitvogelen, zelf proberen iets te zoeken en uiteindelijk zelfs regelrecht van een muur iemand door midden splijten. Daarna (best wel) vette combo's uitproberen met verschillende wapens om je tegenstanders af te slachten. Je werd er creatief in en het was een uitdaging. Je liep niet op een vijand af en versloeg hem en daarna de volgende, je rende een muur op, maakt salto, onthoofd eerste vijand, waarna je op een hand rondtolt om nog een paar vijanden door midden te snijden en gooit daarna je extra wapen in iemands hoofd. Maar achja.
De combo's waren er nu nog wel, met wat geluk kon je door op de goede toetsen te drukken met behulp van elika 2x de lucht in worden gegooid en dan een mooie dubbele slash maken. Maar het is echt veel beperkter dan hiervoor.

De power plates vond ik trouwens wel leuk gevonden :) Maar ze hadden dat net wat meer mogen uitwerken, wat meer achtergrond of uitleg. Nu zijn ze er en je gebruikt ze maar. Zaten wel netjes in de verhaallijn geschoven met de powers.
Puzzels waren er op de standaard manier, maar het was een beetje boring in a way, het haalde juist het achter elkaar doorspringen zonder dood te gaan, doorlopende actie eruit.

Alsnog een erg leuk spel en vooral het einde baal je toch wel beetje van als je eenmaal bezig bent :P

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Laatst online: 25-04 11:37
Deze review vindt ik zeer veel overeenkomen met m'n eigen mening van het spel: Mooi, leuk, toegangkelijk en vlot, maar herhalend, makkelijk, en de gevechten (en ook het meeste rond'lopen') zijn een aaneenschakeling van 'druk op deze knop en dan op die met die-en-die timing', waar bij het rond'lopen' de timing niet eens zo belangrijk is.

Ook vind ik het einde nogal vaag / tegenstrijdig,
spoiler:
met dat einde krijg ik het idee dat al die herhalingen gewoon onnodig waren, in een klap wordt al het 'werk' dat je gedaan hebt teniet gedaan, en je kunt niet eens kiezen wat je doen wilt, :/. Dit waarschijnlijk ivm de onvermijdelijke sequels
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Ben het over het algemeen wel met de vorige posters eens. Ik vind de lage moeilijkheidsgraad niet zo'n punt; ik kan de keren niet meer tellen dat ik op een lastig punt in welk spel dan ook telkens afging, en uiteindelijk maar de brui eraan gaf. Door de vrije keuze van volgorde loopt deze game niet op in moeilijkheid, en kom ik niet van dat soort momenten tegen.

Heb nog niemand gehoord over de mooie combinaties die er uiteindelijk worden gemaakt tussen de verschillende powers, vooral de eindgevechten met de Alchemist en Ahriman worden voorafgegaan door een knap staaltje acrobatiek en timing.

Mijn favoriete combo: Elika - acrobatic - Elika - Elika - gauntlet - acrobatic - Elika - Elika/zwaard/gauntlet.
YopY schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 02:04:Ook vind ik het einde nogal vaag / tegenstrijdig,
spoiler:
met dat einde krijg ik het idee dat al die herhalingen gewoon onnodig waren, in een klap wordt al het 'werk' dat je gedaan hebt teniet gedaan, en je kunt niet eens kiezen wat je doen wilt, :/. Dit waarschijnlijk ivm de onvermijdelijke sequels
.
Einde deed mij erg denken aan dat van Warrior Within:
spoiler:
ook daar maakt de prins een egoistische (en naar later blijkt verkeerde) keus om zijn geliefde te redden; fuck de wereld. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-03 12:26
Shit, uitgespeeld... en dan nu gaan zitten wachten op deel 2 :(

Ik moet zeggen dat het verhaal mij wel degelijk heeft geboeid. Misschien omdat ik zo goed als alle tussendialogen ook heb gevolgd geloof ik (op T rammen om met Elika te kunnen praten en zo). Alleen het einde viel me tegen eerlijk gezegd: wat al is aangegeven, dat je geen keuze hebt.

Dat je niet dood kunt, maakt natuurlijk geen drol uit. Genoeg punten in de game waarbij je de afgelopen 5 minuten over kan gaan doen als je niet goed reageert, net als bij de voorgaande serie.

Maar goed, what's next? 8)7

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik keek ook uit naar deze game... toch een vrij grote fan van de serie en de nieuwe Prince of Persia heeft me niet teleurgesteld!

Ondanks het feit dat de gameplay ietwat repetitief wordt na een tijdje zit de afwisseling vooral in de prachtige leveldesigns. Als een game te saai wordt dan zal ik de eerste zijn om deze af te sluiten en iets anders te doen (bijv. FarCry 2), maar PoP heb ik dus in 1 ruk uitgespeeld.

Het is eerst wat wennen zonder rewind button, maar het Elika systeem is een waardige opvolger. Zeker als je na een tijdje ontdekt dat je haar meer en meer nodig hebt, vooral als je de moeilijker bereikbare lightseeds wilt halen. Sommigen lijken echt onbereikbaar maar dan blijkt dat je na een heuse stunt er toch kan geraken. Het lijkt me dat ze deze in de game gestopt hebben om de meer die-hard gamer voldoening te geven, terwijl een casual gamer met weinig moeite ook de game kan uitspelen. Iedereen tevreden dus.

De bosses zijn al bij al vrij eenvoudig tegenover oudere PoP delen zodra je het systeem doorhebt. Deze hadden wel ietsje moeilijker gemogen, of een optie om de moeilijkheidsgraad in te stellen. Sommigen zijn echter wel een uitdaging (die ene grote wiens health je niet kan verminderen - dat heeft bij mij toch even geduurd) :P

In het begin ramde ik nogal erg vaak op E als ik niet in 1-2-3 de weg wist maar dat heb ik na een tijdje toch afgeleerd, zo nu en dan eens de weg zoeken kan ook leuk zijn :+

Misschien niet de beste PoP ooit maar toch zeker de mooiste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234350

