Toon posts:

Blu-ray of Xbox 360 Elite voor groot plasma scherm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk is dit niet al een paar (100) keer gevraagd, maar ik heb voor mijn gevoel heel internet afgestruind en waag nu dus toch maar hier een poging met een nieuw topic
(mocht het toch al besproken zijn, verwijs me dan ajb door naar het desbetreffende topic en sluit deze dan)

Wij hebben een Full HD plasma televisie (Panasonic TH-46PZ85 - 46 inch dus) en willen nu graag een 'dvd-speler' erbij, om ook films in Full HD te kunnen bekijken.
Wij zijn geen gamers, niet fanatiek iig, en zijn vooral tv liefhebbers (film/concerten e.d.)
Maar misschien is de Xbox Elite een mooie 'alles-in-één' oplossing (en dus ook leuk voor 'game-bezoek') :)
Vandaar de volgende vragen:

1: Is de Xbox Elite (met zijn HDMI aansluiting) een mooie optie?
2: Kun je Blu-ray films bekijken met de Xbox 360 Elite?
2a: zo niet: bekijk je dan dus 'gewone' dvd's met de Elite?
2b: en bieden deze 'gewone dvd's' dan dezelfde kwaliteit vanwege de HDMI-aansluiting?
3: Of kun je in ons geval toch beter voor een Blu-ray speler?

Ik kan hier weinig over vinden op het internet
(of het zijn oude berichten en misschien inmiddels achterhaald, nu blu-ray het gewonnen heeft van de hd-dvd-speler)

Ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen.

Alvast hartelijk dank!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik vraag me toch eigenlijk af hoe ver je daadwerkelijk het internet hebt doorzocht aangezien je de vraag stelt of de Xbox 360 Elite blu-ray discs afspeelt. Dat doet hij niet.

Ik weet niet of je per se blu-ray wilt hebben en dat daardoor de Xbox meteen afvalt maar anders is een 360 denk ik ook net wat te duur om alleen een dvd'tje op te kijken - aangezien je niet echt op zoek bent naar een game-console.

edit: typo

[ Voor 64% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 20-12-2008 14:05 ]

Verwijderd

Waarom ga je niet voor de PS3?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:00:
Hopelijk is dit niet al een paar (100) keer gevraagd, maar ik heb voor mijn gevoel heel internet afgestruind en waag nu dus toch maar hier een poging met een nieuw topic
(mocht het toch al besproken zijn, verwijs me dan ajb door naar het desbetreffende topic en sluit deze dan)

Wij hebben een Full HD plasma televisie (Panasonic TH-46PZ85 - 46 inch dus) en willen nu graag een 'dvd-speler' erbij, om ook films in Full HD te kunnen bekijken.
Wij zijn geen gamers, niet fanatiek iig, en zijn vooral tv liefhebbers (film/concerten e.d.)
Maar misschien is de Xbox Elite een mooie 'alles-in-één' oplossing (en dus ook leuk voor 'game-bezoek') :)

2b: en bieden deze 'gewone dvd's' dan dezelfde kwaliteit vanwege de HDMI-aansluiting?

(of het zijn oude berichten en misschien inmiddels achterhaald, nu blu-ray het gewonnen heeft van de hd-dvd-speler)

Alvast hartelijk dank!
1: Xbox is altijd een goede optie :)
2: Als ik het goed heb niet misschien dat later een addon erbij komt
3 : Ja je bekijkt gewone dvd's maar het zou mij niks verbazen als je er later bleu ray films op kan kijken door een addon
4: I dont know
5: Als gamen niet je hoogste prioriteit is dan zou ik de ps3 halen je kunt er dingen mee opnemen bleu ray films op kijken .

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 14:07 ]

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-12-2025
Als je goede kwaliteit films wilt hebben en ook af en toe wilt gamen zou ik voor een playstation 3 gaan. Die is niet veel duurder dan een goede losse blu-ray speler en je kunt er fantastisch mooie games op spelen. De xbox 360 is leuk als je de kwaliteit van dvd genoeg vind, maar HD kwaliteit ga je dus niet krijgen bij films.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik zou je aanraden om toch voor een PS3 te gaan. Aangezien blu-ray toch de toekomst is. Zoals anderen al aangaven hij is net zo duur al een losse blu-ray speler. Als je zo'n fan bent van muziek. Dan raad ik je al niet aan om voor een 360 te gaan deze is nou niet bepaald stil met het afspelen van dvd's. Terwijl de PS3 behoorlijk geruisloos is.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
De Xbox 360 Elite is een heel mooi dingetje, maar voor jou? Nee.
Nee.
Ja, dat kan wel.
Nee. HDMI-aansluiting zorgt er natuurlijk niet voor de dvd's ineens ge-upscaled worden naar (Full) HD. Dan zou ook niemand meer interesse hebben in Blu-ray.
Ja, of de PS3 natuurlijk.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties tot nu toe

