Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in eerdere topics al had gemeld ben ik op zoek naar een goede HD videocamera van ongeveer 850 - 1000 euro. Ik zoek een model waarmee ik mijn video's vanuit interne harddisk naar mijn pc kan zetten en vanuit daar kan bewerken.

Ik had al wat onderzoek gepleegd maar dit niet vermeld. dit is hoogstwaarschijnlijk de reden dat mijn andere topics geremoved werden.

Ik heb de grote infotopics hier ook al gelezen. en ik kwam dus tot de conclusie dat ik een videocamera zoek met deze eisen:

- HDD (tja ik ga geen films opnemen die uren duren, ik ga stukje bij beetje filmen en daarna later passend makenmaar het liefst wel zoveel mogelijk gb's)

- AVCHD
in betaalbare hd camera's deel 2 werd gezegt dat adobe premiere deze functie niet ondersteunde maar gezien het feit dat dit topic 14 mei dit jaar geplaatst is vroeg ik me af op CS4 hem misschien wel aankan. het is namelijk het grote videobewerkingsprogramma voor de hobbyisten.

- CCD3 (volgensmij zag ik dit staan als CCCD bij de mediamarkt maar oke dit werd me aanbevolen)

- 16:9

- ook geheugenkaartje

ik wil graag dat het op mijn playstation 3 (blu-ray speler) kan worden afgespeeld maar nog veel belangrijker dat ik video's kan maken die ik ook uiteindelijk op internet kwijt kan maar dat is uiteraard geen probleem.

ik had deze modellen gevonden:

Canon HG21
hierin ben ik echt geinteresseerd, voeldoet volgensmij aan mijn eisen, model ziet er strak en kwalitatief uit. weet alleen niet hoe het zit met de ccd 00,3..

Panasonic HDC-HS9
bij panasonic schijnt de prijskwaliteitsverhouding wel goed te liggen en daar hou ik van, verder beschikt deze volgensmij ook over de dingen die ik eis, maar wat ik niet weet is wat de ervaringen ermee zijn. 9,1 op kieskeurig lijkt me op zich goed maar ben nog een beetje newbie om het zo maar te zeggen dus ik wil zekerheid.

Kan iemand me wat uitleggen over de sensor, 1/6.. is dat goed genoeg,.. afmeting ccd..

Wat zou jullie keus zijn. want na wat aanbevelingen op het kopen van de panasonic, voel ik me meer aangetrokken tot de sony. het uiterlijk natuurlijk maar is hij qua capaciteit ook veel beter als de panasonic. of zeggen jullie van, ik zou sony kiezen maar dan een ander model want die is beter?

Ik heb echt behoefte aan hulp, please suit/verwijder dit topic niet...

alvast bedankt.
maris

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:26

Zoefff

❤ 

Je eerdere topics zijn gesloten omdat ze niet voldoen aan de minimale eisen die we stellen aan een topic. Het is nu duidelijk dat je zelf wat meer info hebt verzameld en daarom laat ik dit topic (wel met een titelchange) open. Desondanks zijn er nog steeds dingen die je nu vraagt die je zelf ook wel uit kan zoeken natuurlijk :)

Het lijkt me sowieso geen slecht plan om toch het algemeen beleid nog eens door te nemen. Daar staat bijvoorbeeld ook in dat het niet nodig is om elkaar de groeten te doen, dat doen we impliciet met elke post al ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:02:

- HDD (tja ik ga geen films opnemen die uren duren, ik ga stukje bij beetje filmen en daarna later passend makenmaar het liefst wel zoveel mogelijk gb's)

- AVCHD
in betaalbare hd camera's deel 2 werd gezegt dat adobe premiere deze functie niet ondersteunde maar gezien het feit dat dit topic 14 mei dit jaar geplaatst is vroeg ik me af op CS4 hem misschien wel aankan. het is namelijk het grote videobewerkingsprogramma voor de hobbyisten.

- CCD3 (volgensmij zag ik dit staan als CCCD bij de mediamarkt maar oke dit werd me aanbevolen)

- 16:9

- ook geheugenkaartje

ik wil graag dat het op mijn playstation 3 (blu-ray speler) kan worden afgespeeld maar nog veel belangrijker dat ik video's kan maken die ik ook uiteindelijk op internet kwijt kan maar dat is uiteraard geen probleem.

Kan iemand me wat uitleggen over de sensor, 1/6.. is dat goed genoeg,.. afmeting ccd..

Wat zou jullie keus zijn. want na wat aanbevelingen op het kopen van de panasonic, voel ik me meer aangetrokken tot de sony. het uiterlijk natuurlijk maar is hij qua capaciteit ook veel beter als de panasonic. of zeggen jullie van, ik zou sony kiezen maar dan een ander model want die is beter?
1) bedenk jezelf even goed hoeveel uur je wilt kunnen filmen voordat je in de gelegenheid bent om het materiaal op een computer te zetten. Voor de meeste doeleinden heb je namelijk geen interne HDDs nodig die 15 uur materiaal kwijt kunnen. Is de helft ook voldoende dan kun je vaak met een lager model af (HG20 ipv HG21 of de SR11 ipv de SR12). Heb je aan een uur of 3 voldoende dan kun je ook kiezen voor een model dat opneemt op een geheugenkaart. Dit is eigenlijk alleen een kwestie van opname duur, want verder heeft HDD geen voordelen tov geheugenkaarten.

