website DiceComputers niet bereikbaar (inmiddels failliet)

Pagina: 1
Acties:

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54
Dit topic is bestemd om te discussieren over het down zijn van de website van Dice Computers en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen. Dit topic is mede ook opgezet om discussie in de shopreview te voorkomen, het bedrijf geeft uit monde van de eigenaar aan niet failliet te zijn.
UPDATE: Dice is op 27/2 failliet verklaard.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shops.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.[/list]

Nogmaals: de eigenaar geeft aan dat de winkel niet failliet is, men heeft echter wel grote problemen met de website. Op dit moment is er bij ons dus niet meer bekend dan dat de site inderdaad offline is, de winkel is echter nog wel open en men schijnt er met man en macht aan te werken om de site weer online te krijgen.

Bericht hierboven

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 16:22

Japser

Jeej!

Nou...t loopt storm :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Het is een mooi teken dat dit topic niet storm loopt. Daaruit zou je kunnen opmaken dat er weinig aan de hand is voor consumenten.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Nja in ieder geval heeft er tenminste één user last van; Dice Computers / Compufix betaalt niet terug: wat doen?

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Erg jammer dat de website offline is. Ik probeer namelijk een Jstac Victoria 236 te bestellen (voor zover ik weet alleen bij hen verkrijgbaar) maar dit lukt me niet. Ze reageren zowel niet op e-mails als op telefoontjes. Jammer.

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 10:30
J-Media schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:51:
Erg jammer dat de website offline is. Ik probeer namelijk een Jstac Victoria 236 te bestellen (voor zover ik weet alleen bij hen verkrijgbaar) maar dit lukt me niet. Ze reageren zowel niet op e-mails als op telefoontjes. Jammer.
Dan zou ik me gaan afvragen of het verstandig is om daar iets te bestellen ;)

Maar de eigenaar gaf aan niet failliet te zijn, maar gaf hij dan een andere verklaring?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Stephan4kant schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:58:
[...]

Dan zou ik me gaan afvragen of het verstandig is om daar iets te bestellen ;)

Maar de eigenaar gaf aan niet failliet te zijn, maar gaf hij dan een andere verklaring?
Zijn antwoord was dat ze problemen hebben met hun site. Niet meer niet minder, het is onduidelijk wat voor soort problemen er zijn.

• StephanVierkant
Wat is de relatie tussen Movenext en Dice? Als Dice alleen een leverancier is, vraag ik me af waarom de mededeling 'dicecomputers.nl is tijdelijk buiten gebruik gesteld.' er staat, en niet een mededeling in de trant van 'wegens (technische/logistieke/weetikveelwatnogmeer) omstandigheden is onze site tijdelijk buiten gebruik'.

De huidige tekst suggereert dat er andere problemen zijn, 9 van de 10 keer gaat het om een betalingsachterstand of andere vorm van contractbreuk (misbruik o.i.d.).

Bovendien is uitstel van betaling nog geen faillissement ;).

[ Voor 6% gewijzigd door StephanVierkant op 20-12-2008 21:07 ]

Verwijderd

DaannO schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:02:
[...]

Zijn antwoord was dat ze problemen hebben met hun site. Niet meer niet minder, het is onduidelijk wat voor soort problemen er zijn.
Ik heb pas geleden de samsung T220 besteld bij hem, om precies te zijn op di 16/12.

Direct na het bestellen netjes mijn bevestiging gehad via de mail. Op de site stond verwachten levering 3 tot 4 werk dagen. Afgelopen vrijdag, 19/12 was ik een beetje aan het googelen, en kwam ik terecht op de tweakers shopreview pagina, waar iemand had geschreven dat failliet was. Na telefonisch contact met moederbedrijf compufix bleek mijn bestelling toch netjes aanwezig te zijn bij het adres van de webshop.

Na wat gepraat te hebben met de medewerker bleek er problemen te zijn met de/zijn webhost. Hij vertelden mij dat hij hoopte wat rond di of woe 23/12 - 24/12 de website weer in de lucht zou zijn. Door dat de webhost/site offline is krijgt de koper ook geen email over eventuele afhaal mogelijkheden van het bestelde product, dit i.v.m. een rebouns van de webhost/server van de website.

Voor mensen die product besteld hadden en graag meer willen weten, hou je email bevestiging bij de hand en bel het volgende nummer : 0294-414652 of anders 0294-414654

Ik ga aanstaande maandag 22/12 mijn bestelling ophalen en hopen dat dit zonder problemen gaat.

Ik laat nog even weten hoe of wat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2008 02:09 ]

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 02:06:
[...]

Ik heb pas geleden de samsung T220 besteld bij hem, om precies te zijn op di 16/12.

Direct na het bestellen netjes mijn bevestiging gehad via de mail. Op de site stond verwachten levering 3 tot 4 werk dagen. Afgelopen vrijdag, 19/12 was ik een beetje aan het googelen, en kwam ik terecht op de tweakers shopreview pagina, waar iemand had geschreven dat failliet was. Na telefonisch contact met moederbedrijf compufix bleek mijn bestelling toch netjes aanwezig te zijn bij het adres van de webshop.

Na wat gepraat te hebben met de medewerker bleek er problemen te zijn met de/zijn webhost. Hij vertelden mij dat hij hoopte wat rond di of woe 23/12 - 24/12 de website weer in de lucht zou zijn. Door dat de webhost/site offline is krijgt de koper ook geen email over eventuele afhaal mogelijkheden van het bestelde product, dit i.v.m. een rebouns van de webhost/server van de website.

Voor mensen die product besteld hadden en graag meer willen weten, hou je email bevestiging bij de hand en bel het volgende nummer : 0294-414652 of anders 0294-414654

Ik ga aanstaande maandag 22/12 mijn bestelling ophalen en hopen dat dit zonder problemen gaat.

Ik laat nog even weten hoe of wat.
Allereerst dank voor jouw reactie.

