Toon posts:

niet TN-paneel 'budget' monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views

Verwijderd

Topicstarter
simpel vraagje, bestaan die?
Ik heb natuurlijk heel wat afgezocht op het internet maar heb geen bevredigend antwoord gevonden. Komt voornamelijk omdat je vaak niet kan zoeken op het type paneel, of omdat het het type vaak niet vermeld wordt. Heb al uitvoerig op http://www.tftcentral.co.uk gekeken maar kom er daar ook niet uit.
Maar wat is natuurlijk een 'budget' monitor? Voor mij persoonlijk is dat voor een niet TN-paneel max 300 euro.
En als budget niet TN-panelen er zijn, hebben die dan dezelfde betere prestaties als de duurdere niet-TN panelen ten opzicht van TN-panelen. Ik lees steeds meer dat het beeldkwaliteit van TN-panelen steeds beter wordt.

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 23:39
Je geeft niet echt aan wat je belangrijk vindt (afmetingen\doeleinden etc).
Misschien wel handig om dat er ook nog even bij te vermelden.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het mij meer op het beeldkwaliteit gaat is de afmeting niet zeer belangrijk, 20 of misschien zelfs 19" is genoeg. Daarnaast voornamelijk gebruik voor bewerking van foto's en enigszins games. Hoeft dus niet echt heel snel te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Jep, en ik zeg toch dat het lastig om te zoeken om het paneel type. Bij de pricewatch kan je ook niet zoeken op paneel type

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 21:37
Voor het geld is er natuurlijk maar 1 goedkoper alternatief voor TN met goede kleurweergave: Een mooie crt.
Voor 300 euro heb je een dijk van een monitor waar je nog een decenium plezier van kunt hebben.

Met een beetje zoeken vind je een Eizo voor weinig.

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb er serieus over zitten denken maar ik heb er gewoon de ruimte niet voor...
Maar goed toch maar even op marktplaats neuzen dan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:33:
Jep, en ik zeg toch dat het lastig om te zoeken om het paneel type. Bij de pricewatch kan je ook niet zoeken op paneel type
8)7 Heb je wel op mijn linkje geklikt en gekeken?! (het kan dus wel, is niet perfect, maar het werkt wel)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 18:11 ]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:33:
In de pricewatch kan je dus wel zoeken op paneeltype, klik maar een hierop:

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Dan zie je alle panelen die niet TN zijn, op prijs gesorteerd.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Heel veel inzet om zelf wat te vinden blijkt ook niet uit je reacties. Ga dus svp even zelf op zoek, desnoods kan je van een aantal types het paneel checken op www.tftcentral.co.uk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.