Dice Computers / Compufix betaalt niet terug: wat doen?

Pagina: 1
Acties:

• TomInDelft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik heb op 10 November een NEC monitor besteld van Dice Computers voor meer dan 600 euro, en betaald via iDeal. Ze waren goed aangeschreven op tweakers, en er leek niets aan de hand. Toen ik de monitor niet op tijd kreeg heb ik gebeld, en mij werd verteld dat de monitor 2 dagen later zou komen. Toen dat ook niet gebeurde heb ik nogmaals gebeld en bleek dat deze helemaal niet besteld was en hij pas over een maand zou komen. Ik heb toen de bestelling geanulleerd, daarmee is accoord gegaan over de telefoon.

Nu, 12 december nog steeds mijn geld niet terug. Op 3 emails is niet gereageerd en de telefoon word niet meer opgenomen. Het moederbedrijf Compufix was nog even wel bereikbaar maar doet alsof het er niets aan kan doen (zelfde adres, zelfde telefoonnummer op laatste nummer na, zelfde KvK nummer), maar nemen nu ook de telefoon niet meer op.

Ik heb geen rechtsbijstandverzekering. Wat moet ik nu doen?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:36
offtopic:
titel verduidelijkt van 'drama' naar 'betaalt niet terug'

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik heb net effe gezocht in de FAQs naar een checklist wat je kunt doen in situaties als deze, maar vond m niet.

Het enige wat er staat is:
daarmee is het forum niet bedoeld als verlengstuk van geschillen tussen klant en shop, en ook niet als klantenserviceloket.
En dat insinueert dat we dit soort vragen niet mogen stellen.

Is er geen checklist die klanten van shops kan bijstaan bij geschillen?

Voor dit soort dingen kun je volgens mij in ieder geval wel aangifte bij de politie doen.
Voor geschillen met een andere burger is een andere instantie.

In de Pricewatch FAQ -- laatste update: 17 februari 2007 staat ook nog dit:
Daarnaast is het niet toegestaan om oproepen te plaatsen, zoals het verzamelen van mailadressen of het verenigingen van 'benadeelden' via deze of een andere site. Wij zijn immers geen consumentenorganisatie die zich inhoudelijk uitspreekt over een gang van zaken en eventueel uit naam van klanten de shop aanspreekt. Bovendien is het voor de waarde van de de shopreview essentieel dat tweakers.net zich neutraal opstelt ten opzichte van zowel shops als gebruikers. Voor dergelijke zaken zijn er reeds legio mogelijkheden zoals bijvoorbeeld de consumentenbond. Dit is met uitzondering van de failisementstopics, zie hier beneden, aangezien er geen twee partijen meer zijn.
Maar ook dit:
Als laatste horen algemene topics met betrekking tot hoe je bijvoorbeeld je geld terug kan krijgen van een willekeurige shop niet hier, maar in Stuffis Generalis thuis.
En daar zitten we nu.

Ik ben ook benieuwd hoe je nu verder moet handelen; extra info in de FAQ van het shopping forum zou erg gewenst zijn!

[ Voor 51% gewijzigd door ByteDelight op 12-12-2008 09:38 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Er zijn al wel een hoop topics met soortgelijke "wat moet ik doen" vragen, ik zou daar beginnen met lezen.

Als je advies vraagt is het in ieder geval cruciaal dat je kan aangeven wat je wanneer allemaal al gedaan hebt. Is dat enkel een keer bellen naar de vestiging, dan lijkt me dat wat weinig - het kan een keer voorkomen dat iets misloopt. Heb je echter al tig keer geprobeerd contact te krijgen op diverse manieren, dan wordt het anders.

De beste weg is meestal toch echt gewoon even wat moeite doen om contact te krijgen. Als dát niet werkt, kan je altijd overgaan op de aangetekende brief waarin je een redelijke termijn geeft om gehoor te geven aan je eis, en van daaruit... Nou ja, zie de diverse topics :)

@bverstee: Het is natuurlijk niet echt relevant de FAQ for het Pricewatch forum te quoten in het Shopping forum ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 09:39 ]

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:38:
De beste weg is meestal toch echt gewoon even wat moeite doen om contact te krijgen. Als dát niet werkt, kan je altijd overgaan op de aangetekende brief waarin je een redelijke termijn geeft om gehoor te geven aan je eis, en van daaruit... Nou ja, zie de diverse topics :)
Maar waarom is er uit die ervaringen dan geen lijst met te ondernemen acties gemaakt?
Dat zou toch zeer praktisch zijn? Dan voorkom je ook dit soort nieuwe vragen.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:36
bverstee schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:34:

En dat insinueert dat we dit soort vragen niet mogen stellen.
Dan had er een slotje gezeten op dit topic van boven- en ondergetekende. Ik heb besloten het even aan te zien.
Voor dit soort dingen kun je volgens mij in ieder geval wel aangifte bij de politie doen.
Er is een redelijke consensus dat dat in dit soort civiele gevallen geen zin heeft.

