• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 10:46
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een week geleden last van beeld dat spontaan uitvalt.
De monitor staat dan wel aan maar het lampje van mijn monitor knipperd.
Dit gebeurd op verschillende momenten.
- MSN
- Games (GTA4,RA3)
Maar ook gewoon tijdens het werken in office.

Dit zijn mijn Specs:

Recom 550 Watt
E6600 @ 3.4 GHZ Max Load 45C
Asus P5k 1006 bios Max temp 40C
Kingston 2GB DDR800 @ 754MHZ Timings SPD
Asus 8800GT @ Stock
Windows Vista Home Premium SP1

Wat heb ik zelf al geprobeerd:

- CPU test; Prime via UBCD gedraaid. 8+ Uur stabiel zonder dat het beeld uitviel.
- Memtest 86+; Een nacht aanlaten staan. Zonder error 10 runs voltooid.
- Herinstall XP & Vista icm verschillende drivers (WHQL & BETA)
- Nieuwste Mobo drivers + Oude mobo drivers.
- 3Dmark06/Vantage maken gewoon hun run af. Scores wijken ook niet af van 'normaal'.
- CPU op stock gezet 2,4GHZ. Ook beeld uitval in windows.
- Logboeken nagekeken op mogelijke errors (stond ook niks tussen.)

Iemand een idee? (Videokaart lijkt mij logisch maar toch loopt hij zonder probleem x runs 3dmark :? )

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-05 22:26

M2M

medicijnman

het enige wat ik nog aan het lijstje kan toevoegen is dat je de voltages even na moet kijken, alle kabeltjes nog even nalopen en een andere videokaart proberen. Volgens mij heb je de meeste software problemen inmiddels wel uitgesloten.

-_-

Verwijderd

is een hardware probleem, het kunnen 3 zaken zijn waarom de monitor uitvalt.

voeding
grafischekaart
monitor

het is mogelijk dat je voeding minder spanning leverd, dit kan als er een condensator spanning gaat lekken van ouderdom over slechte kwaliteid

grafischekaart raakt overhit of krijgt te weinig spanning en of gaat de geest geven

monitor , spanning regelaars zijn opgebrand en de monitor valt spontaan uit of op standbye, komt redelijk veel voor bij Samsung modellen.

• frank131331
Ik heb hier inderdaad een samsung 920n 2 jaar oud.
Ik heb zonet wat getest:

Een backup maken van mijn muziek
Halverwege viel het beeld uit. Er stond dat het nog 30 min duurde voordat het kopieren klaar was.
De HDD led van mijn pc brandde nog gewoon dus ik heb de pc een uur zo aan laten staan.
Daarna alles herstart. Alle stekkers uit de pc/monitor en alles weer opnieuw erin gedaan.
Eenmaal in windows gekeken of het kopieren gelukt was, Alle bestanden waren gewoon gekopieerd.
Dus ik begon ook te denken aan mijn monitor.

Hierna heb ik een oude CRT monitor uit de kast gehaald, en gewoon een x aantal runs 3Dmark06 gedraaid.
Ook hier viel het beeld na een uur of 2 uit :s

Helaas heb ik geen ander PCI-e kaartje liggen :s dus ik zal morgen eens na mijn stage adres (Computer zaak) bellen of ik daar een pci-e kaartje van kan lenen.

Volgens mij is het nu 99% zeker dat het de videokaart is :s

Anyway ik zal zo nog even voor de zekerheid de voeding checken, zag namelijk in de bios dat de 12v lijn ook op 11,3 zat :x terwijl deze gister nog gewoon op 12,xx zat :?

• frank131331
Zo juist even mijn hele pc uit elkaar gehaald. (Pff best een gedoe met waterkoeling :p)
Ik heb nu een x aantal uren mijn CPU op mijn oude Asus P5PE bordje draaien.
Via de UBCD ff prime opgestart, normaal viel het beeld na een uur of 2-2,5 uit. De pc draait nu al meer dan 4 uur met beeld!. Helaas is de zaak waar ik mijn 8800gt heb gekocht dicht met de kerst dus ik zal moeten wachten.

• frank131331
Ik zat net de kijken na de onderkant van mijn cpu(E6600). Toen kwam ik tot de ontdekking dat er tussen 2 "pinnetjes" van de cpu een kras loopt.. Ik weet dat dit niet gezond is maar zou dit ook het uitvallend beeld van mijn 8800gt kunnen verklaren? Dus dat de cpu kortsluiting maakt? Alle data gaat toch via de CPU?
Ik weet niet zeker of jullie begrijpen wat ik bedoel :9
Mijn videokaart gaat in iedergeval na de leverancier aangezien ik daar nog garantie op heb.

Iemand die toevallig ervaring heeft met een kras onder op de cpu?? 8)7

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
frank131331 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:58:
Zo juist even mijn hele pc uit elkaar gehaald. (Pff best een gedoe met waterkoeling :p)
Ik heb nu een x aantal uren mijn CPU op mijn oude Asus P5PE bordje draaien.
Via de UBCD ff prime opgestart, normaal viel het beeld na een uur of 2-2,5 uit. De pc draait nu al meer dan 4 uur met beeld!. Helaas is de zaak waar ik mijn 8800gt heb gekocht dicht met de kerst dus ik zal moeten wachten.
Op wat voor voeding draait het 'tijdelijke' testsysteem, en is je CPU nog steeds oc'ed op het Asus bordje?

Het zou me namelijk niets verbazen als je Recom PSU gewoon spanning verliest op een bepaald moment, waardoor deze niet genoeg stroom meer kan leveren aan je videokaart.

Recom is een 'bagger' merk waar het om PSU's gaat en het is dan ook aanradenswaardig om een A-merk voeding in je pc te hangen, zeker wanneer je je CPU lekker wil overclocken. Voor A-merk PSU's kun je op een ander draadje hier op Got terecht.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:41
Kijk eens of er genoeg koelpasta op de koeler zit van de videokaart, of de kast open zetten en een tafelventilator eens in de kast laten blazen.

• frank131331
recom bagger merk? dat wist ik niet. verder is het test systeem niet overgeklokt met een 300watt inwin/powerman? staat op de voeding rest is chinees. de videokaart kon ik niet testen op een ander bord/voeding heb namelijk maar 1 pcie bord/voeding.

[ Voor 3% gewijzigd door frank131331 op 28-12-2008 00:06 ]

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Die 450Watt van jouw Recom voeding is in principe de piek-belasting die deze aan kan. Technisch zou dat misschien genoeg moeten kunnen zijn, maar PSU's, zeker de slechte qualiteit PSU's, verliezen een deel van hun vermogen over langere tijd van gebruik. Waarschijnlijk is het constante vermogen dat jouw voeding nog kan leveren op het randje van wat je systeem verbruikt bij stevig gebruik, of eigenlijk net iets daaronder.

Dit kun je natuurlijk het beste uitvinden door op je normale systeem een andere voeding te hangen, bij voorkeur van een merk uit de lijst van het linkje dat ik eerder gaf.

• frank131331
Solved!:) Videokaart geheugen bleek te warm te worden, Nieuwe heatsinks opgezet en het probleem is verholpen!.
Pagina: 1