Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Geloof dat dit mijn tweede post is ofzo en ik heb gelijk een leuke vraag.

Of eigenlijk meerdere.

Ik heb een nieuwe pc nodig. Het systeem dat ik nu heb begint heel erg sloom te worden.

Ik gebruik mn systeem om te gamen en voor 3D/2D werk.
Ik heb een budget voor mijne nieuwe systeem van rond de 350 euro. Ik heb alleen een cpu, moederbord en ram nodig.

CPU:
Aangezien ik helemaal uit de hardware wereld ben, ben ik dus benieuwd welke cpu op het moment het snelst is en het best over te clocken is.

Ik zat zelf te kijken naar de intel core2quad q6600. Is dit inderdaad een goede keuze of raden jullie wat anders aan?

Moederbord:
Voor het moederbord dacht ik aan de p35/p45 chipset. Hierbij heb ik dezelfde vraag als bij de cpu. Is dit een goede keus, of zouden jullie wat anders aanraden?

Ik heb zelf het idee dat het grootste verschil tussen die twee vooral neerkomt op wel of geen SLI draaien. Ik ben dit niet van plan, maar zijn er verder nog verschillen, of maakt het iets uit met overclocken, etc?

RAM:
Ik hoef niet het maximale van het maximale uit mn systeem te hebben. Ik wil vooral lekker kunnen devven en gamen. Wat voor geheugen raden jullie mij in deze situatie aan?

Ik kijk uit naar jullie reacties en alvast bedankt

Tank.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 14:52 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lees de BBGs eens door. Op het moment loopt er eentje voor het januari gamesysteem. Daar kan je alle info uit halen die je nodig hebt om je keuze te maken.

[BBG] High-end gamesysteem januari 2009

[ Voor 16% gewijzigd door Edmin op 20-12-2008 14:52 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik geloof dat alles wel via google uit te zoeken is...
"een wat zal ik nemen" topic is niet echt de bedoeling hier op GoT .We gaan er vanuit dat je zelf ook inzet toont en niet zomaar gaat vragen hier.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Ed_L: thnx, topic is erg nuttig.
Speedy-J schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:53:
Ik geloof dat alles wel via google uit te zoeken is...
"een wat zal ik nemen" topic is niet echt de bedoeling hier op GoT .We gaan er vanuit dat je zelf ook inzet toont en niet zomaar gaat vragen hier.
mja, snap ik. als is dit meer een "zoektocht naar bevesting voor ik een smak geld uitgeef topic." :)

ik wil er niet achter komen als ik de zooi binnen heb, dat ik beter een andere cpu had kunnen halen, want...

zeg maar.

iig bedankt voor de snelle reacties :)