Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Dit is weer het voorbeeld van een beslissing die op kantoor is genomen door mensen die geen idee hebben wat er werkelijk speelt onder de werknemers. Ik mag met mijn tankpas nog steeds langs de snelweg tanken, overigens is er bij ons ook nooit gedoe geweest over waar je tankt. Ik hoor wel eens dat mensen van andere bedrijven bijna wekelijks mailtjes krijgen met het verzoek om zo goedkoop mogelijk te tanken, ook dat is bij ons gelukkig niet van toepassing.
Kortom: waardeloze maatregel waarmee je alleen maar onbegrip opwekt.
Ook leuk trouwens: men verwacht nu dus dat jullie om gaan rijden en dus meer brandstof gaan verbruiken om goedkoper te tanken?

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 23-12-2008 09:27 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Rare maatregel, ik mag tot nu toe nog overal tanken gelukkig.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
[ Voor 13% gewijzigd door Noork op 23-12-2008 09:30 ]
Of gewoon in je woonplaats tanken. probleem opgelost.pven schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:27:
Ook leuk trouwens: men verwacht nu dus dat jullie om gaan rijden en dus meer brandstof gaan verbruiken om goedkoper te tanken?
Elect a clown, expect a circus.
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Nee, mijn tankstation in de woonplaats zit aan de snelweg.Slasher schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:31:
[...]
Of gewoon in je woonplaats tanken. probleem opgelost.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Anoniem: 281234
Vaak is een tankstation aan de snelweg een cent of tien duurder dan een goedkopere op een verlaten plekje.. Dit kan dus op een volle tank zo'n vier euro schelen.. Daarentegen moet je eerst van de snelweg af, moet je zo'n tank weten te zitten en moet je de snelweg weer op.. Daar gaat weer wat onnodige bezine.. Daarbij trek je ook veel meer op en rem je meer af af als je in een dorp/stad zit op zoek naar een goedkope pomp, dus dat verbruikt ook al weer meer.. Door dat zoeken/omrijden gaat ook kostbare tijd verloren.. Wat ik probeer te zeggen; al met al heeft het totaal geen zin dus
TS meldt dus dat het wel een verplichting is, want het tanken langs de snelweg wordt zelfs geblokkeerd. En idd: je werkgever mag zoveel verzoeken als hij wil, maar verplichten is een heel ander verhaal. Daarbij vind ik het grote voordeel van tankpas juist dat ik me geen zorgen hoef te maken over pietluttige zaken zoals 'waar kan ik het goedkoopste tanken?'. Dat soort zorgen kost tijd en het levert irritatie en frustratie op, terwijl de werkgever er slechts een paar euro beter van wordt.Noork schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:29:
Ik vind een dergelijk verzoek helemaal niet zo gek. Zolang het maar een verzoek blijft en geen verplichting. En het moet natuurlijk wel praktisch blijven ivm omrijden en zo. Denk dat velen wel 3x na zouden denken waar ze tanken als ze het geheel zelf moeten betalen.
Een voorbeeld: ik rijd 40k per jaar met een verbruik van 1:18. Ik verstook dus 2222 liter diesel per jaar. Stel dat ik gemiddeld 10 cent per liter goedkoper tank dan levert dat mijn werkgever dus uiteindelijk 222,20 euro op. Ik persoonlijk zou die paar honderd euro graag betalen als ik daarmee mijn werknemers niet frustreer.
In mijn woonplaats zijn enkele pompen die voor 08:00 uur niet open zijn. Aangezien ik om 06:30 uur weg rijd en ze geen nachtpomp hebben, is dat geen optie.Slasher schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:31:
[...]
Of gewoon in je woonplaats tanken. probleem opgelost.
[ Voor 12% gewijzigd door pven op 23-12-2008 09:36 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Bij een grote IT-dienstverlener is het ook al niet meer mogelijk om de duurdere brandstoffen te tanken door de bezuinigingen.
TS zal dus gewoon wat beter op moeten letten en dus gewoon in een stad of dorp tanken.
[ Voor 32% gewijzigd door Slasher op 23-12-2008 09:39 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat heb ik nooit gekund. Ik vond het opvallend dat Ordina (want daar heb je het volgens mij over?) wel toestond, omdat het ze meer kost en niemand aan de grote klok gaat hangen dat Ordina goed bezig is voor het milieu.Slasher schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:37:
Bij een grote IT-dienstverlener is het ook al niet meer mogelijk om de duurdere brandstoffen te tanken door de bezuinigingen.
Woon en werk je OP de snelweg?Ardana schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:24:
moeten dus eerst de snelweg verlaten en in de dorpen en steden rondom zoeken naar 'n tankstation.
Ik neem aan dat er tussen je huis/werk en de snelweg wel ergens een tankstation te vinden is, al dan niet met een hooguit een paar kilometer omrijden...Een beetje creatief met je tankinhoud omgaan en je hoeft niet meer perse langs de snelweg te tanken om dat je tank leeg is.
Ik vind het niet eens zo'n slechte regeling, maar verplichten vind ik wel te ver gaan, dat wel
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Klopt. Ik tank ook nooit langs de snelweg ik let op wanneer ik moet tanken en doe dat gewoon in mijn woonplaats. Krijg ik nog korting ookMarzman schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:41:
Als je het zelf zou moeten betalen zou je ook niet langs de snelweg tanken toch? Zo'n onzinnige regel vind ik het niet eigenlijk.
Ja precies dat is nu net mijn punt. Maar wat pven zegt dat er in zijn woonplaats geen eentje open is voordat hij wegmoet dat kan ik wel snappen, Maar goed op de plaats van je bestemming is dan toch wel een benzinepomp?Xtremelead schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:42:
[...]
Ik neem aan dat er tussen je huis/werk en de snelweg wel ergens een tankstation te vinden is, al dan niet met een hooguit een paar kilometen omrijden...Een beetje creatief met je tankinhoud omgaan en je hoeft niet meer perse langs de snelweg te tanken om dat je tank leeg is.
Wat is er mis met gewoon even nadenken?
[ Voor 46% gewijzigd door Slasher op 23-12-2008 09:45 ]
Okay, doe dat eens maal 500~20000 werknemers en tel uit je winst. Denk je dat het geld op de rug groeit bij bedrijven? Als ik zo'n reactie van jou lees, dan wordt ik steeds meer eens met het verplichten van goedkoop tanken.pven schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:35:
Daarbij vind ik het grote voordeel van tankpas juist dat ik me geen zorgen hoef te maken over pietluttige zaken zoals 'waar kan ik het goedkoopste tanken?'. Dat soort zorgen kost tijd en het levert irritatie en frustratie op, terwijl de werkgever er slechts een paar euro beter van wordt.
Een voorbeeld: ik rijd 40k per jaar met een verbruik van 1:18. Ik verstook dus 2222 liter diesel per jaar. Stel dat ik gemiddeld 10 cent per liter goedkoper tank dan levert dat mijn werkgever dus uiteindelijk 222,20 euro op. Ik persoonlijk zou die paar honderd euro graag betalen als ik daarmee mijn werknemers niet frustreer.
Kijk als het geen optie is, geen goedkope tank in de buurt, openinstijden etc, dan is het een ander verhaal. Maar als er op de woon-werk route een goedkoper tankstation bevind, waarom dan niet daar een stop maken ipv langs de snelweg?
Of er staat specifiek dat dat ook niet mag zeker?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Zie mijn bovenstaand voorbeeld: stel dat je 2222 liter diesel per jaar verbruikt en dat je per tankbeurt ongeveer 40 liter tankt, dan tank je 56 keer per jaar. Stel dat je voor een tankbeurt 5km omrijdt, dan rijd je dus 56 x 5 km = 280 km per jaar om, wat neerkomt op het verspillen van 16 liter diesel. Die 16 liter diesel kost je uiteindelijk niet zo veel (ruim 20 euro ofzo), maar het kost je wel tijd en nogmaals: je irriteert je werknemers ermee. Dat men in deze tijden wil bezuinigen dat snap ik, maar pak dan eerst de overhead en dat soort zaken aan ipv werknemers te gaan pesten met dit soort maatregelen.Xtremelead schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:42:
[...]
