Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde graag weten of een GeiL 2 GB DDR2-800 Kit (Type: SDRAM-DDR2) op mijn MSI P43 Neo-F moederbord past?

want ik was net op een site waar verteld werd dat het niet kon.

MVG

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:29:
Hallo,

Ik wilde graag weten of een GeiL 2 GB DDR2-800 Kit (Type: SDRAM-DDR2) op mijn MSI P43 Neo-F moederbord past?

MVG
En wat zeiden ze dan op die site? Waarom kon het niet?
Wat staat er in de handleiding van je mobo?

Money for nothin' and your chicks for free

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:14

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:29:
Dan zou ik haast gaan denken dat het niet past. Maar met een hamer, past alles.
Of heb jij met reden twijfel dat dat statement niet klopt? Leg die eens uit dan?
Wat heb je verder nog zelf gedaan om dit na te trekken?

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 22-12-2008 15:32 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen is te verkrijgen in 16, 32, 64, 128, 256 en 512MB en 1 GB en is te gebruiken op Intel Pentium I, II, III, IV, Celeron, AMD K6 en Athlon moederborden.

Mijn moederbord heb ik besteld en is onderweg.

Verwijderd

Topicstarter
Hier ging het over de SDRAM

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Geheugen
Type geheugen
DDRII 667/800/1066(OC)
Lijkt mij dus geen probleem.

heb je zelf al gezocht?
http://www.msicomputer.co...model=P43_Neo3-F&class=mb

[ Voor 52% gewijzigd door DeeJee op 22-12-2008 15:37 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

De vraag is dus: is het een Intel Pentium I, II, III, IV, Celeron, AMD K6 of Athlon moederbord?
Zo ja, dan is het compatibel, zo nee, dan niet!

offtopic:
Groeten is niet nodig op GoT en doen we niet.
Het algemeen beleid #groeten

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf niet echt verstand van dit alles.. de meeste dingen die belangrijk zijn zeggen mij niets.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
wat bedoel je nu precies??
Het geheugen is te verkrijgen in 16, 32, 64, 128, 256 en 512MB en 1 GB en is te gebruiken op Intel Pentium I, II, III, IV, Celeron, AMD K6 en Athlon moederborden.
ik kan je 1 ding met zekerheid vertellen en dat is dat dit niet slaat op "GeiL 2 GB DDR2-800 Kit"

Verder gaat er DDR2-800 geheugen op het moederbord wat je noemt dus zou het in principe moeten werken. Of er bij deze combinatie compatibiliteits problemen zijn... geen idee.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Jaa dat is idd de vraag. En..? iemand enig idee of de MSI P43 Neo-F een Intel Pentium I, II, III, IV, Celeron, AMD K6 of Athlon moederbord is?

mvg

Verwijderd

Tuurlijk gaat het werken. Waarom niet. :S

• Prulleman
kan je niet beter gewoon een hp kopen?

Strava

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:41:
Jaa dat is idd de vraag. En..? iemand enig idee of de MSI P43 Neo-F een Intel Pentium I, II, III, IV, Celeron, AMD K6 of Athlon moederbord is?

mvg
Nee natuurlijk ondersteund je moederbord geen Pentium 1, 2 of 3 en een AMD CPU gaat al helemaal niet passen. :D

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik denk dat ik nu wel antwoord heb op mijn vraag. Het past gewoon.

Ik ben echt een leek met dit soort dingen dus ik stel het op prijs dat ik hulp gekregen heb.. Bedankt!

mvg

Verwijderd

Topicstarter
nu ben ik weer in de war :S :P

• Prulleman
echt... koop een kant en klare pc..

Strava

Verwijderd

Topicstarter
het enige wat ik wil weten is of het geheugen wat ik wil kopen op mijn aangeschafte mobo gaat passen.

Verwijderd

Denk dat je beter een PC in de winkel kunt kopen.
Niet slecht bedoelt of zo maar als je dit niet weet dan lijkt me het in elkaar zetten van een PC al heel erg moeilijk. ;)
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:45:
het enige wat ik wil weten is of het geheugen wat ik wil kopen op mijn aangeschafte mobo gaat passen.
Ja en dat is al een paar keer gezegd, nergens staat dat het niet kan hoor. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 15:46 ]

• Prulleman
als je uit de reacties hier niet eens conclusies kan trekken kan je beter niet beginnen met het zelf samenstellen/bouwen van een pc

Strava

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 21:24
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:40:
Ik heb zelf niet echt verstand van dit alles.. de meeste dingen die belangrijk zijn zeggen mij niets.
Dan moet je je afvragen of GoT wel het geschikte forum voor je is ;)
Wij doen elkaar altijd de groeten: Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren

Verwijderd

Topicstarter
Haha! Ik begrijp jullie reacties heel goed.. maar ik heb mijn antwoord en ben klaar! Voor de mensen die benieuwd zijn, mijn bestellijst voor nieuwe pc (A):

-MSI P43 Neo-F
-Real Power M520 Voeding
-Intel core 2 duo E7300
-GeiL 2 GB DDR2-800 Kit
-Sapphire HD4850 512mb

De rest heb ik al dus jullie hoeven niet bang te zijn dat er straks geen enkele fan of geen harde schijf mist ofzo :D

toch bedankt voor hulp:P

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:59
Het SDRAM waar je eerst naar verwijst is meer zegmaar een overkoepelende standaard, zie ook deze link: http://nl.wikipedia.org/wiki/SDRAM. Deze standaard is in een behoorlijk aantal (zo niet, bijna alle) mainbords van de afgelopen 15 jaar gebruikt, vandaar dat ze ook zeggen dat het voor Pentium I, II, III, IV en Athlon etc. kan worden gebruikt.

DDR2 is hierin een 'substandaard', die op de meeste moderne mainbords wordt gebruikt, zie deze link: http://nl.wikipedia.org/wiki/DDR_SDRAM. Jouw mainbord heeft dit DDR2 SDRAM geheugen nodig.

Maar zoals anderen ook al zeggen lijkt het me niet heel slim dat je alles zelf in elkaar gaat zetten aangezien je nogal weinig kennis lijkt te hebben. Beter laat je dit over aan iemand die er iets meer verstand van heeft, dan heb jij straks volop plezier van je nieuwe pc ;).

[ Voor 19% gewijzigd door jappas op 22-12-2008 15:55 ]

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Yay! Wat ik me nou nog afvraag, waarom heb je niet even op de MSI site gekeken wat voorn geheugen je moederbord slikt? Ook je processor ondersteuning is daar gewoon te vinden. Kortom: zoek zelf even voor je een topic opent :X

Dit verklaart tevens alle reacties hier, wij zoeken het ook gewoon op :P
(of weten het toevallig...)

• Prulleman
(of weten het toevallig...)
nee hoor, werk al een tijdje niet meer bij een computer winkel en weet dus niet meer uit mijn hoofd wat voor geheugen en proc er op chipset x gaat. Heb het daarintegen wel in +/- 10 seconden op internet gevonden

Strava

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit topic gaat op slot wegens gebrek aan inzet.
De vragen die je stelt zijn erg basic en makkelijk op te zoeken in de manual of door middel van dingen als de PMG FAQ.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.