Ik heb op 8 december een bestelling geplaatst bij Dicecomputers en mijn betaling is op 9 december door Dicecomputers bevestigd.

Tot op heden geen enkele reactie van hun kant. Telefonisch kan ik ze inderdaad niet bereiken en op mijn mails wordt niet gereageerd.

Verder vond ik het al vreemd dat als reactie wordt gegeven dat zij er alles aan doen om de site weer operatief te krijgen. De reeds geplaatste bestellingen afhandelen zou belangrijker moeten zijn, dan de website werkend krijgen. De verklaring van Q-Online schept wat dat betreft duidelijkheid.

Morgen ga ik de telefoonnummers bellen die je hebt gegeven. Zo hoop ik eindelijk duidelijkheid te krijgen over de afwikkeling van mijn bestelling, die op z'n zachtst gezegd geen schoonheidsprijs verdient.

Mocht ik meer weten, dan zal ik dat hier vermelden.

Flickr

Verwijderd

wilmundo schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:29:
[...]

Allereerst dank voor jouw reactie.

Morgen ga ik de telefoonnummers bellen die je hebt gegeven. Zo hoop ik eindelijk duidelijkheid te krijgen over de afwikkeling van mijn bestelling, die op z'n zachtst gezegd geen schoonheidsprijs verdient.

Mocht ik meer weten, dan zal ik dat hier vermelden.
Graag gedaan, geen probleem :).

Ja ik snap zeker je punt, en het is zeker niet netjes nee. Maar probeer morgen na 10 uur even contact op te nemen met 1 van de 2 nummers want ik kreeg wel gehoor, en werd telefonisch ook netjes te woord gestaan.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom verbaast dit me niks... bestelling gedaan en daarop nooit meer iets van gehoord. Na 3,5 week (12 december) een email gestuurd dat ik m'n geld terug wil. Niks op gehoord. Na 4 weken (17 december) weer een email gestuurd, weer niks gehoord.
Ik zou afraden hier te bestellen, hebben overduidelijk hun zaken niet op orde. Misschien niet falliet maar zeker geen ervaring met goed handelen en klanten tevreden houden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik heb op 7 november een HP Printer besteld.
Ik heb diverse malen contact gehad met dicecomputers, ze verzekerde dat mijn bestelling er aan kwam. Meerdere mails gestuurd. Helaas heb ik betaald met iDeal, ik heb geen mogelijkheid om mijn geld nu terug te vragen. Het is nu 22 december, ik hoor niks van ze terug en mijn geld hebben ze ook nog.

Het schijnt een probleem van de TPG te zijn. Maar het gewoon niet reageren op mails / telefoontjes is gewoon zo vervelend.

Ik hoop dat ik mijn geld nog terug krijg, ik ben er echt niet blij mee. 400 euro zo weg :(
Ik wacht af tot na de kerst, daarna ga ik langs bij het bedrijf eens kijken wat ze te vertellen hebben.

Ik moet mensen echt afraden om hier te bestellen.

Verwijderd

Ik heb ook op 19 november een bestelling geplaatst, en betaald, bij DiceComputers.
Op Tweakers had deze organisatie een goede rating en was ook nog eens goedkoop.

Aangezien de op de site vermelde leverdatum niet gehaald werd, heb ik via mail om de orderstatus gevraagd. Op mijn tweede mail kreeg ik als antwoord:

" Hierbij delen wij u mede dat uw aanvraag met nr xxxxxx is geannuleerd.

Door het faillissement van één van onze leveranciers,
is helaas het door u bestelde artikel niet meer leverbaar.
Wij zullen ervoor zorgen dat uw geld zo spoedig mogelijk word terug gestort. "

Op 16 december had ik nog niets ontvangen en heb toen nog eens een herinnering per mail verstuurd.
Vandaag heb ik hier nog een aanmaning achteraan gestuurd. Of het iets zal helpen :?
Als ik de andere reacties bekijk, dan is niet alleen de website een probleem...

(Ik weet dat "Ja ik ook" reacties niet de bedoeling zijn, maar mogelijk werpt het faillissement van de leverancier een ander licht op deze zaak.)
------------------------------
Update: 23-12-2008 13:55 Per mail heb ik nog geen antwoord ontvangen, maar nog geen anderhalf uur na bovenstaande post (en zo'n 4 uur na mijn mailtje) stond het bedrag op mijn rekening!
Modbreak:Wat staat er in de TS over het plaatsen van NAW-gegevens? Check je mail!

Voor de volledigheid: De administratieve afhandeling van de bestelling, inclusief de credit-factuur, ziet er verder goed verzorgd uit. Ik zal dit topic de komende weken goed in de gaten houden, maar voorlopig geef ik DiceComputers nog even het voordeel van de twijfel.

[ Voor 26% gewijzigd door Longbeard op 29-12-2008 12:48 . Reden: Update ]

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-01 10:04

Eijkb

Zo.

Als er problemen zijn met de webhost zal het zo zijn dat op emails ook niet gereageerd kan worden. Het opnieuw online brengen van de website / emaildienst is dan wel degelijk belangrijk, al is het maar om klanten te informeren. Hoop voor de mensen die daar nog geld / bestellingen uit hebben staan dat het snel goed komt.

.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01 19:11
Dat verhaal van Mark-1971 geeft toch wel te denken, waarschijnlijk is er meer aan de hand?

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:52:
[...]

Graag gedaan, geen probleem :).

Ja ik snap zeker je punt, en het is zeker niet netjes nee. Maar probeer morgen na 10 uur even contact op te nemen met 1 van de 2 nummers want ik kreeg wel gehoor, en werd telefonisch ook netjes te woord gestaan.
Op jouw advies heb ik gisteren contact opgenomen met het nr dat op 4 eindigt. Ik kreeg een vriendelijke vrouwelijke medewerker van Compufix aan de lijn. Zij meldde dat Dice ondertussen telefonisch bereikbaar is op het nr dat op 2 eindigt. Mocht ik hen niet bereiken, dan kon ik terugbellen en dan zou zij dat kunnen doorgeven (in de vorm van een notitie of iets dergelijks).

