HD4870 past niet door te hoge slotplaat

Pagina: 1
Acties:

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 21:44
Ik heb afgelopen week een nieuwe computer samengesteld en daar de losse onderdelen voor gehaald. De PC-kast is niet nieuw en heeft voorheen zonder problemen een systeem in gezeten.

Bij mijn nieuwe onderdelen dus een Club3D HD4870 1 GB gddr5 PCIe 2.0 16x "Overclocked Edition".

De moederbord-tray heb ik uit de kast gehaald omdat dat een stuk makkelijker bouwen is, en heb even alles erop gezet om te kijken en te passen. Hierbij kwam ik er alleen achter dat de videokaart er dus niet in past. Althans, de kaart gaat prima in het slot, hij blijft nergens tegenaan hangen... en toch kan ik de slotplaat/backplate niet vastschroeven omdat deze zeker 3-4 mm te hoog uit blijft steken.

De kaart harder aanduwen om dat toch voor elkaar te krijgen gaat niet. Dan buigt het moederbord behoorlijk wat ook niet gezond klinkt, en dan nog haaltie het niet. Het aparte is dat alle andere instekkaarten wel gewoon perfect passen. Het Asus PCI-e 1x Geluidskaartje heb ik in alle sloten (ook de PCIe 16x sloten) geprobeerd, en die past overal even goed.

Toen heb ik het moederbord weer uit de kast gehaald en daar zo los de kaarten op gestoken. Het was meteen duidelijk: het ligt echt aan de slotplaat van de videokaart, niet aan de kast.

http://i11.photobucket.co...r/Videokaart/IMG_0603.jpg
http://i11.photobucket.co...r/Videokaart/IMG_0607.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0609.jpg

http://i11.photobucket.co...r/Videokaart/IMG_0610.jpg
http://i11.photobucket.co...r/Videokaart/IMG_0611.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0613.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0614.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0620.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0621.jpg

Ik heb dat PCIe geluidskaartje op de videokaart gelegt, met de slotplaten exact gelijk. En dan is duidelijk te zien dat de insteeksleuf van de videokaart dieper naar onderen uitsteekt.

Heeft iemand dit meer meegemaakt met de HD4800-serie? Of uberhaupt met PCI/AGP/PCIe insteekkaarten?

En wat kan ik hier mee doen? Kan het een productiefoutje zijn of hebben alle kaarten dit op dezelfde manier? Kan ik die kaart met deze reden RMA sturen? Ik kan zo niet eens testen of de kaart het uberhaupt wel doet...

Ik heb in de zeker 15 jaar dat ik al met PC's bezig ben veel gezien, onderdelen die niet goed willen passen, maar zo erg als dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 24-12-2008 19:50 ]

Verwijderd

En wat kan ik hier mee doen? Kan het een productiefoutje zijn of hebben alle kaarten dit op dezelfde manier? Kan ik die kaart met deze reden RMA sturen? Ik kan zo niet eens testen of de kaart het uberhaupt wel doet...
Waarom niet? Doe je er een ander boutje in met een paar ringetjes of laat je hem los. ;)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:54:
[...]
Waarom niet? Doe je er een ander boutje in met een paar ringetjes of laat je hem los. ;)
Precies, testen zonder hem vast te draaien is prima mogelijk. Hell, een moederbord + GPU hoeft niet eens in een kast te liggen. Als het maar geen contact met geleidende materialen maakt op plaatsen waar het niet hoort is alles goed.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik mis de foto van de achterkant waar je de DVI en overige aansluitingen op kunt zien.
Misschien kun je de bussen van de connectoren en eventuele schroeven losdraaien en het plaatje verplaatsen.

Zit er dik in dat het een klein produktiefoutje is, maar zo bijzonder is het niet.
Ik heb wel vaker meegmaakt dat een kaart niet lekker vast te schroeven is.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:05
Over zoiets zou ik inderdaad de leverancier even bellen, dat is niet gezond ;)

• Knightwolf
Ok, testen zou idd wel kunnen, maar geeft me geen lekker gevoel als het niet goed vast zit. Maar het hoort zo gewoon niet te zitten, het moet voor dat geld dat ik er voor neer heb moeten leggen gewoon goed zijn.