Ik neem aan dat er tussen je huis/werk en de snelweg wel ergens een tankstation te vinden is, al dan niet met een hooguit een paar kilometen omrijden...Een beetje creatief met je tankinhoud omgaan en je hoeft niet meer perse langs de snelweg te tanken om dat je tank leeg is.
Als ze met dit soort maatregelen het hoofd boven water willen houden, dan zijn ze verkeerd bezig. En idd: bedrijven hebben genoeg geld: toen de brandstofprijzen door het dak gingen waren dit soort maatregelen niet van toepassing, maar nu het financieel wat minder gaat gaan ze dit soort onzin uit de kast trekken onder het mom van 'we letten op de kleintjes'. Daarbij: waarom wil jij mij 'verplichten' om goedkoop te tanken? Je weet niet eens waar ik werk of hoe het er met mijn werkgever voor staat, maar toch vind jij dat je mij mag verplichten om goedkoper te gaan tanken om mijn werkgever zodoende wat geld te laten besparen?Noork schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:44:
[...]
Okay, doe dat eens maal 500~20000 werknemers en tel uit je winst. Denk je dat het geld op de rug groeit bij bedrijven? Als ik zo'n reactie van jou lees, dan wordt ik steeds meer eens met het verplichten van goedkoop tanken.
Waarom moet je je zorgen gaan maken over waar je tankt om zodoende je baas een paar honderd euro per jaar voordeel te geven? Het kost jou extra tijd, want je moet omrijden, en de enige die er iets beter van wordt is je baas. (Die overigens via een tankpas sowieso ook nog een paar cent korting per liter krijgt.)Kijk als het geen optie is, geen goedkope tank in de buurt, openinstijden etc, dan is het een ander verhaal. Maar als er op de woon-werk route een goedkoper tankstation bevind, waarom dan niet daar een stop maken ipv langs de snelweg?
[ Voor 43% gewijzigd door pven op 23-12-2008 09:52 ]
Voor een bedrijf is dat echt peanuts in vergelijking met de rest van alle uitgaven, die lui die dat bij jullie op kantoor verzinnen hebben volgens mij wat frisse lucht nodig

Alsof er op andere zaken niet wordt bezuinigd. Daarbij moet je toch ergens mee beginnen.MadMarky schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:48:
Stel de pomp aan de snelweg is 10 cent duurder dan de lokale pomp. Dat zou dan betekenen dat je op een tank brandstof zo'n €4,50 bespaard...
Voor een bedrijf is dat echt peanuts in vergelijking met de rest van alle uitgaven, die lui die dat bij jullie op kantoor verzinnen hebben volgens mij wat frisse lucht nodig
En nogmaals @pven, doe dat bedrag nou eens maal een paar duizend medewerkers. Waarom wordt er altijd zo makkelijk gedacht over een tankpas.
Maar als die werkgever 100 mensen in dienst heeft die allemaal een lease-auto rijden, loopt dat bedrag natuurlijk aardig op, en wordt het een aanzienlijke kostenpost. Om maar niet te spreken van prive-kilometers die gemaakt worden. Zo'n tankpas nodigt gewoon uit tot het maken van extra ritjes/kilometers die je anders niet gemaakt had (niet iedereen natuurlijk, maar zie het vanuit de werkgever).pven schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:35:
[...]
En als 220 euro echt geen probleem voor je lijkt, dan kun je vast wel in goed overleg tot een compromis komen dat je de helft meebetaalt, dat moet je frustratie en irritatie wel waard zijn, toch?
Volgens mij kun je in elke stad/dorp wel een onbemand tankstation vinden, daar kun je 24/7 tanken.pven schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:35:
[...]
In mijn woonplaats zijn enkele pompen die voor 08:00 uur niet open zijn. Aangezien ik om 06:30 uur weg rijd en ze geen nachtpomp hebben, is dat geen optie.
Overigens hoeft de maatregel in de TS helemaal geen frustratie of irritatie op te leveren. Gewoon weten hoeveel kilometers je per week maakt en een goedkoop tankstation in de stad waar je woont of werkt, of waar je dagelijks langskomt (maar wel van de snelweg af), en daar altijd tanken. Baas blij, jij blij. Dat het verplicht is, daar valt wat van te zeggen, maar een werkgever kan natuurlijk ook gewoon uitrekenen wat je op jaarbasis kost, hoeveel kilometers je gereden hebt voor het werk, en je op je verbruik afrekenen tov. je collegas.
Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290
Omdat een tankpas er juist voor is om niet na te hoeven denken waar je tankt.Noork schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:50:
[...]
En nogmaals @pven, doe dat bedrag nou eens maal een paar duizend medewerkers. Waarom wordt er altijd zo makkelijk gedacht over een tankpas.
Als je een pas van de Shell hebt moet je dat alsnogpven schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:53:
[...]
Omdat een tankpas er juist voor is om niet na te hoeven denken waar je tankt.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
En geloof me, die extra tijd ga ik straks in rekening brengen...
Ik werk i.d.d. voor een detacheerder, woon (gelukkig) minder dan 1 km. vanaf de snelweg en ga dus niet eerst 4 km. het dorp in om te tanken.
Daarnaast: als ik lange stukken moet rijden (bijv. voor privé) dan vind ik het heel irritant als ik op 'n plek waar ik 't niet ken, de snelweg af moet en moet gaan zoeken, wellicht in 't donker ook nog.
Er zit al 'n maximum op hoeveel privé-km. ik mag tanken, dan mag ik straks zeker ook nog ZELF betalen voor die extra km. ik maak om buiten de snelweg te tanken? Een auto - en tankpas - zijn gewoon secundaire arbeidsvoorwaarden, waar je niet eenzijdig aan kan gaan sleutelen. IMHO.
[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 23-12-2008 09:58 ]
Als ik kijk wat mijn baas voor mij vangt, dan moet hij het niet in zijn hoofd halen om mij 220 euro (of de helft) te laten betalen omdat ik langs de snelweg tank.Zyppora schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:52:
[...]
En als 220 euro echt geen probleem voor je lijkt, dan kun je vast wel in goed overleg tot een compromis komen dat je de helft meebetaalt, dat moet je frustratie en irritatie wel waard zijn, toch?
Dat mag je aannemen, maar dat is dus niet waar.Volgens mij kun je in elke stad/dorp wel een onbemand tankstation vinden, daar kun je 24/7 tanken.
Nee hoor, want dan moet je arbeidsovereenkomst aan worden gepast. Als het goed is, staat daar immers in wat de afspraak is mbt het gebruik van je leaseauto. Daarbij ga ik geen extra administratie bijhouden waarin ik mijn zakelijke kilometers op ga nemen om vervolgens te vergelijken of dat idd hetzelfde is als wat mijn baas aan heeft genomen. (En ja: ik betaal de volle mep voor mijn leasebak, de belasting is blij met mij.Dat het verplicht is, daar valt wat van te zeggen, maar een werkgever kan natuurlijk ook gewoon uitrekenen wat je op jaarbasis kost, hoeveel kilometers je gereden hebt voor het werk, en je op je verbruik afrekenen tov. je collegas.
Wat een gelul! Je komt toch ook een keer thuis?pven schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:35:
[...]
In mijn woonplaats zijn enkele pompen die voor 08:00 uur niet open zijn. Aangezien ik om 06:30 uur weg rijd en ze geen nachtpomp hebben, is dat geen optie.
Je kan ook de avond van te voren tanken...
Verder vind ik de regel wel meevallen die regel. Net zoals je nu bijvoorbeeld de duurdere brandstof (V-power etc..) niet mag tanken bij sommige werkgevers.
als je er vanuit gaat dat het van tijdelijk aard is, dan is het toch niet zo erg?