Ik belde Dice, alleen het nr bleek meerdere keren bezet. Toen het overging, kreeg ik de mailbox waarbij werd gemeld dat Dice tot 15 of 14:30 uur bereikbaar is.

Vandaag opnieuw geprobeerd Dice te bereiken en meerdere keren bezet. Ik vreesde dat dit wellicht een werkwijze was om klanten te ontlopen. Later in de middag kreeg ik een vriendelijke medewerker van Dice aan de lijn. Hij bevestigde dat er nog steeds problemen zijn en dat hij wellicht aan de hand van mijn offertenummer in het systeem mijn order kon nagaan. Dat is gelukt en het bleek dat mijn order ook bij hen was gearriveerd. Aangezien ik voor de optie heb gekozen voor bezorging aan huis (woon niet ver van Weesp), heeft de medewerker mij verzekerd dat hij de order persoonlijk zou langsbrengen in de avond.

Hij is zijn woord nagekomen en ik heb mijn order gelukkig binnen. Een behoorlijke geruststelling!

Flickr

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
Ik heb afgelopen jaar een keer of 20 bij hun besteld en weining problemen gehad. Laatste keer werd er verteld dat er een ze een leverancier kwijt waren waardoor hun site ook bijna leeg was. Ze zullen toch binnen een paar dagen met nieuws moeten komen om één en ander nog geloofwaardig te houden. Als ze mot hebben met de hosting dan zullen ze dat snel op moeten lossen. Voor het sturen van mails zijn meer mogelijkheden al was het maar een hotmail of gmail accountje

BurnHard.nl ICT Solutions

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
J-Media schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:51:
Misschien lichtelijk off-topic, maar zover ik kan zien is een Jstac Victoria gewoon een RAID1 - controller, en die zijn overal te krijgen ;)

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Ergens in November een keyboard besteld (G11) maar er waren problemen bij de leverancier waardoor dit langer kon duren. Dit heb ik nagezocht en bleek echt zo te zijn (andere winkels hadden hetzelfde euvel). Sinds december kon ik echter geen telefonisch contact meer krijgen en ook op email werd niet meer gereageerd. Na twee weken nabellen ben ik mijn geld gaan halen. In Weesp. Contant uit de kas werd het meegegeven. Wel gaven ze aan dat als het zo door zou gaan ze idd falliet zouden gaan aangezien de webshop hun inkomstenbron is. Ze waren nog niet falliet zeiden ze..

Als tip wil ik meegeven zsm het geld terug te halen als het daar nog is... want zoals ieder ander begrijpt gaat een webshop onderuit als het geen website online heeft.. als commentaar werd daarop ook gegeven dat dat in de kleine lettertjes staat en daar dus ook geen schuld aan gegeven kan worden bij de webhoster..
De webhoster gaf geen informatie mee. Ik heb wel met het nummer gebeld waarop de website geregistreerd staat (welke een oud partner is van Dice). Deze gaven aan dat ze falliet zijn of gaan.

Succes voor de mensen die nog geld moeten terug krijgen.

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik ben begin oktober een paar keer bij Dice langsgeweest in Weesp bij het ophalen van een bestelling en een tweede keer om een verkeerd geleverd product om te ruilen. Het is een erg klein bedrijf, als ik het goed zag één man die sales, procurement, administratie en klantcontact doet en een andere man (familie?) met een beperking die het magazijnwerk doet.

Zeer schappelijke vent trouwens, mijn ervaringen waren positief (foutje in levering kwam door een onjuiste levering van zijn leverancier en werd zonder gedoe rechtgezet - goede service dus). Wel door de kleinschaligheid kwetsbaar. Als de eigenaar zelf niet in staat is een website te bouwen/onderhouden en door een foutje of de rekening niet betaald... is het onderuit gegaan, kan het verhaal van de website nog waar zijn ook.

Maar goed, wat phoentje hierboven zegt is ook waar: een webshop is afhankelijk van het web. Downtime kost direct klanten die op dat moment willen bestellen en indirect klanten die de boel door (lange) downtime niet meer vertrouwen. Ik wens ze het beste toe, maar ook al waren ze niet in financiele problemen en is dit pure prutserij, dan nog vrees ik dat ze niet echt de marges of reserves hadden om dit te overleven :'(

Oslik blyat! Oslik!

• Noxious
De webhoster gaf geen informatie mee. Ik heb wel met het nummer gebeld waarop de website geregistreerd staat (welke een oud partner is van Dice). Deze gaven aan dat ze falliet zijn of gaan.
Dat zegt ook een hoop. Als die website (nog) op naam van een ander staat, en diegene gaat failiet, zie dat dan maar eens even te regelen. Waarschijnlijk moet Dice dus ook de hele procedure afwachten voordat ze 'm kunnen claimen.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Noxious schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 09:56:
[...]

Dat zegt ook een hoop. Als die website (nog) op naam van een ander staat, en diegene gaat failiet, zie dat dan maar eens even te regelen. Waarschijnlijk moet Dice dus ook de hele procedure afwachten voordat ze 'm kunnen claimen.
Wat claimen, de website? Dit hadden ze al lang kunnen fixen door een andere host te nemen, de dns te wijzigen en backup van de website online zetten.

March of the Eagles

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54
Zojuist geupdate:
12 januari 2009: Wegens administratieve redenen is de de prijsweergave van Dice Computers per heden stopgezet.
bron

Bericht hierboven

• StephanVierkant
Ik vind dit erg zorgelijk. Een weekje zou nog kunnen, maar zolang je webshop plat hebben lijkt me dodelijk voor zo'n bedrijf.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 19:36
Volgens mij doet de website het weer.