Het slotplaatje kan niet verschoven worden, wan de DVI-aansluitingen zitten er in een uitsparing doorheen.

De uitsparingen zouden dus hoger in het slotplaatje gestencild moeten zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 22-12-2008 15:28 ]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
apart, ik heb dezelfde kaart maar dan met 512mb en die past wel goed.
imo lijkt het op een productiefoutje.
leg je probleem voor bij de winkel waar je 'm heb gekocht.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:33

BCC

Zit er niet iets onder de videokaart op het moederbord (tussen het slot en de kast zegmaar), wat de kaart omhoog duwt? Een condensator of iets dergelijks? Het lijkt er gewoon op alsof hij er niet goed inzit. En zit het moederbord ook 100% correct op de backplate (geen verschillende afstandbusjes e.d.)?

Aan de foto te zien zit hij ook niet helemaal lekker in het slot. Zakt hij wel verder als de bracket er helemaal vanaf haalt?

[ Voor 17% gewijzigd door BCC op 22-12-2008 15:17 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Knightwolf
BCC schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:16:
Zit er niet iets onder de videokaart op het moederbord (tussen het slot en de kast zegmaar), wat de kaart omhoog duwt? Een condensator of iets dergelijks? Het lijkt er gewoon op alsof hij er niet goed inzit. En zit het moederbord ook 100% correct op de backplate (geen verschillende afstandbusjes e.d.)?

Aan de foto te zien zit hij ook niet helemaal lekker in het slot. Zakt hij wel verder als de bracket er helemaal vanaf haalt?
Nee er zit niks onder waar de kaart tegenaan komt. De kaart zit over de volle lengte volledig en max diep in het slot. En dan nog heeft de backplate een ruimte van 3-4 mm waar de schroef erin moet. Het moederbord zit er perfect in, afstandsblokjes even lang, en het moederbord zit overal recht.

Ook met het moederbord los, dus uit de PC, maar met de instekkaarten los op het moederbord gestoken, is het hoogteverschil van de slotplaat met de andere insteekkaarten goed te zien.

Zoals je op de foto's ook kan zien, als ik de kaart gewoon los uit de PC met een andere PCI-e kaart vergelijk die wel goed zit, zie je ook het verschil in hoogte.

Hier nog de foto's waar om gevraagd werd :) waarbij nogmaals het verschil met het andere PCI-e kaartje.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0651.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0653.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0654.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0655.jpg

• BCC

BCC

Knightwolf schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:24:
Nee er zit niks onder waar de kaart tegenaan komt. De kaart zit over de volle lengte volledig en max diep in het slot. En dan nog heeft de backplate een ruimte van 3-4 mm waar de schroef erin moet. Het moederbord zit er perfect in, afstandsblokjes even lang, en het moederbord zit overal recht.
Hier nog de foto's waar om gevraagd werd :) waarbij nogmaals het verschil met het andere PCI-e kaartje.
Ik zie weinig verschil eigenlijk. Heb je het al zonder de backplate geprobeerd? (even de inbusjes van de DVI poorten losdraaien)

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 22-12-2008 15:26 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Knightwolf
Wat moet ik daar aan proberen? De kaart zelf zit 100% goed in het PCI-e slot, maar kan hem dus simpelweg niet vastschroeven :? :)

• BCC

BCC

Volgens mij moet hij over de gehele lengte nog een stukje zakken. Dit kan hij niet omdat er of iets klem onder de kaart zit, of omdat de backplate niet goed in de kast kan zakken (te breed, te krap, te dicht opelkaar). Zonder de backplate kun je iig zien of hij beter ligt en je kan proberen los de backplane erin te zetten om te zien of de backplate uberhaupt wel in je kast past.