Hm.. toch niet goed het internet doorgespit? :o Nou ja, dank voor het antwoord dat er dus geen blu-ray discs in een Xbox 360 Elite kunnen

Tja, waarom een game console als gamen niet het allerbelangrijkste is: omdat je dan 'alles-in-één' zou hebben zoals ik al schreef en ook ik ben niet vies van gamen... maar dan moet de kwaliteit van films bekijken dus wel minstens zo goed zijn als met een blu-ray speler

Een PS3 vind ik toch echt te duur (de beste en meest voordelige keus voor een blu-ray speler is namelijk de Panasonic DMP-BD35 en die is 299,- bij de Plasma Discounter (waar wij zo heen kunnen rijden) of nog goedkoper als je 'm online elders bestelt.

Over die 'add-on' las ik al iets, maar dat was een oud bericht en ik wist niet in hoeverre dit achterhaald was, gezien in datzelfde bericht iets stond over Microsoft die zéker geen blu-ray ging ondersteunen (en dat was vóór dat blu-ray het won van de hd dvd speler) en aangezien de Elite nu een HDMI kabel heeft, wist ik niet wat deze nog extra zou kunnen toevoegen... het afspelen van blu-ray dus :)

Aangezien het resultaat van deze reacties met als 'afsluiter' Iop het moment van schrijven) die van ronaldlokers denk ik tóch dat het de blu-ray speler wordt...

• Hahn
Elke Xbox 360 heeft nu HDMI, niet alleen de Elite, maar HDMI betekent niet dat ie Blu-ray heeft. En je zegt dat die Panasonic €299 is, maar een PS3 heb je voor €50 meer en dan kan je dus ook nog spellen spelen (je krijgt er zelfs één en soms meerdere bij), dat noem ik geen slechte deal :?

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:24
Let wel op dat die Panasonic (niet bekend met het type) wellicht zo goedkoop is doordat bepaalde features zijn weggelaten. Denk aan anti-aliasing. Daarom kunnen fabrikanten goedkoper spelers "dumpen" op de markt tegen een lagere prijs. Een PS3 kan altijd worden geupgrade en uit diverse tests blijkt dat het een superieure speler is.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:25:
Elke Xbox 360 heeft nu HDMI, niet alleen de Elite, maar HDMI betekent niet dat ie Blu-ray heeft. En je zegt dat die Panasonic €299 is, maar een PS3 heb je voor €50 meer en dan kan je dus ook nog spellen spelen (je krijgt er zelfs één en soms meerdere bij), dat noem ik geen slechte deal :?
Hahn, bedankt voor je reactie, ook je vorige! Dat is inderdaad weinig verschil wat betreft prijs! Ik had 'm ruim over de €400,- in gedachte. Nou ok, dat is een nieuwe overweging waard ;) Ik meen me te herinneren dat ik wat negatieve dingen over de PS3 had gelezen, maar dat moet ik dan maar eens opnieuw, en nu dus gericht, gaan uitzoeken.

Met de PS3 krijg je dus een heel mooi Full HD resultaat wanneer je er ook films mee bekijkt...

Verwijderd

Topicstarter
me_mrtn schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:27:
Let wel op dat die Panasonic (niet bekend met het type) wellicht zo goedkoop is doordat bepaalde features zijn weggelaten. Denk aan anti-aliasing. Daarom kunnen fabrikanten goedkoper spelers "dumpen" op de markt tegen een lagere prijs. Een PS3 kan altijd worden geupgrade en uit diverse tests blijkt dat het een superieure speler is.
Deze Panasonic is dit jaar nog als beste getest, maar wellicht is ook dát achterhaald... wat jij nu noemt (anti aliasing): géén idee :/ , wel weet ik dat hij geen coaxiale audio - en s video uitgang heeft

• me_mrtn
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:35:
[...]

