Toon posts:

Opstelling hardeschijven slim?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

Ik heb een 1 TB schijf binnengekregen.
Nu was mijn idee om mijn oude 160gb schijf te formatteren tot 1 partie en daar enkel Windows (Vista 32-bit) en wat onbelangrijke kleine programmaatjes op te zetten.
En vervolgens op die nieuwe (snellere) 1TB schijf mijn muziek, films, games etc. op te zetten zodat ik die vanaf die schijf afspeel.
Nu vroeg ik me af of dit wel slim is, zal ik er nadeel van ondervinden dat windows op een iets slomere schijf staat?
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

gr. Zetjes

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Neem de FAQ eens door, daar staat eea in over dit onderwerp.

OM FAQ

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Oke sorry, had nog door de FAQ heen gekeken, maar was blijkbaar dus iets te snel met mijn topic.

Gooi dus maar dicht, sorry voor de overlast.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 00:53 ]

Verwijderd

Als je nu tevreden bent over de snelheid van je schijf, dan kun je die nu weer gebruiken. Maar zelf zou ik altijd de snelste schijf als bootschijf gebruiken. Imo loont het niet echt om daar nog een oude 160GB schijf naast te zetten. Gooi 'm in een usb-behuizing en zet er je backups op of zo.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:12

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De nieuwe schijf zal veel (mogelijk een factor twee) sneller zijn dan de oude 160GB schijf. Mijn inziens kun je het besturingssyteem beter op de nieuwe schijf zetten.

De oude kun je wellicht inzetten als meukschijf voor temp, downloads en evt. pagefile. Of dit je veel gaat helpen in prestaties is twijfelachtig.