• Noxious
Hmm volgens mij zit ie wel goed hoor BCC. Je ziet geen koper meer, meer slot is er niet over.

Als je bijv. naar dit plaatje kijkt:
http://i11.photobucket.co...r/Videokaart/IMG_0654.jpg

Dan zie je dat die voorste uitsparing nooit helemaal opgevult kan zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Noxious op 22-12-2008 15:46 ]

• Knightwolf
De kaart kan zoals ik zei echt niet verder in het slot, ook als het hele moederbord uit de kast is en de backplate dus compleet vrij hangt kan dat niet.

De backplate heb ik er net af gehaald, en die past zonder kaart prima in de kast zonder enige moeite. Had ik ook niet anders verwacht. En zonder backplate zit de kaart nog steeds op dezelfde manier even diep in het slot, verder dan helemaal kan die er echt niet in :P

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0661.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0663.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0664.jpg

Maar ik begrijp het al, dit is niet geheel normaal. Dus ik ga maar es bellen met de shop waar ik hem vandaan heb :) Tot zover iig bedankt voor het meedenken.

[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 24-12-2008 19:50 ]

• BCC

BCC

Als het los wel allemaal past dan lijkt mij er iets mis met de kaart inderdaad. Wel raar.

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Het bracket is gewoon ietwat uit het lood in verhouding met de kaart. Zeldzaam lijkt me, maar wel irritant als het je gebeurd. In principe moet je dit gewoon RMA kunnen sturen en kan de winkel het op zijn beurt weer naar de fabriek terug sturen, die er waarschijnlijk doodleuk een nieuw bracket op plaatst en vervolgens weer terug de retailmarkt op stuurt.

Verwijderd

Ik heb precies datzelfde met mijn Club 3D 4870 1GB. Verder zit bij mij een deel van de koelplaat los.

Daarnaast is het grootste probleem nog wel dat ik sinds installatie met geen mogelijkheid de FSB of PCIe frequentie op een andere setting dan "auto" kan zetten (zie x48-ds4 oc probleem) en daarmee aan een std. geclockte Q6600 vast zit, wat een aardige bottleneck is.

Kaart gaat retour, probeer binnenkort wel een A-merk kaart van de grote concurrent.

Verwijderd

Als je het mobo wat dieper in de tray zou kunnen leggen, dan zat de kaart ook dieper in de kast, en zou hij wel met de slotplate aansluiten. De ander PCI-kaarten zouden dan iets minder diep in hun slots zitten, maar zolang er nog contact wordt gemaakt is dat ook geen probleem.

• Knightwolf
Dat klopt op zich wel, maar ik vind dan 3-4 mm toch een beetje een onacceptabel groot verschil.
En ik heb zowiezo geen mogelijkheid het bord er dieper in te leggen dus dat houdt gewoon op.

De winkel vroeg of ik er foto's van heb want hij vond het een raar verhaal (alsof ik het niet raar vind), en die kon mailen naar hun RMA-afdeling. Dat heb ik gedaan, dus ben benieuwd verder.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

staat die blauwe connector zelf, niet te hoog in het moderbord ?

Iperf

Verwijderd

fish schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:10:
staat die blauwe connector zelf, niet te hoog in het moderbord ?
Dan zou de PCI-E geluidskaart die hij er in had gedaan om te testen, ook te hoog moeten zitten. Maar dat is niet zo.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jop gemist ..

dant zal die slotplaat wel verkeerd geponst zijn ja

Iperf

• Knightwolf
Ik heb vanavond nog een test gedaan. De PCI-e sloten zitten allemaal even hoog en zijn even dik. Dat wil dus zeggen dat de onderkant van de connectors van de instekkaarten op dezelfde hoogte zitten.

Nou heb ik deze 2 kaarten rechtop naast elkaar op tafel gezet, zodat het zeker is dat ze even hoog staan. En zie dan het overduidelijke verschil in de slotplaat hoogte.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0669.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0674.jpg

Ben benieuwd naar de reactie van de RMA-afdeling van die shop :)

Verwijderd

Bizar, het lijkt echt zo te zijn gemaakt vanaf de fabrikant af.

