Toon posts:

PC start niet meer na kleine upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na eerder dit topic te hebben geopend en momenteel te hebben gekocht:

Arctic-Cooling Freezer 64 Pro voor de processor
ATI Sapphire HD3850 512MB AGP videokaart
Corsair 550VX voeding van 550 watt

Start mijn PC niet meer op.
Hij werkte tot eergister avond prima, waarna ik besloot om eerst even de nieuwe koeling te monteren om te kijken of ik mijn processor nu wel op volle snelheid kon draaien (zie link begin dit bericht).
Na alles te hebben gemonteerd (ja mét koelpasta die al op de koeler zat) wou ik mijn PC aanzetten, koel Fan draaide; maar geen opstartende PC en ook geen enkele piep.
Het enige wat ik kreeg was een zwart scherm, en de HDD led bleef constant branden.

Omdat het al erg laat was heb ik besloten om later de rest in te bouwen omdat ik dacht dat het met de nieuwe voeding misschien opgelost zou zijn.
Vanmorgen dus de voeding vervangen + de videokaart, vol hoop de PC weer op het stroom gezet maar nee: nog steeds hetzelfde resultaat. Alle fans draaiden wel, dus alles wel goed aangesloten.

Had het geheugen al losgekoppelt om te kijken of mijn mobo dan wel een piep zou geven maar nee, het bleef stil.

Is mijn moederbord nu naar de knoppen? (wat mij sterk lijkt omdat het probleem zich al voordeed na enkel het vervangen van de CPU koeler), of heb ik iets anders fout gedaan?

Hoop dat iemand me kan helpen zodat ik snel mijn 'nieuwe' systeem kan checken!
Nog even voor de duidelijkheid de huidige specs:

ASROCK K8Upgrade VM800 socket 754
AMD Athlon 64 3700 2.4ghz
2x 1GB DDR geheugen
ATI Sapphire HD3850 512mb
Corsair 550VX van 550 watt
Windows Vista Ultimate

Groeten,
Insightmusic

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en gaan testen.

Het kan ook gewoon zijn dat je nieuwe grafische kaart niet werkt icm je moederbord, dus test die eens in een andere computer. En test natuurlijk met je nieuwe voeding en oude grafische kaart.

[ Voor 12% gewijzigd door Wiethoofd op 26-12-2008 13:43 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem eerst Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te achterhalen welk onderdeel of onderdelen het probleem veroorzaakt.

• mark.waarden
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 12:01
Je had dus de poblemen al voordat je de nieuwe voeding en videokaart er in zette ?, dus hoogst waarschijnlijk iets met de processor cooling.
Gokje, kijk eens of deze degelijk vast zit en geen spelling er op ?.
Cooler van de kooling aangesloten op het moederbord ?, probeer eens het moederbord cmos te resetten.
Heb het zelfde probleem gehad, toen koelde de proc. cooler niet goed had die in de vluggigheid niet goed gemonteerd, je processor is dan al na een 1 of 2 seconden te warm.

suc6 ermee , hoop dat je het weer draaiend krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Deze had ik al doorgenomen ja, was ik vergeten te melden. Sorry.

Denk niet dat het aan de grafische kaart ligt, omdat het probleem al speelde toen mijn oude kaart er nog in zat.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:46:
Deze had ik al doorgenomen ja, was ik vergeten te melden. Sorry.
Geef dan ook precies aan wat je hebt gedaan, alleen zeggen dat je hem hebt doorgenomen kunnen we zo weinig mee.

Verwijderd

Topicstarter
mark.waarden schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:46:
Je had dus de poblemen al voordat je de nieuwe voeding en videokaart er in zette ?, dus hoogst waarschijnlijk iets met de processor cooling.
Gokje, kijk eens of deze degelijk vast zit en geen spelling er op ?.
Cooler van de kooling aangesloten op het moederbord ?, probeer eens het moederbord cmos te resetten.
Heb het zelfde probleem gehad, toen koelde de proc. cooler niet goed had die in de vluggigheid niet goed gemonteerd, je processor is dan al na een 1 of 2 seconden te warm.

suc6 ermee , hoop dat je het weer draaiend krijgt.
Ik probeer hem wel even opnieuw te monteren, want naar mijn zeggen zit hij wel goed vast.

@Terw_Dan: ik heb niets gedaan, ik heb de meest logische stappen doorgenomen maar dit hielp niet.
Neem bv dit stukje:

"Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is.
"

Heb ik reeds al gedaan; maar nogsteeds geen piepjes

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-05 09:39

ötzi

eclecticus

[b][message=31250787,noline]InsightMusic schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:04

Heb ik reeds al gedaan; maar nog steeds geen piepjes
Je hebt wel de "systeem speaker" aangesloten ?

Verwijderd

Topicstarter
Jup, die stond altijd al aangesloten en niks aan veranderd

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:04:
@Terw_Dan: ik heb niets gedaan, ik heb de meest logische stappen doorgenomen maar dit hielp niet.
Dan heeft een topic natuurlijk ook weinig zin.

Neem eerst de troubleshooter door. Mocht je dan nog steeds tegen problemen aanlopen dan mag je een nieuw topic openen, maar geef dan wel precies aan WAT je hebt geprobeerd. Wegens te weinig inzet gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.