Deze Panasonic is dit jaar nog als beste getest, maar wellicht is ook dát achterhaald... wat jij nu noemt (anti aliasing): géén idee :/ , wel weet ik dat hij geen coaxiale audio - en s video uitgang heeft
Lees jezelf dan eerst even wat verder in. :) Goedkoop wil niet zeggen dat het ook per definitie de beste speler is. Nu ben ik zelf niet bekend met de Panasonic speler (en heb atm geen tijd om het na te zoeken, ben aan het werk). Echter, wat ik wel weet is dat de PlayStation3 werd vergeleken met de top van het assortiment. Bij Anti-Aliasing gaat het erom hoe kartelranden worden verwerkt.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

De xbox 360 is leuk als je de kwaliteit van dvd genoeg vind, maar HD kwaliteit ga je dus niet krijgen bij films.
Op een Xbox360 kun je wel gewoon High Definition videomateriaal kijken, alleen niet op Blu-ray formaat. Je kunt via het netwerk streamen, vanaf een externe HD/ USB-stick of zelf een dvd branden met daarop HD materiaal. (mp4 enz.)
Op een single layer DVD kan ik 2 uur mp4 of mkv materiaal kwijt in 720p in goede kwaliteit. Op een duallayer misschien zelfs 2 uur in 1080p.

Dit is echter wel wat meer gedoe dan gewenst en dan zou ik toch gewoon voor een PS3 gaan, maar het kan wel gewoon prima.

[ Voor 41% gewijzigd door KneppaH op 20-12-2008 14:53 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Gewone DVD's zullen er een stuk beter uitzien via een fatsoenlijke stand-alone speler, zeker op zo'n scherm.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
PS3 kost incl. de speciale Sony afstandsbediening en de film 300 ook gewoon 300 Euro (Bart Smit)

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

De playstation3 kan ook streamen van je computer (lin, win, mac). Daarnaast kan je ook een USB stick en of een externe harde schijf aan de playstation3 hangen, hij ondersteund alle populaire (download) formaten. Evt kan je zelfs films/muziek naar de interne harde schijf kopiëren.

De huidige Playstation3 heeft helaas maar 2 USB poorten, maar dit kan je gewoon oplossen door middel van een USB hub.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:56

painkill

Pain(k)(ill)

Als je Blu ray films wilt kijken moet je zeker voor de ps3 gaan.

En daarmee is alles gezegd.
Standalone spelers zijn voor dat geld niet beter te krijgen, mede omdat de ps3 met miljoenen tegelijk word gemaakt en door massaproductie zo goedkoop kan zijn, standalone spelers hebben dit niet, dus een 500 euro speler is meestal niks beter dan een ps3.

Mijn SNES verzameling!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Alvast hartelijk dank!
1. Nee. Je kunt er alleen DVD's of HD DVD's op kijken.
2. Nee.
2a. Ja
2b. Nee. Wil je DVD's fatsoenlijk upscalen, heb je een dure standalone speler nodig (de PS3 doet het ook heel erg goed). Dan nog ziet het er niet uit als een Blu-ray.
3. Ja.

Ik zou je aanraden om voor de PS3 te gaan. Het is één van de beste Blu-ray spelers atm, vooral qua snelheid en beeldkwaliteit. Het is ook nog eens een van de betere DVD spelers. En je kunt heel makkelijk met bijvoorbeeld TVersity films/series/concerten van je PC naar de PS3 (of de Xbox360) streamen :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:52
DVD's op een xbox360 zien er niet echt goed uit (heb het vergeleken met een Cambridge Audio 540D / Primare DVDI-10) daarbij maakt de xbox360 een behoorlijk storend geluid tijdens het afspelen van een film dus dat is ook niet echt fijn. De 360 kan ook geen bluray afspelen en verwacht voorlopig ook maar geen add-on. De PS3 is de juiste keuze in jou geval.

De PS3 is ook beter in het afspelen van dvd dan een xbox360.
The bottom line is that the PS3's upscaling is pretty good, although it doesn't compare to top-of-the-line players such as the Oppo DV-981HD or the new high-def disc players with HQV processing, such as the Samsung BD-P1200 and the Toshiba HD-XA2. On the other hand, the PS3's DVD performance is definitely a big step up from that of the Xbox 360 Elite. In the final analysis, when you consider that upscaling is just one of the many functions of the PS3, we think the performance is pretty impressive.
Op het moment worden o.a. Sony bluray spelers geleverd met een 6-tal gratis bluray schijven. De S350 / S550 zijn prima spelers. Misschien ook even in je overweging meenemen.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
Brad Pitt schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:20:
PS3 kost incl. de speciale Sony afstandsbediening en de film 300 ook gewoon 300 Euro (Bart Smit)
Idd, op dit moment is de PS3 zonder games te koop bij de BS.