• MrJT
  • Laatst online: 24-01 23:46
Had eind mei een order geplaatst voor een portable speaker.
Met ontzettend veel geduld heb ik afgewacht. Uiteindelijk in Augustus (dus na 2 maanden wachten!) geannuleerd. Dit werd netjes bevestigd middels een creditnota. Hierop volgde echter nooit de daadwerkelijke creditering. Meerdere telefoontjes gepleegd, meerdere keren zou ik terug gebeld worden, maar dit gebeurde nooit. Ook op meerdere mails heb ik nooit reactie gehad.
Dice heeft dus al sinds mei vorig jaar 52,60 van mij in bezit. Begrijp niet waarom, anderen hebben (gezien dit topic) in die tijd wel geld terug gehad.

Nu eindelijk telefonisch wat voor elkaar gekregen, en heb dezelfde creditnota nogmaals toegestuurd gekregen, met dit begeleidend schrijven:

Geachte klant,

Namens Dice Computers willen wij u hierbij op de hoogte brengen van de voortgang betreft uw order en/of eventuele creditnota.

Onlangs heeft Dice Computers te maken gehad met een grote storing op zijn website www.dicecomputers.nl
Deze storing heeft geleid tot het verlies van een groot gedeelte van onze data en e-mail. Ondanks alle pogingen tot nog toe is het helaas niet gelukt om alle data weer terug te vinden en/of te herstellen. Veel van onze klanten hebben reeds contact met ons gezocht en wij zijn met man en macht aan het werk om de verzoeken naar ieders tevredenheid op te lossen.
Echter heeft de storing grote nadelige gevolgen gehad voor Dice Computers.

De storing, welke veel langer heeft geduurd dan verwacht, is uiteindelijk uitgelopen tot een conflict tussen Dice Computers en de provider. Hierdoor heeft het veel langer geduurd voordat de website via een andere provider weer in de lucht kon. U kunt zich voorstellen dat deze kwestie tot een enorm verlies heeft geleid op meerdere vlakken.
Tevens zijn er in de afgelopen weken een aantal vervelende speculaties op internet verschenen bij o.a. de informatie- en communitysite Tweakers. Dit resulteerde weer in een paniekgolf onder onze klanten waarop een groot aantal klanten per direct zijn order(s) annuleerde en/of zijn geld terug vorderde.

Dice Computers is op dit moment druk bezig alle verzoeken zo spoedig mogelijk te behandelen en heeft zijn klanten beloofd het bedrag binnen 30 dagen, vanaf de datum op uw creditfactuur, terug te storten. Echter lopen wij op dit moment door de vele verzoeken enorm achter op schema waardoor wij de termijn van 30 dagen op dit moment niet kunnen handhaven. Wij willen hierbij een beroep doen op uw geduld en u vragen ons in de gelegenheid te stellen uw aanvraag alsnog z.s.m. te behandelen.
Om de aanvragen zo eerlijk mogelijk te behandelen zullen wij op datum van credit onze klanten terug betalen, wij vragen hiervoor uw begrip.

Wij bieden hierbij onze oprechte excuses aan voor alle ongemakken en zullen er alles aan doen uw aanvraag zo spoedig mogelijk af te handelen.

Wij danken u voor uw geduld en begrip.

Met vriendelijke groet namens Dice Computers

[ Voor 23% gewijzigd door MrJT op 23-01-2009 16:45 ]

• Noxious
Wel een net briefje :Y top

• MrJT
Ja ontzettend net briefje, maar ik zie liever het geld bijgeschreven, nu bijna een jaar verder.

• MrJT
De site van dice is op het moment weer down...... en nog steeds geen geld zien binnenkomen.

[ Voor 30% gewijzigd door MrJT op 09-02-2009 14:22 ]

Verwijderd

Heeft iemand nog een telefoon nummer waar ik ze op kan bereiken.
Op de telefoon nummers die ik in dit topic vindt nemen ze niet op :(

Ik krijg nog ongeveer 421 euro van ze.
Ik heb dezelfde mail ontvangen nu is het e-mail adres van Dice computers ook uit de lucht.

Iemand die in de buurt van Weesp woont en weet of ik daar nog wel langs kan komen ?
Anders ga ik even met mijn zwager langs om te vragen wat er aan de hand is.

Vanaf begin december mis ik al 421 euro baal er goed van.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik ben er net langs gereden in het band zit XS2 Europe: http://www.xs2.nl Die zitten op Flevolaan 54/54a/54b/56. Dit bedrijf zit daar al jaren en bestaat nog steeds. Misschien een idee om daar eens contact mee op te nemen hoe het met Dice zit?

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-01 17:00
Heeft er al iemand contact opgenomen met XS2, of heeft er al iemand een manier om Dice te bereiken? Compufixx staat in ieder geval nog in het Handelsregister, ze zijn dus niet failliet.

[ Voor 7% gewijzigd door Groever op 16-02-2009 18:08 ]

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 01:05

robdejongNL

Bite me

DiMacho schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:08:
Ik ben er net langs gereden in het band zit XS2 Europe: http://www.xs2.nl Die zitten op Flevolaan 54/54a/54b/56. Dit bedrijf zit daar al jaren en bestaat nog steeds. Misschien een idee om daar eens contact mee op te nemen hoe het met Dice zit?
Groever schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:07:
Heeft er al iemand contact opgenomen met XS2, of heeft er al iemand een manier om Dice te bereiken? Compufixx staat in ieder geval nog in het Handelsregister, ze zijn dus niet failliet.
XS2 is een redelijk grote leverancier welke dus aan (web)winkels zoals Dice Computers levert.
Ik denk dat ze je weinig kunnen vertellen.

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

• DiMacho
Robjuh schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:40:
[...]

[...]

XS2 is een redelijk grote leverancier welke dus aan (web)winkels zoals Dice Computers levert.
Ik denk dat ze je weinig kunnen vertellen.
Maar ze hebben dus in hetzelfde pand gezeten, dus moeten ze wel meer weten?!

Verwijderd

De oplichters van Dice computers hebben feitelijk gewoon 400 euro van mij gestolen.
Ze zijn onbereikbaar.