Heb hem ook net uitgespeeld, en vond het een erg mooi spel! Ben het over het algemeen eens met alle mensen boven me: wel relatief makkelijk (maar daardoor ook minder frustrerend dan de oudere), repetitief, gevechten zijn over het algemeen gewoon saai, en het verhaal is nogal oppervlakkig. Maar... het speelt heerlijk, ziet er beeldschoon uit en ik vond persoonlijk het einde erg mooi! Heb de meeste achievements ook gehaald (alle light seeds!), dat doe ik meestal niet, dus dat zegt wel iets over dat het een fijn spel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Van mij hadden ze het hele vechten er wel uit mogen laten, en de energie en tijd die de developer daarin heeft gestoken hadden ze dan in wat extra levels kunnen steken. Dan had ik het echt een perfect spel gevonden. Maar nu is het zeker ook al een goed spel :)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Hoe lang hebben jullie erover gedaan om hem uit te spelen?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Toch jammer dat een spel een beetje 'ondergesneeuwd' kan raken zonder directe aanleiding. Tuurlijk, het is geen absolute topper maar het is WEL een vermakelijke game. Gecombineerd met het feit dat het bewonderswaardig is om eens GEEN DRM of andere wazige kopieerbeveiligingen toe te passen in een game en dat het geen dure game is is dit wat mij betreft gewoon een hele goede aanvulling voor de verzameling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het spel is voor mij een uiterst vermakelijk spel.. geen frustratie gehalte met doodgaan en opnieuw beginnen.. het speelt ook in 1 keer lekker door! ook saven wanneer je wil en daarna lekker verdergaan. De graphics zijn om je vingers bij af te likken, echt supergaaf! het is weer eens wat anders. Ben nog halverwege en heb al 750 lightseeds... en ik wil ze natuurlijk allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

cevel schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:43:
Ben nog halverwege en heb al 750 lightseeds... en ik wil ze natuurlijk allemaal ;)
Dan ben je al over de helft, er zijn er 1001 ;)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Let op dat als je eenmaal in het eindspel zit je niet meer bij Light Seeds kan komen die je vergeten bent.

Vannacht dus ook maar uitgespeeld. The Warrior moest nog 1x stuk en verder het eindspel.

Waarschuwing: Onder de volgende spoiler staat een gedetaileerde plot + vervolg ideeën.
spoiler:
Even vooraf: Ik moet wel even opmerken dat ik persoonlijk vind/denk dat er 2 eindes zijn. Bij de eerste keer dat er credits voorbij komen, en bij de tweede keer. Een (niet door de speler controleerbaar) Warrior Within achtig iets dus. Wat weer betekent dat de ontwikkelaars/verhaalschrijvers nog even kunnen denken welke variant ze kiezen. (Vrij zeker de laatste aangezien die nieuwe problemen over de Prince gaat brengen.)

Apart einde hoor. Erg logisch dat Elika weer dood gaat natuurlijk, maar verwachten deed ik het in ieder geval niet omdat ze ingame af en toe wel over de toekomst praten.
Eerst dacht ik dat Prince direct weer die boom zou omhakken, wat niet gebeurde. Toen dacht ik...zou hij zich er toch bij neerleggen? Maar toen die 4 bomen buiten de tempel zichtbaar werden wist ik genoeg. Wat een ego dacht ik...en wilde het spel al bijna afsluiten om zelf een einde te forceren/creëren. Maar goed, tuurlijk speel je verder. 4 bomen omgehakt en 1 in de tempel. En toen dacht ik: hell als ik Prince was...zou ik hetzelfde gedaan hebben. (Alhoewel mij wel opviel dat ze in het einde van het spel niet meer dichter naar elkaar groeiden, dus het had mij ook niet gek geleken dat hij vrolijk verder ging met leven aangezien Farah hem opeens ook niets meer waard is, toch?) Uit de boom in de tempel komt de 1001ste Light Seed die Prince vervolgens in Elika stopt. Elike leeft weer en zegt direct: "Why?" Alles wordt weer donker en je ziet Prince met Elika in zijn armen van de tempel weglopen die volledig instort gevolgd door Ahriman die over alles heen vliegt met een donkerdere wolk achter zich aan dan alles wat je tot dan toe gezien had.
Ahriman is volledig vrij.

Wat nu?
Idee #1:
Ormazd komt eindelijk eens terug van vakantie en heeft door dat Prince Ahriman heeft bevrijd. Prince zal dus volledig de schuld krijgen net als in TSOT/WW terwijl hij in het eerste geval sowieso niet wist wat hij deed...nu gaat dat minder op, maar goed, het komt toch vooral door Elika en haar vader. Prince mag kiezen, of helpen oplossen, of gedood worden.
Mogelijke basis dus. Maar wat dan? De 4 corrupted zijn weer vrij en zullen vast weer in hun domein zitten. Die wéér verslaan? Dat zou een herhaling van deze PoP 2008 zijn. Nieuwe domeinen? Ook niet echt spannend? Misschien iets met de Ahuras die nu verspreidt over het land leven of misschien ergens gevangen. Ormazd kan Prince de opdracht geven bepaalde Ahuras te bevrijden of terug te sturen naar de tempel.

Idee #2:
Ormazd stopt Ahriman direct terug in de boom en Prince wordt ook in een bepaalde wereld opgesloten. (Misschien met, misschien zonder Elika.) Natuurlijk is die wereld niets voor Prince en gaat hij proberen te ontsnappen.

Idee #3:
Ormazd komt helemaal niet terug. Prince en Elika moeten een (speciale) vlam of licht maken/halen om Ormazd terug te laten komen.

Overigens vallen er met de informatie over het oude Persische geloof nog wel wat ideeën te bedenken. Zie:
Wikipedia: Ahura Mazda
Wikipedia: Ahriman
Wikipedia: Zoroastrisme
Wikipedia: Ahura Mazda
Wikipedia: Angra Mainyu
Wikipedia: Zoroastrianism

Quote: "In het zoroastrisme is er leven na de dood; het is zo, dat je steeds je geest in dit leven of in het volgende leven zelf moet verbeteren tot dat je bij Ahura Mazda kan komen."
Prince heeft dus nog wel wat kansjes.

:)
Oh en ja...ik leef me nogal in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
Bij de Ketel / Vallei, kan iemand mij vertellen hoe ik die 5 lightseeds kan pakken.. ben al 500 sprongen verder.. :( je kan ze zien als je op de plek staat waar je geheeld hebt...ze staan bovenin.. mij lukt het gewoon-domweg niet 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Cevel op 16-01-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Maak eens een screenshot please. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:06:
Maak eens een screenshot please. :)
plaatje gaat ff niet.. maar kan je het wel makkelijk uitleggen..