Verwijderd

bverstee schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:39:
[...]

Maar waarom is er uit die ervaringen dan geen lijst met te ondernemen acties gemaakt?
Dat zou toch zeer praktisch zijn? Dan voorkom je ook dit soort nieuwe vragen.
Pardon? Lees ik goed dat het de taak van Tweakers.net zou zijn om een lijst met mogelijkheden te bouwen op basis van eerdere ervaringen in topics? :P

Alle stappen die je kan nemen staan al uitvoerig op de diverse consumentensites. Wat hier toegevoegd kan worden zijn de persoonlijke ervaringen. De stappen zijn overal te vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 09:42 ]

• TomInDelft
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:38:
Als je advies vraagt is het in ieder geval cruciaal dat je kan aangeven wat je wanneer allemaal al gedaan hebt. Is dat enkel een keer bellen naar de vestiging, dan lijkt me dat wat weinig - het kan een keer voorkomen dat iets misloopt. Heb je echter al tig keer geprobeerd contact te krijgen op diverse manieren, dan wordt het anders.
Ik had gehoopt dat duidelijk aangegeven te hebben, excuses als dat niet zo was.
Ik heb twee maal persoonlijk telefonisch contact met ze gehad, voor de terugbetaling, en één maal met iemand van compufix, die haar handen er van schoon wastte. Daarna heb ik zowel compufix als dice een tiental keren geprobeerd te bellen en drie maal ge-emailed met nette verzoeken om terugstorting, zonder resultaat.

Ik heb een brief klaarliggen om te versturen, maar ik zie de bui al hangen.

Wat ik het meest vervelende vind is dat voor mijn bestelling in de shopreviews alles groen was, en na mijn bestelling (inclusief mijn eigen) allemaal in het rood met soortgelijke verhalen. Ik hoop dat er niets persoonlijks aan de hand is bij dit bedrijf, een overlijden of zoiets, dat lijkt me op zich niet onredelijk om te vermoeden bij zo'n scherpe kanteling van dienstverlening. Ik hoef dan ook niet gelijk te gaan gooien met dreigen etc. maar zou wel graag mijn centjes terug zien.

Goed teken is dat uit andere reviews blijkt dat ze toch af en toe de telefoon nog opnemen...
De website is overigens wel kapot aan het gaan... niet onderhouden lijkt het op.
Pardon? Lees ik goed dat het de taak van Tweakers.net zou zijn om een lijst met mogelijkheden te bouwen op basis van eerdere ervaringen in topics? :P
Is dit niet een forum waar mensen persoonlijke ervaringen kunnen uitwisselen? Ik zou dan denken dat sommige mensen de behoefte hebben om een lijst op te bouwen, als zij dat graag zouden willen... wat is daar dan op tegen?... maar dat terzijde.

[ Voor 14% gewijzigd door TomInDelft op 12-12-2008 09:53 ]

Verwijderd

Als Compufix en Dice hetzelfde handelsregisternummer hebben dan zal het wel één en dezelfde (rechts)persoon zijn he :P Je kunt dus ook gewoon Compufix blijven stalken. Die mensen weten vaak heel goed waar ze mee bezig zijn dus laat je niet afschrikken door moraal of fatsoen, dat hebben ondernemers ook niet.

• TomInDelft
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:56:
Die mensen weten vaak heel goed waar ze mee bezig zijn dus laat je niet afschrikken door moraal of fatsoen, dat hebben ondernemers ook niet.
Nouja... ik ben zelf ook ondernemer... dus ik weet niet of ik dat zou hard zeggen zou. Er zijn genoeg fatsoenlijke mensen, en een beetje eerbied vind ik nooit verkeerd.

Ik probeer ook nog steeds compufix te bellen, maar... niemand die de telefoon opneemt.

Verwijderd

TomInDelft schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:49:
[...]