Is er dan helemaal niks wat ik kan doen?

Ik hoop dat mensen wat goede ideeën hebben want dit vind ik dus echt heel erg.
400 euro is gewoon veel geld voor mij.

Hopelijk heeft iemand nog een idee. :(

Verwijderd

Aangifte doen alvast?

• DiMacho
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:52:
De oplichters van Dice computers hebben feitelijk gewoon 400 euro van mij gestolen.
Ze zijn onbereikbaar.

Is er dan helemaal niks wat ik kan doen?

Ik hoop dat mensen wat goede ideeën hebben want dit vind ik dus echt heel erg.
400 euro is gewoon veel geld voor mij.

Hopelijk heeft iemand nog een idee. :(
XS2 bellen, aangezien ze op hetzelfde adres zitten?

• MrJT
ik krijg ook nog steeds 52,60 van ze......... maar de site is nu al weken uit de lucht, en ze zijn verder niet te bereiken.

Verwijderd

Ja, klopt.
Sinds februari ligt naast hun website ook hun telefoon, email en post ontvangst (aangetekend) plat.

Wie heeft de website en telefoonnr. van het compufix, de eigenaar van dice computers? (bron. kvk van juridisch loket)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 23:55 ]

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-01 17:00
Het telefoonnummer van Compufix is volgens mij al eerder in dit topic gepost, het probleem is dat ook die telefoon niet op wordt genomen. Voor 2,50 kun je een KvK-uittreksel bekijken, misschien een tip voor iemand met een KvK-account.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Dit is hier blijkbaar nog niet gemeld: Dice (of in ieder geval de eigenaar) is failliet

http://curatoren.nl/fo/verslag_faillprofiel.php?id=122139

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• MrJT
Is het nog mogelijk aanspraak te maken op het geld dat ik van ze tegoed heb?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

MrJT schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:12:
Als buitenstaander (geen spullen bij Dice gekocht) denk ik dat het meeste geld opgaat naar schuldeisers en in dit geval de grote jongens. Verwacht niet dat je je geld terugziet.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
MrJT schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:12:
In een faillissement ben je als klant een 'concurrente' schuldeiser. Dit houdt in dat pas wanneer de boedelschuldeisers en de preferente schuldeisers (zoals de belastingdienst) geheel voldaan zijn, het resterende geld wordt verdeeld over de overige schuldeisers.
Het is kennelijk een eenmanszaak, dus dan is er ook nog de kans dat het faillissement omgezet wordt in een WSNP. Dan zijn de verdelingsregels weer anders.

Overigens: als het faillissement opgeheven wordt, dan herleven alle schulden weer en kun je weer verhaal zoeken op de ondernemer in privé. Bij een beëindiging van een WSNP 'met schone lei' is dat niet het geval.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Noxious
Sowieso altijd contact opnemen met de curator :)

• MrJT
En om er achter te komen wie die curator is, moet ik curator.net geld gaan betalen?

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
User mailbox exceeds allowed size: info@mail.dicecomputers.nl

De mailbox zit dus vol, en ik kan fluiten naar de creditering van mijn order. Verdomme. Waarom heb ik dat nou altijd. Onder het motto het is maar €19,- euro kon je het vast wel stoppen, maar het is toch altijd weer raak.

Nu is het toch weer raak, de vergelijking waardoor ik kocht bij Dice komt tweakers.net vandaan. Het zal vast wel dichtgetimmerd zijn in de algemene voorwaarden van tweakers.net maar ik vindt toch dat tweakers hier een VEEL activere rol in had moeten spelen.

Zodra blijkt dat er iets mis is met een shop (al dan niet aan de hand van de shopsurvey) vindt ik toch dat Tweakers.net actie ondernemen en de shop al dan niet tijdelijk moet schorsen van de Pricewatch totdat duidelijk is wat er gebeurd. Dit kan heel veel leed voorkomen. Als ik de verhalen lees van mensen met een monitor van €600,- die niet meer gecrediteerd wordt dan kan ik mezelf voorstellen dat die persoon NOOIT meer iets koopt via het internet en al helemaal niet via een vertrouwens(rechts)persoon als tweakers.net.

Nu is het fluiten naar de centjes.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

MrJT schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:15:
En om er achter te komen wie die curator is, moet ik curator.net geld gaan betalen?
Google levert: http://www.channelweb.nl/...ubriek=1197121&id=2884629

En daar staat:
Compufix Computers; CFC Webshop; Dice Computers
te Almere. Curator: mr. E. Doornbos, Postbus 60194, 1320 AE Almere, T 036-546 00 40

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Darkprince1234 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:18:

De mailbox zit dus vol, en ik kan fluiten naar de creditering van mijn order. Verdomme. Waarom heb ik dat nou altijd. Onder het motto het is maar €19,- euro kon je het vast wel stoppen, maar het is toch altijd weer raak.

Nu is het toch weer raak, de vergelijking waardoor ik kocht bij Dice komt tweakers.net vandaan. Het zal vast wel dichtgetimmerd zijn in de algemene voorwaarden van tweakers.net maar ik vindt toch dat tweakers hier een VEEL activere rol in had moeten spelen.

Zodra blijkt dat er iets mis is met een shop (al dan niet aan de hand van de shopsurvey) vindt ik toch dat Tweakers.net actie ondernemen en de shop al dan niet tijdelijk moet schorsen van de Pricewatch totdat duidelijk is wat er gebeurd. Dit kan heel veel leed voorkomen. Als ik de verhalen lees van mensen met een monitor van €600,- die niet meer gecrediteerd wordt dan kan ik mezelf voorstellen dat die persoon NOOIT meer iets koopt via het internet en al helemaal niet via een vertrouwens(rechts)persoon als tweakers.net.