Als je jezelf porteert naar de Vallei /Ketel dan sta je direct naar te kijken.. bovenin rechts daar staan 5 bollen bij elkaar.. maar wat ik ook doe .. het lukt mij niet..

wil ze allemaal hebben voor ik de eindboss benader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 16:03
cevel schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:03:
Bij de Ketel / Vallei, kan iemand mij vertellen hoe ik die 5 lightseeds kan pakken.. ben al 500 sprongen verder.. :( je kan ze zien als je op de plek staat waar je geheeld hebt...ze staan bovenin.. mij lukt het gewoon-domweg niet 8)7
Als je het over de seeds hebt waar ik denk dat je het over hebt, dan is dit de oplossing:
Return here for the last bunch of Light Seeds when you've acquired Breath of Ormazd. Climb down the vines from the Fertile Ground and take the path that curves around to the right.
Before you get to the next room, climb up the wooden wall to your right. Cross the beam to the next platform and look over the edge on the left side. You'll see a plank below that you can reach by Gripfalling.
Once you're on the plank, jump to the green Power Plate that's inside a depression in the wall. When you hit the second plate, be ready to dodge to the left right away, then veer back to the middle.
You'll reach an elevated platform with five Light Seeds. Grab them and slide down the wall on your left. This takes care of all 45 seeds for this area.
Zo niet, kijk dan ook even naar deze link: http://www.mahalo.com/Prince_of_Persia_Xbox_360_Walkthrough
(komt bovenstaande stukje ook vandaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Aha die inderdaad. Ja, daar kom je via een reeks power plates in een rioolbuis. Die was idd wel rottig, ik liep maar steeds langs die muur en jump hier en daar, maar als je verder rechtdoor gaat (me de klok mee) en omlaag kan je die buis binnen gaan en kom je er aan de andere kant weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
Super bedankt! heb ze nu gevonden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:32
Eindelijk het spel uitgespeeld, natuurlijk nog lang niet alle achievements maar wel er ontzettend van genoten, ben ook heel erg benieuwd naar een mogelijk vervolg. Van mij mag het avontuur namelijk verder gaan, graag in dezelfde stijl dan :), heb mij heerlijk laten meeslepen in het verhaal en voelde mijzelf echt onderdeel daarvan. Vond de voorgaande Prince of Persia spellen niet echt denderend maar de manier waarop Ubisoft dit deel tot stand heeft doen komen heeft echt mijn voorkeur.
Gewaagd maar wel prachtig gebracht.
* JorisTheWise wants more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Er is een leuke PoP screensaver in de omloop sinds enkele dagen. :)
Mooie muziek eronder (variant op die uit de game).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Saturnus schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:20:
Er is een leuke PoP screensaver in de omloop sinds enkele dagen. :)
Mooie muziek eronder (variant op die uit de game).
Een linkje is dan ook wel op zijn plaats. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DarthDavy schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:03:
[...]

Een linkje is dan ook wel op zijn plaats. ;)
Hij is alleen voor trouwe Ubisoft nieuwsbrief lezers. :P
Try this: http://email.ubi.com/cgi-bin6/DM/y/h4qE0TGpv20V8D0CpPc0E7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 14:20
Heb hem een paar weken geleden bij Play gehaald voor €25. Het duurde lang voordat ik hem binnen had maar dan heb je ook wat ;). Ik vind het echt een goed spel.

Het verhaal is goed. Niet ijzersterk à la Mafia of FF, maar toch zeker de moeite waard. Vooral Elika vind ik heel erg goed. De prins zelf is wel aardig met dat ongeïnteresseerde macho-typetje, maar soms is het een beetje over the top. Dan vond ik de prins uit Sands of Time veel beter en geloofwaardiger. Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat deze prins Elika beter aanvult dan de oude dat zou kunnen volgens mij.

Wat me overigens wel heel sterk opvalt is dat de gevechten in deze PoP echt heel anders is van insteek dan bij SoT. Bij SoT had je veel vijandjes die ieder op zich vrij makkelijk waren te verslaan. Het gevecht was daar vrij aanvallend gericht waarbij je allerlei leuke truukjes kon uithalen om je vijand te verslaan. Bij deze PoP vecht je bijna alleen maar tegen bazen. En het kan aan mij liggen, maar dat gaat allemaal veel minder soepel. De prins is vrij beperkt in zijn bewegingen waardoor gevechten wat eentonig worden: blokkeren, uit veranderde staat halen, hakken, blokkeren, etc etc. Dat was bij SoT ook wel, maar dan was het tenminste nog spectaculair. Of doe ik iets verkeerd?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Je kunt vrij veel verschillende moves maken om het geheel 'spectaculair' te houden ;) Maar toegegeven, het vechten is wat ondergeschikt (het is ook niet moeilijk, hooguit af en toe tijdrovend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Achteraf vind ik dat het vechten inderdaad beter had gekund. Deze game was zeker wel geslaagd, maar vaak als je van het concept afwijkt stort iets in. Ik hoop dat het net zo loopt als de vorige serie. Oftewel, de volgende zou een duistere aflevering moeten worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
nieuws: Downloadable content Prince of Persia verschijnt eind februari

What the...als ik iets niet verwacht had was het wel dat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Volgens mij was dat al eerder aangekondigd, maar wel fijn dat het er komt. Gister eindelijk alle light seeds gehaald, dat laatste stuk blijft (imo) toch wel verschrikkelijk sterk gedaan.

Iemand die toevallig een mp3 heeft van het fluistereren van Ahriman? Ook ben ik nog steeds op zoek naar een wallpaper van de prince in actie (1920 als het kan) met een mooie achtergrond, maar het enige wat ik kan vinden zijn die concept arts :(

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heb WAV's geript uit de BIK-files. Als je ze online wilt, roep maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Saturnus schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:19:
Ik heb WAV's geript uit de BIK-files. Als je ze online wilt, roep maar.
Graag, stuur anders even een DM, lijkt me mooi spul om op je telefoon te zetten.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Staat online. Als er meer belangstelling is, stuur een DM. :)

Tevens ga ik het (later) nog uitbreiden met wat eindspel voices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:33:
Staat online. Als er meer belangstelling is, stuur een DM. :)

Tevens ga ik het (later) nog uitbreiden met wat eindspel voices.
Met dat fluisteren bedoelde ik eigenlijk de endgame whispers zeg maar.
spoiler:
She has blinded you with her light! the choice is yours! etc.
. Ga je die er ook nog bijzetten?