PSN: Leech1984
Echt wel! Ik rij zelf zo'n 75k per jaar en ik tank altijd maar dan ook altijd bij een onbemand station. OF ik tank voordat ik wegga (of de avond van tevoren) in mijn woonplaats bij de goedkoopste. Ik kijk altijd naar de prijzen langs de snelweg en het verschil tussen deze stations is meestal zo'n 10 ct/liter.OneUp schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:32:
Het is alleen niet per definitie zo dat tankstations langs de snelweg duurder zijn..
Ik heb eens met de wagenparkbeheerder gesproken en hij zij dat wij met z'n allen zo'n 1 miljoen (!!) liter diesel per jaar tanken met z'n allen, dan is 5ct/liter korting ineens 50k aan het eind van het jaar. Daarbij genomen dat de verschillen tussen snelweg en niet-snelweg pompen groter is als 5ct/liter.
Tel uit je winst. Ik vindt bovenstaande verplichting echter wel te ver gaan, maar met plannen/vooruitkijken kun je makkelijk de snelwegpompen ontwijken.
www.google.nl
Wat zeur je nu? De auto (en tankpas) heb je toch nog? Sorry hoor nu drijf je echt door.Ardana schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:56:
Een auto - en tankpas - zijn gewoon secundaire arbeidsvoorwaarden, waar je niet eenzijdig aan kan gaan sleutelen. IMHO.
Je doet nu net of dit het einde van de wereld is. en dat is het niet. Je word geacht om nu ff wat beter na te denken mbt tot je tankstijl. Er zijn genoeg argumenten aangedragen waarmee je prima uit de voeten kan.
Ik zou zeggen ga klagen bij je baas. Ben benieuwd wat hij zegt. Ik denk niet dat het je in dank wordt afgenomen.
[ Voor 41% gewijzigd door Slasher op 23-12-2008 10:03 ]
Je hebt geen idee in wat voor situatie ik verkeer en op wat voor tijden ik in mijn auto rond rijd, maar toch vind je het maar 'gelul' dat ik geen extra moeite ga doen om iets goedkoper te tanken. Sorry, maar ik moet hem even gebruiken:leech1984 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:58:
[...]
Wat een gelul! Je komt toch ook een keer thuis?
Je kan ook de avond van te voren tanken...
Wij tanken prive zo'n 2300 liter diesel per jaar en proberen toch de pompen langs de weg te vermijden. Ik rijd er niet voor om, want het verschil in prijs is te klein, maar waarom niet een beetje op de prijs letten voor een van de grootste jaarlijkse uitgavenpostenpven schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:35:
Misschien dat acties van zulke werkgevers het verschil in prijs aan de snelweg en de stad verkleint
Verplicht stellen is inderdaad belachelijk vanwege de geringe besparing.
Ik rij 1:21.
Ik rij 35.000 per jaar.
Dat is 1667 liter diesel per jaar.
Dat is met de huidige prijs, even voor het gemak 1,- de liter, dus 1667,- euro.
Als je aan de snelweg tankt is het max 10% duurder. Besparing per jaar: 166,67 euro.
Besparing zal waarschijnlijk de helft lager liggen, 5% duurder aan de snelweg.
Of ga je in de bebouwde kom ook de allergoedkoopste uitzoeken? Mooi niet. Ik heb in mijn dorp een tankstation dat echt niet veel goedkoper is, maar waar ik wel vaak langs ga.
Mijn werkgever heeft aangekondigd dat ze op verbruik gaan sturen. Mensen die teveel verbruiken tov de richtwaarde krijgen blijkbaar boetes oid, hoewel ik nog niet de gehele maatregel heb gezien. Persoonlijk vind ik dat een betere maatregel dan niet meer tanken langs de snelweg.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
2300 liter is best veel voor prive-gebruik.Rukapul schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:03:
Wij tanken prive zo'n 2300 liter diesel per jaar en proberen toch de pompen langs de weg te vermijden. Ik rijd er niet voor om, want het verschil in prijs is te klein, maar waarom niet een beetje op de prijs letten voor een van de grootste jaarlijkse uitgavenposten
Wat ik al zei: als ik goedkoper wil tanken dan moet ik extra moeite gaan doen en daar heb ik simpel gezegd geen zin in. Ik kan er wel omheen lullen, maar feit is dat ik geen zin heb om tijd te verspillen aan dit soort pietluttigheden.
Dat zou mooi zijn, want dat geeft me alleen maar extra redenen om gewoon langs de snelweg te blijven tanken.Misschien dat acties van zulke werkgevers het verschil in prijs aan de snelweg en de stad verkleintHet verschil kan namelijk zo ver oplopen omdat er zoveel consumenten zijn die niet malen om de prijs (leaserijders).
Ach ja... je bent natuurlijk super belangrijk voor je eigen bedrijf/het bedrijf waarvoor je werkt waardoor je vindt dat je het recht hebt om "duur" te tanken.pven schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:00:
[...]
Je hebt geen idee in wat voor situatie ik verkeer en op wat voor tijden ik in mijn auto rond rijd, maar toch vind je het maar 'gelul' dat ik geen extra moeite ga doen om iets goedkoper te tanken. Sorry, maar ik moet hem even gebruiken:
En als je dan als smoesje gaat aankaarten dat een tankstation niet voor 8 uur open is, vind ik dat inderdaad gelul.
Tja, als je je situatie niet duidelijk maakt dan krijg je dit soort reacties... Ik ga hem ook even gebruiken:
EDIT: Hmmm misschien laat ik mij te veel meeslepen... excuses voor bovenstaande... no hard feelings?
[ Voor 6% gewijzigd door leech1984 op 23-12-2008 10:14 ]
Het is sowieso een kwestie van "werkgeversprobleem bij de werknemer neerleggen". Als je genoeg tankt dan kun je bij een maatschappij wel een vaste (lagere) prijs bedingen.
Kun je dat niet, goed dan kun je de werknemer vragen om wat te besparen, maar los het dan wat eleganter op. Zeg gewoon dat je de helft van het verschil tussen de adviesprijs (die je langs de snelweg standaard betaald) en de werkelijke prijs terug krijgt.
Of beloon werknemers die zuinig rijden.
Krijg je er ook een TomTom bij om naar een tankstation te zoeken? Je moet maar ergens op de A28 ten noorden van Zwolle zitten en moeten tanken. Dan kun je ook niet zomaar overal er van af en er van uit gaan binnen 5 km een tankstation tegen te komen.
Signatures zijn voor boomers.
Ik zelf zou het ook vervelend vinden als ik een lease auto zou hebben en niet meer op de snelweg kon tanken. Maar als ik realistisch kijk dan is het voor mij al jaren geleden dat ik langs de snelweg ge tanked heb. Dat is ook probleem denk ik, als iedereen met een tankpas het verschil zou krijgen tussen pomp op de snelweg en erbuiten dan zouden alle snelwegpompen direct hun prijs verlagen omdat er anders niemand meer komt.
Dat heb je me nergens horen zeggen.leech1984 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:11:
[...]
Ach ja... je bent natuurlijk super belangrijk voor je eigen bedrijf/het bedrijf waarvoor je werkt waardoor je vindt dat je het recht hebt om "duur" te tanken.
Is geen smoesje, maar blijkbaar wil je dat niet horen.En als je dan als smoesje gaat aankaarten dat een tankstation niet voor 8 uur open is, vind ik dat inderdaad gelul.
Wat is er niet duidelijk aan mijn vorige berichten?Tja, als je je situatie niet duidelijk maakt dan krijg je dit soort reacties... Ik ga hem ook even gebruiken:
Pittig discussies zijn voor mij nooit een reden om iemand persoonlijk te mijden.EDIT: Hmmm misschien laat ik mij te veel meeslepen... excuses voor bovenstaande... no hard feelings?
