Toon posts:

[Nvidia 8800 GTX] driverreset & mogelijke crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In juni zat ik met een gelijkaardig probleem, dat toen opgelost is geworden door de garantie, men heeft men gewoon een nieuwe kaart toegestuurd (ook een 8800 GTX). Ik verwijs in deze post naar het probleem dat ik toen had: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1299264

Dezelfde systeemconfiguratie is van toepassing en ook de screens helpen mij bij het uitleggen.
Bij het opstarten van world of warcraft kreeg ik steeds een blackscreen wanneer ik in het characterscreen raakte, daarna was een restart nodig om weer beeld te krijgen. Na wat posts hierover te bekijken en tal van restarts later kreeg ik bij het opstarten dezelfde beelden als toen, maar enkel bij het biosscreen en het laadscherm van windows vista (het balkje dat loopt). Al de overige schermen zagen er volledig normaal uit, enkel de resolutie stond vast op 1280*1024 of kleiner, terwijl de standaardresolutie 1920*1200 is. Na wat zoekwerk bleek dat de driver niet geladen kon worden, herinstalleren, wissen, andere drivers installeren hielp niet.
Daarna stak ik de kaart in een andere pc waar hij perfect werkte, ik dacht ik steek hem gewoon terug en dat werkte inderdaad op miraculeuze wijze. Ik bekeek alles en toen bleek dat het inderdaad gewoon goed werkte wilde ik nog 1 laatste maal zien of world of warcraft kon werken na een volledige reinstall maar opnieuw kreeg ik blackscreen. Sindsdien blijft het probleem zich voordoen en twijfel ik of ik de kaart wel weer terug moet sturen omdat hij niet volledig gecrasht lijkt (wat de vorige keer wel zeer duidelijk was), aangezien enkel de drivers steeds resetten en enkel het biosscreen + windows loading screen mij doen denken aan die crash.

Zie ik iets over het hoofd, of is dit gewoon hetzelfde probleem als toen, hetzij in een minder ver gevorderd stadium doordat windows mijn kaart probeert te beschermen door uitschakeling van de drivers?

Verwijderd

Voeding die het niet goed aankan? 600 Watt zegt natuurlijk weinig, een merk en type veel meer.
Of een driver probleem? Nieuwe installatie van windows?

Verwijderd

Topicstarter
Tagan TG600-U25 Dual 600W ATX2 om preciezer te zijn, driverprobleem/herinstallatie windows zouden weinig helpen vrees ik aangezien hetzelfde probleem zich voordoet wanneer de kaart in een ander systeem geplaatst wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:17:
Tagan TG600-U25 Dual 600W ATX2 om preciezer te zijn,
Die moet het makkelijk aan kunnen. :)
driverprobleem/herinstallatie windows zouden weinig helpen vrees ik aangezien hetzelfde probleem zich voordoet wanneer de kaart in een ander systeem geplaatst wordt.
Daarna stak ik de kaart in een andere pc waar hij perfect werkte,
Ligt het aan mij of spreek je jezelf nu een beetje tegen. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik spreek mezelf niet tegen, maar dat ligt wel aan mij :P
Er moet nog bij gezegd worden dat ik dat daarna nogmaals geprobeerd heb (nadat hij opnieuw niet meer werkte in de pc waar hij hoort), maar het niet meer gelukt is op die manier.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:29:
Ik spreek mezelf niet tegen, maar dat ligt wel aan mij :P
Duidelijk. :P
Er moet nog bij gezegd worden dat ik dat daarna nogmaals geprobeerd heb (nadat hij opnieuw niet meer werkte in de pc waar hij hoort), maar het niet meer gelukt is op die manier.
Dus als ik het goed begrijp doet die het in alle twee systemen niet meer.
Dan zou ik zeggen hij is kaput. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maak er maar 3 van ;)
Ik stuur hem morgen weer op, op hoop van zegen, wilde gewoon even informeren omdat het mij zo vreemd leek dat hij het nog half deed en hij nog steeds het bureaublad goed kan weergeven, al is het dan in 1280*1024 op een 24 inch.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 13:11

MeNTaL_TO

The future is not set

Volgens mij zit er ergens een flinke bug in de drivers, ik heb hetzelfde maar dan met een 7600 go. Mijn oplossing zat in hele oude drivers pakken (alleen zou dat voor jou was lastig worden).
Hij zag na een crash totaal mijn monitor niet meer, ook everest enz komen er niet meer uit. De oude drivers zien hem half, niet waar voor type, maar wel mijn max resolutie.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Ik zou eerst wat overige dingen doen alvorens je GTX RMA op te sturen. Paar tips:

-Bios settings nalopen misschien ook een bios-update uitvoeren.
-Chipsetdrivers updaten.
-Temps van de videokaart checken met bijgeleverde software. Misschien werkt de fan niet goed
-Driver cleaner gebruiken om complicaties te voorkomen van vorige drivers.
-Nieuwste drivers installeren na driver cleaner.
-Default snelheden van de kaart gebruiken (dus niet OC'en)
-Rivatuner instellingen op default zetten (indien je dit gebruikt)
-Andere hardware die misschien overclocked zijn terug op default zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 17:50:
Ik zou eerst wat overige dingen doen alvorens je GTX RMA op te sturen. Paar tips:

-Bios settings nalopen misschien ook een bios-update uitvoeren.
-Chipsetdrivers updaten.
-Temps van de videokaart checken met bijgeleverde software. Misschien werkt de fan niet goed
-Driver cleaner gebruiken om complicaties te voorkomen van vorige drivers.
-Nieuwste drivers installeren na driver cleaner.
-Default snelheden van de kaart gebruiken (dus niet OC'en)
-Rivatuner instellingen op default zetten (indien je dit gebruikt)
-Andere hardware die misschien overclocked zijn terug op default zetten.
Ik denk niet dat 1 van deze dingen ook maar van toepassing is. :o

Verwijderd

Topicstarter
Alternate heeft me de kaart teruggestuurd met de melding dat er volgens hen geen defect is, dus ga ik nu verder op zoek moeten naar een mogelijke oplossing, als die er al is.
Misschien kan dit helpen bij het oplossen ? Iemand die hier iets meer uit kan opmaken ?
Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is.

Beschrijving:
Het apparaatstuurprogramma is geïnstalleerd, maar er is een probleem opgetreden tijdens het uitvoeren van de software. Foutcode: 43.

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Users\Jeppe\AppData\Local\Temp\DMICE34.tmp.log.xml
C:\Windows\inf\oem57.inf
de inhoud van oem57.inf vermeld ik hieronder, het andere bestandje lijkt leeg te zijn.

http://rapidshare.com/files/183118794/oem57.inf.html

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 17:50:

-Bios settings nalopen misschien ook een bios-update uitvoeren. probleem niet opgelost na volledige reset van bios dmv batterij verwijderen en opnieuw insteken
-Chipsetdrivers updaten. zou geen probleem mogen zijn
-Temps van de videokaart checken met bijgeleverde software. Misschien werkt de fan niet goed GPU heeft een temperatuur van 50 graden, omgeving van 44 graden. Fan draait op 60%, +- 1615 RPM
-Driver cleaner gebruiken om complicaties te voorkomen van vorige drivers. toch eens geprobeerd, maar zoals ik al vermoedde heeft dit niets geholpen
-Nieuwste drivers installeren na driver cleaner. nieuwste drivers heb ik
-Default snelheden van de kaart gebruiken (dus niet OC'en) Geen OC nog op kaart, nog op pc
-Rivatuner instellingen op default zetten (indien je dit gebruikt) gebruik ik niet
-Andere hardware die misschien overclocked zijn terug op default zetten. cfr supra

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik veronderstel dat de enige oplossing die mij nog overschiet de kaart in de vuilnisbak gooien en een nieuwe kopen is, tja, niets aan te doen :|

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:13

KneoK

Not in a million lightyears

Nogmaals in een andere pc testen, als hij daar wel goed draait dan is er iets in je systeem wat roet in het eten gooit. Is je voeding nog in orde ? Kan natuurlijk ook een maandagochtendmodelletje zijn ondanks dat Tagan goeie voedingen maakt.
Pc op een geaard stopcontact aangesloten ? Wil ook nog weleens helpen.

Als je het in je bios overigens al ziet zal het softwarematig niet fout gaan. Je chipsetdrivers vernieuwen of drivercleaner draaien zal dan inderdaad niets helpen.

• niekdejong
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 19:58
Ik had dit zelfde beeld ook, maar dan in het zwart. heel vreemd. ik snapte echt niet waardoor het kwam. :+
later volgde een blue screen. :(
bleek dus dat ik mn fans op mn radiator uitgeschakeld had, waardoor de temps opliepen. :D
Had hem wel overclocked lopen. Je gaf ook al aan dat de temperaturen in orde waren. namelijk 44 graden.

Als je er van af moet. doneer hem dan aan mij voor wat euro'tjes <3 k vind het altijd wel leuk om er aan te sleutelen/knutselen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nogmaals geprobeerd in dezelfde andere computer, maar nog steeds datzelfde probleem. Ik probeer hem zo snel mogelijk nog in een derde computer (toeval of niet, maar de 2 computers hadden toevallig een asusmoederbord :P). Daarna heb ik alle opties uitgesloten vermoed ik.

• niekdejong
Heel vreemd. dat ie er zomaar besluit mee op te houden. Wat zijn de voltages op je GPU ( gechecked met Everest Ultimate ). wijken deze veel af?
Ik zat te denken aan 20 inclusief als je hem toch weg gaat gooien?

• niekdejong
Wat je nog effe kan proberen is:
Videokaart loshalen.
in een doek/shirt wikkelen.
in een luchtdicht zakje doen ( broodzakje oid )
tie-wraps eromheen.
nachtje in de vriezer doen ;)

Aangezien hij toch al "kapot" is ? wat valt er te verliezen. :>
Pagina: 1