Je moet er wel op tijd bij zijn want het is een op=op aanbieding, ze zijn wat oude bundels aan het opruimen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:23:

Een PS3 vind ik toch echt te duur (de beste en meest voordelige keus voor een blu-ray speler is namelijk de Panasonic DMP-BD35 en die is 299,-
Ik had vandaag bij de MM een PS3 in m'n handen, inclusief één BD film maar €277! Het was omdat ik er geen zin had om een heel eind mee te lopen (grote doos) want anders had ik 'm meegenomen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Noreia
  • Laatst online: 13-09-2025
Abbadon schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:38:
[...]

Ik had vandaag bij de MM een PS3 in m'n handen, inclusief één BD film maar €277! Het was omdat ik er geen zin had om een heel eind mee te lopen (grote doos) want anders had ik 'm meegenomen.
In welke MM was dat? En was het de 40gb of de 80gb?

Verwijderd

Topicstarter
Noreia schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 17:19:
[...]

In welke MM was dat? En was het de 40gb of de 80gb?
Daar ben ik idd. ook wel benieuwd naar. Wat betreft de MM, vermoed ik die in Utrecht, aangezien 'Abbadon' uit Utrecht komt, maar dat is misschien een té gemakkelijke aanname

In ieder geval ga ik morgen bij Bart Smit kijken voor een PS3 (fijn, die koopzondagen in december - in de iets minder grote steden :) ) want ik ben toch redelijk overtuigd nu... na alle reacties en na het verder zoeken op het internet. Alleen nog even dat leuke prijsje vinden

Maakt 40gb nog iets uit trouwens, wanneer je er films mee wilt kijken? Lijkt me niet, maar als niet-consoler-expert vraag ik het toch maar even voor de zekerheid...

• Hahn
Grootte van de harde schijf maakt voor het kijken van films niks uit inderdaad :)

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:05:
Grootte van de harde schijf maakt voor het kijken van films niks uit inderdaad :)
Hahn, ik ben je wederom zeer dankbaar voor je snelle reactie :)

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Ik heb zelf 2 xboxxen voor t gamen (en n hd-dvd add-on) en n ps3 voornamelijk voor t afspelen van blu-ray op n 50 inch Pana plasma en eentje van 42 inch.

Op n xbox kan je geen blu-ray afspelen en dit zal waarschijnlijk ook in de toekomst niet gaan gebeuren, Microsoft ziet meer in hd download/streams.

Als je toch niet wilt gamen kan je beter van de actie bij bijv bcc gebruik maken, waar je bij aankoop van n Samsung blu-rayspeler van €250 er 8 blu-rayfilms bij krijgt of de Sony van €299 waar je er 10 krijgt.
Een blu-rayspeler kan ook gewone dvd's afspelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 21-12-2008 23:45 ]

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

De allergoedkoopste HD-oplossing zie ik nergens terug, namelijk een NMT :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Ik zou zeggen koop een PS3. Tegenwoordig leuke prijzen, net zo duur als een standalone blu-ray speler. Bovendien, er is laatst een test gedaan met allerlei blu-ray spelers, waaronder de PS3. De laatste kwam als beste uit de test (makkelijk up-te-daten via firmware en laadde de film-schijfjes het snelst!)

Bovendien, je kunt altijd nog overgaan tot het spelen van games ook als gamen je in eerste instantie niet aanstaat. Dat is op de PS3 (of XBOX360) een ware sensantie op een dergelijk scherm en er zijn genoeg goede games!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:28
PlayStation. Je kan er Blu-Ray mee spelen en standaard DVD's zijn er zichtbaar mooier op dan op de XBOX360 Elite. Meer dan dit kan en wil ik er niet over zeggen, want de Xbox360 Elite speelt geen Blu-ray en dan kun je makkelijk vinden op internet ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, nogmaals bedankt allemaal!
En intussen wéét ik dat ik op het internet makkelijk had kunnen achterhalen of de Xbox 360 Elite geen blu-ray afspeelt ;)
Eigenlijk bedoelde ik met mijn intro bericht ook meer mijn totaal vraag
(maar idd: ik had ook nog niet echt ontdekt of je dus wel of niet blu-ray discs kunt afspelen in de Xbox) O-)

Ik heb nog steeds niet echt de goedkoopste PS3 ontdekt in de winkels (toch overal 399,- incl. 2 spellen), maar ik blijf nog even doorzoeken ... ook maar online (Wehkamp 333,- incl. Abba-iets met 2 microfoons, alleen heeft die PS3 een grijs vlak...)

