Toon posts:

15,4 inch backlight paniek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag lezer/helper,

Vandaag was opeens mijn laptop beeldscherm zwart. Ik denk, resetten ! En wat gebeurt er ? De rechterkant van 't geeft licht en laat 't logo zien zoals 't hoort, de linkerkant is donker en bijna niet zichtbaar. Als windows op wil starten, is het scherm niet alleen donker maar ook echt uit ( niets te zien dus ). Pas als ik er een extern beeldscherm aan vast maak en en paar keer fn f3 doe komt er weer heeeel donker beeld uit 't scherm, en natuurlijk goed beeld op 't externe beeldscherm.

Ik heb wat rondgekeken hier en vond dus een paar oplossingen, maar omdat ik niet weet wat er precies stuk is ( inverter/backlight/hoe het allemaal ook mag heten ) post ik dit dus om wat gerichter advies te krijgen dan "openschroeven en klooi maar wat aan ;). Ik heb een 15W23 BTO laptop ( mjah, ik weet 't, maar kreeg 'm via de universiteit met 'n regeling van betaling en zo dus het was een goede deal ). De garantie is eraf en heb 'm verder nog niet opengemaakt.

Heeft iemand een idee hoe ik 't kan fixen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ook net uitgevonden :

Als ik de laptop dichtklap en opendoe gebeurt hetzelfde als bij opstarten : Het beeld springt even aan in de rechterhoek, maar links blijft donker. Dit is na een seconde weer weg, maar het scherm is dan "donker" en niet helemaal zwart. Met open/dichtklappen bedoel ik ook zonder dat hij slaapstand doet/iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Morgen maak ik 'm open, zou met wat advies wat geholpen zijn :)

Verwijderd

Ik denk dat er niet veel te fixen valt, je schermpje is aan het doodgaan of is al gepasseerd inmiddels... :')

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 16:58
Al eens gezocht op dit forum?
Gewoon al met keywords zoals 'backlight kapot' kom je al dozijnen topics/oplossingen/adviezen tegen.
Dit topic kan wel interessant zijn:
Benq lcd monitor met kapot backlight

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.