Toon posts:

Corrupted sdkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit helaas met een corrupted sdkaart van mijn mobiele telefoon Nokia N82. En Daarom ook mijn foto's kwijt :( Hoe komt het? Verveling op de bank, ik ben op gegeven moment een Quake client gaan downloaden vanaf deze pagina:
http://www.allaboutsymbia...n_Your_S60_Smartphone.php

Ik heb de 1e link: “Symbian PIPS Required” niet gezien en meteen de client geinstalleerd. Daarna heb ik even de Client gestart om te kijken of hij uberhaupt start, ik verwachte een bericht zoals: 'game data' mist.

Vanaf dit moment liep mijn telefoon finaal vast, herstarten hielp niet etc. Telefoon werkte weer na het geheugen uit mijn telefoon halen!
Ik heb het geheugen in de pc gestopt, en wat blijkt, zo corrupt als maar kan. Kan weer in het rijtje van domste acties.

Afbeeldingslocatie: http://www.mestyle.nl/mappen2.jpg

In de root zijn de mappen nog te lezen en te openen. Ook bestanden zijn te lezen zoals een config ini achtig bestand
De submappen vanaf hier bevatten ook nog normale namen zoals deze waren en ook de bestanden zien er prima uit. Echter kan ik de foto's niet opnen.
In de mappen hier weer onder is alles duidelijk zwaar corrupted en kan ook geen verder submappen meer in. (Melding: Syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.)
Ik durf een map ook niet te renamen omdat ik op het moment nog niks wil wijzigen op de kaart voor de zekerheid.

Wat ik heb gebruikt om te recoveren:
prorecovery
Flash memory Toolkit
getbackdata
Recuva (Geeft melding: de parameter is onjuist)

Allemaal zonder succes. Iemand met de gouden tip?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik al weer stuk of 4 nieuwe programma's geprobeerd. De 1 kan niks met de kaart, de ander kan niks terug vinden.

Ik heb geprobeert een Image te maken van de kaart zodat ik in ieder geval dat backupje nog heb, maar een image maken lukt ook niet omdat de kaart blijkbaar goed beschadigd is (waarschijnlijk file system, HW lijkt me sterk)

Heeft iemand nog een idee? Het zou mij echt veel plezier doen om de foto's terug te halen!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:44

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Al gelezen dus.

Het is duidelijk dat al deze proggies mij niet gaan helpen. Althans niet op dit moment. Maar ik blijf alle proggies proberen die ik maar kan googlen en uit de FAQ kan halen.
Er zijn delen duidelijk niet leesbaar op de kaart, geen 1 .JPG is terug te halen terwijl er zeker wel rond de 1000 foto's op hebben gestaan in het verleden.

Stel ik formatteer de kaart, waardoor de kaart weer normaal leesbaar is, zou de data dan wel terug te halen zijn omdat de proggies niet tegen rare fratsen in het filesysteem aanlopen?
Maargoed formatteren betekent dat ik de kaart dan weer kwijt ben zoals deze nu is, en een image maken wil ook niet.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Voordat je dingen als formatteren gaat proberen om 'm weer 'leesbaar' te maken, zou ik daarvoor kijken of je een 1-op-1 kopie kunt maken (en met de kopie kunt gaan rommelen).

Zou met het Linux-commando DD moeten kunnen (disclaimer: nooit zelf geprobeerd, alles op eigen risico etc.).
Voorbeeldje:
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/865351.html