Zoiets heb ik nog nooit gezien.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:42
Het lijkt wel alsof de slotplaat gewoon verkeerd geboord is. Want uiteindelijk klopt de lengte wel (3-4 hoger, maar ook 3-4mm korter) Zou het inderdaad gewoon retour sturen er er verder niet mee gaan stoeien :P

edit: Zit net nog een keer te kijken, maar het moet wel verkeerd geboord zijn, de slotplaat past alleen, de videokaart zelf zit ook goed, maar samen is het opeens te hoog... just my 2 cents

Ben benieuwd als het daadwerkelijk een fout in de slotplaat is of alle kaarten uit deze serie er last van hebben :S Wordt een duur geintje voor de leverancier!

[ Voor 20% gewijzigd door Rene op 23-12-2008 04:34 ]

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Noxious
peugeot206gt schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 04:31:
Het lijkt wel alsof de slotplaat gewoon verkeerd geboord is. Want uiteindelijk klopt de lengte wel (3-4 hoger, maar ook 3-4mm korter) Zou het inderdaad gewoon retour sturen er er verder niet mee gaan stoeien :P

edit: Zit net nog een keer te kijken, maar het moet wel verkeerd geboord zijn, de slotplaat past alleen, de videokaart zelf zit ook goed, maar samen is het opeens te hoog... just my 2 cents

Ben benieuwd als het daadwerkelijk een fout in de slotplaat is of alle kaarten uit deze serie er last van hebben :S Wordt een duur geintje voor de leverancier!
Ik hoop dat ze 'm persen / stansen ipv boren :P maar dat is inderdaad wat er aan de hand is zo te zien.
Gebeurt overigens vaker.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:33
Ik heb dit wel vaker gezien, Sapphire heeft er een handje van. Club3d kennelijk ook ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

allemachtig, allemaal computer techneuten hier, maar er zijn hele simpele oplossing voor,

of de kaart terug brengen naar de winkel of je neemt een iets langere boutje en je vult de ruimte op met een moertje of ringetjes todat je hem wel vast kan draaien..
zolang de kaart gewoon functioneerd naar behoren is het gewoon een beetje logische denken.

komt wel inderdaad niet veel voor dat een kaart tehoog uitkomt , maar zolang hij goed in het slot zit moet er geen probleem zijn om de ruimte door een opvullen met ringetjes of een boutje eronder om het zaakje alsnog vast te zetten.
maar goej... soms zijn problemen oplossen makkelijker als je denkt toch ?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:34:
allemachtig, allemaal computer techneuten hier, maar er zijn hele simpele oplossing voor,

of de kaart terug brengen naar de winkel of je neemt een iets langere boutje en je vult de ruimte op met een moertje of ringetjes todat je hem wel vast kan draaien..
zolang de kaart gewoon functioneerd naar behoren is het gewoon een beetje logische denken.

komt wel inderdaad niet veel voor dat een kaart tehoog uitkomt , maar zolang hij goed in het slot zit moet er geen probleem zijn om de ruimte door een opvullen met ringetjes of een boutje eronder om het zaakje alsnog vast te zetten.
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:54:
[...]
8)

maar daar gaat het niet om.
hij wil hem gewoon netjes passend hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door chucky666 op 23-12-2008 16:45 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Berke84
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-05 16:25
Mja 't is idd niet zo netjes van Club3D maar voor de prijs van 2 rondelletjes & een schroefje vermijd je weer een hoop gezeiks.

Mijn keuze was snel gemaakt :)

• Noxious
Berke84 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:58:
Mja 't is idd niet zo netjes van Club3D maar voor de prijs van 2 rondelletjes & een schroefje vermijd je weer een hoop gezeiks.

