[OSx86] ISO operating system naar HDD storen

Pagina: 1
Acties:

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo,

Sorry als dit onderwerp al behandeld is op het forum maar ik kom er echt niet uit. als ik een zoekterm intyp op google die ik denk dat juist is vind ik ook niet het juiste.

ik heb sinds gisteren een Asus EEE PC 1000H, hierin zit geen DVD speler/schrijver. Ik wil hier een ander OS op zetten. Nu heb ik geprobeerd om een ISO te maken van mijn ORGINELE DVD van het OS en heb ik het geprobeerd uit te pakken naar mijn externe USB HDD. In het BIOS van mijn EEE heb ik ingesteld dat hij de removable devices als eerste boot. Maar bij het opstarten vind hij geen OS en gaat hij gewoon vrolijk door naar windows!!!

Hoe en met welk programma kan ik mijn OS naar HDD krijgen en zo installeren op mijn EEE???

Ook heb ik gezien dat ik kan booten via netwerk, misschien is dit zelfs nog een betere optie?? Hoe werkt dit, ik heb hier enkel op het moment 1 macbook pro met leopard en windows en 1 usb hdd en een ethernet kabel. kan ik ze met een ethernet kabel dan gewoon 1 op 1 verbinden zonder switch/hub ertussen?

ik ben de gene met het antwoord op mijn vraag alvast erg dankbaar!!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-02 15:32
Welk OS hebben we 't over? Als 't om een Linux gaat is een net install samen met usb stick niet handiger?

Zal wel Windows zijn; http://articles.techrepublic.com.com/5100-22_11-5928902.html
http://www.techmixer.com/...e-usb-flash-memory-drive/

[ Voor 47% gewijzigd door simon op 28-12-2008 15:33 ]

|>

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 05:23

Brazza

Byte me!

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=1888
eerste tweede resultaat met google. Succes

http://www.google.nl/sear...=Google+zoeken&meta=lr%3D

[ Voor 46% gewijzigd door Brazza op 28-12-2008 15:33 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
martijnsnoek schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:30:
...
heb ik het geprobeerd uit te pakken naar mijn externe USB HDD. In het BIOS van mijn EEE heb ik ingesteld dat hij de removable devices als eerste boot. Maar bij het opstarten vind hij geen OS en gaat hij gewoon vrolijk door naar windows!!!

...
Een uitgepakt iso kopieeren maakt een hdd nog niet bootable. In principe kun je gewoon booten vanaf een USB drive, alleen zul je m wel bootable moeten maken.

Makkelijker is om gewoon te installeren via een externe CD/DVDspeler, en daar je cdtje in doen.

Als je die niet hebt, kun je die misschien lenen van iemand, of een externe hdd 'misbruiken' (hdd eruit, dvdspeler op aansluiten)

Netwerkboot is ook mogelijk, alleen vergt dat meer stappen/ervaring.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

martijnsnoek schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:30:
Nu heb ik geprobeerd om een ISO te maken van mijn ORGINELE DVD van het OS en heb ik het geprobeerd uit te pakken naar mijn externe USB HDD.
Zo gaat dat inderdaad niet werken. Gaat het hier om een Vista installatie, of om een rescuepartitie/DVD? Je geeft te weinig informatie om echt iets te kunnen adviseren; wees nauwkeurig en volledig.

Verder: kijk eens in [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 en de voorgaande topics. Staat ontzettend veel in, inclusief hoe je USB-stick bootable te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Welk OS?
Dat bepaalt mede waar je topic ook thuishoort namelijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• martijnsnoek
hallo allemaal,

bedankt voor jullie snelle reacties!!

het gaat hier om een OSX86 installatie en inderdaad een Vista installatie, de vista heb ik gebackupt en de OSX86 had ik nog staan, daar heb ik een handleiding voor gevonden op internet en zou perfect moeten werken (alleen geluid niet), maar nou alleen nog zien te booten op me eee...

ik ga eens kijken in het EEE topic hoe ik mijn USB HDD bootable kan maken

alvast heeel erg bedankt allemaal!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OSX86 hoort inderdaad in ASD thuis :)
[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:27
Dan frotten we wel nog even [OSx86] in de titel erbij: "[OSx86] ISO operating system naar HDD storen".

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• martijnsnoek
dankjewel ik zal volgende keer beter opletten voor het plaatsen van een topic!

• martijnsnoek
ik heb naar aanleiding van het bootable maken van mijn USB HDD toch nog een vraag.

ik zie diverse keren het programma'tje "bartPE" voorbij komen, maar dit wordt altijd gerelateerd met windows.
Kan ik dit ook gebruiken om mijn drive bootable te maken voor OSX86?

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 13:17

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

martijnsnoek schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:50:
ik heb naar aanleiding van het bootable maken van mijn USB HDD toch nog een vraag.

ik zie diverse keren het programma'tje "bartPE" voorbij komen, maar dit wordt altijd gerelateerd met windows.
Kan ik dit ook gebruiken om mijn drive bootable te maken voor OSX86?
bartPE is zoals je al schrijft gericht op Windows. Het bootable maken van een USB HDD voor OSX86 installatie is een verhaal apart en er zijn gemengde ervaringen mee. Meestal gebruikt men dan al een bestaande OSX installatie om deze aan te maken en dan vervolgens een ISO te restoren naar de disk dmv disk utility.

*empty*

• martijnsnoek
oke! dus als ik het goed begrijp moet ik mijn osx86 dvd (in mijn geval iDeneb 10.5.5) of mijn orginele leopard dvd als iso bacuppen en deze daarna weer restoren op usb hdd?? welke programma's raad je daarvoor aan??

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 13:17

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Volgens mij kun je ook direct een DVD restoren naar een HDD met de diskutility in OSX. Je geeft dan aan dat de DVD de source is en de USB HDD de destination.

P.S. Snellere oplossing met meer gemak is overigens een externe DVD speler of DVD-speler/brander combi aanschaffen. Heb je ook in de toekomst gemak van.

[ Voor 33% gewijzigd door MR_VIPER op 29-12-2008 10:09 . Reden: P.S. toegevoegd. ]

*empty*

Pagina: 1