Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshman_sof
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-05 22:15
Ik heb een Dual Core E2160 op een P5E-VM DO geplaats, maar krijg geen beeld.
Ik zie dit soort er ook niet tussen staan bij de specs, maar lijkt me toch sterk dat hij er niet op kan.
Iemand met een passend idee, voordat ik mijn hele pc weer op de kop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Bios-update? Alhoewel een E2160 al een vrij oude cpu is. Heb je het moederbord en de cpu nieuw of heb je zojuist een cpu upgrade gedaan? Zoja even CMOS ressetten. Geef ook eens wat meer info over wat je al wel gedaan hebt e.d. Noteer ook even de foutcode die je moederbord geeft (als in piepjes).

[ Voor 13% gewijzigd door Wackoz op 23-12-2008 21:44 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:47

Thandor

SilverStreak

Is het een CPU-upgrade of een nieuw systeem? In dat laatste geval zou ik gewoon de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erbij pakken en gaan troubleshooten :). Om te beginnen doe je er verstandig aan om alle non-essentiële hardware uit de PC te halen en te controleren of alles goed is aangesloten.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshman_sof
MB is helemaal nieuw, cpu van een medetweaker. Ik heb meedere gegeugens geprobeerd, fan van videokaart 8600 gt, draait, cpu van ook. Cmos reset nog niet gedaan, ga ik even doen, net als de luidspreker even aansluiten voor de piepjes. Maar volgens jouw moet ie ook passen? en werken op dit MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshman_sof
geef het op. Ander geheugen, videokaart, voeding, niks helpt. Clear smos, ook niks.
Zal wellicht aan de cpu liggen, maar tweaker vertelde dat hij goed was, dus....even zoeken nog.
Iemand nog een idee? ik heb alle overige onderdelen afgekoppeld. Ik hoor geen piepjes...
lampje van beeld bij groen knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Voeding, moederbord, cpu+koeler, 1 reepje geheugen, videokaart en speakertje (zo'n simpel ding die in de kast zitten).

Als je dan nog niks hoort, is er iets kapot of niet aangesloten. Heb je alles wel aangesloten? Tip: Op het moederbord moet de voeding op 2 plekken worden aangesloten. Veel mensen vergeten dit :)

Staat overigens ook allemaal in de link van Thandor.

[ Voor 4% gewijzigd door blackangel op 23-12-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshman_sof
Gedaan wat je zegt, ook de p4 aansluiting :) Blijft een zoektocht, ondanks dat ik van het meeste wel 2 heb liggen behalve een 775 cpu...

Op dit Mb zit trouwens wel een 24 pins voeding, ik heb er een 20 pins ingedaan, maar voor zover mij kennis gaat, moet dit niks uitmaken.

Kan ik nog iets vergeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
PMG FAQ
Ja, die 24 pins voeding :P Wat voor voeding heb je eigenlijk (wattage & merk!)? Kijk of je die ergens kunt lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
bij sommige mobo's kan het gebruik van een 20pin PSU op een 24pin mobo ATX connector wel issues geven hoor. oke, het is zeldzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 12:06
iceheart schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:14:
bij sommige mobo's kan het gebruik van een 20pin PSU op een 24pin mobo ATX connector wel issues geven hoor. oke, het is zeldzaam :P
Ik heb hetzelfde mobo met een 20 Pin PSU, geen problemen hier, dus dat zal het niet zijn.
(met een E8400)

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 18:42
Je kunt bij de meeste computerboeren een verloopstekker van 20 naar 24 pins voor je voeding kopen om het te checken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshman_sof
denk zelf ook niet dat het aan de 20 pins ligt, maar het is wel de moeite waard om even te checken.
Verder weet ik het ook niet meer. Ben wel aardig op de hoogte van het bouwen van pc's, maar ik krijg deze niet werkend. Ik heb 2 voedingen geprobeerd waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn, dan zal het wattage toch ook niet zoveel uitmaken lijkt mij, of is dit wel zo.
Ik heb een 8600 gt, moederbord, cpu en koeler aangesloten, dus ga ik er vanuit dat ik geen 700 watt nodig heb.
Heb ook een low profile kaart geprobeerd, ook niks...

Verwijderd

Moederbord al getest buiten de kast ?
Dus moederbord, cpu ,geheugen en voeding alleen aangsloten.
Zie dat je bord onbourd vga heeft namelijk.

Je dan namelijk wel een boot hebben op die manier.
Als je pech heb kan die nvidia een conflict hebben met de onbourd van je moederbord

Ook wat je kan doen
Stroom compleet er af en de battery er uit laten.
Lekker de avond zo laten staan en dan opnieuw testen.

• freshman_sof
onboard had ik nog niet eens getest en ging met goede hoop aan de slag, helaas deed deze het ook niet.
Moet denk ik op zoek naar een andere 775 cpu en Mb om te testen

Verwijderd

Je heb helaas geen pm
Mog je vlak bij rotterdam wonen kan ik je cpu altijd even testen.
Je kan het ook via de post doen .
En stuur je het naar me op .
Maar dan weet je zeker of het aan de cpu ligt ofde moederbord

• freshman_sof
ik kijk even of ik een Mb of Cpu op de kop kan tikken, woon in arnhem vandaar
Wel bedankt voor je aanbod!
Pagina: 1