Nu is het fluiten naar de centjes.
De discussie wat Tweakers.net wel of niet moet doen is prima, maar open daar dan een apart topic over in Pricewatch. Je zal daar overigens met de zoekfunctie al een en ander kunnen vinden.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Darkprince1234 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:18:

Jij bestelt blijkbaar regelmatig bij shops die vervolgens failliet gaan?

Wel opvallend dat het "altijd weer" de mensen zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, die vinden dat een ander wat had moeten doen als er iets niet blijkt te kloppen...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• StevenK
MrJT schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:15:
Nee, telefoonnummer bellen dat je op www.kvk.nl vindt.

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
Wel opvallend dat het "altijd weer" de mensen zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, die vinden dat een ander wat had moeten doen als er iets niet blijkt te kloppen...
Nu wil ik niet echt de discussie aangaan met je. Tenslotte doe ik het niet expres, iets kopen bij een bedrijf wat op het punt staat om failliet te gaan. Dus de goedkoopste in de Pricewatch gaat failliet? Lijkt me niet echt een redelijk standpunt.

Maar omdat je er om vraagt: Ik kocht eerder wat bij Batum International. Ik heb daarbij 5 maanden moeten wachten op € 490. Nu heb ik het zelfde met Dicecomputers met €19,-. In de tussentijd zijn er zeker wel meerdere andere webshops / éénmanszaken failliet gegaan en ik vindt dat mensen er toch tegen beschermd moeten worden.

Er zijn genoeg zaken te vinden waarbij mensen nog steeds via de Pricewatch bestellen terwijl op GOT allang gesproken wordt over een mogelijke grote problemen of erger (failliet) bij deze klant van tweakers. Wat dat betreft mag Tweakers.net daar best mee helpen, of in ieder geval zoals ik al eerder zei, de betreffende webshop schorsen totdat er opheldering is.

• StevenK
Darkprince1234 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:09:
[...]

Nu wil ik niet echt de discussie aangaan met je. Tenslotte doe ik het niet expres, iets kopen bij een bedrijf wat op het punt staat om failliet te gaan. Dus de goedkoopste in de Pricewatch gaat failliet? Lijkt me niet echt een redelijk standpunt.

Maar omdat je er om vraagt: Ik kocht eerder wat bij Batum International. Ik heb daarbij 5 maanden moeten wachten op € 490. Nu heb ik het zelfde met Dicecomputers met €19,-. In de tussentijd zijn er zeker wel meerdere andere webshops / éénmanszaken failliet gegaan en ik vindt dat mensen er toch tegen beschermd moeten worden.
Ik ben het met je eens dat een stukje consumentenbescherming geboden is. t.net kan daar echter niets in betekenen. Want als t.net een shop 'schorst' vanwege geruchten en die geruchten blijken onjuist, dan is t.net aansprakelijk voor de schade. En laten we wel wezen, een 'schorsing' vanwege zulke geruchten zullen zonder twijfel een selffulfilling prophecy zijn, dus de schade bij een onterechte schorsing zal aanzienlijk zijn.

Persoonlijk ben ik van mening dat er mogelijk op het gebied van de regulering van betalingsverkeer een bescherming voor consumenten gebouwd zou kunnen worden, maar daarover later meer.

Verwijderd

Nogmaals is een discussie over wat wel en wat niet natuurlijk welkom, graag zelfs, maar dan in het Pricewatch forum; in dit topic is het sowieso "off-topic" :)

Verwijderd

Beste mensen die bij Dice hadden gekocht...
Heeft iemand zijn geld al terug?
Ik heb 06-11-2008 bij Dice een printer gekocht, echter na 1,5 maand bleek hij
niet meer leverbaar te zijn... ik zou mijn geld terug krijgen. Weer een maand later
kreeg ik een credit factuur. Echter na meerdere malen bellen mailen werdt telkens beloofd
dat dit geld vanzelf terug gestort zou worden... Helaas heb ik nog steeds niet mogen ontvangen.
Hebben er mensen aangifte gedaan? Of zou langs gaan helpen? Is het een idee om samen iets te vormen?
Want samen staan we sterker :-) Ik heb het in ieder geval ook bij Tros Radar gemeld.
Want ik ben namelijk mooi 700 euro kwijt door dit bedrijf.

Bestelde product:

Aantal Art. Nr. Omschrijving Prijs (€) Totaal (€)
1 1604256 HP Color LaserJet CM2320fxi MFP printer 681,85 681,85

Totaal winkelmandje € 681,85
Verzend- en betalingkosten € 14,00
Totaal bestelling € 695,85
genoemde prijzen zijn inclusief B.T.W

• StevenK
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:50:
Beste mensen die bij Dice hadden gekocht...
Heeft iemand zijn geld al terug?
Zoals je kunt lezen zijn ze failliet. Je kunt je vordering bij de curator indienen, maar of je nog iets van je geld terug zult zien, is op dit moment niet te beoordelen. Je moet er wel rekening mee houden dat de boedelschuldeisers (zoals de curator zelf) en de preferente schuldeisers (belastingdienst, werknemers, pensioenfondsen) eerst betaald worden en dan pas de concurrente schuldeisers.

Aangifte doen heeft geen en ook het inschakelen van consumentenorganisaties niet. Er is een curator en de curator treedt feitelijk op namens alle schuldeisers, dus ook namens jou.

[ Voor 13% gewijzigd door StevenK op 10-03-2009 10:47 ]

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51

Lightah

Strikes Again

Een product dat ik 1,5 jaar geleden bij Dice Computers had aangeschaft heeft de geest gegeven. Op het product zit 24 maanden fabrieksgarantie. Ik heb bij Asus nagevraagd hoe ik de garantie kan claimen maar die willen het de ene keer niet begrijpen, de andere keer weigeren ze het en de andere keer weer wat anders. Bij het laatste contact zeiden ze dat enkel resellers een RMA procedure kunnen beginnen.

Is dit een verloren zaak?

Het lijkt me vrij normaal dat de fabriek nog steeds de garantie levert.