Zou leuk zijn als we vóór de Kerst iets in huis hebben!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

Kettrick

Rantmeister!

Royz schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:45:
Het topic gaat over een BR speler :>

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

RoeLz schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:53:
[...]

Het topic gaat over een BR speler :>
Tsja dat is een keuze :p. Een BR kan echt niet meer dan een NMT, zonde!! Maar veel plezier ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Royz schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:45:
Dank voor je tip, maar het gaat mij nu inderdaad om het afspelen van (blu-ray) discs en dat doet de NMT niet
Wel een handig apparaat, ik kende het niet.

edit:
eh.. of heb ik, net zoals bij de Xbox 360 Elite, niet goed gekeken... en speelt de NMT in dit geval wél blu-ray af?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 11:03 ]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:59:
[...]

Dank voor je tip, maar het gaat mij nu inderdaad om het afspelen van (blu-ray) discs en dat doet de NMT niet
Wel een handig apparaat, ik kende het niet.

edit:
eh.. of heb ik, net zoals bij de Xbox 360 Elite, niet goed gekeken... en speelt de NMT in dit geval wél blu-ray af?
Nee, een NMT speelt geen blu-ray schijfjes af. Wel speelt een NMT 1 op 1 Blu-ray rips af en alle andere 1080p films (dus meer mogelijkheden en kost maar 160 euro, alleen fysieke schijfjes werken niet)

Mocht je meer willen weten kan je even terecht in het GoT topic: Networked Media Tank - deel 3

[ Voor 5% gewijzigd door Royz op 22-12-2008 11:25 ]

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik sluit me aan bij de massa: koop een PS3, die speelt Blurays, is upgradebaar en scaled DVD's ook heel mooi op naar 1080p en je hoort hem nauwelijks. Naast dit alles zijn standalone Bluray spelers, zeker de goedkope, vaak traag met het opstarten van een schijfje. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb mensen wel eens over een minuut of meer horen praten terwijl de PS3 dat, dankzij die cell processor, veel sneller doet. Het enige nadeel van een PS3 tov een standalone speler is dat hij waarschijnlijk meer stroom verbruikt dan een losse speler, en je kan je audio er niet op losse analoge uitgangen uithalen (maar dat kan waarschijnlijk met een budget Blurayspeler ook niet) als je gewoon HDMI wilt gebruiken maakt dat echter sowieso niet uit.

Koop wel meteen een afstandsbediening bij het ding want films besturen met een PS3 controller is erg verwarrend :)

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:49:
Ik heb nog steeds niet echt de goedkoopste PS3 ontdekt in de winkels (toch overal 399,- incl. 2 spellen), maar ik blijf nog even doorzoeken ... ook maar online (Wehkamp 333,- incl. Abba-iets met 2 microfoons, alleen heeft die PS3 een grijs vlak...)

Zou leuk zijn als we vóór de Kerst iets in huis hebben!
Playstation 3 80 GB + Bluray 300 + Bluray Remote: €299,95

[ Voor 12% gewijzigd door Giant87 op 22-12-2008 12:35 ]

• Chevy454
  • Niet online
Ik stond ook voor die beslissing. En ik heb gekozen om niet de PS3 te kopen :)

Ik wou een game console en een BR-speler. Maar de PS3 kon ik niet met de Harmony combineren zonder dat er een speciale USB stick bijgekocht moest worden welke ook de PS3 aan kon zetten. En natuurlijk de release van de komende Final Fantasy in het achterhoofd heb ik gekozen voor de Xbox360 elite.

Geen enkel moment spijt van gehad :Y Maar dan de BR-speler: ik heb een Sony BDP-S350 gekocht met 10 BR-films voor 299 euro. Deze kan via het internet worden geupdate :)

De PS3 biedt veel all in one oplossingen maar ik wil gebruikerscomfort met mijn Harmony en Final Fantasy :P Maar ik zou de keuze niet laten afhangen aan de BR-speler.

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 22-12-2008 13:10 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[b][message=31234086,noline]
Geen enkel moment spijt van gehad :Y Maar dan de BR-speler: ik heb een Sony BDP-S350 gekocht met 10 BR-films voor 299 euro. Deze kan via het internet worden geupdate :)
Dat zijn inderdaad interessante aanbiedingen ja. Daar heb je er meer van, koop 10 Blurays en krijg de speler gratis. Hoe interessant is uiteraard een beetje afhankelijk van de films die je dan krijgt :)

• Chevy454
  • Niet online
Jheroun schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:50:
Dat zijn inderdaad interessante aanbiedingen ja. Daar heb je er meer van, koop 10 Blurays en krijg de speler gratis. Hoe interessant is uiteraard een beetje afhankelijk van de films die je dan krijgt :)
Heb niet te klagen gehad. Zat voor iedereen wel wat wils tussen :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:03

jasjenl

Liab A Tymo

Als je eigenlijk niks om games geeft, zou ik niet voor een PS3 gaan maar voor een standalone speler. Ik stond zelf voor dezelfde keuze en ben ook uiteindelijk voor een standalone gegaan, namelijk de Panasonic DMP-BD35. Die is goedkoper dan een PS3, is standaard met een infrarood AB te bedienen (wat bij een PS3 niet zomaar werkt), is stiller dan een PS3 en past qua vormgeving beter bij normale AV apparatuur dan de PS3 met zijn afwijkende glooiende/ronde vormen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ondanks de toch wat tegensprekende berichten...
ben ik (na enig onderzoek) voor bovenstaande aanbieding gegaan! :) (bedankt voor de tip!)
Het was even zoeken naar een Bart Smit in de buurt waar 'ie nog níet was uitverkocht, maar het is gelukt dus ;)
Qua design past ie trouwens ook wáánzinnig bij onze tv O+ 8)
Nu nog even wachten op de HDMI-kabel, die komt er zo aan
(ik schrik alleen dat ik nu dan toch wel iets lees over geluid.. ik dacht dat de PS3 toch (redelijk) stil was
Ik heb nog een oude Xbox en die is echt een ramp qua geluid, ik hóóp dus wel dat dit beter is
We zullen het binnen een paar uur merken als het goed is...

• Noreia
Ik heb ook de Ps3 bij Bart Smit besteld maar kreeg dan de tip van een vriendin dat er bij Intertoys hetzelfde bundle ook voor 299€ in de winkel ligt.Maar je kan er nog uit een aantal spellen kiezen.Ik heb er Fallout 3 genomen.Maar je kon ook kiezen voor bvb LBP of Resistance 2 of Fifa 09 en nog een aantal meer.Ik denk een super aanbieding.Nu moet ik alleen nog mijn bestelling bij BartSmit annuleren.Hopelijk gebeurt dit morgen voordat het verstuurd wordt.Nu moet er alleen nog een plasma komen.

Verwijderd

Topicstarter
Noreia schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:12:
Ik heb ook de Ps3 bij Bart Smit besteld maar kreeg dan de tip van een vriendin dat er bij Intertoys hetzelfde bundle ook voor 299€ in de winkel ligt.Maar je kan er nog uit een aantal spellen kiezen.Ik heb er Fallout 3 genomen.Maar je kon ook kiezen voor bvb LBP of Resistance 2 of Fifa 09 en nog een aantal meer.Ik denk een super aanbieding.Nu moet ik alleen nog mijn bestelling bij BartSmit annuleren.Hopelijk gebeurt dit morgen voordat het verstuurd wordt.Nu moet er alleen nog een plasma komen.
Heb je al gekeken bij Intertoys? Hier waar ik woon hadden ze geen aanbieding die ook maar íets in de buurt kwam nl... Jij bedoelt dus dat het dezelfde aanbieding is als die bij Bart Smit (met de blu-ray disc (film) 300, de afstandsbediening en een controller) met als extra nog een game? Hm, ja zou wel heel mooi zijn natuurlijk.
Nou ja, ik heb 'm al in huis...
(en tot zover bevalt ie prima! - en ook geen 'geluidsoverlast') :)
Succes met jouw aankoop iig!

