Toon posts:

[Nvidia 8800 GTX] Grafische kaart crash ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc:
600W voeding
8800 GTX grafische kaart
4 hardeschijven, waarvan 2 in raid config
3 Gig ram
E6600 Dual Core processor
Windows Vista Ultimate 32bit

Tijdens het gamen viel plots het beeld weg, na even uitblazen van pc, even laten rusten en restart kreeg ik het beeld vanop volgende foto's:
Afbeeldingslocatie: http://img363.imageshack.us/img363/1286/img0600gz5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/5344/img0601up7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/6489/img0602ua7.jpg

Ik heb mijn grafische kaart nu 1.5 jaar ongeveer. Is mijn grafische kaart gecrasht en volledig aan vervanging toe of kan het ook iets anders zijn die dit veroorzaakt ?
Zelf gedaan:
- andere kaart ingestoken (die geen extra voeding nodig heeft) --> werkt
- andere kabels geprobeerd --> zonder succes
- Moederbord reset --> zonder succes
- Ander PCI-E slot --> zonder succes

edit: ik krijg dit al vanaf het eerste beeld van mijn pc (startscreen van moederbord)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 14:43 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik denk dat het geheugen van je GTX kapot is waardoor je dit krijgt.

Je zou je drivers opnieuw kunnen installeren, checken met een linux live cd'tje en eventueel een reïnstall kunnen heroverwegen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 16:14
- andere kaart ingestoken (die geen extra voeding nodig heeft) --> werkt
lijkt me duidelijk :-)
Niet dat het heel erg verkeert is sprint naar de winkel voor een HD4850 ^^
(goeie smoes).

edit:
@ wiethoofd als het tijdens het gamen gebeurt is kan het haast geen software probleem zijn.

Of heb je de kaart recentelijk overklokt en hem daarna niet op de proef gesteld?

[ Voor 30% gewijzigd door Sporedd op 24-06-2008 14:45 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:40:

Je zou je drivers opnieuw kunnen installeren, checken met een linux live cd'tje en eventueel een reïnstall kunnen heroverwegen.
Dus de kaart moet vervangen worden veronderstel ik ?
Ik krijg dit beeld al vanaf startscreen van moederbord, dus ik veronderstel dat een linux cd'tje niet veel zal helpen.
Sporedd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:42:
edit:
@ wiethoofd als het tijdens het gamen gebeurt is kan het haast geen software probleem zijn.

Of heb je de kaart recentelijk overklokt en hem daarna niet op de proef gesteld?
Dit heb ik ooit gedaan, maar daarna wat performance problemen en onmiddelijk terug op defaults gezet, ik vond het nog niet echt nodig daarom niet verder naar gekeken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 14:46 ]

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 16:14
dan kan overclocken het probleem ook niet zijn. word toch vervangen denk ik. zeker als je het met een andere kaart niet heb.

Don't trust an atom, they make up everything.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:44:
[...]

Dus de kaart moet vervangen worden veronderstel ik ?
Ik krijg dit beeld al vanaf startscreen van moederbord, dus ik veronderstel dat een linux cd'tje niet veel zal helpen.
Het geheugen van de kaart is beschadigt. Dat geheugen zit vast gesoldeerd op de kaart dus er is verder niets meer aan te doen. Als je nog garantie hebt moet er wel wat te regelen zijn, anders moet je gewoon een nieuwe kaart kopen want deze is niet meer te redden.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 24-06-2008 14:50 ]

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-05 21:42
Wiethoofd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:40:
Ik vraag me af waarom het geheugen kapot zou zijn en niet de GPU? Want voor windows heb je maar zeer weinig geheugen nodig , iets van 4mb bij 1280? Er zit 768MB op de kaart.

Ik weet van oude 9800Pro's dat die er namelijk zo uitzagen als ze een kapotte pipeline hadden, of eentje die niet unlocked kon worden (X800Pro).

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je geheugen geeft deze artifacts als het stuk is. Je core geeft andere artifacts. Het kan ook een combo van beide zijn dat door oververhitting beide beschadigd zijn geraakt.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 09:16
Ik heb net hetzelfde probleem met mijn gtx en dezelfde artifacts(en ook 1,5 jaar:P). Er valt echt niets meer aan te doen...

http://specs.tweak.to/16567

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 21:59

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

gevalletje rma, en hopen op een gtx260 als vervanging sturen, omdat die destijds top of the line was zouden ze die ook zo moeten vervangen, hell misschien krijg je wel een gtx280 terug, in t slechtste geval een 9800gtx+... :*)

nu maar hopen dat je de bon nog vinden kunt... (24mnd vaak garantie, de betere vga leveranciers zelfs 36mnd)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

sain onez schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:36:
gevalletje rma, en hopen op een gtx260 als vervanging sturen, omdat die destijds top of the line was zouden ze die ook zo moeten vervangen, hell misschien krijg je wel een gtx280 terug, in t slechtste geval een 9800gtx+... :*)

nu maar hopen dat je de bon nog vinden kunt... (24mnd vaak garantie, de betere vga leveranciers zelfs 36mnd)
in een geval van RMA kunnen ze je een vervangend product aanbieden, feit. Dat dit in waarde hoger is dan je huidige kaart is onmogelijk zonder bijbetaling.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 21:59

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

is het niet zo dat ze naar de verkoopprijs kijken op de bon, en dan denk ik dat ten tijde van de g80 release de 8800gtx voor meer wegging.. op mijn bon stond 554e, terwijl voor minder je de gtx280 nu al hebt, @release.....?! (my humble opinion...)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

nee, dagwaarde.....

een GTX gaat nieuw voor 200-300 over de toonbank, dus is dat het maximum wat je terug kan krijgen. Anders een nieuwe GTX kan ook je probleem oplossen, schikken met bijbetaling naar een GTX 280 zou ook een leuke optie zijn ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
sain onez schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:27:
is het niet zo dat ze naar de verkoopprijs kijken op de bon, en dan denk ik dat ten tijde van de g80 release de 8800gtx voor meer wegging.. op mijn bon stond 554e, terwijl voor minder je de gtx280 nu al hebt, @release.....?! (my humble opinion...)
Het is echt dagwaarde. En dat is op zich maar goed ook voor die winkels. Moet je je voorstellen dat je 1x een kaart koopt voor 600 euro met 2 jaar garantie. Net voor het einde van die 2 jaar sloop je de kaart en krijg je weer een kaart voor 600 euro die veel sneller is. Op die manier kan je voor niets upgraden als je maar net voor het einde van de garantie de kaart sloopt. De meeste defecten zijn toch niet te controleren op een kaart die zo enorm complex is.

Een dagwaarde van 200 euro is best redelijk aangezien je voor dat geld kaarten hebt die net zo snel zijn. Een 8800GTS 512MB komt aardig in de buurt van de 8800GTX en zit onder de 200 euro. Maar misschien kan de TS wel iets leuks regelen met de winkel voor een snellere kaart, al dan niet met bij betalen.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 25-06-2008 20:50 ]

Pagina: 1