T60P Widescreen
Dat kwartiertje is over het algemeen eigen tijd, waardoor de werkgever dat niet voelt.Seesar schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:28:
laat de werkgever maar eens uitreken wat een kwartiertje werknemer kost; dat zal meer zijn dan 4 euro een volle tank en dat kwartiertje haal je makkelijk hier op de provinciale wegen.
Anoniem: 35978
Nee, een tankpas is ervoor om te voorkomen dat jij met de tankbonnetjes in de hand naar de baas moet om de brandstofkosten uitbetaald te krijgen.pven schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:53:
[...]
Omdat een tankpas er juist voor is om niet na te hoeven denken waar je tankt.
Een stukje gemak waar de baas best voorwaarden aan mag stellen.
Ik bedoelde als smoesje voor niet goedkoper tanken... omdat de pomp niet eerder opengaat dan 8 uur ga je daar niet tanken... je rijdt er (hopelijk voor jou) ook langs als je weer naar huis gaat toch?pven schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:25:
[...]
Is geen smoesje, maar blijkbaar wil je dat niet horen.
Pittig discussies zijn voor mij nooit een reden om iemand persoonlijk te mijden.
Dit is wat ik eigenlijk wilde zeggen...jongentje schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:15:
Dus je huis zit naast de snelweg en alle klanten waar je op een dag langs rijdt zitten ook allemaal direct aan de snelweg en kom je niet één tankstation tegen?
Ik zelf zou het ook vervelend vinden als ik een lease auto zou hebben en niet meer op de snelweg kon tanken. Maar als ik realistisch kijk dan is het voor mij al jaren geleden dat ik langs de snelweg ge tanked heb. Dat is ook probleem denk ik, als iedereen met een tankpas het verschil zou krijgen tussen pomp op de snelweg en erbuiten dan zouden alle snelwegpompen direct hun prijs verlagen omdat er anders niemand meer komt.
Ikzelf heb geen tankpas, misschien dat ik het daarom "raar" vind dat je niet bij een pomp bij jou in de buurt wilt gaan tanken... ik heb een redelijk dorstige auto en zoek zelf de goedkope pompjes op (vind ik een sport...). Alleen in noodgevallen tank ik bij een tankstation langs de snelweg.
Wanneer ik een tankpas zou krijgen zou ik het minder erg vinden om niet langs de snelweg te tanken...
Ik heb ook het geluk dat vlak voordat ik de snelweg oprij er goedkope pompen zitten (gemiddeld tussen de 7 en 9 cent korting (Shell en Esso)).
Daarnaast moet je als bedrijf je afvragen als het noemen van dit soort besparingen bij de eerste tegenslagen in het MT de boventoon voeren, of je in het verleden niet te weinig toegevoegde waarde (dus mogelijkheden voor meer marge) hebt gecreëerd. Uurtje factuurtje kan 'in principe' iedereen, maar dan zit je ook direct in de problemen als het tegenzit.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Dat komt voor hoor. Ik zit bijna altijd bij dezelfde klant (gedetacheerd), en tussen snelwegafrit en klant kom ik idd geen pomp tegen.jongentje schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:15:
Dus je huis zit naast de snelweg en alle klanten waar je op een dag langs rijdt zitten ook allemaal direct aan de snelweg en kom je niet één tankstation tegen?
Van thuis zit ik ook bijna meteen op de snelweg (paar honderd meter). Ik kom daar 1 station tegen, maar dat is een Shell Express, onbemande pomp dus. Daar mag ik niet tanken (tankpas word gewoon niet geaccepteerd, geld voor alle onbemande pompen). Die valt dus al af.
Nu zijn er nog 3 andere (bemande) stations waar ik kan tanken in de stad. Allen geven voor mij een enorme omweg (gezien locatie en vele eenrichtings-wegen), en zijn nauwelijks goedkoper (respectievelijk 1 cent, 2 cent, en 1.4 cent) dan de snelwegpomp. En 1 van die drie is bijna onbereikbaar qua locatie, zeker in spitstijden ben ik dan minstens 20 minuten kwijt voor ik er kom, tank, en weer weg ben.
Wat moet je dan?
Klinkt idd als een gevalletje werknemertje pesten dus! Zeker als het verplicht is. Maak het dan een vrijwillig verzoek ofzo...
Virussen? Scan ze hier!
Aangezien een jaar 52 weken heeft, tank je dus (ongeveer) 1 keer in de week. Je kan mij niet vertellen dat jij een hele week niet thuis komt. Bijv zaterdags boodschappen gaat doen. Dan kan je de auto makkelijk volgooien. Ik vind het een logische vraag van de werkgever om niet langs snelwegen te tanken. Prive doe ik dat ook niet, dus waarom de zaak op extra kosten jagen. Laat de zaak maar veel extra winst maken, dan wordt de winstuitkering ook weer wat hoger. Niks mis mee met deze maatregel en het maakt mensen misschien wat bewuster over de kosten.pven schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:46:
Zie mijn bovenstaand voorbeeld: stel dat je 2222 liter diesel per jaar verbruikt en dat je per tankbeurt ongeveer 40 liter tankt, dan tank je 56 keer per jaar.
Daarom tank ik V-PowerRukapul schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:03:
Voor zakelijke uitgaven houd ik het principe aan om uitgaven te doen alsof ik het zelf zou moeten betalen.
Gelukkig mag ik dat ook gewoon langs de snelweg tanken.
Sommige wat zuinigere collega's hebben daar weleens commentaar op, maar ik rijd heel weinig privé (hooguit 300 km per maand) dus netto is de werkgever voor mij alsnog goedkoper uit.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dus idd een kwartiertje.
dat maak het met de 56 x tanken van pven (zie hierboven) x een kwartiertje per keer x E100,- p/u = 1400 euro aan extra kosten.
Das heul wat meer dan er bespaard kan worden.
besparing best, maar dan niet op kosten van de vrije tijd van werknemers!
Of niet natuurlijk...
Persoonlijk heb ik er dus geen moeite mee. Het is in goed overleg gegaan. Ik mag er van afwijken maar probeer gewoon bij mijn vaste pomp te tanken. Oja en die paar extra kilometer maak ik graag ik mijn privé tijd aangezien we geen eigen bijdrage hebben en onbeperkt privé mogen rijden (waarom zien mensen dat trouwens als compleet normaal en zeuren over die paar minuten omrijden naar een andere pomp ?)
In vrijwel elke situatie kan men zonder noemenswaardig omrijden (lees: paar honderd meter netto) en met een beetje plannen (eerder tanken, route aanpassen) goedkoper tanken.
In Nederland is er een tankstation per 9.5km2 (4350 tankstations, 41528km2) wat op een gemiddelde onderlinge afstand neerkomt van 3.5km. Uiteraard is de daadwerkelijke distributie ongelijk verdeeld.
Stelling 2: leaserijders willen onder werktijden / op route naar het werk tanken (op basis van dit topic) en niet in privetijd/weekend / op priveritjes
[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 23-12-2008 10:50 ]
Mee eens.Rukapul schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:46:
Ik durf de volgende stelling wel aan: over het algemeen is het niet de extra afstand in tijd en kilometers die men moet rijden, maar het moeten plannen en nadenken.
Ik gok dat er een k mist in je verhaal?In Nederland is er een tankstation per 9.5m2 (4350 tankstations, 41528km2) wat op een gemiddelde onderlinge afstand neerkomt van 3.5km. Uiteraard is de daadwerkelijke distributie ongelijk verdeeld.
Het heeft nl. weinig nut om mij te dwingen om buiten de snelweg te tanken, als ik probeer de verloren tijd te compenseren door overal 160 te gaan rijden.
http://www.athloncarlease.com/athlon-nl/brandstof.php
Daar zou ik blij mee zijn als het een interactief kaartje was... Niet als het op postcode gaat.Vatt schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:50:
En kijk dan even hier waar je goedkoper kan tanken :
http://www.athloncarlease.com/athlon-nl/brandstof.php
Het voor mij dichtstbijzijnde station is BP, daar kost de diesel € 0,97.
