Toon posts:

Laptopje kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,

Even een vraagje. Ik ben wel redelijk bekent met computers maar ik hou de laatste hardware ontwikkelingen niet meer in de gaten. Om het kort te houden, ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Wat ik eigenlijk zoek is een site waarin ik aan kan geven waarvoor ik een laptop ga gebruiken (een laptop waar ik een jaar of 3 goed op kan gamen en werken), in welke prijsklasse ik een laptop wil kopen en die mij dan gewoon een overzicht geeft van de laptops met kort hun voor- en nadelen. Ik heb echter zo'n site nog niet kunnen vinden. Iemand een idee?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zo'n site bestaat dan ook niet, omdat de markt niet statisch is. Je zult toch echt niet achterover kunnen leunen, en gewoon zelf aan de slag moeten. Om je op weg te helpen een paar handige links uit de CSL FAQ:

Welke laptop moet ik kopen?
Notebook FAQ
[NBBG] CSL Notebook Best Buy Guide - september 2008
http://www.notebookreview.com/

En natuurlijk de Pricewatch

Verder moet je het daarmee zelf wel afkunnen :)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 29-12-2008 03:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Bepaal eerst voor jezelf of het je uitmaakt of er een goede videokaart in zit, laptops zonder videokaart zijn meestal een stuk goedkoper dan mét videokaart. Vervolgens moet je je afvragen of je een "poweruser" bent die veel CPU-kracht en veel geheugen nodig heeft, of dat je iemand bent die alleen maar muziek luistert, surft en MSN't. In dat laatste geval moet je ervan uitgaan dat bijna elke laptop qua specifcaties aan je wensen voldoet, en je dus meer kan gaan kijken naar andere factoren, zoals uiterlijk, grootte, schermkwaliteit, bouwkwaliteit, accuduur en andere dingen factoren die weinig met specificaties te maken hebben. Zo wil ik bijv. per se de geluidsuitgang niet aan de voorkant van mijn laptop als ik een nieuwe zou willen kopen.

Kortom, zorg er eerst voor dat je een idee hebt van wat voor laptop je zoekt, en je eisen iets verder reiken dan "een snelle laptop", want op die manier zal je nooit een weloverwogen keuze kunnen maken :P .

[ Voor 71% gewijzigd door MarcoC op 29-12-2008 04:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor de tips!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:56

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je zal het zelf waarschijnlijk ook al wel weten, maar kies vooral een laptop met lekker veel RAM wat ook nog uit te breiden is. Want als je een computer wat langer gebruikt wordt dat eigenlijk als eerste de bottleneck voor normaal gebruik.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zoals je ook in onze FAQ kunt lezen is het in SF niet de bedoeling om een "help wat moet ik kopen"-topic te openen :)
Met de links van Gambieter moet je een heel eind kunnen komen. Mocht je daarna nog steeds vragen hebben kijk dan eens in CSL FAQ :)

Succes!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.