Onlangs heb ik een Core I7 920 gekocht, die ik van plan ben met mijn reserator 1 plus te koelen.
Ik heb een kleine berekening gemaakt om na te gaan hoeveel mijn waterkoeling aan hitte moet gaan afdragen.
130 * 20% * (4,1 / 2,66) = 240 watt
130 = wattage TDP i7
20%= extra verbruik door het overvolten
4,1/2,66 = het percentuele verschil tussen de standaard klok (2,66 Ghz) en de uiteindelijke kloksnelheid (4,1Ghz)
Echter ben ik niet zo zeker hoeveel mijn reserator aan hitte kan afdragen.
Ik heb een getal gevonden van ~250 watt, maar ik weet niet of dat klopt.
Helemaal de vraag wordt het in hoeverre mijn videokaart daar nog bij kan (HD4870).
Een idee is om een (grote) fan tegen de reserator aan laten blazen, maar of dat afdoende werkt?
Wellicht is het met een minder grote overclock in combinatie met de videokaart samen op de reserator mogelijk?
Ik heb een kleine berekening gemaakt om na te gaan hoeveel mijn waterkoeling aan hitte moet gaan afdragen.
130 * 20% * (4,1 / 2,66) = 240 watt
130 = wattage TDP i7
20%= extra verbruik door het overvolten
4,1/2,66 = het percentuele verschil tussen de standaard klok (2,66 Ghz) en de uiteindelijke kloksnelheid (4,1Ghz)
Echter ben ik niet zo zeker hoeveel mijn reserator aan hitte kan afdragen.
Ik heb een getal gevonden van ~250 watt, maar ik weet niet of dat klopt.
Helemaal de vraag wordt het in hoeverre mijn videokaart daar nog bij kan (HD4870).
Een idee is om een (grote) fan tegen de reserator aan laten blazen, maar of dat afdoende werkt?
Wellicht is het met een minder grote overclock in combinatie met de videokaart samen op de reserator mogelijk?