Ik rij +/- 22.000 km per jaar, met 6,6 op 100. Dat is dus 1452 liter per jaar. 1452 x € 0,02 = € 29,04 besparing op jaarbasis. Hoe wonderbaarlijk en nuttig!
Stuur deze berekening naar je werkgever en wacht zijn reactie af. Wat wil je dat wij er verder van zeggen?Ardana schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:05:
Bij Shell langs de snelweg is de diesel € 0,99
Ik rij +/- 22.000 km per jaar, met 6,6 op 100. Dat is dus 1452 liter per jaar. 1452 x € 0,02 = € 29,04 besparing op jaarbasis. Hoe wonderbaarlijk en nuttig!
[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 23-12-2008 11:06 ]
Heb jde dit wel eens met je baas besproken?Ardana schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:05:
Money for nothin' and your chicks for free
Maar, wat heb je zelf tegen je baas gezegd? Heb je hem je berekening laten zien?
Hoe reageerde hij?
Money for nothin' and your chicks for free
Begrijp ik wel. Ik kan ook alleen bij de Shell tanken, maar mede omdat ik altijd dezelfde route rijdt, en een pomp dichtbij heb (bij mijn vorige woning zelfs op 100 meter afstand) is het nooit een probleem. En een Shell kom je feitelijk altijd wel tegen.
Verzend het eens via de mail naar je baas om te peilen of er een reactie komt, dat lijkt me geen slecht begin.
Als mijn baas iets dergelijks zou bedenken, dan wordt hij bedolven onder de hate-mail.
Ik vind het niet zo gek. Het prijsverschil tussen snelwegpompen en de pompen daarbuiten kan aardig groot zijn. Een gemiddelde auto heeft genoeg tankinhoud om vele honderden kilometers te rijden; veel meer dan je achter elkaar op de snelweg rijdt. In de meeste gevallen is het dus prima mogelijk om bij een tankstation dat niet aan de snelweg ligt te tanken.Ardana schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:24:
Ik vind dit werkelijk van de zotte en vraag me af of ik de enige ben die dit heeft. Wat vinden jullie hier nou van?
En natuurlijk zullen er vast wat gevallen zijn waarin de nauwelijks-prijsverschil en ver-omrijden argumenten kloppen maar ik denk dat dat echt uitzonderingen zijn en zeker niet in het algemeen gelden.
Wel zou ik het beter vinden als de werkgever het zou vragen en niet verplichten, maargoed, als je de keuze maakt om bij een arbeidsfabriek te gaan werken en zelf ook de reactie 'dan ga ik wel 160 rijden om de tijd in te halen!' hebt, dan is het ook allemaal niet zo vreemd. Je bent gewoon een lastige legbatterijwerknemer bij een legbatterijindustriewerkgever. Zelf gekozen toch?
Even terug in dit topic wordt gesproken over een besparing van 50K per jaar.
Weet je wat het kost als je een werknemer kwijtraakt vanwege zo'n geintje (en hoe meer werknemers een bedrijf hoe groter die kans)? Nog iets meer denk ik.
Dus het is op geen enkele manier een financiele besparing (naast het feit dat het niet erg "groen" is om te doen
En het zou mij iig een stuk minder motiveren om wat langer door te gaan voor de baas..
Of niet natuurlijk...
Met zo weinig kilometers tank je misschien eens in de 2 weken. Doe je baas een plezier en laat hem die 3 tientjes per jaar extra hebben en ga niet lopen rellen om niks. Wie betaalt, bepaalt! zeg ik altijd maar.Ardana schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:05:
Ik rij +/- 22.000 km per jaar..
Ik citeer een signature:Vatt schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:41:
[...]
Laat de zaak maar veel extra winst maken, dan wordt de winstuitkering ook weer wat hoger. Niks mis mee met deze maatregel en het maakt mensen misschien wat bewuster over de kosten.
Kredietcrisis? Overdreven! We zijn nu pas op het niveau van 2003

Verderop in het dorp is de mogelijkheid om voor 0,92 cent/liter te tanken, dat is al wat meer schappelijk. Goedkoopste zijn de Tinq dingen met 0,89 cent/liter maar die zitten niet in de buurt.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Waar ik tank doet de diesel momenteel 91ct. Dat is een behoorlijk verschil en gezien ik het zelf betaal tank ik nooit (bijna nooit dan) op de snelweg.Ardana schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:05:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Feitelijk niet. Ik werk er nl. voor. Dus betaal in tijd.Vatt schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:16:
Met zo weinig kilometers tank je misschien eens in de 2 weken. Doe je baas een plezier en laat hem die 3 tientjes per jaar extra hebben en ga niet lopen rellen om niks. Wie betaalt, bepaalt! zeg ik altijd maar.
En ik heb geen zin om, als ik ergens op een mij onbekende snelweg rij, gedwongen te zijn in 't holst van de nacht van de snelweg af te gaan en te zoeken naar een pomp. Niet voor 3 tientjes per jaar! Die kom ik dan wel langsbrengen op kantoor...
[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 23-12-2008 11:53 ]
De enige beperking die we hebben is dat we in België moeten tanken, maar dat komt omdat de tankkaarten domestic zijn. Ze werken alleen icm met bancontact.
Verder heb ik nog nooit getankt langs de autosnelweg, ik tank voor 90% in mijn dorp. Als ik vertrek en zie dat ik te weinig diesel heb om op-en af te rijden naar het werk dan ga ik tanken.
Overigens scheelt de prijs nagenoeg niets tov de benzinepomp langs de autosnelweg.
Het scheelt mss dat we in het bedrijf maar 19 firmawagens hebben waarvan 1/3de mss 15000 km/jaar doet (1 zelfs maar 7000 km/jaar). Ik zit tussen de 45 a 50k km, net zoals toen ik met mijn privé wagen reed.
Waarbij je ook nog eens geluk moet hebben dat-ie open is, want stads/dorps-pompen zijn vaak niet 24h open (te duur), maar alleen tussen 07:00 en 23:00 enzo...Ardana schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:53:
[...]
En ik heb geen zin om, als ik ergens op een mij onbekende snelweg rij, gedwongen te zijn in 't holst van de nacht van de snelweg af te gaan en te zoeken naar een pomp.
Virussen? Scan ze hier!
Dat lijkt me niet echt handig. De een heeft het geluk om bijna enkel op provinciale wegen te hoeven rijden en rijdt gemiddeld dus 1 op 20, terwijl collega 2 zich door veel files en stadsverkeer moet wurmen met als resultaat een verbruik van 1 op 10...Ardana schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:48:
Volgens mij kunnen ze beter een te hoog verbruik/onzuinig rijden aanpakken. We hebben allemaal 'n boordcomputer tegenwoordig, en daaruit is uitstekend te zien wat het verbruik is. Momenteel rijd ik gemiddeld 6.6 per 100 km en heb nu bijna 11.000 gereden. 6.6 is niet extreem zuinig, dus kunnen ze beter daar een bonus op zetten - of een straf als je boven 'n bepaald gemiddelde uitkomt.
Zou niet echt terrecht zijn als collega 2 hiervoor `beboet` wordt.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Je moet trouwens niet kijken naar wat jouw uurloon is, maar wat je jouw bedrijf per uur kost als je niks doet. Voor iemand in een functie als bijvoorbeeld monteur is dat rond de 50 euro per uur. (hebben we het alleen over de persoon, de auto en de afschrijving daarop niet meegenomen.)
Als jij moet omrijden naar een tankstation voor een besparing van 4 euro dan is dat nutteloos zodra je meer dan 2,4 minuut moet omrijden. Dan zijn de kosten die jij maakt voor het bedrijf al hoger dan de besparing die het oplevert.