Is dit niet een forum waar mensen persoonlijke ervaringen kunnen uitwisselen? Ik zou dan denken dat sommige mensen de behoefte hebben om een lijst op te bouwen, als zij dat graag zouden willen... wat is daar dan op tegen?... maar dat terzijde.
Oh... daar is zeker niets op tegen, graag zelfs! Echter kwam het op mij over alsof T.net zelf eigenlijk alle info's uit topics zou moeten bundelen. Gezien het aantal onderwerpen algeheel zou dat een aardige redactionele klus zijn en blijven met updates ;)
Maar als iemand zich geroepen voelt een bundeltopic te maken, dan zeker graag.

• TomInDelft
Even een update...
Brief gestuurd, nogmaals met Compufix aan de telefoon gezeten, en maar excusen verzinnen, maar nog niets terug op de bankrekening.

Misschien moet ik eens langsgaan bij ze... eens kijken of ze ook zo onbeschoft durven te zijn als ze een persoon voor zich hebben.

Iemand enig idee hoe dit wettelijk is geregeld met terugbetaling?

[ Voor 10% gewijzigd door TomInDelft op 19-12-2008 00:01 ]

• rtaf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-10-2019
Je kunt aangifte doen van oplichting bij de politie, bij jou in de buurt. Dat heb ik gedaan, ik heb hetzelfde meegemaakt.
Dicecomputers heeft op de site http://www.dicecomputers.nl/ dit geplaatst: "admin/onderhoud.aspx".
En op deze site http://www.dicecomputers.nl/pages/page.aspx?p=2&mid=121 kon je nog tot 19 december 11.00 uur orders boeken, liefst dure artikelen zoals Desktops en Notebooks.
Dat je orders kon plaatsen heb ik de politie, bureau Houtmankade Amsterdam, laten zien en toen aangifte gedaan.
Er is dus een proces-verbaal aanwezig, je kunt daarbij aansluiten. Ik zal pas morgen of overmorgen een "sepot" aanvragen omdat ze mij op vrijdag 19 december 2008 om 16.16 uur hebben uitbetaald. Op dat tijdstip was er geen politieagent hiervoor aanwezig en kon ik niet meer op het politiebureau terecht.
Dicecomputers kon ook niet failliet gaan of terugtrekken want dan zouden ze zich schuldig maken aan oplichting.
Als een bedrijf of eigenaar bedrijf zich schulidg maakt aan oplichtng, kan dit bedrijf/deze eigenaar zich niet meer laten registreren bij de KvK. Een bedrijf is dan niet meer levensvatbaar.

• Caedus Saevire
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-02-2025
Ik was aan het lurken en kwam toevallig dit topic tegen.

Mijn ervaring met Dice was zeer goed. Graf kaartje gekocht, problemen met fan, etc. Ze hebben toen een tijdelijk vervangend exemplaar gegeven totdat de RMA bij de fabrikant terug was. Zeer netjes/betrokken, maar niet zo snel (RMA duurde al snel een paar maanden, toch een andere kaart van de winkel gekregen :/ )

Ze zaten voorheen in Almere, maar zijn begin november? naar Weesp verhuisd. Ik heb na de verhuizing niet meer bij hun besteld.

Relevant ander topic: [DiceComputers] Website niet bereikbaar

Mijn ervaring was goed en (mits in persoon) betrokken, dus geef ze even een belletje, of ga langs bij de winkel. Misschien dat in de chaos die nu heerst dingen achterop raken.

Verwijderd

Hoe is het verhaal bij jou met Dice afgelopen?
Ik heb ook meerdere malen gebeld en meerdere malen Compufix aan de lijn gehad.
Ik zelfs een credit factuur gehad... maar nog geen terug betaling.

Ik had het volgende besteld bij Dice:
Aantal Art. Nr. Omschrijving Prijs (€) Totaal (€)
1 1604256 HP Color LaserJet CM2320fxi MFP printer 681,85 681,85

Totaal winkelmandje € 681,85
Verzend- en betalingkosten € 14,00
Totaal bestelling € 695,85
genoemde prijzen zijn inclusief B.T.W

Dit heb ik 06-11-2008 besteld. Steed zou de printer wel gelever worden...
Uiteindelijk was hij niet meer leverbaar werd na 1,5 maand verteld en het geld zou terug gestort worden, maar helaas... Zou aangifte doen nut hebben?

Ik hoor graag van de rest hoe dit bij hen is afgelopen... is toch zonde van de 700 euro.

Verwijderd

Dice Computers is failliet, je kan ook beter naar dit topic gaan: website DiceComputers niet bereikbaar (inmiddels failliet)

edit:
Laat maar, je hebt hem blijkbaar net zelf gevonden :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 21:51 ]

Pagina: 1