2) Hier kun je de door Premiere ondersteunde formaten vinden.

3) Lees even de volgende twee hoofdstukjes:
Het grote digitale video camera topic deel II
Het grote digitale video camera topic deel II

4) Alle HD camera's nemen op in 1920x1080. Dit is dus automatisch breedbeeld. Daarnaast moet je nog even aandacht besteden aan interlaced en progressive beeld.

5) Doen ze allemaal.

6) Hm, een vraag, nog een vraag en een antwoord. AVCHD is een integraal onderdeel van het BR formaat en is dus afspeelbaar op iedere BR speler. Juist.

7) Lees 3

8 ) Dit hangt af van waar je de camera voor gebruikt. De Panasonic camera's zijn prima camera's! Scherpte, kleur en beeldstabilisator zijn allemaal prima. 1 Minpuntje is de lichtopbrengts.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:02:

Ik heb echt behoefte aan hulp, please suit/verwijder dit topic niet...
Voor iemand die erg op zoek is naar hulp ben je niet heel actief.... :|

• Rincewind74
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik zat met bijna dezelfde vragen een half jaar geleden. Wat bij mij de doorslag gaf - en dat zul je niet vinden in de revieuws want dat is persoonlijk - is hoe het ding in je hand ligt.

- Hoe voelen de knoppen,
- hoe fijn kun je zoomen (slide of rocker, ik vond slide veel lekkerder),
- moet je hem echt goed vasthouden of kun je ook je vingers strekken bijvoorbeeld > goede balans)
- Kun je met 1 hand alles bedienen? Bij de Canon die ik in mijn handen had moest ik bij het scherm met mijn 2e hand het menu in.

Mijn advies: naar een winkel en proberen!
Reviews lezen is het begin. Het in je hand houden en testen is het belangrijkste.

Mijn eisen waren: superklein (moet in een jaszak), toekomst proof (tapes vallen af), full HD (SD is zonde gezien het prijsverschil), met 1 hand te bedienen (ofwel hoge ergonomie).

Uiteindelijk ben ik bij de Panasonic SD5 gekomen. De SD9 had betere specs, maar was 300 euro duurder, ik had het laatste model. Alle Canon's en Sony's waren OF te duur (Sony. JVC) OF lagen geheel niet lekker in de hand (Canon). De Canon's viel me echt tegen, ik moest echt mijn vingers over de cam heen houden om de boel recht te houden. Bij de SD5 en 9 is de balans zo goed dat de cam in je handstrap hangt en je hem niet krampachtig hoeft vast te houden.
En ik heb er geen minuut spijt van gehad. Het enige dat ik mis is een aansluiting voor een externe microfoon ivm windgeruis, maar dit heb ik opgelost door er een stukkie ruwe stof over de mic heen te plakken als moffel.

• SonicVoyage
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-01-2022
Beide camera's zijn echt prima, en lijken niet veel te verschillen.

Echter zou ik sowieso voor de Panasonic gaan. Panasonic camera's hebben bijna altijd Leica lenzen, welke IMO toch wel de beste lenzen op de markt zijn. Verder vind ik zelf de kleuren van panasonic wel net wat natuurlijker en mooier (zeker op de cinema-setting) dan bij bijvoorbeeld sony of canon.

Verwijderd

Wat een heerlijk topic dit. De TS maakt een aantal keer een nieuw topic aan, omdat hij/ zij omhoog zit met de aanschaf van een camera. Vervolgens volgt er een goede OP en wordt er lekker inhoudelijk gereageerd, waarna de TS niet meer van zich laat horen.... Tsja, laten we hier anders maar niet meer teveel woorden aan vuil maken. Topic zal vanzelf wegzakken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:09:
Wat een heerlijk topic dit. De TS maakt een aantal keer een nieuw topic aan, omdat hij/ zij omhoog zit met de aanschaf van een camera. Vervolgens volgt er een goede OP en wordt er lekker inhoudelijk gereageerd, waarna de TS niet meer van zich laat horen.... Tsja, laten we hier anders maar niet meer teveel woorden aan vuil maken. Topic zal vanzelf wegzakken.
ik durfde geen compliment post te maken, wie weet is dat hier ook verboden ;-)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:26

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:44:
[...]

Het is natuurlijk niet de bedoeling om de indruk te wekken dat "alles" verboden is. Wat we echter duidelijk proberen te maken is dat GoT een community is voor techniek-gerelateerde vragen en discussies. We zijn duidelijk geen helpdesk, en dat is wel de manier waarop jij het forum lijkt te gebruiken, afgaande op je posthistory. Uiteraard nodig ik je van harte uit om het tegendeel te bewijzen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:44:

Je kunt denk ik beter inhoudelijk reageren. Ik ben benieuwd of je inmiddels een keuze hebt gemaakt en zo ja, voor welke camera en zo nee, waarom nog niet?
Pagina: 1