Dus je kan wel leuk gaan kijken hoeveel brandstof je ook nog eens gebruikt met omrijden ed. maar dat is allemaal irrelevant als je kijkt naar de arbeid die het kost. Een maatregel als deze is wel nuttig als je bedrijf een contract afsluit met een tankstation welke op het zelfde bedrijfen terrein zit als de zaak. Moet je natuurlijk ook wel als voorwaarde hebben dat je 's ochtends naar de zaak toegaat en dan vertrekt.
Waarom is dit voor leaserijders een onoverkomelijk probleem en voor de rest van calculerend Nederland niet...wildhagen schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:04:
[...]
Waarbij je ook nog eens geluk moet hebben dat-ie open is, want stads/dorps-pompen zijn vaak niet 24h open (te duur), maar alleen tussen 07:00 en 23:00 enzo...
Heb ik gezegd dat het voor de rest van Nederland wel of niet een probleem zou zijn? Of dat het, voor wie dan ook, een onoverkomelijk probleem zou zijn?Rukapul schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:51:
[...]
Waarom is dit voor leaserijders een onoverkomelijk probleem en voor de rest van calculerend Nederland niet...
Misschien zou je willen stoppen met mij dingen in de mond te leggen die ik nooit heb gezegd?
[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 23-12-2008 13:08 ]
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 281234
Nu woon ik dan "boven Zwolle" zoals iemand al mooi aangaf.. In Havelte zit 1 pomp; die gaat later dan 06.30 uur open en gaat ook een heeel stuk eerder dan 23.00 uur dicht.. Je bent vanuit Havelte eerder bij de snelweg dan bij het volgende tankstation.. Er zijn daar genoeg kleine dorpjes (gaten) in de buurt waar uberhaupt geen pomp staat..
Ik kan vanuit oogpunt van de werkgever wel zien waar hij op aan stuurt, maar de uitvoering is vrij slecht.. Natuurlijk moet er een grens worden gesteld voor alle werknemers en kan dit voor sommigen heel vervelend uitpakken..
Ik vind het dan wel weer terecht dat een werkgever verplicht stelt dat er geen V-power (of soortgelijk) getankt mag worden.. Dit is een heel stuk (onnodig) duurder en volgens mij is nooit echt aangetoond dat het voor alle auto's zoveel beter zou zijn..
De opmerking bouwt voort op Ardana's aanleiding voor je opmerking dat "geen zin om [...] van de snelweg af te gaan en te zoeken naar een pomp", terwijl het merendeel van de mensen tankt in z'n woon- of werkomgeving en niet aan de snelweg, een beetje auto een actieradius heeft van >600km en dat tankstations vrijwel overal te vinden zijn. De (impliciete) aanname is dus ook dat het zoeken naar een pomp veelal niet nodig is en daarmee geen onoverkomelijk probleem vormt. Blijkbaar is dat voor leaserijders wel het geval - gezien dit topic - vandaar de vraag: waarom?
Overigens als ik tank ( prive ) dus maakt het mij echt geen zak uit waar ik tank. Die paar euro schiet echt in het niet wat een volle tank kost en wat een zuinige auto mij bespaard. Echt een kwestie van Hollandse mentaliteit dit hoor. Misschien moet je voorstellen om op je werk ook pakschraper neer te leggen om de laatste restjes eruit te krijgen.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Tja dat was bij mijn vorige werkgever ook. Kreeg je een bonus al je het zuinigste gereden had per kwartaal. Ik heb 1 kwartaal mijn best gedaan, maar met het traject Breda Almere kun je gewoon niet altijd zuinig rijden. Hoe hard je ook probeert.Question Mark schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:06:
[...]
Dat lijkt me niet echt handig. De een heeft het geluk om bijna enkel op provinciale wegen te hoeven rijden en rijdt gemiddeld dus 1 op 20, terwijl collega 2 zich door veel files en stadsverkeer moet wurmen met als resultaat een verbruik van 1 op 10...
Zou niet echt terrecht zijn als collega 2 hiervoor `beboet` wordt.
Ik werd 19de of zo... Daarna heb ik het opgegeven en overal het gas vol ingedrukt. Hoorde je verder ook niemand over.
Dus zuinig rijden is maar in beperkte mate een eigen keuze.
Jij woont helemaal niet in Havelte! Jij jokkebrok!Anoniem: 281234 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:11:
Het ligt hier voornamelijk aan de werktijden.. TS geeft aan om 06.30 uur te vertrekken.. Tuurlijk, met bovenstaande tijden zou je op de terugweg kunnen tanken..
Nu woon ik dan "boven Zwolle" zoals iemand al mooi aangaf.. In Havelte zit 1 pomp; die gaat later dan 06.30 uur open en gaat ook een heeel stuk eerder dan 23.00 uur dicht.. Je bent vanuit Havelte eerder bij de snelweg dan bij het volgende tankstation.. Er zijn daar genoeg kleine dorpjes (gaten) in de buurt waar uberhaupt geen pomp staat..
Ik kan vanuit oogpunt van de werkgever wel zien waar hij op aan stuurt, maar de uitvoering is vrij slecht.. Natuurlijk moet er een grens worden gesteld voor alle werknemers en kan dit voor sommigen heel vervelend uitpakken..
Ik vind het dan wel weer terecht dat een werkgever verplicht stelt dat er geen V-power (of soortgelijk) getankt mag worden.. Dit is een heel stuk (onnodig) duurder en volgens mij is nooit echt aangetoond dat het voor alle auto's zoveel beter zou zijn..
De bedoeling van de werkgever is inderdaad wel goed, een sterker bedrijf hebben alle werknemers immers profijt van. Echter de uitvoering verdiend zeker geen voldoende. Het terugbrengen van leaseautos werd al genoemd als besparing, maar ook de leaseauto's zelf zou op bespaard kunnen worden door een envoudiger/goedkoper model te kiezen.
Omdat ik bij een Shell MOET tanken en echt geen zin heb om allerlei dorpen door te rijden, terwijl ik op de A58 gewoon een Shell tegenkom onderweg. Het is volstrekt bespottelijk om op dit soort dingen te willen besparen. Geneuzel in de marge. What's next, de koffie in de kantine niet meer gratis? Betalen voor het parkeerterrein bij kantoor? Pfff....Rukapul schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:17:
De opmerking bouwt voort op Ardana's aanleiding voor je opmerking dat "geen zin om [...] van de snelweg af te gaan en te zoeken naar een pomp", terwijl het merendeel van de mensen tankt in z'n woon- of werkomgeving en niet aan de snelweg, een beetje auto een actieradius heeft van >600km en dat tankstations vrijwel overal te vinden zijn. De (impliciete) aanname is dus ook dat het zoeken naar een pomp veelal niet nodig is en daarmee geen onoverkomelijk probleem vormt. Blijkbaar is dat voor leaserijders wel het geval - gezien dit topic - vandaar de vraag: waarom?
TS heeft helemaal nergens aangegeven om 6.30 te vertrekken...Anoniem: 281234 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:11:
Het ligt hier voornamelijk aan de werktijden.. TS geeft aan om 06.30 uur te vertrekken..
Omdat wij geen keuze hebben. Tuurlijk zal ik, als ik 'n eigen auto heb, proberen goedkoop te tanken. Doe ik nu ook. Ik tank nu ook al veelal bij ons in de stad.Rukapul schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:17:
Maar als ik 'n lange rit maak (bijv. van de Randstad 's avonds naar vrienden in Zuid-Limburg, of voor de Kerst naar m'n vader in Duitsland), dan wil ik niet ergens in the middle of nowhere van de snelweg afmoeten om te kunnen tanken - of het zelf betalen.
Dat is waar ik me druk om maak.
Overigens hebben wij geen winstdeling o.i.d., dus iedere besparing gaat rechtstreeks in de zak van 't management/de eigenaars... We mogen enkel hopen dat we 'n loonsverhoging krijgen als we aan de voorwaarden voldoen. Voorlopig betaalt de opdrachtgever maandelijks ruim € 8.000 voor mij en is mijn bruto loon net aan € 3.000 (en ja, ik weet dat die € 5.000 geen pure winst is voor 't bedrijf - maar wel een groot deel, gezien de Daimlers en Jaguars die 't MT rijdt en de "retraites" die ze half-jaarlijks hebben). Dat maakt de wil om mee te werken aan deze eenzijdige wijziging van de arbeidsovereenkomst al heel wat kleiner.
