Toon posts:

compaq ml330 server installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb eeb oude server van het werk een compaq proliant ml330 met een 36,4 GB harddisk, na openen van de kast zag ik dat er 2 IDE slots op het moederboard zitten. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om op de huidige HDD een os te zetten bijv windows server 2008 en op de IDE slots bij 2 IDE-HDD aan te sluiten en daar een RAID-1 configuratie van te maken?
Moet ik dan eerst het os installeren en daarna de HDD op dse IDE slots aansluiten om de RAID configuratie te activeren?

Ik wilde reageren op een reaktie en toen verdween het topic

De reaktie was

Enkel als je IDE-aansluitingen RAID ondersteunen... evt. kun je ook nog een softwarematige RAID opzetten in Windows XP (is een hack voor in het register:) )

Mijn reaktie zou moeten worden:
Wanneer ik het systeem opstart kan ik via een funktietoets in een RAID module komen waar ik een RAID 0 of RAID 1 kan configureren. Maar moet ik dit doen voordat ik een os heb geinstalleerd?

Hopelijk lukt het nu wel

Mijn vraag hierop is

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:37
Wat was hier niet duidelijk aan?
GENETX schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:18:
Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Dit zijn dan ook dingen die je prima zelfstandig uit kan zoeken met behulp van een zoekmachine.

Er is genoeg te vinden over dit onderwerp op internet en op GoT: OM FAQ

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Zolang je RAID niet gebruikt voor je OS, maakt het niet veel uit of je voor na de installatie van je OS de RAID set insteld, zolang je maar juiste drivers gebruikt indien nodig :)

Specs

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01 22:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

ML330?
ML330e?
ML330G2?
ML330G3?

Er zijn meerdere modelen :)

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Het is een ML330

Ik heb al het nodige geprobeerd maar ik weet niet zeker of het in de juiste volgorde is.
Als ik eerst windows 2008 server installeer op de SCSI schijf
vervolgens de RAID configuratie in orde maak,
Hoe kan ik dan vanuit mijn os de raid configuratie bereiken of zien?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Dit zijn dan ook dingen die je prima zelfstandig uit kan zoeken met behulp van een zoekmachine.

Er is genoeg te vinden over dit onderwerp op internet en op GoT: OM FAQ

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Om je toch maar op weg te trappen: Eerst hardware, dan software. Oftewel, maak alles eerst in orde aan de HW kant, ga dan pas je software installeren. Andersom kan het vast ook wel, maar krijg je sneller gedonder mee. Dit omdat de software zich aanpast aan de HW configuratie, achteraf de HW configuratie veranderen kan dus voor problemen zorgen wanneer de software zich niet goed kan aanpassen.

Dit topic is gesloten.