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ah ok. Vermoede ook al een beetje dat je die wilde.
Dat is een redelijk lang 'verhaal' dat hij daar verteld he?

Maar die komt er inderdaad nog bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Het is echt een spel dat de moeite waard is!

++ Je kan zelf kiezen of je het hele verhaal bekijkt.
++ Grafisch geweldig, ik werd hier helemaal overweldigt in HD.
++ Nieuwe look Prince is intens!

- Kort & Simpel
Het was heel eventjes wennen op het begin, maar na 10 minuten was het allemaal al voor de hand liggend. Daarnaast kon ik natuurlijk ook nog de hele tijd vallen, want Elika redde me toch iedere keer. Verder is het gewoon een stuk gemakkelijker dan de voorgaande games. Het lijkt wel of de luchtige persoonlijkheid van de Prince er ook voor heeft gezorgd dat ze heel de game wat simpeler hebben gemaakt.

- Vecht systeem
De eerste 2-3 gevechten waren lastig. Daarna was jammer genoeg alle lol ervan af... de monsters die af en toe spawnen waren iedere keer na één combo dood. Boss-fights kostte net ietsje langer...deze gingen neer in 3 combo's. Als je het blokken (op een slag) eenmaal onder de knie hebt, kun je daarna een hele dikke combo uitvoeren. Het was dan ook enkel een kwestie van 1x blokken gevolgt door: E, E, Spatie, E, R, Spatie, E. Dit zorgt dan ook voor heel veel herhaling.

- Herhaling
Eigenlijk mag ik dit niet als een minpunt zien, sinds ik de game in 3 dagen heb uitgespeeld en uiteindelijk eigenlijk nog niet genoeg PoP2008 had gespeeld. Toch vind ik het Orb systeem een beetje jammer, om nu iedere keer dezelfde levels te doen... 1x corrupted en 1x healed... het is in het begin leuk, als alles nog niet perfect lukt, daarna lijkt het toch steeds meer op tijd verspilling.

Ieder zijn mening natuurlijk, ik ben hier vooral op de minpunten ingegaan. Als ik dit spel toch een cijfer zou moeten geven zou ik hem alsnog een 8 geven.
Waarom? Dat komt doordat de game er écht prachtig uitziet. De tijd dat je aan het spelen bent vliegt voorbij.

ps: heel irritant is Elika af en toe, vooral als ze op je rug springt waardoor je moet wachten, of als ze gewoon in de wegloopt ;(

I don't have a clue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-03 16:27
Wat een heerlijk spel is dit zeg! Ik ben ergens op een kwart ofzo, maar ben nu al gek op dit spel.
Loont het nog wat om al die 'onmogelijke' seeds te pakken? bonus content ofzo? anders ga ik het gewoon uitspelen, sommige ben je echt een uur mee bezig, en dan heb je 2 seeds :P Vrij irritant als je het gewoon voor de eerste keer speelt voor de storyline..

@saturnus: heb je een berichtje gestuurd voor die sounds, ga eerst het spel uitspelen, maar deze toch alvast hebben om in mn messenger te gooien is altijd leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
YannickH schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:43:
Loont het nog wat om al die 'onmogelijke' seeds te pakken? bonus content ofzo? Vrij irritant als je het gewoon voor de eerste keer speelt voor de storyline..
Om het spel uit te spelen heb je maar iets van 540 seeds nodig. Alles wat je daarna pakt is om speciale skins te unlocken. Er zijn in het spel 1001 seeds. Je mist voor de rest geen speciale aanvallen, powers ed. dus daar hoef je het niet voor te doen! Speel lekker het spel uit voor storyline, ga daarna terug en haal de seeds... Veel plezier :9~

I don't have a clue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

YannickH schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:43:
Wat een heerlijk spel is dit zeg! Ik ben ergens op een kwart ofzo, maar ben nu al gek op dit spel.
Loont het nog wat om al die 'onmogelijke' seeds te pakken? bonus content ofzo? anders ga ik het gewoon uitspelen, sommige ben je echt een uur mee bezig, en dan heb je 2 seeds :P Vrij irritant als je het gewoon voor de eerste keer speelt voor de storyline..

@saturnus: heb je een berichtje gestuurd voor die sounds, ga eerst het spel uitspelen, maar deze toch alvast hebben om in mn messenger te gooien is altijd leuk :D
Wel opletten, want eens in het laatste stuk van het spel (dus na het uitspelen van de 24 levels) kan je niet meer terug om alle seeds alsnog te zoeken. Deze fout heb ik gemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 15:00:
Ah ok. Vermoede ook al een beetje dat je die wilde.
Dat is een redelijk lang 'verhaal' dat hij daar verteld he?

Maar die komt er inderdaad nog bij. :)
spoiler:
What candle will shine in the darkness now that she has gone?
Abandon this place. When I will be free she will already have been forgotten.
What injury have I done to you that you have not done to me? Mine has been the imprisonment, mine has been the pain. She is dead, dead for eternity, but I will be free!
Fear not the night, for it is the dawn that brings the pain, and the night that brings the dreams... choose life, choose death. I shall be free, and where then will the light be? She has blinded you with her light, burned her will until it became yours! Reclaim your destiny! I WILL BE FREE... She burns so brightly, a shining star for Ormazd. Is he prepared to make such sacrifice, or has he let his followers fall for him, fallen in his place? You seek justice? Then banish Ormazd... free me. The light burns, the darkness soothes. The choice is not yours. The choice is not yours.. Offer me your soul... offer me no resistance. I can be your beginning or your end... the choice... is not yours.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ok dan. Ik heb hem, maar het lijkt erop dat de tekst random gekozen wordt per zin.
DM's kunnen gestuurd worden. Degenen die om het eerdere pack vroegen stuur ik zelf een als ik de rauwe record in orde heb gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294970

wie weet er raad met de warrior in de tower of Ahriman,ik krijg de warrior in de City of light niet
verslagen,wat doe ik verkkeerd,als de warrior aan de rand staat zegt elika push,en je krijg
een blauw ikoon te zien,maar dan verder,ik heb alles al geprobeerd E de R voor keyboard van
de PC versie,wie kan mijn helpen,ik zit hier behoorlijk vast.Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Je moet kijken (in opties) bij welke knop dat icoontje hoort en er dan flink op rammen. Mogelijk is het je linkermuisknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04 15:45

Martinspire

Awesomeness

Wanneer komt die downloadable content nou eigenlijk? Zie hem er nog niet bij staan op de xbox 360. Of kijk ik verkeerd?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Is beschikbaar voor PS3 en XBox360. http://prince-of-persia.uk.ubi.com/index.php?page=epilogue
Komt niet voor de PC...helaas.

