Welke speakers (200 a 300 euro) ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.461 views

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
FYI: ik heb even geen inspiratie voor een meer betere topictitel

Mensen,

naar aanleiding van het ander topic (Oma proof receiver) ben ik nu aanbeland aan de keuze van de speakers. Het zijn speakers voor mijn oma welke graag naar country luistert en naar de gewone radio. Het budget is momenteel beperkt tot 200 a 400 euro.

Dit betekent meteen ook boekplankmodellen en dat is precies hetgeen wat ik wil hebben. Ze wilt geen gigantische zuilen maar kleine subtiele speakers welke niet de woonkamer domineren. (dat doet de 42" TV sinds gisteren al :+ ). En ik wil graag iets degelijks geven qua speakers.

Maar inmiddels heb ik al geleerd dat speakers iets subjectief zijn maar ik zou graag mogelijke speakers weten welke qua prijs in aanmerking komen voordat ik verlekkerd naar speakers van 1000 euro luister ;)

Momenteel denk ik aan:
KEF iQ1 (200 euro)
Monitor Audio BR2 (300 euro)
Tannoy Mercury F1 (200 euro)
andere :?

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 26-12-2008 09:38 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Kef iQ1 kost 79 euro bij Correct in Rotterdam.
Ze hebben daar wel meer leuke goedkope speakers. :) Die Wharfedale Diamond van 5 tientjes zijn bijvoorbeeld heel netjes. Een tijdje geleden hadden ze ook die Tannoy F1 voor 5 tientjes, echt zo'n site om regelmatig te checken. :*)

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2008 10:01 ]

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Die kef iQ1 heb ik laatst in een topic voorbij zien komen dat die al voor rond de 50 a 80 euro p.s verkijgbaar zijn. Je kun voor dit budget dan ook al voor de iQ3 gaan. welke ik een zeer fijn klinkende speaker vind voor het geld wat ze moeten kosten met een hele ruime sweetspot.

[ Voor 7% gewijzigd door Doppert op 26-12-2008 10:04 ]

http://raptr.com/Doppert/about

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

_WgV_

It's a magical world!

Ik heb zelf de Wharfedale Diamond 8.1 die op verschillende websites ook goed gewaardeerd wordt.
Ik heb deze ooit besteld bij Hermes Electronics waar ze nog steeds een goede voorraad hebben van dit merk.

#StopBurningStuff

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 19:14

Metro2002

Memento mori

Vergeet zeker ook niet eens naar Klipsch te kijken, hoop bang for the buck en een prima geluid en degelijke afwerking.
Heb zelf de B2 en B3 staan van Klipsch , beide boekenplank formaat speakers maar ze klinken als een vloerstaander. :) En voor het geluid wat ze geven is de prijs bijna belachelijk laag. Ze klonken naar mijn mening beter dan speakers die 3x zo duur waren.

[ Voor 22% gewijzigd door Metro2002 op 26-12-2008 14:29 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 17:49
Mordaunt-short avant 902i
Heb ze zelf ook, dienen momenteel als rear speakers. Maar hebben ruim 2 jaar als fronts gedraait en altijd zeer tevreden over. Half jaar geleden zijn ze vervangen door mezzo 2 's omdat het altijd beter en mooier kan (wat meestal ook duurder betekend).

Maar je zecht het zelf ook al, speakers moet je horen om een beslissing te kunnen nemen. Je nu wel weer een extra optie ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Chevy454 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 09:35:
Maar inmiddels heb ik al geleerd dat speakers iets subjectief zijn maar ik zou graag mogelijke speakers weten welke qua prijs in aanmerking komen voordat ik verlekkerd naar speakers van 1000 euro luister ;)
Alle speakers binnen jouw prijsklasse komen in aanmerking. No offense, maar een topic als dit gaat je geen steek verder helpen. Je krijgt dan de persoonlijke voorkeur van mensen te horen. Alle speakers die te koop zijn bij normale winkels, zijn kwalitatief goed (ze gaan nooit stuk, tenzij je ze bewust stuk maakt). Daarna is het slechts een kwestie van degene kopen die je er goed uit vindt zien en goed vindt klinken.

Het is voor oma? En ze wil kleine speakers? Neem haar dan mee naar de winkel en laat haar kiezen. Zij moet er tegenaan kijken en ik durf je te verwedden dat ze het uiterlijk belangrijker gaat vinden dan hoe het klinkt (of nog erger: Hoe wij het vinden klinken).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 10:34

JT

VETAK y0

JvS schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:13:
[...]
Alle speakers binnen jouw prijsklasse komen in aanmerking. No offense, maar een topic als dit gaat je geen steek verder helpen. Je krijgt dan de persoonlijke voorkeur van mensen te horen. Alle speakers die te koop zijn bij normale winkels, zijn kwalitatief goed (ze gaan nooit stuk, tenzij je ze bewust stuk maakt). Daarna is het slechts een kwestie van degene kopen die je er goed uit vindt zien en goed vindt klinken.

Het is voor oma? En ze wil kleine speakers? Neem haar dan mee naar de winkel en laat haar kiezen. Zij moet er tegenaan kijken en ik durf je te verwedden dat ze het uiterlijk belangrijker gaat vinden dan hoe het klinkt (of nog erger: Hoe wij het vinden klinken).
Met hem. Beetje nutteloos zo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Zelfde probleem gehad met mijn oma.

Geloof het of niet maar het werden magnats.

Je kan ook kijken voor heco speakers.
Niet duur zeer goed geluid voor boeken plank speakers.
Ik heb meerderen speakers gehoort maar vond de heco het beste klinken voor zijn prijs.
Voor iets beteren budget zijn de B&W erg goed van geluid

Klank is persoonlijk en zal haar gewoon mee nemen naar een audio zaak.
Mijn oma heeft nu mijn speakers in bruikleen waar ze zeer tevreden mee is.
Ik moet haar nog mee nemen naar corect in rotterdam.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Oma laten luisteren = no go ;)

Verjaardagscadeau :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-02 23:11
In hoeverre heeft jouw oma last van presbyacusis en zal dit niet van invloed kunnen zijn op hoe iemand het geluid van een speaker ervaart? Misschien klinkt voor haar een speaker die voor jouw geweldig klinkt wel heel beroerd.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:17
Ik zou er misschien een nemen met relatief heldere hoge tonen. Mensen die ouder worden hebben vaak moeite met hoge tonen en vaak compenseren ze dat met een toonregeling. Ik zie dit bij mn opa en vader al gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door mac1987 op 27-12-2008 19:11 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

JT schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 17:11:
[...]

Met hem. Beetje nutteloos zo.
Idem.

klik