Hallo,
Na eerder dit topic te hebben geopend en momenteel te hebben gekocht:
Arctic-Cooling Freezer 64 Pro voor de processor
ATI Sapphire HD3850 512MB AGP videokaart
Corsair 550VX voeding van 550 watt
Start mijn PC niet meer op.
Hij werkte tot eergister avond prima, waarna ik besloot om eerst even de nieuwe koeling te monteren om te kijken of ik mijn processor nu wel op volle snelheid kon draaien (zie link begin dit bericht).
Na alles te hebben gemonteerd (ja mét koelpasta die al op de koeler zat) wou ik mijn PC aanzetten, koel Fan draaide; maar geen opstartende PC en ook geen enkele piep.
Het enige wat ik kreeg was een zwart scherm, en de HDD led bleef constant branden.
Omdat het al erg laat was heb ik besloten om later de rest in te bouwen omdat ik dacht dat het met de nieuwe voeding misschien opgelost zou zijn.
Vanmorgen dus de voeding vervangen + de videokaart, vol hoop de PC weer op het stroom gezet maar nee: nog steeds hetzelfde resultaat. Alle fans draaiden wel, dus alles wel goed aangesloten.
Had het geheugen al losgekoppelt om te kijken of mijn mobo dan wel een piep zou geven maar nee, het bleef stil.
Is mijn moederbord nu naar de knoppen? (wat mij sterk lijkt omdat het probleem zich al voordeed na enkel het vervangen van de CPU koeler), of heb ik iets anders fout gedaan?
Hoop dat iemand me kan helpen zodat ik snel mijn 'nieuwe' systeem kan checken!
Nog even voor de duidelijkheid de huidige specs:
ASROCK K8Upgrade VM800 socket 754
AMD Athlon 64 3700 2.4ghz
2x 1GB DDR geheugen
ATI Sapphire HD3850 512mb
Corsair 550VX van 550 watt
Windows Vista Ultimate
Groeten,
Insightmusic
Na eerder dit topic te hebben geopend en momenteel te hebben gekocht:
Arctic-Cooling Freezer 64 Pro voor de processor
ATI Sapphire HD3850 512MB AGP videokaart
Corsair 550VX voeding van 550 watt
Start mijn PC niet meer op.
Hij werkte tot eergister avond prima, waarna ik besloot om eerst even de nieuwe koeling te monteren om te kijken of ik mijn processor nu wel op volle snelheid kon draaien (zie link begin dit bericht).
Na alles te hebben gemonteerd (ja mét koelpasta die al op de koeler zat) wou ik mijn PC aanzetten, koel Fan draaide; maar geen opstartende PC en ook geen enkele piep.
Het enige wat ik kreeg was een zwart scherm, en de HDD led bleef constant branden.
Omdat het al erg laat was heb ik besloten om later de rest in te bouwen omdat ik dacht dat het met de nieuwe voeding misschien opgelost zou zijn.
Vanmorgen dus de voeding vervangen + de videokaart, vol hoop de PC weer op het stroom gezet maar nee: nog steeds hetzelfde resultaat. Alle fans draaiden wel, dus alles wel goed aangesloten.
Had het geheugen al losgekoppelt om te kijken of mijn mobo dan wel een piep zou geven maar nee, het bleef stil.
Is mijn moederbord nu naar de knoppen? (wat mij sterk lijkt omdat het probleem zich al voordeed na enkel het vervangen van de CPU koeler), of heb ik iets anders fout gedaan?
Hoop dat iemand me kan helpen zodat ik snel mijn 'nieuwe' systeem kan checken!
Nog even voor de duidelijkheid de huidige specs:
ASROCK K8Upgrade VM800 socket 754
AMD Athlon 64 3700 2.4ghz
2x 1GB DDR geheugen
ATI Sapphire HD3850 512mb
Corsair 550VX van 550 watt
Windows Vista Ultimate
Groeten,
Insightmusic