Hoe je er precies aankomt staat vast wel ergens online. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Saturnus op 18-03-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Ik had daarnet een super vage bug, ik was van plan om de eplioog te gaan spelen maar wist niet dat ik die apart moest laden, toevallig had ik een savegame van net voor het einde
spoiler:
Ik had de vier bomen omgehakt en moest alleen nog de boom in de tempel zelf omhakken om Elika weer tot leven te brengen en dus deed ik dat even snel
.
Dus ik voltooide dat gedeelte en ik kreeg toen de achievements: Speed Demon en Be Gentle With Her. Nu is het vreemde juist, ze heeft mij veel vaker dan 100x gered en ik heb er ook veel langer over gedaan dan 12 uur. Aan de ene kant vind ik het niet erg natuurlijk maar aan de andere kant wilde ik na de epiloog het spel graag nog een keer spelen voor die specifieke achievements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dus het is eigenlijk zo gegaan dat de speeltijd gereset is door Epilogue, jij laad een savegame speelt de game zogenaamd uit in 2 minuten zonder 1x te worden gered door Elika? :o
En wat kan je dan met die achievements? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Saturnus schreef op zondag 22 maart 2009 @ 00:23:
Dus het is eigenlijk zo gegaan dat de speeltijd gereset is door Epilogue, jij laad een savegame speelt de game zogenaamd uit in 2 minuten zonder 1x te worden gered door Elika? :o
En wat kan je dan met die achievements? :P
Blijkbaar ja :P.
Dat is 110 punten die erbij zijn geschreven op mijn gamercard.
Diep van binnen ben ik erg blij met deze bug omdat het echt onmogelijk zou zijn geweest voor mij om die achievements te halen maar aan de andere kant... als ik het zou hebben gehaald dan zou de voldoening groter zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-04 21:56
Biobakker schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:46:
[...]

spoiler:
What candle will shine in the darkness now that she has gone?
Abandon this place. When I will be free she will already have been forgotten.
What injury have I done to you that you have not done to me? Mine has been the imprisonment, mine has been the pain. She is dead, dead for eternity, but I will be free!
Fear not the night, for it is the dawn that brings the pain, and the night that brings the dreams... choose life, choose death. I shall be free, and where then will the light be? She has blinded you with her light, burned her will until it became yours! Reclaim your destiny! I WILL BE FREE... She burns so brightly, a shining star for Ormazd. Is he prepared to make such sacrifice, or has he let his followers fall for him, fallen in his place? You seek justice? Then banish Ormazd... free me. The light burns, the darkness soothes. The choice is not yours. The choice is not yours.. Offer me your soul... offer me no resistance. I can be your beginning or your end... the choice... is not yours.
als ik het zo hoor zou het heel goed kunnen dat in het volgende deel prince en elika zich moeten aansluiten bij de slechterik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
jorisandkaylas schreef op zondag 22 maart 2009 @ 01:09:
[...]

Blijkbaar ja :P.
Dat is 110 punten die erbij zijn geschreven op mijn gamercard.
Diep van binnen ben ik erg blij met deze bug omdat het echt onmogelijk zou zijn geweest voor mij om die achievements te halen maar aan de andere kant... als ik het zou hebben gehaald dan zou de voldoening groter zijn geweest.
Haha... :P Maar je krijgt er dus punten voor? Gaat dan zeker niet op voor de PC versie (waarvoor sowieso geen Epilogue is helaas). Ow en wat kan je met die punten dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 22-03-2009 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Saturnus schreef op zondag 22 maart 2009 @ 01:38:
[...]

Haha... :P Maar je krijgt er dus punten voor? Gaat dan zeker niet op voor de PC versie (waarvoor sowieso geen Epilogue is helaas). Ow en wat kan je met die punten dan?
Met die punten kan je niets. Is gewoon voor de lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:39

The Zep Man

🏴‍☠️

dangerpaki schreef op zondag 22 maart 2009 @ 01:27:
[...]

als ik het zo hoor zou het heel goed kunnen dat in het volgende deel prince en elika zich moeten aansluiten bij de slechterik
Als jij van de gemiddelde bad guy zijn "er is geen andere weg, je bent verdoemd, yada yada" speech gelooft, dan zou dat inderdaad kunnen kloppen. Waarom denk je dat ze zo'n speech geven? Angst. Pure angst.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 22-03-2009 08:45 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-04 21:56
The Zep Man schreef op zondag 22 maart 2009 @ 08:45:
[...]
Als jij van de gemiddelde bad guy zijn "er is geen andere weg, je bent verdoemd, yada yada" speech gelooft, dan zou dat inderdaad kunnen kloppen. Waarom denk je dat ze zo'n speech geven? Angst. Pure angst.
:) ik geloof er alleen in dat ubi iets nieuws wil verzinnen en geld wil verdienen. he he he... maar goed weten doen we het niet tot het volgende deel uit is. wat zeker gaat gebeuren. nou hoop ik wel dat ze het vechtsysteem veranderen want dit was niets. het oude systeem vond ik veel cooler. als ze daar nou eens elika aan kunnen toevoegen zodat ze actief deel kan nemen in het gevecht dan wordt het nog cool. en sorry minimaal 3 vijanden op bepaalde momenten. zodat het hack en slash werk leuk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Deze titel is alleen vandaag met 50% korting op Steam te koop => nu dus €22,49.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ben nu met Epilogue bezig. Op zich wel weer leuk, maar tot nu toe is de wereld alleen maar "evil" en dus grauw en lelijk... In het origineel was het toch leuker met die mooie spelwereld zonder zwarte shit :)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Bart ® schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:16:
Ben nu met Epilogue bezig. Op zich wel weer leuk, maar tot nu toe is de wereld alleen maar "evil" en dus grauw en lelijk... In het origineel was het toch leuker met die mooie spelwereld zonder zwarte shit :)
Dat scheelde bij mij ook heel veel, zeker de construction yard was bv, heel erg sfeervol. Ik snap dat het niet in de epilogue in te passen was, maar toch is het jammer.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:46
Ik heb helaas toch zeer gemengde gevoelens over dit spel. Het is een zeer mooi spel, ziet er goed uit en er zit een goede sfeer in. Het platform gedeelte is ook leuk, maar mijn god, die gevechten! Saai! Niet normaal meer. Toch heb ik me er doorheen gewerkt en heb hem uitgespeeld. Het einde maakte wel weer een hoop goed. Dus toch maar de epiloog gekocht en heb nu echt veel spijt daarvan. Ben nu voor de zoveelste keer bezig met die shape-shifter. Duurt gewoon uren voordat je een paar pixels van de energy bar af hebt en dan verandert ie weer in dat grote monster.

