Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

M'n schijf bestaat uit 2 parties de D:\ en de C:\ schijf. Op de C:\ schijf staat XP en op de D:\ staat 2X windows vista. Nu zou ik graag windows vista eraf halen door de D:\ schijf te formateren maar het probleem is dat de D:\ schijf 116GB is, vol met gegevens die ik wil bewaren.
Overzetten naar C:\ gaat niet gaan en op DVD's plaatsen zal wellicht ook moelijk zijn.
Is er een mogelijkheid om windows vista te verwijderen zonder de rest te verwijderen?

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 06:40
Je kan ook de Windows Vista mappen zoals Windows, Program Files en Users verwijderen. Je moet dan ook nog de opstartoptie verwijderen in de boot.ini op je C:\. Een andere mogelijkheid is inderdaad backuppen, bijv op een externe schijf. Dan kun je naar hartelust formatteren (wel de goeie partitie natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat hij dan foutmeldingen geeft en weigert de bestanden te verwijderen...
Een externe harde schijf zit er niet direct in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:25:
Het probleem is dat hij dan foutmeldingen geeft en weigert de bestanden te verwijderen...
ik durf het bijna niet te vragen, maar je start toch wel even op met een live cd'tje he?
edit:
dacht dat TS een woordgrapje maakte, maar bij nader inzien was dat toch niet zo

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:28:

ik durf het bijna niet te vragen, maar je start toch wel even op met een live cd'tje he?
Neen via een live CD heb ik het nog niet geprobeerd, dat is toch geen taboe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:18:
Is er een mogelijkheid om windows vista te verwijderen zonder de rest te verwijderen?
Jup, de aanwijzingen volgen op de verpakking :)
Oftewel: de Windows Clients - FAQ even nakijken met betrekking tot het stukje Ownership van bestanden en mappen.

Elke Windows installatie heeft z'n eigen user-database en bijbehorende security op basis van de sIDs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1