Toon posts:

Zwart beeld +Reset bij opstarten game + hardeschijf probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zoeken en speuren hier op het forum kon ik geen informatie vinden waar ik mee vooruit kon.

Heb een nieuw systeem samengesteld via Azerty.

Systeem bestaat uit de volgende onderdelen:
- ATX Miditower, 350W piekvermogen
- ASUS P5n73-AM - Moederbord
- Intel Core 2 Duo E8400, 3Ghz - LGA775 - L2 6mb - 1333 Mhz
- ASUS EAH3850 Smart OC/HTDI - Pci-E linkje:
http://www.azerty.nl/0-97...50-smart-oc-htdi---g.html

- 2GB DDR2 667Mhz/Pc2 5300 geheugen (dit gebruik ik tijdelijk, foute bestelling)
- Seagate Barracuda SATA-300/7200.10tpm/16mb buffer/320GB
- DVD Sony NEC Optiarc AD-7200S

- Drivers en updates geïnstalleerd. Windows XP Home, is ook ge-update.
- Nog geen Office,Virusscanner of iets dat in de weg zou kunnen zitten.

Opzich geen probleem en een mooi systeem.
Maar toch blijf ik met een tweetal rottige problemen zitten! Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.
Misschien zouden jullie ook PER PUNT antwoord kunnen geven? Dank u! :)

1.
Ik wilde op het nieuwe systeem eens een paar mooie games spelen. Inmiddels al; "the punnisher" "GTA4" "RedAlert3" geprobeerd.... Maar bij het opstarten van het spel. Krijg ik wel even zwart beeld (opstarten game). Maar daar blijft'ie dan in hangen.
Daarna start de pc opnieuw op! :(

Bij één spel (volgens mij The Punisher) krijg ik de volgende foutmelding bij opnieuw opstarten:
**************************************************************************************************************
"Er is een probleem onstaan. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: ATKDISP.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste het volgende uitvoeren:
Het stuurprogramma van het apparaat is in een oneindige lus blijven hangen. DIt wordt meestal veroorzaakt door een probleem met het apparaat of door de onjuiste programmering van de hardware door het stuurprogramma.
Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.

Technische informatie (mogelijk in het engels):
***STOP: 0X000000EA (0X8815A6C8, 0X88208A38, 0XF78BECBC, 0X00000001)

ATKDUPS.
Bezig met starten van fysieke geheugendump.
**************************************************************************************************************

2.
Ik heb de SEAGATE Harde schijf van 320 GB geinstalleerd.
De bios geeft wel 320GB aan.
Ik heb de "Big-Drive-Enabler" van Seagate geinstalleerd.
TOCH geeft windows weer dat de schijf maar 127GB is.

3.
Tot slot nog een extra vraagje. Als ik een hardeschijf uit een oud systeem overzet in mijn nieuwe systeem, werkt dat natuurlijk niet. Links/software e.d. komen niet meer overeen.
Is daar een oplossing voor?

Alvast allemaal hartelijk bedankt voor de moeite! Baal er zo erg van dat het systeem niet goed werkt....
En natuurlijk allemaal heel fijne feestdagen toegewenst!! O-)

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
1. ATKDISP is vermoedelijk een applicatie die je hebt geinstalleerd voor status monitoring (fans, temperatuur, etc). Het is van Asus. Sluit die eens volledig af, deinstalleer desnoods. Dat zou het probleem moeten oplossen :)

2. Verkeerde subforum, maar kijk hier eens: OM FAQ De oplossing zit daar bijna altijd tussen.

3. Verkeerde subforum (again). Komt basicly omdat sommige applicaties een registry setting nodig hebben (uitgaande van Windows :P). Bij software die niet in *die* versie van Windows zijn geinstalleerd, staan de gegevens niet in het register dus werkt het niet. Oplossing is opnieuw installeren.

Overigens vraag ik mij af waarom je het niet met google hebt kunnen vinden?

En jij natuurlijk ook een fijne kerstdagen :)

[ Voor 8% gewijzigd door blackangel op 25-12-2008 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog suggesties? :) Want als dan het ene niet werkt...heb ik altijd nog andere opties.
Ik had die andere vragen er maar bij gezet. Weet dat het in de verkeerde sectie is....maar leek me beter dan vele topic's aan te maken. Mon Excuse... :P :)

Alvast bedankt!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Wat bedoel je met "Want als". Kun je het niet testen? Wat heeft het voor zin om een vraag te stellen als je niks met de (mogelijke) oplossing doet? 8)7

Voor wat ik op google vind met atkdisp, zit er een soort van bug in de driver van de Asus die een BSOD veroorzaakt. Waarschijnlijk heb je met installeren de drivers van een of andere Asus cd gepakt, installeer eens gewoon de catalyst drivers.

offtopic:
En die laatste twee vragen, ze horen eigenlijk helemaal niet in een topic thuis op GoT, Zeker punt 2 niet, is gewoon te vinden in de FAQ en 5000 topics die er over zijn gemaakt.