Waarschijnlijk snap ik gewoon niet veel van hoe die combo's werken, het is ook nergens duidelijk te zien wanneer je een volgende knop in kan drukken, dus je komt niet veel verder dan een beetje XXXX of YXXX. Heeft iemand misschien nog tips? Of weet iemand een video op youtube waar je wel de conversaties kan zien, zodat ik toch weet hoe het afloopt? Ik heb wel een walkthrough gezien, maar da's zonder de conversaties.

edit: net toch nog even met tegenzin verder geklooid en hem twee keer achter elkaar over de rand gekregen. Op naar de volgende saaie baas :)

[ Voor 6% gewijzigd door budi op 21-06-2009 10:43 . Reden: Wat opluchting ;) ]

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
budi schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:39:
Ik heb helaas toch zeer gemengde gevoelens over dit spel. Het is een zeer mooi spel, ziet er goed uit en er zit een goede sfeer in. Het platform gedeelte is ook leuk, maar mijn god, die gevechten! Saai! Niet normaal meer. Toch heb ik me er doorheen gewerkt en heb hem uitgespeeld. Het einde maakte wel weer een hoop goed. Dus toch maar de epiloog gekocht en heb nu echt veel spijt daarvan. Ben nu voor de zoveelste keer bezig met die shape-shifter. Duurt gewoon uren voordat je een paar pixels van de energy bar af hebt en dan verandert ie weer in dat grote monster.

Waarschijnlijk snap ik gewoon niet veel van hoe die combo's werken, het is ook nergens duidelijk te zien wanneer je een volgende knop in kan drukken, dus je komt niet veel verder dan een beetje XXXX of YXXX. Heeft iemand misschien nog tips? Of weet iemand een video op youtube waar je wel de conversaties kan zien, zodat ik toch weet hoe het afloopt? Ik heb wel een walkthrough gezien, maar da's zonder de conversaties.

edit: net toch nog even met tegenzin verder geklooid en hem twee keer achter elkaar over de rand gekregen. Op naar de volgende saaie baas :)
Hier staan alle combo's die je kan doen: http://www.xbox360achieve...php?p=1382795#post1382795,

Ik ben persoonlijk ook niet zo van de gevechten (ik ben ook blij dat dit een stuk minder was dan in de vorige PoP games.) maar je krijgt er na een tijdje wel handigheid in.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-04 22:45
Hoewel ik mij de blaren op de vingers heb gespeeld met de orginele PoP en PoP 2 vond ik deze titel een beetje een teleurstelling. Ik heb em dan ook niet uitgespeeld.

Grafisch is het spel te gek, qua sound ook, maar de besturing vond ik (PC versie) gewoon niet fijn. Ik weet niet hoe dit op de Xbox is zodat ik eventueel op dat platform deze titel eens ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

merauder schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:26:
Hoewel ik mij de blaren op de vingers heb gespeeld met de orginele PoP en PoP 2 vond ik deze titel een beetje een teleurstelling. Ik heb em dan ook niet uitgespeeld.

Grafisch is het spel te gek, qua sound ook, maar de besturing vond ik (PC versie) gewoon niet fijn. Ik weet niet hoe dit op de Xbox is zodat ik eventueel op dat platform deze titel eens ga proberen.
PC vind ik hem ook niets, maar op de Xbox bestuurt ie echt perfect :Y

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
merauder schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:26:

Is het niet zo dat je er een Xbox 360 controller voor kan gebruiken? Gewoon een bedraade controller aansluiten en je kan spelen (begreep ik tenminste).
Ik moet trouwens binnenkort maar eens de epiloog gaan uitspelen.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ben er net aan begonnen, speelt erg lekker. Maar na het clearen van het eerste gebied zie ik nog verschillende seeds die ik maar niet kan bereiken. Mis ik een route of moet je daar later voor terugkomen?

Verder snap ik soms het combo systeem niet, na een acrobat en claw move gooi je je tegenstander bijv. in de lucht, dan freezet die daar even, maar welke knop ik gebruik om op te volgen hij maakt de combo dan niet af. Mis ik net de timing ofzo :?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Saturnus
  • Niet online
Verder in het spel unlock je die rondjes aan de muur (vliegen, muur lopen, teleport, enz) kan zijn dat je die daar voor nodig hebt maar soms zijn er ook wel lastige seeds bij.

Als het goed is kan je de knop zien in je opties toch?

• DarkX

DarkX

Ik?

Saturnus schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:34:
Verder in het spel unlock je die rondjes aan de muur (vliegen, muur lopen, teleport, enz) kan zijn dat je die daar voor nodig hebt maar soms zijn er ook wel lastige seeds bij.

Als het goed is kan je de knop zien in je opties toch?
Hoe bedoel je? Volgens de tutorial en de combilijst moet ik gewoon X duwen, maar dan gebeurt er niets.

• Saturnus
  • Niet online
Op de PC had ik altijd problemen met die keys. Er kwam de hele tijd een vaag plaatje te staan en dan moest je eerst gaan nadenken onder welke toets dat zat.
Maar X is van een console zeker?
Dan kan het wel de timing zijn ja. Meestal gaat het om zo snel mogelijk.

• DarkX

DarkX

Ik?