Zet tankstations aan op je navigatiesysteem of pak gewoon de eerste de beste afrit naar een industrieterrein. Bijna elk industrieterrein in nederland beschikt wel over een firezone/tinq of andere onbemande benzinepomp tegen laag tarrief, zo lang hoef je daar echt niet voor te zoeken. Scheelt je vaak nog eens in de rij staan wachten bij de kassa.Ardana schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:13:
[...]
TS heeft helemaal nergens aangegeven om 6.30 te vertrekken...
[...]
Omdat wij geen keuze hebben. Tuurlijk zal ik, als ik 'n eigen auto heb, proberen goedkoop te tanken. Doe ik nu ook. Ik tank nu ook al veelal bij ons in de stad.
Maar als ik 'n lange rit maak (bijv. van de Randstad 's avonds naar vrienden in Zuid-Limburg, of voor de Kerst naar m'n vader in Duitsland), dan wil ik niet ergens in the middle of nowhere van de snelweg afmoeten om te kunnen tanken - of het zelf betalen.
Dat is waar ik me druk om maak.
Ik snap dat het frustrerend is om er dan aan mee te werken en zou er in de situatie die je nu schetst waarschijnlijk zelf ook niet aan meewerken. Maar ik een tankpas had en mijn baas het me vriendelijk vroeg zou ik het zelf gewoon doen hoor. Zo'n moeite is het niet.Ardana schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:13:
Overigens hebben wij geen winstdeling o.i.d., dus iedere besparing gaat rechtstreeks in de zak van 't management/de eigenaars... We mogen enkel hopen dat we 'n loonsverhoging krijgen als we aan de voorwaarden voldoen. Voorlopig betaalt de opdrachtgever maandelijks ruim € 8.000 voor mij en is mijn bruto loon net aan € 3.000 (en ja, ik weet dat die € 5.000 geen pure winst is voor 't bedrijf - maar wel een groot deel, gezien de Daimlers en Jaguars die 't MT rijdt en de "retraites" die ze half-jaarlijks hebben). Dat maakt de wil om mee te werken aan deze eenzijdige wijziging van de arbeidsovereenkomst al heel wat kleiner.
Als je zaken gaat vermenigvuldigen dan lijkt het al snel heel wat. Vermenigvuldig dan ook de tijd die nodig is om een lokale pomp te vinden en de weerstand die het oproept bij die duizend werknemers.Noork schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:50:Alsof er op andere zaken niet wordt bezuinigd. Daarbij moet je toch ergens mee beginnen.
Penny wise, pound foolish als je het mij vraagt en in de categorie: eigen pennen meenemen en muntslot op het toilet.
Beter is het om aandacht te vragen voor de problematiek van kostenbeheersing en de werknemers met suggesties te laten komen om de kosten te drukken. Dergelijke voorstellen zijn een stuk realistischer en worden beter gedragen dan ideeen waar te kort over nagedacht is door kantoorpersoneel die niet vanachter hun bureau komen. Voeg daarbij ook een beloning, niet per definitie financieel, en het zet al meer zoden aan de dijk.
Ow, gaan we dan ook navigatiesystemen krijgen? En worden de updates ook betaald? En dan graag ook met de openingstijden erbij... 'k zie 't niet zitten om om 3 uur 's nachts vanuit de middle of nowhere de lease-maatschappij te bellen met de melding dat ik geen diesel meer heb omdat alle tankstations buiten de snelweg al om 23.00 uur dicht gaan.Skerekrow schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:21:
Zet tankstations aan op je navigatiesysteem of pak gewoon de eerste de beste afrit naar een industrieterrein. Bijna elk industrieterrein in nederland beschikt wel over een firezone/tinq of andere onbemande benzinepomp tegen laag tarrief, zo lang hoef je daar echt niet voor te zoeken. Scheelt je vaak nog eens in de rij staan wachten bij de kassa.
Dat is nu net 't verschil... t is niet gevraagd... 't Kost de werknemers moeite, terwijl 't de werkgever klinkende munt in 't laatje brengt.Ik snap dat het frustrerend is om er dan aan mee te werken en zou er in de situatie die je nu schetst waarschijnlijk zelf ook niet aan meewerken. Maar ik een tankpas had en mijn baas het me vriendelijk vroeg zou ik het zelf gewoon doen hoor. Zo'n moeite is het niet.
Natuurlijk, het is een beetje lastig, maar wat wil je nou precies horen? Dat je een nieuwe werkgever moet zoeken? Ja, natuurlijk moet je dat, maar dat had je zelf toch ook kunnen verzinnen?
Hoezo dus "bonnetje inleveren"?
[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 23-12-2008 14:57 ]
Dan is dat regeltje zo van de baan
En als je nog 20 (of is het 25%) bijtelling hebt van die auto, dan is het best zuur dat je hem niet vrijelijk kan gebruiken. Ik snap je wel, maar ik snap de werkgever ook. En als je werkgever de pompen aan de rijkswegen uitsluit (kan dat uberhaupt wel?) dan blijft er weinig keuze voor jou over.
Heel vroeger werkte ik bij een bedrijf waar zelfs de gummieberen en blikjes cola op de tankkaart gezet konden worden. Dat is later gewijzigd naar alleen benzine en olieprodukten, maar volgens mij konden wij niet bepaalde pompen uitsluiten ofzo.
Voor m'n werk hoef ik i.d.d. niet om 03.00 uur te tanken - voor m'n privé wel. Ik wil gewoon niet gedwongen zijn om voor € 29,04 besparing op jaarbasis zoveel moeite te gaan doen. Ik heb geen zin om bij een vreemd tankstation eerst 1 liter te tanken en af te rekenen, zodat ik zeker weet dat ik bij dit station mag tanken. Ik heb geen zin om in een onbekende omgeving, al dan niet in 't holst van de nacht, een tankstation te zoeken, waarvan ik dan ook nog eens mag hopen dat hij m'n pas accepteerd. "Meneer, weet u een tankstation dat nu nog open is?" "Ja, bij de snelweg" "Helaas, ik heb een achterlijke baas, daar mag ik niet tanken, weet u een ander?". Zie je het voor je?

Ja, ik ben pislink. Dit topic helpt me mijn argumenten op een rijtje te zetten en ik heb het al (heel netjes hoor) bij m'n accountmanager neergelegd. Ik hoop dat ze er snel op terug komt.
Ik krijg nu na elke tankbeurt van de leasemaatschappij een mailtje met daarin een suggestie waar ik goedkoper had kunnen tanken. Da's nog wel wat gebruiksvriendelijker dan een algeheel verbod op tanken langs de snelweg.
Nu is die suggestie meestal zo'n 10 kilometer verderop, en dat vind ik niet zo praktisch. Bovendien kom ik op weg naar huis maar 1 benzinestation tegen, en je raadt het al: die staat langs de snelweg
Ik begrijp overigens de insteek wel, als je als werkgever op jaarbasis gewoon een paar duizend euro kunt besparen, is dat natuurlijk meegenomen. Ik denk alleen dat we meer zouden besparen met een wat minder zware rechtervoet.
Zoals ik zeg OF, zo lang hoef je niet te zoeken naar een tankstation op een willkeurig industrieterrein. Bovendien zijn deze tankstations vrijwel altijd onbemand of op een zodanige manier ingericht dat je er snachts bij een automaat terecht kan. De kleine hoeveelheid tankstations dat dat niet kan is al bijna te verwaarlozen.Ardana schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:50:
[...]
