Folder size != drive size

Pagina: 1
Acties:

• eturfboer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2025
Beste mensen,

Misschien is er een erg logische verklaring voor, maar ik zit met een 'probleem'. Volgens de windows schijf statestieken is mijn hardeschijf bijna vol. Echter als ik de mappen en bestanden selecteer op de schijf en daar de grootte van laat berekenen scheelt dat 50Gb. Nu is de vraag, waar komt deze discrepantie uit ontstaan? En, misschien belangrijker, hoe krijg ik die data weer terug/leeg?

Het zal toch niet zo zijn dat de 'onnauwkeurigheid' van het berekenen 50Gb verschil op levert?

Al met al merkwaardig, alvast bedankt voor jullie antwoord.
Afbeeldingslocatie: http://www.turfboer.net/DriveSize.JPG

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:54

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Voer schijfopruiming eens uit.
Alle mappen selecteren laat verborgen bestanden niet zien (zoals de recycle bin etc).

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-02 22:58

Sebazzz

3dp

Ten eerste: Het is GB, niet Gb ;) Wel iets waar je op moet letten als je over data groottes praat.

Ten tweede: Heb je alles zichtbaar staan, zowel verborgen als systeembestanden en speciale bestanden?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Misschien ff Folder Size 2.4 (http://foldersize.sourceforge.net/) installeren en kijken wat alle ruimte inneemt? :)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 21:03
wel eens gehoord van systeemherstel, systemfolders. e.d??

A Soldiers manual and a pair of boots.

• eturfboer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2025
CHKDSK levert geen verandering op. Het is inderdaad GB, maar daar komt het verschil niet van (rekent beide in GB). Alle bestanden (ook verborgen) zijn meegrekend.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

eturfboer schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:36:
CHKDSK levert geen verandering op. Het is inderdaad GB, maar daar komt het verschil niet van (rekent beide in GB). Alle bestanden (ook verborgen) zijn meegrekend.
Tja, bij linux/unix heb je zoiets als fschk. Dat doet een file system check en reparatie. Dit is precies zo'n gevalletje dat je file systeem verkeerde waarden rapporteert en herstelt moet worden.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:54

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

VisionMaster schreef op zondag 21 december 2008 @ 09:46:
[...]

Tja, bij linux/unix heb je zoiets als fschk. Dat doet een file system check en reparatie. Dit is precies zo'n gevalletje dat je file systeem verkeerde waarden rapporteert en herstelt moet worden.
Nope.
Dit is gewoon zo'n geval waar de gebruiker dingen in de recyclebin gegooit heeft, en deze nooit geleegt heeg omdat hij niet weet dat er wat in zit. Gewoon de hardeschijf opschonen met Schijfopruiming en het 'probleem' is opgelost ;)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• jeroentb
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 13:12
Is het NTFS ? SYSVOL map kan namelijk ook erg groot worden...

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:24
Ik kom dit ook tegen, op mijn eigen pc's, en op die van vrienden/kennisen.

Schijfopruiming helpt niet, dus ik verdenk de Sysvol map.
En ja, ik gooi altijd eerst de prullenbak leeg. ;)

De enige manier die ik weet om dit te herstellen is een complete format van die partitie, maar kan dit ook op 'n andere manier?

Soms kun je namelijk niet alle data backuppen, of kost het backuppen gewoon teveel tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Richub op 21-12-2008 11:22 ]

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:01
Richub schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:20:
Ik kom dit ook tegen, op mijn eigen pc's, en op die van vrienden/kennisen.

Schijfopruiming helpt niet, dus ik verdenk de Sysvol map.
En ja, ik gooi altijd eerst de prullenbak leeg. ;)

De enige manier die ik weet om dit te herstellen is een complete format van die partitie, maar kan dit ook op 'n andere manier?

Soms kun je namelijk niet alle data backuppen, of kost het backuppen gewoon teveel tijd.
Zover ik weet bestaat de Sysvol map uit herstelpunten die gemaakt worden door Systeemherstel, en je kunt alle herstelpunten verwijderen door Systeemherstel even uit te zetten (Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel), de PC te rebooten en dan weer aan te zetten, of door even Schijfopruiming te draaien en dan op het tweede tabblad aan te geven dat je alle herstelpunten behalve de laatste wil verwijderen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tomwas54 schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:43:
[...]

Zover ik weet bestaat de Sysvol map uit herstelpunten
Nope.
De enige echte SYSVOL kom je alleen tegen op Domain Controllers, als je de 'System Volume Information' folder bedoelt dan moet je die ook gewoon zo noemen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1