Saturnus schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:38:
Op de PC had ik altijd problemen met die keys. Er kwam de hele tijd een vaag plaatje te staan en dan moest je eerst gaan nadenken onder welke toets dat zat.
Maar X is van een console zeker?
Dan kan het wel de timing zijn ja. Meestal gaat het om zo snel mogelijk.
Ah excuus, X is de zwaardaanval knop op de 360.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Leuke game dit. Jammer dat ie tussen alle topgames eind vorig jaar uitkwam en dus niet echt veel aandacht kreeg. Net als de laatste Tomb Raider ook zeg maar. Het begin vond ik wat onduidelijk en simpel maar heb nu de smaak toch wel lekker te pakken. Leveldesign is echt prachtig en het kleurgebruik ook. Wel allemaal redelijk over the top maar dat past hier wel bij, dat Fantasy sfeertje. Mooie sfeervolle muziek ook.

Enig nadeel vind ik wel, net als een andere Ubisoft game Assasins Creed, dat het na verloop van tijd wat eentonig wordt en het eigenlijk steeds een kwestie van herhaling is.

Daarentegen zijn de dialogen tussen de Prins en Elika wel erg leuk gedaan, je bent toch benieuwd naar het verhaal. En het klauteren doet toch wel denken aan de originele 2D en sidescrolling PoP. De nadruk ligt wat minder op het vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:31
Gisteren gekocht in de Free Record Shop voor 19.99€ en meteen even gespeeld. Leuke sfeer, duidelijke stijlbreuk met de vorige games en vrij heldere bediening. Wat me wel al meteen opviel is dat je niet kan doodgaan, Elika komt je elke keer redden. Ik hoop dat er toch een beetje uitdaging in de game zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb mij zeker vermaakt tot het einde, alleen de repititieve bossfights zijn wat minder, dat elika je elke keer komt helpen vind ik geen probleem. Had zelf nou niet zo heel veel zin om elke keer overnieuw te beginnen, of elke keer te saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
kazuka schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 23:49:
Enig nadeel vind ik wel, net als een andere Ubisoft game Assasins Creed, dat het na verloop van tijd wat eentonig wordt en het eigenlijk steeds een kwestie van herhaling is.
Dat heb ik achteraf heel erg. Toen ik speelde vond ik het wel leuk maar achteraf vind ik dit (PoP 2008) maar een :r game. Hopelijk gaat de volgende terug naar de TSOT/WW/TTT style.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:29
Spelen op de PC is met dit soort games eigenlijk alleen goed (erg goed) te doen met een Joypad of -stick. (de computerversie van die stick :P) Je hebt dan goede (lees: volledige) controle over bewegingen, net als op de consoles.
Zelf game ik het liefste met de pad, omdat je zeker bij 3d games veel subtieler kan bewegen dan met de standaard keyboard input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:20

DropjesLover

Dit dus ->

Ik vind het een erg goede game op zich, met het commentaar van hier boven over de saaie gevechten en weinig variatie... dat je zo vaak als je wilt over de rand mag pleuren is wat saai, maar houdt de snelheid wel er in.

volgende mag weer in de de prince echt een prins zijn, bij voorkeur met zand-krachten.
tijd-paradox, zandkrachten, verschillende sterkere 'vaste' zwaarden en setting van SoT, vecht/combo-systeem, en Tahaka-achtig iets van WW. De ietwat duistere sfeer van TTT, en Farah die er in terug komt. grafische kracht van PoP4, maar teken-stijl.

ik kan de laatste 2 lightseeds in PoP 4 niet vinden :(
eerste (basic) firtile ground van de concubine. hele gebied al 4x doorlopen en bij elk richeltje kijkend, overal onderhand wel naar beneden gevallen :/
jammer dat je er geen extra content mee vrij speelt of een andere ending krijgt, zoals bij WW.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-03 12:26
jbdeiman schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:50:
Spelen op de PC is met dit soort games eigenlijk alleen goed (erg goed) te doen met een Joypad of -stick. (de computerversie van die stick :P) Je hebt dan goede (lees: volledige) controle over bewegingen, net als op de consoles.
Zelf game ik het liefste met de pad, omdat je zeker bij 3d games veel subtieler kan bewegen dan met de standaard keyboard input.
Nee hoor. Het gaat zeer goed zelfs met een toetsenbord en muis.
Maar jij mag het gerust prettiger vinden voor jezelf om met een gamepad o.i.d. te gamen hoor ;)

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-04 19:29
DropjesLover schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 03:35:
ik kan de laatste 2 lightseeds in PoP 4 niet vinden :(
eerste (basic) firtile ground van de concubine. hele gebied al 4x doorlopen en bij elk richeltje kijkend, overal onderhand wel naar beneden gevallen :/
jammer dat je er geen extra content mee vrij speelt of een andere ending krijgt, zoals bij WW.
Je krijgt wel degelijk iets te zien voor de moeite die je gedaan hebt.
Voor de lightseeds, misschien een map zoeken waar ze aangeduid zijn, en alles overlopen.

Veel succes!

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:20

DropjesLover

Dit dus ->

ah gevonden :)
ik zie niet echt wat de moeite is geweest, het einde is exact het zelfde. enige dat er bij is gekomen is t stukje waarin Elika haar lightseeds/leven weg geeft. oh en in de extra's is alleen de concept-prince beschikbaar gekomen, die ik overigens beter in de game vind passen dan de gebruikte. meer avonturier-achtig zonder t rood-blauw.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
Heb deze game voor 12,99 bij Play vandaan geplukt. Toen hij uitkwam leek het mij een heerlijke game, maar toen had ik nog geen PS3. Ondertussen wel, en heb ik al een uurtje of wat in de storyline zitten. Toch ben ik niet helemaal weg van de game.
- Bossfights zijn te saai. De eerste keer is het cool, de tweede keer ook nog. Maar na een keer of drie kost het mij zo een kwartier om een eindbaas in de pan te hakken, en wel door steeds hetzelfde te doen. Wat meer afwisseling was leuk geweest

- Het vechten.. daar kan ik niet zo veel mee. Het voelt enorm beperkt aan. Leuk als je een combo luchtgooien -elika -overheenspringen -zwaardaanval doet... maar verder zie ik het niet gaan. Ook lijkt de timing enorm precies te moeten zijn. Dat Elika ook een heel beperkte range heeft irriteert mij ook mateloos tijdens het vechten ("he is to far". Stap dichterbij en ik krijg een rotmep)

- De flow van het platformen voelt wel lekker aan, maar ook daar zit enorm veel herhaling in.
- Het praten tussen de Prince en Elika is erg geforceerd. Soms blijft het "praat met Elika" teken er maar staan..