Ow, gaan we dan ook navigatiesystemen krijgen? En worden de updates ook betaald? En dan graag ook met de openingstijden erbij... 'k zie 't niet zitten om om 3 uur 's nachts vanuit de middle of nowhere de lease-maatschappij te bellen met de melding dat ik geen diesel meer heb omdat alle tankstations buiten de snelweg al om 23.00 uur dicht gaan.
Het komt nu heel erg over of het onmogelijk is een tankstation te vinden dat niet langs de snelweg zit, maar zelfs als je dagelijks via zeer verschillende routes door nederland rijd is het prima te doen om te tanken zonder gebruik te maken van een pomp langs de snelweg. Kwestie van dat metertje in de gaten houden en voorbereiding.
Een stratenboek is ook een navigatiesysteem, als je zelfs die niet los krijgt van de zaak dan vermoed ik niet dat je die hard nodig zult hebben. Wanneer het alleen om woon/werk verkeer gaat is een leaseauto & tankpas zowiezo overbodige luxe.
Ga eens gewoon om tafel en kaart aan dat het voor jouw erg lastig is. Kom met echte argumenten. Tja als je dat niet ziet zitten, dan is er denk ik al iets mis in de werkverhouding.Ardana schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:37:
Je hebt gelijk dat ik overdrijf, het is me idd heel erg in 't verkeerde keelgat geschoten. En terecht vind ik. Ik vind het een zeer kinderachtige regel, en krijg dan ook alleen maar de neiging om kinderachtig terug te gaan doen.
Voor m'n werk hoef ik i.d.d. niet om 03.00 uur te tanken - voor m'n privé wel. Ik wil gewoon niet gedwongen zijn om voor € 29,04 besparing op jaarbasis zoveel moeite te gaan doen. Ik heb geen zin om bij een vreemd tankstation eerst 1 liter te tanken en af te rekenen, zodat ik zeker weet dat ik bij dit station mag tanken. Ik heb geen zin om in een onbekende omgeving, al dan niet in 't holst van de nacht, een tankstation te zoeken, waarvan ik dan ook nog eens mag hopen dat hij m'n pas accepteerd. "Meneer, weet u een tankstation dat nu nog open is?" "Ja, bij de snelweg" "Helaas, ik heb een achterlijke baas, daar mag ik niet tanken, weet u een ander?". Zie je het voor je?Ik heb een beperkt aantal privé-kilometers (waar ik over heen ga) en maak me zorgen ook zorgen of ik niet alleen extra tijd kwijt ben, maar ook geld: extra kilometers omdat ik om moet rijden. Daarnaast vind ik het eenzijdig veranderen van (secundaire) arbeidsvoorwaarden niet netjes.
Ja, ik ben pislink. Dit topic helpt me mijn argumenten op een rijtje te zetten en ik heb het al (heel netjes hoor) bij m'n accountmanager neergelegd. Ik hoop dat ze er snel op terug komt.
Voorbereiding? Om te tanken? Wat is dat nou voor onzin? De werkgever stelt mij een auto ter beschikking, zijnde noodzakelijk gereedschap. Dan wil ik daar ook zo weinig mogelijk gedoe mee hebben. Het is al vervelend genoeg dat ik voor een dag reparatie geen vervangende auto mee krijg.Skerekrow schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:00:
[...]
Het komt nu heel erg over of het onmogelijk is een tankstation te vinden dat niet langs de snelweg zit, maar zelfs als je dagelijks via zeer verschillende routes door nederland rijd is het prima te doen om te tanken zonder gebruik te maken van een pomp langs de snelweg. Kwestie van dat metertje in de gaten houden en voorbereiding.
Dan moet jij net als de topicstarter bij je werkgever zijn die domweg betere afspraken moet maken dan wel contracten afsluiten. Erover zeuren op GoT is net zo kansloos als het hier getoonde onrecht wat je werkgever je blijkbaar aandoet.Wokschotel schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:11:
Het is al vervelend genoeg dat ik voor een dag reparatie geen vervangende auto mee krijg.
Al het (financiële) gemak dat je van je, door je werkgever ter beschikking gestelde auto hebt is blijkbaar nog niet genoeg voor je dat je zo kleinzerig loopt te doen hier. Je lijkt wel een klein kind.
[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 23-12-2008 16:16 ]
Ik probeer 't ook wel in perspectief te zien en meestentijds zal ik er echt geen problemen mee hebben. Alleen je zal maar 'n keertje zitten - en dan is het gewoon niet mogelijk.
Wat betreft 't financiële gemak: ja, dus? Daar werk ik toch voor? Daar heb ik toch een arbiedscontract voor? Als mijn werkgever niet aan mij zou verdienen, zou hij me niet in dienst nemen. Simpel.
Dat probeerde ik dus ook te zeggenTom schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:28:
Probleem van veel leaserijders is een bepaalde arrogantie. Als ze voor onderhoud ook maar een iets te schrale auto terugkrijgen lopen ze te mauwen. Moet het prive betaald worden dan regelen ze ineens een kennis voor vervoer of gaan ze op de fiets, want dan is die paar tientjes voor een leenauto al teveel.
[ Voor 62% gewijzigd door Gunner op 23-12-2008 16:31 ]
Kijk iets verder vooruit als en ga iets eerder naar een lokale pomp als je ziet dat de tank bijna leeg is. Zo'n probleem kan dat toch niet zijn. Toen ik nog een auto van de zaak reed tankte ik als het even kon ook gewoon bij een lokale pomp. Soms was de tank nog niet helemaal leeg, dat is toch geen probleem. Want waarom zou ik mijn baas teveel laten betalen als er ook een pomp te vinden is op de normale route die je aflegt voor woonwerkverkeer?
Dat ze het verbieden vind ik tever gaan (is helemaal onhandig als je 's nachts op weg bent, haast hebt etc.), maar ik vind dat je je personeel best mag verzoeken om geen onnodig dure brandstof erin te gooien. Als ik je baas was had ik je tankpas ingenomen en je bruto salaris verhoogd met de benzinekosten die je zakelijk nodig hebt, dan mocht je van je eigen centen tanken waar en wanneer je wilt. Ook voor privegebruik. Zelfs langs de snelweg.
Probleem van veel leaserijders is een bepaalde arrogantie. Als ze voor onderhoud ook maar een iets te schrale auto terugkrijgen lopen ze te mauwen. Moet het prive betaald worden dan regelen ze ineens een kennis voor vervoer of gaan ze op de fiets, want dan is die paar tientjes voor een leenauto al teveel.
Met de lease die ik heb, ik tank alleen BP Ultimate, ontvang heel veel Freebees en heb extreem hoog verbruik (zwakke motor, bij 130 5000 toeren draaien en een top van 165 dat hij bijna op de 6000 zit
Ik maak per dag vaak ruim 400 kilometer en tank dus 2x per dag. Dat is 1 dvd aan freebees per 5 dagen
Daar stip je nou net het probleem aan: "je tankt bijna nooit aan de snelweg. Ik ook. Maar die ene keer dat ik dat wel doe, omdat dat beter uitkomt, wil ik dat kunnen doen.Tom schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:28:
Als je bedrijf het van nog geen 30 euro besparing per jaar per auto moet hebben dan is het wel heel schraal bij jullie. Maar om er een probleem van te maken snap ik niet. Ik rijd tegenwoordig alleen prive maar ik tank bijna nooit aan de snelweg.
Jij noemt het arrogantie, ik noem het afspraak. Ik heb met mijn werkgever een afspraak en kennelijk vindt hij dat ik zoveel waard ben, anders zou hij het mij niet geven. Simpeler dan dat is het niet.Probleem van veel leaserijders is een bepaalde arrogantie. Als ze voor onderhoud ook maar een iets te schrale auto terugkrijgen lopen ze te mauwen. Moet het prive betaald worden dan regelen ze ineens een kennis voor vervoer of gaan ze op de fiets, want dan is die paar tientjes voor een leenauto al teveel.
Dat is echt onzin. Afspraak = afspraak; contracten worden niet-voor-niets opgesteld.Tom schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:28: