Oma proof receiver

Pagina: 1
Acties:

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
* Chevy454 heeft even wat hulp nodig :)

Mijn oma verjaart eind janauri en iemand in het gezin heeft het in zijn hoofd gehaald om voor haar een complete home theater te kopen. ( * Chevy454 pleit onschuldig :) . ) Gezien het aantal geringe geldschieters en de kleine woonkamer gaan we het bescheiden houden.

De keuze van de TV ligt al vast maar de keuze van de receiver is al wat moeilijker. Niet door het aanbod maar door de knopjes aan het toestel. Aan / uit lukt haar nog wel maar als ze 10 toetsencombi's moet doorlopen om haar radiozender te vinden wordt het wat te gek (ze gebruikt niet het ingebouwde telefoonboek van haar telefoon wegens het ingewikkeld menu).

Dus ik zoek naar een oma proof receiver :P

Wat er dus nodig is aan dat ding is
Aan/uit knop :+
Aparte knoppen voor de ingang (CD / DVD / Tuner)
Cijfertoetsen voor de radiozender, geen preset up/down tenzij het foolproof is (belangrijk!) (mijn onkyo 505 is te moeilijk voor haar)
Indien mogelijk 5.1
Budget: 200 a 250 euro.

Ik denk momenteel zelf aan de Pioneer VSX-417/418 maar moet nog kijken of hij wel voldoet qua knopjes. De Sony STR-DB197 heb ik als alternatief staan. Als iemand nog alternatieven heeft? :)

* Chevy454 overweegt ook nog een harmony. Dan kan ze het via de afstandsbediening doen...

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 30-11-2008 06:37 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

iets van NAD ?

Wise enough to play the fool

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:06
Zou je niet beter een goede 2 kanaal's receiver + zuil luidsprekers kunnen kopen (bijvoorbeeld goedkope Jamo's 606). Ik heb de ervaring dat mensen meestal niet zoveel luidsprekers in de kamer willen. Maar een simpel 2 kanaal's sythem wat minder opvalt. Als je oma veel muziek luistert (CD/LP) dan kan je toch echt een beter resultaat behalen met alleen maar 2 luidsprekers.En met 2 mooie zuilluidsprekers heb je echt een sub nodig bij films hoor

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Roderiktweaker schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:47:
Zou je niet beter een goede 2 kanaal's receiver + zuil luidsprekers kunnen kopen (bijvoorbeeld goedkope Jamo's 606). Ik heb de ervaring dat mensen meestal niet zoveel luidsprekers in de kamer willen. Maar een simpel 2 kanaal's sythem wat minder opvalt. Als je oma veel muziek luistert (CD/LP) dan kan je toch echt een beter resultaat behalen met alleen maar 2 luidsprekers.En met 2 mooie zuilluidsprekers heb je echt een sub nodig bij films hoor
Dan kan je toch nog geen radio zenders luisteren :?

• Chevy454
  • Niet online
Grapjas ;)

Nee, dat valt buiten het budget :) Vandaag alweer 500 euro uitgegeven voor Monitor Audio speakers..
Roderiktweaker schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:47:
Zou je niet beter een goede 2 kanaal's receiver + zuil luidsprekers kunnen kopen (bijvoorbeeld goedkope Jamo's 606).
Dat is een optie, ik heb al enkele zuilspeakers op het oog. Maar ik heb ook nog een 5.1 set "liggen". (Vrij gekomen vandaag, nu monitor audio BR5, BR6 en BRLCR _o_ )
Maar de speakers zijn het probleem niet, de receiver wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 30-11-2008 13:30 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 18:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Hobbel de mediamarkt eens in en ga daar kijken wat binnen je budget valt, en wat voldoet aan de verwachtingen.

En als je oma weinig tot geen DVD's kijkt of enorm kicked op surround soun, zou ik dat niet overwegen. Voor jou budget krijg je dan 5 plastic boxjes, formaat dobbelsteen en een supermegasubwooferd met 3D-bas. Kun je hopelijk een iets beter normaler setje kopen, met de configuratie die ze "vroeger"ook hadden, dus gewoon 2 boxen. Anders snapt ze er geen hol van, en voor je het weet staan met een magische toetsencombinatie de fronstpeakers uitgeschakeld, en moet eerst iemands langs komen om het geluid weer een beetje normaal te krijgen.

Waarom? Omdat het kan!!

• Chevy454
  • Niet online
Lolhozer schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:30:
En als je oma weinig tot geen DVD's kijkt of enorm kicked op surround soun, zou ik dat niet overwegen.
Ze heeft een BR-speler (oké, die staat op de to buy lijstje naast de TV :P ).
En films? Die kijkt meer films als ik per week :X, iedere avond een DVD
Voor jou budget krijg je dan 5 plastic boxjes, formaat dobbelsteen en een supermegasubwooferd met 3D-bas.
Ik heb de speakers al, ik moet gewoon een receiver hebben. En ik weet dat ze dan 5 mini speakers krijgt. Ik heb 2 boekplank / zuilspeakers op het oog. Ik moet dus gewoon de receiver hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 30-11-2008 13:34 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Chevy454 schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:33:
[...]

Ze heeft een BR-speler (oké, die staat op de to buy lijstje naast de TV :P ).
Dan is het meestal iig handig om een receiver van het zelfde merk te kopen. Dan heb je vaak maar één afstandsbediening nodig om alles te bedienen. Scheelt een hoop in het 'gebruiksgemak' aspect :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 09:19
JVC RX 5062

Preset radio zenders met nummers, wel hele ingewikkelde afstandsbediening maar gewoon vervangen.
En goedkoop, 150 nieuw geloof ik

Vragen of die, ik hou topic wel ff inde gaten

• The-Source
  • Laatst online: 09-02 11:05
Even los van de knopjes etc van een receiver.
Is het niet makkelijker om dat geheel buitenbeschouwing te laten.
Omdat je met een logitech harmony al die knopjes lekker onder 1 activiteit kunt inleren.
Dus activiteit DVD kijken. Tv op juiste kanaal. Receiver op de juiste input. DVD speler aan. (eventueel laadje open doen).

En dat kan je dan ook voor radio luisteren etc doen.
Het voordeel van een ruimere receiver keuze en daarnaast ook nog eens... 1 nieuwe AB ipv meerdere nieuwe om te leren.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Megamind schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:51:
[...]

Dan kan je toch nog geen radio zenders luisteren :?
2 kanaals receiver

Verwijderd

Ik heb ook gezocht naar een receiver met 'gewone' voorkeuzetoetsen op het apparaat zelf. Behalve de Sony die je al gevonden hebt ben ik het bij Yamaha ook nog tegengekomen, en wel op de RX-397, de RX-497 en de RX-797. Dit zijn echter 2-kanaals apparaten, dus geen 5.1.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 15:15 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:03

Exigence

dnkroz

Een universele afstandbediening met schermpje geen idee? Die Logitech Harmony apparaten zijn erg makkelijk. Knopjes met "Tv kijken", "DVD kijken" en "Radio luisteren" aanmaken en klaar.

Maar misschien denk ik te makkelijk/moeilijk.
Pagina: 1