+ Niet dood kunnen gaan. Als je wel dood kon gaan, en dit leveldesign was gekozen had ik de disc al lang in tweeen gebroken. Dit houdt lekker de gang er in. Ik vraag mij wel af wat eerder kwam; leveldesign of de keuze dat je niet dood kan gaan

+ Sfeertje op sommige momenten is prachtig. De artstyle staat mij wel aan en samen met de muziek wordt er echt wel een lekker sfeertje afgegeven.

Eerlijk is eerlijk; ben blij dat ik de game niet ooit voor 50 Euro heb aangeschaft

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Pff.. heb net een playtrough van de DLC op Youtube zitten kijken.. Wat een waardeloos spel is dit.
Misschien moeten de developers nog een keer doorlezen wat een epilogue is.

Epilogue: a concluding part added to a literary work, such as a novel.

Deze youtube poster vat het het prima samen:
Ok that really sucks....
So they have two options:

1: They manage to talk to Ormazd, so that he kills Ahriman...
2: The prince gets back the sands of time to undo the whole shit
Ik heb echt geen goed woord meer over voor dit spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Nou, ik vind het wel wat overdreven om het een waardeloos spel te noemen, het einde vond ik zelfs wel een beetje lichtelijk episch, leuke manier om de credits te tonen. Natuurlijk is er niet veel epischer dan het einde van Metal Gear Solid 4, maar ok, dit was ook wel leuk ;)

Ik ben het grotendeels wel met cheiron eens: goede sfeer en graphics, maar een beetje saai met het vechten. Zelf kon ik nooit uitvogelen hoe de timing van de combo's zat. Daar werd ik zo moe van, heb regelmatig gewoon tijdens gevechten de controller weggelegd zonder hem op pauze te zetten om een half uur later het weer te proberen. Vooral dat ie steeds blijft blocken werd ik nogal naar van, schiet gewoon niet op.
Toch wel grappig dat ik die 'speel het spel in minder dan zoveel keer doodgaan'-achievement gewoon voor nix kreeg, heel maf. Misschien was ik zovaak dood gegaan dat ik een interne counter overflow heb veroorzaakt ofzo ;)

Helaas heb ik er 40 euro voor betaald en de DLC was wel een goeie rip-off, dat had gewoon in het spel moeten zitten VOOR het einde (met wat aanpassingen ofzo).

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

budi schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:49:
Zelf kon ik nooit uitvogelen hoe de timing van de combo's zat.
Nou, dat was toch niet echt moeilijk, als je een knop indrukte voor bijvoorbeeld een zwaardslag, dan werd tijdens het uitvoeren van die zwaardslag een kort stukje in slowmo weergegeven. Als je tijdens die slowmo de volgende combo-knop indrukt, dan is ie goed :D

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Hmmm misschien moet ik het spel dan nog maar eens een keertje opstarten, maar ja, ik ben ook maar een ouwe lul op gaming gebied, dat nieuwerwetse gedoe met slow motion enzo, dat hadden we allemaal niet in onze tijd, toen liepen spelletjes altijd als een dia voorstelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Uitgespeeld. Toch redelijk positief over het spel. Het eind vond ik erg cool gedaan met de endcredits op deze manier. Mijn vriendin zat mee te kijken en kwam meteen helemaal in het sfeertje. Knap gedaan. Wat er meteen na komt vond ik dan weer wat minder, maar dat hoef je natuurlijk niet te doen.

Het eindgevecht vond ik ook erg ok; het voelde episch aan
spoiler:
Eerst haar vader en daarna de grote badguy, of waren ze nu hetzelfde? Whatever, het was een vet stukje

Eigenlijk na de 8e keer ofzo dat ik tegen een eindbaas vocht had ik de combo's een beetje door. 1 combo heb ik daarna constant gebruikt: Elika -> acrobatiek -> Elika -> Zwaard. Dat deed aardig wat schade.
Wat ik wel heel vreemd vond is dat ik zelden snel genoeg was met het indrukken van de goede knoppen. Het leek wel alsof je soms moest drukken voordat de knop getoond werd.. of je moet straaljagerpiloot reflexen hebben.

Was nog van plan om alle seeds te halen, maar in een aantal levels kan ik ze simpelweg niet vinden, en ik denk dat de game nu toch echt in de kast verdwijnt. Uiteindelijk iets van 950 seeds gehaald.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
cheiron schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:18:
1 combo heb ik daarna constant gebruikt: Elika -> acrobatiek -> Elika -> Zwaard. Dat deed aardig wat schade.
Er zijn wel meer bruikbare combo's. die van jou kan trouwens ook langer.

combo1: driehoekje - kruisje - driehoekje - driehoekje - driehoekje
combo2: driehoekje - kruisje - driehoekje - driehoekje - vierkantje (iets langere versie van jou combo.)
combo3: rondje - kruisje - driehoekje - vierkantje.

De laatste gebruik ik ook regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Probleem wat ik altijd had met die combo's (wat ik eerder was vergeten te posten) is dat ze vaak afgebroken worden doordat de tegenstander blokt. Ook heel vaak al meteen bij de eerste slag, daar werd ik wel een beetje moe van, zo lang dat het dan duurt. Maar goed, ik doe dus vast iets fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

budi schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:54:
Probleem wat ik altijd had met die combo's (wat ik eerder was vergeten te posten) is dat ze vaak afgebroken worden doordat de tegenstander blokt. Ook heel vaak al meteen bij de eerste slag, daar werd ik wel een beetje moe van, zo lang dat het dan duurt. Maar goed, ik doe dus vast iets fout ;)
Klopt, dat blokken doen ze regelmatig, maar hangt van hun uiterlijk af. Als ze blauw zijn kun je ze geloof ik alleen met je zwaard raken, en als ze zwart zijn alleen met Elika. Of andersom. Maar als je eenmaal je eerste slag raak hebt, kun je je combo gewoon afmaken. Zaak is dan dus om een zo lang mogelijke combo te maken, en zo dus maximaal damage te doen. In principe krijg je alles met twee lange combo's wel dood...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Twee driehoekjes na elkaar is mij nog niet gelukt in een combo..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

cheiron schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:57:
Twee driehoekjes na elkaar is mij nog niet gelukt in een combo..
Mij ook niet, maar ik speel dan ook op een 360.

Cunning linguist.

Pagina: 1 2 Laatste