Verwijderd

Topicstarter
Koop ik ook 's wat..
Is het dezelfde avond (nu dus) op Radar :o
Nou ja, maar hopen dat het tóch overdreven is en mijn 80 gb apparaat deze kuren níet gaat vertonen :|

• Noreia
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:26:
[...]

Jij bedoelt dus dat het dezelfde aanbieding is als die bij Bart Smit (met de blu-ray disc (film) 300, de afstandsbediening en een controller) met als extra nog een game?
Ja.Vond het ook een supergoede aanbieding.Maar de actie van Bart Smit is zeker ook niet slecht.Ik heb deze ja ook besteld.Moet die alleen nog annuleren hehe.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:53:
Koop ik ook 's wat..
Is het dezelfde avond (nu dus) op Radar :o
Nou ja, maar hopen dat het tóch overdreven is en mijn 80 gb apparaat deze kuren níet gaat vertonen :|
ik ben niet into een PS3 (ik heb zelf een xbox ook op kassa geweest) maar welke kuren praat je dan over?

Verwijderd

Topicstarter
Royz schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:27:
[...]

ik ben niet into een PS3 (ik heb zelf een xbox ook op kassa geweest) maar welke kuren praat je dan over?
Over een kapotte blu-ray laser... die zou na zo ongeveer een jaar ermee uitscheiden (het glas/ de lens zou oververhit raken en knappen?). Van het ene op het andere moment kun je geen games meer opstarten en worden blu-ray discs niet meer gelezen. En Sony biedt maar 1 jaar garantie.. ook dat (voornamelijk dat) werd besproken. Dat dat absurd is en niet klantvriendelijk en een slecht marketingbeleid.

Maar goed, ik denk dat we bij deze probleemgevallen wel praten over fanatieke gamers...

En / maar aangezien het hier ook een (vrij) nieuwe techniek betreft, of het niet ook geldt voor alle stand-alone blu-ray spelers over een jaartje... (al lijken blu-ray spelers me toch nét iets betrouwbaarder en meer solide)

Lichtelijk spijt van mijn aankoop inmiddels, en dat na al dat speurwerk, beetje zuur....
Ik laat me dus tóch door wat negatieve verhalen beïnvloeden.. maar ze komen dan ook wel op een héél ongelukkig tijdstip

Hier meer over dit onderwerp in Radar:
http://www.trosradar.nl/i...930&tx_ttnews[backPid]=85

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 22:33 ]

• Chevy454
  • Niet online
Ga film kijken en niet doemdenken. Mijn Xbox kan ook de Red Ring Of Dead krijgen, so what? Gewoon genieten en niet doemdenken :)

Das nou de reden waarom ik voor losse componenten ben gegaan :) Als het kapot gaat, ja dan is het stuk maar dan hoef ik slechts 1 functionaliteit te vervangen en niet de hele meute.

• me_mrtn
Producten kunnen altijd kapot gaan. En je hoort juist het aantal mensen dat slechte ervaringen heeft met producten en niet de mensen die nergens last van hebben. ;) In het PS3-topic is overigens te lezen dat Sony de zaken allemaal snel en netjes afhandelt. Programma's als Kassa en Radar slaan overigens geregeld de plank mis imho.

Verwijderd

Voor €300 heb je de Samsung bd-p2500 blu ray speler, heb m zelf gekocht na veel speuren naar reviews en info over blu ray spelers op internet.
Deze is ook op internet aan te sluiten voor het updaten en je kan online streamen.
Kwaliteit van beeld en geluid is echt top en vergelijkbaar met veel duurdere stand alone spelers.

PS3 is tegenwoordig niet meer de 'enige' optie voor blu ray er zijn goede alternatieven te vinden onder de stand alone spelers zoals o.a. de hierboven genoemde speler.
Voordeel van de PS3 is natuurlijk dat het een alles in een systeem is, je kan er ook nog op gamen en als mediacenter gebruiken, als je daar gebruik van wilt maken.

Persoonlijk vind ik de PS3 niet mooi naast mijn plasma staan en ik game op de PC, maar dat is een persoonlijke voorkeur natuurlijk.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Klinkt omslachtig maar als je zin hebt in een leuke dagtrip: Bij de HMV in London liggen nu BR-spelers voor 150 pond (de huidige koers is zowat 1:1). Een retour London kost je 150 euro vanaf Amsterdam. Als ik daartussen moest kiezen en een BR-speler van 300 euro dan wist ik het wel ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1