The Unpredictable Striker!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:23
Lightah schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:37:
Een product dat ik 1,5 jaar geleden bij Dice Computers had aangeschaft heeft de geest gegeven. Op het product zit 24 maanden fabrieksgarantie. Ik heb bij Asus nagevraagd hoe ik de garantie kan claimen maar die willen het de ene keer niet begrijpen, de andere keer weigeren ze het en de andere keer weer wat anders. Bij het laatste contact zeiden ze dat enkel resellers een RMA procedure kunnen beginnen.

Is dit een verloren zaak?

Het lijkt me vrij normaal dat de fabriek nog steeds de garantie levert.
Asus staat niet bekend om zijn coulantheid om RMA's m.b.t. componenten direkt met consumenten af te handelen. (notebooks uiteraard wel!) Tenzij je een lange adem hebt, of het een bizar duurt ding betreft zou ik bijna zeggen om je tijd nuttiger te besteden.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Mwaw... het ligt natuurlijk ook aan het produkt. Voor een complete laptop doe je wat meer moeite, dan voor eh een verouderde videokaart.
Je hebt hoe dan ook recht op garantie...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Het gaat om netwerkapparatuur ter waarde van ruim 100 euro.

Hoe dan ook vind ik het vreemd dat een fabrikant hier niet op ingesteld is.

Bij wijze van spreken zou ik eigenlijk gewoon een winkel kunnen zoeken die 'm voor me wil opsturen.

Het is voor mij in ieder geval een reden om geen Asus meer te kopen m.b.t. losse componenten. De laptops en garantie bevallen prima.

Verwijderd

Lightah schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:58:

Het is voor mij in ieder geval een reden om geen Asus meer te kopen m.b.t. losse componenten. De laptops en garantie bevallen prima.
Het grappige is natuurlijk wel dat je de schuld legt bij Asus, terwijl je in weze alleen recht hebt op garantie vanuit de kant van de verkoper. Ik snap natuurlijk wel dat je hoopt op coulance vanuit de zijde van Asus. Ik zou als ik jou was even kijken of er idd een andere partij bereid is om de producten voor je op te sturen. Hier zullen wel wat kosten aan verbonden zijn, maar daarmee zul je dan maar genoegen mee moeten nemen.

• Quacka
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:42:
[...]

Het grappige is natuurlijk wel dat je de schuld legt bij Asus, terwijl je in weze alleen recht hebt op garantie vanuit de kant van de verkoper. Ik snap natuurlijk wel dat je hoopt op coulance vanuit de zijde van Asus. Ik zou als ik jou was even kijken of er idd een andere partij bereid is om de producten voor je op te sturen. Hier zullen wel wat kosten aan verbonden zijn, maar daarmee zul je dan maar genoegen mee moeten nemen.
Waarom vind je dat?
Fabrieksgarantie is niet iets dat webshops of winkels instellen: dit doet de fabrikant.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Quacka schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:28:
[...]

Waarom vind je dat?
Fabrieksgarantie is niet iets dat webshops of winkels instellen: dit doet de fabrikant.
De winkel kan iets weigeren te verkopen als de fabrikant uitingen doet die hun niet bevallen. Maar een verkoopovereenkomst is echt iets tussen de winkelier en de klant. Waarbij de winkel voor de verkoop weet dat hij/zij aan de uitingen van de fabrikant gehouden is...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

De fabrikant is tot niets verplicht, alleen maar tot het leveren van een ongevaarlijk product. De fabrikant hoeft rechtstreeks tegenover de consument het product niet te garanderen. Het is volledig aan de fabrikant om te bepalen hoeveel 'fabrieksgarantie' hij geeft en welke voorwaarden hij daaraan verbindt. Een van die voorwaarden kan heel goed zijn dat alléén resellers RMAs mogen indienen. Ik begrijp dat ook wel, omdat de fabrikant anders een eigen frontoffice in stand zou moeten houden om RMA-aanvragen af te handelen. En daar hebben ze geen zin in.

Dus, pech, als ze niet coulant zijn kun je verder niets.

Verwijderd

Quacka schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:28:

Waarom vind je dat?
Vanwege de motivatie die je in de posts hierboven kunt vinden dus ;)

• Quacka
E.e.a. is ook afhankelijk van bijgeleverde documentatie van Asus.
Als Asus zegt dat er 2 jaar fabrieksgarantie zet, maar elders in de kleine lettertjes beperken ze dit recht, dan denk ik dat geen rechter je als consument in het ongelijk gaat stellen.
Heb jij alleen op de website van Dice gelezen dat er 2 jaar garantie is, dan heb je weinig te zeggen.

Fabrieksgarantie mag wettelijk beperkt te worden, maar het moet volgens mij dan wel duidelijk beschreven zijn. En dus niet in kleine lettertjes de koeieletters uit een ander document weer ongedaan maken.

Alleen wie gaat hier een zaak voor opstarten... Ik denk niemand...

Overigens heb ik 1x rechtstreeks contact gehad met Asus, en toen ben ik heel netjes behandeld. Van mijn moederbord was het chipsetkoelertje kapot gegaan. Enkele dagen later had ik een nieuw koelertje binnen. Gewoon op basis van de garantie.

Verwijderd

Je mist het punt. Je hebt geen directe relatie met Asus, maar met de verkoper. Asus is in deze helemaal geen partij. De partij waarmee je zaken moet doen is de verkoper, tenzij Asus aangeeft dat je direct bij hun de spullen kunt aanleveren. In dit geval heb je te maken met het faillissement van de verkoper, waardoor de koper volledig afhankelijk is van de coulance van Asus.

• Quacka
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:44:
Je mist het punt. Je hebt geen directe relatie met Asus, maar met de verkoper.
Jij mist ook een punt.
Asus geeft fabrieksgarantie.
Niet de winkel waar jij het produkt hebt gekocht, maar het bedrijf dat de produkten heeft geproduceerd.
Deze garantie wordt niet afgedwongen, maar is vrijwillig gegeven door de fabrikant. Het is dus een extra.