Mijn keuze was snel gemaakt :)
Mijne niet. Krijg je ooit problemen hierdoor dan steken ze het op verkeerde montage.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ding hoort gewoon goed te passen.
De 7 Sapphires in de smaken 4850/4870/4870X2 pasten ook perfect in 5 verschillende modellen kasten op 4 verschillende typen Gigabyte moederborden hier thuis. Asus komt er niet meer in, dus geen ervaring met de plank die jij hebt...
Maar dat paste allemaal prima. Dus als je er mee terug kunt zou ik dat zeker doen. Desnoods inclusief kast en anders gewapend met de foto's. Ruilen voor een ander merk HD4870 kun je ook proberen.
Ik zou in ieder geval proberen het op die manier op te lossen alvorens naar de oplossing van het langere schroefje en eventuele ringetjes te grijpen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-04 22:31
En ze hoeven opzich alleen maar een nieuw slotplaatje op te sturen! Dat moet te doen zijn.

Verwijderd

Ik heb mijn kaart eens nagemeten (identiek exemplaar) en de slotplate is precies hetzelfde hier. Maar hij past hier wel gewoon in de kast.

• BCC

BCC

Ja, ik had ook al het gevoel dat het puur aan de kast ligt, maar aangezien de kaart en de slotplaat los van elkaar wel passen.... Maarja, alles werkt met marges. Je kan natuurlijk een kast hebben die aan de ene extrema zit en een kaart aan de andere.
Giant87 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:16:
En ze hoeven opzich alleen maar een nieuw slotplaatje op te sturen! Dat moet te doen zijn.
Het zou mij niets verbazen als een los slotplaatje opsturen duurder is dan het opsturen van een nieuwe kaart.

[ Voor 69% gewijzigd door BCC op 24-12-2008 10:15 ]

• Knightwolf
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:34:

Ik snap je opmerking, maar dit is gewoon een principekwestie. Zie reactie Ultraman verder :)

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde kaart, waarbij wel alles normaal is.
Ik zou gewoon teruggaan naar de leverancier.

Edward

• Knightwolf
RMA-aanvraag is inmiddels geaccepteerd door de shop, dus kan hem daar terugbrengen :)

• Knightwolf
Voor de twijfelaars of het aan de kast kan liggen: ik heb net nog even een dubbeltest gedaan. Huidige PC uit elkaar gehaald, P4-moederbord eruit, nieuwe moederbord in m'n oude kast, nieuwe PCIe geluidskaartje erin, alles past perfect... nieuwe HD4870 erin... en die past nog steeds niet, met nog steeds even veel 3-4 mm verschil :)

Edit: foto's

http://i11.photobucket.co...r/Videokaart/IMG_0682.jpg
http://i11.photobucket.co...r/Videokaart/IMG_0688.jpg
http://i11.photobucket.co...r/Videokaart/IMG_0689.jpg
http://i11.photobucket.co...r/Videokaart/IMG_0693.jpg
http://i11.photobucket.co...r/Videokaart/IMG_0695.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Knightwolf op 24-12-2008 19:49 ]

Verwijderd

Ontwaar ik daar op die 1e foto's trouwens een Addtronics kast? Dat is een dikke serverbehuizing. Die maten kloppen echt wel. Dus dan moet het toch de kaart zijn.

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 17:29
ik had laatst bij dezelfde kaart ook dat probleem. Ik vond t al raar, maar de speling was klein genoeg zodat ik gewoon het boutje erin heb gedraaid en goed strak, dat dat stalen plaatje een beetje verboog en alles goed zat. Was in een antec ninehundred kast. Maar bij zo veel verschil kun je beter even gaan horen in de winkel of bij de fabrikant.

• Knightwolf
Ik weet niet waar je aan kan zien wat voor kast het is, maar tis idd een Addtronics kast. Hoge kwaliteit dus. Kon me al niet voorstellen dat het aan die kast zou liggen, maar nu ik hem in m'n andere PC-kast geprobeerd heb en hij daarin hetzelfde hoogteverschil geeft, is het nog duidelijker dat het de backplate van de videokaart zelf is.

Maar zoals gezegt heeft de shop de RMA al geaccepteerd, dus dat moet helemaal goedkomen met die videokaart :)

[ Voor 7% gewijzigd door Knightwolf op 24-12-2008 20:31 ]

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 14:08
Erg vreemd dit. Zelf heb ik ook een zo'n club 3d kaart in de 512MB uitvoering die hetzelfde probleem heeft. Dit terwijl de vorige 8800 GTS 512 kaart wel perfect paste. De kast waarin ik hem plaats is een Antec P182. Het mainboard is een Asus P5Q-E.

Gisteren nog goed gekeken, maar de kaart komt nergens tegenaan en zit goed in het PCIe slot. Andere PCI kaarten passen ook goed.

Vandaag maar nog maar eens goed kijken of ik iets fout heb gedaan. Anders de winkel maar eens bellen

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 12:45
Ik heb dit zelf onlangs gehad met een 2U slotkoeler, wat bij jou wellicht hetzelfde probleem is.
Op je laatste foto is het goed zichtbaar.

Het dubbele slotplaatje heeft links 2 uitsparingen om te passen in je behuizing. In mijn behuizing zat er tussen elk slot echter een klein riggeltje, waarvoor die uitsparing NET te ondoep was. Hierdoor kon ik de koeler niet volledig insteken.
Indien dit ook jouw probleem is zou ik eerder verwachten dat je kaart ligt scheef zou staan, omdat hij achterin wel volledig ingestoken kan worden, maar ik noem het toch maar even.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Het is echt een fabrieks fout in dit geval, Club3D is op het moment aan het kijken hoeveel ervan zijn met dit probleem. Mocht je een CGAX-4872DDO (of CGAX-48724DDO) gekocht hebben en je bent er zeker van dat je hetzelfde probleem hebt (dat de slotplaat te lang/te hoog is), dan kan je bij de winkel van aankoop een omruil aanvragen of kan je een e-mail sturen naar RMA apestaart club - 3d punt nl voor vervanging van de slotplaat.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Knightwolf
Grappig dat mijn topic gekicked is net als ik hem wil updaten :P

Ik had m'n kaart dus RMA gedaan bij de shop waar ik hem gekocht had, en heb kort daarop een geheel nieuwe kaart gekregen. Deze bleek echter precies dezelfde afwijking in het slotplaatje te hebben. Ik heb toen met Club3D contact opgenomen en binnen vrij korte tijd heb ik een nieuw slotplaatje met de post opgestuurd gekregen, vandaag aangekomen.

Deze is duidelijk anders:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0982.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0986.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0987.jpg

En deze past wel als gegoten :)

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Videokaart/IMG_0993.jpg

Club3D bedankt voor de goede service d:)b _O_

[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 21-01-2009 22:43 ]

Verwijderd

Bedankt voor de goede service ??? Ze hebben die backplate met de post opgestuurd waarmee je het dan maar zelf moest oplossen..

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:26:
Bedankt voor de goede service ??? Ze hebben die backplate met de post opgestuurd waarmee je het dan maar zelf moest oplossen..
ja, goede service, normaal gesproken zou hij zijn kaart weer RMA moeten sturen, ben je weer weken verder.. ken je weken nie gamen nie....dan liever via de post, 2 minuten werk en die slotplaat is vervangen, kaart erin en gamen maar

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Inderdaad, en een RMA had waarschijnlijk toch weer geen zin gehad aangezien Club 3D blijkbaar z'n resellers niet op de hoogte heeft gesteld van dit probleem.

• Knightwolf
Inderdaad, goede service. Het probleem is meteen erkend, er is meteen actie ondernomen om een nieuwe batch slotplaatjes te maken, goede en vrij snelle reacties via de email, en het is geheel kosteloos opgestuurd.

En het is idd een kwestie van 1 minuut om te vervangen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Knightwolf op 21-01-2009 22:19 ]

Verwijderd

Sja moet je wel bereid zijn aan je hardware te gaan sleutelen. Dat is buiten tweakers ook niet vanzelfsprekend. Maar ik zou het ook zo liever hebben. Ik heb ook precies dezelfde afwijking in de slotplate van mijn Club3D maar hij past hier wel in de kast raar genoeg.

Voor mij geen punt dus, maar als ik de kaart ooit nog verkoop heb ik dus kans dat de nieuwe eigenaar pasproblemen zal hebben.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:44:
Inderdaad, en een RMA had waarschijnlijk toch weer geen zin gehad aangezien Club 3D blijkbaar z'n resellers niet op de hoogte heeft gesteld van dit probleem.
Of de resellers zijn te lui om op te letten wat ze de klant teruggeven omdat ze aannemen dat niet hun hele voorraad het probleem heeft.
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 04:15:
Sja moet je wel bereid zijn aan je hardware te gaan sleutelen. Dat is buiten tweakers ook niet vanzelfsprekend. Maar ik zou het ook zo liever hebben. Ik heb ook precies dezelfde afwijking in de slotplate van mijn Club3D maar hij past hier wel in de kast raar genoeg.

Voor mij geen punt dus, maar als ik de kaart ooit nog verkoop heb ik dus kans dat de nieuwe eigenaar pasproblemen zal hebben.
Zou ik alsnog nu even club3d bellen, heb je maar zo'n plaatje voor als je hem verkoopt :).

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• BCC

BCC

[b][message=31388437,noline]Ik heb ook precies dezelfde afwijking in de slotplate van mijn Club3D maar hij past hier wel in de kast raar genoeg.
Dat is niet raar. Zoals elke standaard defineert de ATX standaard een afmeting + een maximale afwijking. Blijkbaar heeft de slotplaat een maximale afwijking de ene kant op en de kast van de TS een maximale afwijking de andere kant op.

Verwijderd

Makkelijk schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:21:
[...]
Of de resellers zijn te lui om op te letten wat ze de klant teruggeven omdat ze aannemen dat niet hun hele voorraad het probleem heeft.
Dat kun je de resellers niet kwalijk nemen.

Ik zou het niet prettig vinden als zij mijn spullen open maken alleen om te controleren of het nu wel past tenzij ik daar expliciet om gevraagd heb. Daarnaast is het nog eens lastig te bepalen of het wel of niet past aangezien hij blijkbaar in bepaalde kasten wel past. Als zij mijn spul open maken, hoe weet ik dan of ik wel een nieuw product terug krijg?

Als de fabrikant niets heeft gezegd zou ik persoonlijk er ook niet vanuit gaan dat alle kaarten dit hebben, of er moeten toevallig meer klanten zijn die iets gezegd hebben. Maar dan moet het al een grote shop zijn, een populaire kaart en fout gaan bij veel kasten (of in ieder geval populaire kasten).

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:50
Misschien zouden ze er standaard een plaatje bij een bestelling kunnen leveren. Hoeven ze ook niets open te maken, gezien de grote en gewicht brengt het ook amper extra kosten mee.

Verwijderd

cardinal808 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:58:
Misschien zouden ze er standaard een plaatje bij een bestelling kunnen leveren. Hoeven ze ook niets open te maken, gezien de grote en gewicht brengt het ook amper extra kosten mee.
Ja maar dan moeten ze wel op de hoogte zijn gebracht door Club3D van het probleem.

• Knightwolf
BCC schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:41:
[...]

Dat is niet raar. Zoals elke standaard defineert de ATX standaard een afmeting + een maximale afwijking. Blijkbaar heeft de slotplaat een maximale afwijking de ene kant op en de kast van de TS een maximale afwijking de andere kant op.
Dan zou ik 2 kasten hebben met diezelfde maximale afwijking... Nee, er is al bevestigd dat het een fabrieksfout was. De kasten waar hij dan toch net in past zullen dan aan hun maximale afwijking zitten.
Pagina: 1