Verwijderd

Topicstarter
dinsdag CFULLHDMA gekocht. Zeer tevreden. Vind alles op de WD 1TB My Book world edition II.

reeds .iso en .vob/.ifo files bekeken en naar tevreden. Geluid werkt goed.

Vandaag mijn eerste HD film gedownload. Wall-E op 1080p. Posting van RIDGE136 op FTD.
Beeld is geweldig, maar er komt totaal geen geluid uit de .wmv file bevat 5.1 geluid
Conceptronic aangesloten via HDMI op Onky versterker.

Alle andere films zijn op zelfde wijze bekeken en geven beeld en geluid.

Iemand een idee?

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:16

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Het gaat waarschijnlijk over deze film?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
General
Format                           : Windows Media
File size                        : 7.82 GiB
Duration                         : 1h 37mn
Overall bit rate mode            : Variable
Overall bit rate                 : 11.5 Mbps
Maximum Overall bit rate         : 32.0 Mbps
Encoded date                     : UTC 2008-11-12 10:57:51.378

Video
Format                           : VC-1
Format profile                   : AP@L3
Codec ID                         : WVC1
Codec ID/Hint                    : Microsoft
Description of the codec         : Windows Media Video 9 Advanced Profile
Bit rate mode                    : Variable
Bit rate                         : 10.8 Mbps
Width                            : 1 920 pixels
Height                           : 800 pixels
Display aspect ratio             : 2.400
Frame rate                       : 23.976 fps
Resolution                       : 24 bits
Colorimetry                      : 4:2:0
Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.294
Language                         : Dutch

Audio
Format                           : WMA3
Format profile                   : M2
Codec ID                         : 162
Codec ID/Info                    : Windows Media Audio 3
Description of the codec         : Windows Media Audio 10 Professional - 640 kbps, 48 kHz, 5.1 channel 24 bit 2-pass CBR
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 640 Kbps
Channel(s)                       : 6 channels
Sampling rate                    : 48.0 KHz
Resolution                       : 24 bits
Language                         : Dutch

Als je in dit topic (Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2]) kijkt zie je in de topicstart het volgende staan:
Q Ik krijg geen geluid uit mijn WMV file.
A1 WMV geluid krijg je alleen als je PCM als geluidsoptie kiest, geen RAW.
A2 Je kan alleen Stereo krijgen, geen 5.1
Volgens mij komt dit omdat je receiver dan de gebruikte WMA pro niet goed ondersteund? Of dat de mediaspeler deze codec niet goed ondersteund?

Ik speel dit soort WMV HD's altijd af met mijn xbox360 en heb gewoon vol 5.1 geluid (mijn versterker ondersteund ook wma pro en xbox staat daar ook op ingesteld).

Je kan je vraag beter in bovengenoemde topic plaatsen. Volgens mij kan je de file ook wel omzetten naar een ander formaat zodat hij wel goed werkt.

Sys Specs

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:11
WMV-pro wordt volgens mij vrijwel alleen maar door de Xbox360 ondersteund. Ik heb die film ook laatst gekeken en had slechts stereo-geluid (terwijl ik toch wel een redelijke goede receiver heb staan).

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:16

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Mr.Qips schreef op donderdag 25 december 2008 @ 13:18:
WMV-pro wordt volgens mij vrijwel alleen maar door de Xbox360 ondersteund. Ik heb die film ook laatst gekeken en had slechts stereo-geluid (terwijl ik toch wel een redelijke goede receiver heb staan).
Waar ik dan even benieuwd naar ben of jouw receiver wma pro ondersteund?
Ik heb een pioneer reciever die dit ondersteund, maar ik kan met google even geen andere fabrikanten vinden die dit ook ondersteunen.

Ik wil namelijk ook overstappen op een nmt maar lees inderdaad overal dat je bij veel wmv-hd's max 2.0 geluid hebt. Nu is dat een beetje zonde van mijn bestaande collectie wmv-hd's natuurlijk.

Vraag me dan af of dit een beperking is van de sigma chip die in al die apparaten zit of een beperking van de versterkers die dit raw signaal gewoon niet ondersteunen waardoor je dus om wel geluid te krijgen met je mediaplayer het naar pcm 2.0 moet omzetten.

Sys Specs

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:11
Ik heb een Harman Kardon AVR-157. Voor zover ik weet, ondersteunt deze geen WMA. Ik kijk mijn films vanaf mn laptop, met een externe geluidskaart (Creative) die optisch op de receiver aangesloten is (pass-through). DTS en Dolby Digital pakt 'ie allemaal mooi, maar WMA ziet 'ie gewoon als stereo-geluid. Ik denk dat als je zo'n los kastje ook op pass-through zet en je receiver WMA ondersteunt, je wel 5.1 geluid zou moeten krijgen. Maarja, ik neem aan dat je je Xbox niet weggooit ofzo :p . <-- topickaping :+

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 23:40
Danfoss schreef op donderdag 25 december 2008 @ 13:53:
Ik wil namelijk ook overstappen op een nmt maar lees inderdaad overal dat je bij veel wmv-hd's max 2.0 geluid hebt. Nu is dat een beetje zonde van mijn bestaande collectie wmv-hd's natuurlijk.
Ik heb het al eerder gemeld, maar laat ik het nog maar eens posten:
Als je versterker wel multi-channel PCM aankan en je sluit je NMT aan via HDMI op je versterker kan hij van WMA Pro ook een PCM 5.1 signaal maken. Je moet bij de audio-opties dan wel "5.1" instellen en WMA Pro op "Analog (PCM)" zetten.
Pagina: 1