Als jij als fabrikant reclame maakt met fabrieksgarantie (bekijk verpakkingen bijv), dan is het een verkoopargument om voor deze fabrikant te kiezen. Bij welke tussenpersoon je de goederen dan ook koopt.
Dat Asus vraagt om garantie via die tussenpersoon te laten lopen betekent niet dat het normaal is dat Asus garantie compleet weigert als de tussenpersoon failliet is. In het geval van een faillisement zou dan de klant zijn fabrieksgarantie verliezen. Dit is onlogisch.
En dat klopt ook niet met andere zaken die je op internet kan vinden.

Als je als bedrijf produkten koopt, dan wordt je niet door de wettelijke garantieregels beschermd. Maar fabrieksgarantie geldt wel gewoon. Er is meer dan alleen consumentenrecht...

Elke belofte die je als bedrijf (in dit geval) fabrikant doet, daar kan je aan gehouden worden. Zo is het in een rechtstaat geregeld.

Maar nogmaals: Vaak is het ook een kwestie van een beetje volhouden en goed proberen uit te leggen wat het probleem is.

edit:
Op een belgische website vond ik nog de term 'wettelijke garantie' en 'commerciële garantie'. Jij hebt het duidelijk over wettelijke garantie. De wettelijke garantie is een probleem dankzij het faillisement van de verkoper.
http://www.eccbelgie.be/N...s_detail.asp?h=10&nID=477

[ Voor 13% gewijzigd door Quacka op 12-09-2009 00:33 ]

Verwijderd

Quacka schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 00:15:
[...]

Jij mist ook een punt.
Asus geeft fabrieksgarantie.
Niet de winkel waar jij het produkt hebt gekocht, maar het bedrijf dat de produkten heeft geproduceerd.
Deze garantie wordt niet afgedwongen, maar is vrijwillig gegeven door de fabrikant. Het is dus een extra.
Puntje X: Consumentenrecht - onderzoeksresultaten

De vraag is dus of Asus de koper rechtstreeks garantie aanbiedt. Aan de hand van de afwijzing van de directe claim lijkt mij dat dit niet het geval is.
Als je als bedrijf produkten koopt, dan wordt je niet door de wettelijke garantieregels beschermd. Maar fabrieksgarantie geldt wel gewoon. Er is meer dan alleen consumentenrecht...
Geef eens aan welk recht jij denkt dat van toepassing is..

• Quacka
Commerciele garantie dus. Een belofte van de fabrikant (ik neem aan dat de vraagsteller uit dit draadje daar schriftelijk bewijs van heeft...) is gewoon juridisch opeisbaar.

Uit jouw link:
x. Heeft de consument het recht om voor garantie bij de fabrikant of importeur aan te kloppen? En heeft de verkoper het recht om de consu-ment voor garantie te verwijzen naar de fabrikant of importeur?
De verkoper is verantwoordelijk voor de wettelijke garantie. Ook wanneer de verkoper de garantie af laat handelen door de fabrikant of importeur blijft hij verantwoordelijk. Wanneer de fabrikant een directe garantie biedt, is dat een zogeheten commerciële garantie, die niet de wettelijke garantie vervangt. De winkelier mag voor garantie verwijzen naar de fabrikant of importeur, mits hierbij de rechten van de consument gerespecteerd worden. De winkelier mag een garantieafhandeling niet weigeren omdat er ook een garantie via de fabrikant of importeur mogelijk is.
edit
Overigens zal je bij fabrieksgarantie normaal gesproken wel de spullen zelf moeten opsturen. Dit zal ook wel wat kosten: je zal het immers aangetekend willen versturen zodat je zekerheid hebt dat het produkt aankomt.
Als een produkt dan 100 euro heeft gekost, dan vraag ik me af wat het produkt nu nog waard is (als het niet kapot was gegaan). Heeft het dan veel zin om de garantie op te eisen?
Ik denk van niet.
Dat was bij een laptop van 1000 euro natuurlijk compleet anders geweest.

Maar goed: in theorie mag je Asus aan hun gegeven fabrieksgarantie houden.

[ Voor 22% gewijzigd door Quacka op 12-09-2009 00:48 ]

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Bedankt voor de reacties.

Het laatste wat ik gehoord heb van Asus is dat ze inderdaad aansprakelijk zijn voor afhandeling van de garantie. Echter melden ze wel dat ze de laatste verantwoordelijke zijn in de hiërarchie. Volgens hun systeem hebben ze het product aan een andere leverancier geleverd dan Dice Computers. Ze zeggen dus dat ik daar moet zijn voor verdere afhandeling. Het enige wat ze konden melden was een afkorting van de distributeur. Het is een long shot want ik heb geen enkele relatie met ze maar ik zou het van de week even kunnen proberen. Al met al valt de moeite die het kost wel mee het heeft me totaal niet meer dan een half uurtje gekost.

Verwijderd

Nou, dat is heel mooi, maar het blijft een feit dat je als consument (vrijwel) niets te maken hebt met de fabrikant. Je hebt een koopovereenkomst met de detaillist en die is op grond daarvan verplicht om jou een werkend product te leveren. Een door de fabrikant toegezegde fabrieksgarantie kan uiteraard wél doorwerken in de conformiteitsvraag. Immers, als jij een product koopt waarvan Asus in commerciële uitlatingen zegt dat er drie jaar garantie op zit, en het gaat na één jaar stuk, dan denk ik dat je een goede case hebt tegen de verkoper, zeker als de verkoper zélf die fabrieksgarantie ook als eigenschap van het product adverteert.

Bij faillissement heb je echter heel erg weinig om op te staan, tenzij ze natuurlijk coulant zijn. Maar verplicht zijn ze het niet (dwz. het is niet afdwingbaar, als jij Asus dagvaardt en nakoming van de verplichtingen bedoeld in artikel 7:21 afdwingt, dan krijg je echt wel nul op je rekest).
Pagina: 1